خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
شنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۳، ۰۶:۴۲ ق.ظ

10 چالش مهم بارسا در سال 2015

بارسلونا پس از پشت سر گذاشتن سال کابوس وار 2014، که در آن موفق به کسب هیچ افتخاری نشد، پای به سال به نظر دشوارتر 2015 گذاشته است.


به گزارش "ورزش سه"، بارسا در آخرین روزهای سال 2014، خبر بسیار بدی دریافت کرد. رای دادگاه حکمیت ورزشی نیز به نفع این باشگاه نبود و بارسلونا در سال 2015 نمی تواند بازیکن جدیدی به خدمت بگیرد. هیچیک از هواداران بارسا دوست ندارند یک سال دیگر بدون جام را ببینند و این در حالی است که بارسا در این سال با چالش های مهمی باید دست و پنجه نرم کند :

1- پشت سر گذاشتن ضربه مهلک فیفا و دادگاه حکمیت ورزشی

کام بارسا و هوادارانش با حکم دادگاه حکمیت ورزشی در آخرین روزهای سال 2014 تلخ شد و حالا بارسا باید سال 2015 را  بدون جذب بازیکن جدید سپری کند. مدیران بارسا تصور می کردند که دادگاه CAS، حکم فیفا مبنی بر محرومیت بارسا از خرید بازیکن را لغو می کند و آنها می توانند بازیکنانی نظیر کوکه، رویس و کوادرادو را به خدمت بگیرند. اما حالا بارسلونا و هوادارانش باید با یک سال بدون دیدن ستاره جدید کنار بیایند.

2- قهرمانی در لالیگا
 
اینیستا چندی پیش در مصاحبه ای گفته بود که بارسا نمی تواند و نباید یک سال دیگر را بدون جام تجربه کند و سال 2015 باید حداقل یک قهرمانی کسب کنند. بارسا در حال حاضر با رئال مادرید رکوردشکن و همیشه پیروز ماه های اخیر، با یک بازی بیشتر، یک امتیاز اختلاف دارد و در صورت برتری رئال در بازی عقب افتاده مقابل سویا، این اختلاف به 4 خواهد رسید.

3- قهرمانی در چمپیونزلیگ

بارسا پس از شش دوره حضور متوالی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود، سرانجام فصل گذشته در یک چهارم نهایی مغلوب اتلتیکو شد. در این فصل نیز بارسلونا به یک هشتم راه یافته و حریف دشواری همچون منچسترسیتی را پیش رو دارد.بارسا با نمایش خوبش در مقابل پاریس سنت ژرمن، نشان داد که با پشتوانه خط آتش مخوفش، توانایی پشت سر گذاشتن حریف قدری همچون سیتی را دارد اما برای رسیدن به فینال، با حریفان دشوارتری روبرو خواهد شد.

4- قهرمانی در کوپا دل ری

کم اهمیت ترین جام سال برای بارسلونا، همین کوپا دل ری است. بارسا در یک هشتم باید به مصاف الچه برود و در صورت پیروزی، باید با برنده بازی رئال مادرید و اتلتیکو روبرو شود. یک چهارم نهایی بسیار دشوار برای کاتالان ها.

5- بدست آوردن اعتماد هواداران با ارائه بازی های زیبا

بارسا با توجه به خط آتش قدرتمندش، می تواند بدون نیاز به ارئه بازی های زیبا، در هر مسابقه ای به برتری دست یابد اما این با فلسفه باشگاه همخوانی ندارد. بارسای تاتا مارتینو هرگز موفق به ارائه بازی های دلنشین برای هواداران بارسا نشد و تیم لوئیس انریکه نیز هنوز نتوانسته نمایش های بارسای فرانک رایکارد و گواردیولا را تکرار کند و این بار بزرگیست که اکنون روی دوش لوئیس انریکه افتاده است.

6- حفظ تیم دوم باشگاه در لیگا ادلانته

بارسلونای B، این روزها وضعیت خوبی در دسته دوم اسپانیا ندارد و در رده های پایینی و با اختلاف یک امتیازی با منطقه سقوط قرار دارد. برخلاف فصول گذشته که تیم دوم باشگاه، همواره نتایج مقبولی در دسته پایین تر کسب می کرد، در این فصل اوضاع متفاوتی را شاهد هستیم. اوزه بیو وظیفه دشواری دارد. او باید تیم دوم باشگاه را در دسته دوم حفظ کند.

7- امضای قرارداد جدید تلویزیونی

بارسا برای فصل آینده، هنوز قرارداد رسمی و امضا شده با هیچ شبکه ای ندارد؛ در حالیکه مدیا پرو حاضر به پرداخت 140 میلیون یورو است، بارسلونا چند ماهی است که مشغول رایزنی با گزینه های دیگر است.

8- تمدید قرارداد با اسپانسر قطری

بارسلونا باید در سال جدید در مورد تمدید یا عدم تمدید قرارداد با اسپانسر قطری به یک جمع بندی نهایی برسد. نام این اسپانسر(Qatar Airways)، تا سال 2017 روی پیراهن های بارسا خودنمایی خواهد کرد و این اسپانسر امسال و سال آینده، 32 و 33.5 میلیون یورو به بارسا پرداخت می کند.

9- مذاکره با کمپانی نایکی

نیمه اول سال 2015، زمان مذاکره مجدد با نایکی است.این کمپانی آمریکایی سال هاست که البسه این باشگاه را تولید می کند. از سال 2008، نایکی موظف است تا مبلغ 60 میلیون یورو به بارسا پرداخت کند و تا سال 2018 نیز با بارسلونا قرارداد دارد. گزینه اول بارسا همچنان نایکی است اما این مبلغ با مبلغی که آدیداس به منچستریونایتد پرداخت می کند (94.5 میلیون)، فاصله آشکاری دارد.

10 - نوسازی نوکمپ

آوریل گذشته، 72 درصد از اعضای باشگاه به نوسازی نوکمپ رای مثبت دادند اما هنوز هیچ قدم امیدوار کننده ای از سوی باشگاه برای این امر برداشته نشده است و همه چیز در سایه گرفتن موافقت شهرداری شهر بارسلون و مقامات قضایی قرار گرفته است.
  • محمد حسینی

بارسلونا

عرفان خبر

فوتبال

نظرات  (۱)

سلام
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی