خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
يكشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۳، ۰۳:۱۷ ب.ظ

مسعود و یک گل دیگر برای تیم‌ملی

مسعود شجاعی زننده گل دوم تیم‌ملی برابر بحرین در پنجاه و سومین بازی خود خوش درخشید.


به گزارش "ورزش سه"، نکته جالب اینجا بودکه شجاعی بازی را با یکی، دو اشتباه آغاز کرد تا منتقدان سنتی اش بلافاصله در شبکه های اجتماعی موضع گیری علیه وی را آغاز کنند اما او با یک پاس عمقی عالی به بازی برگشت و سپس گل دوم ایران را در نیمه دوم به ثمر رساند.

* نام اصلی او مسعود سلیمانی شجاعی آرخلو است. او متولد شیراز است ولی اصالتا خوزستانی است. اولین بازی ملی خود را در مقدماتی جام‌جهانی 2006 برابر لائوس انجام داده است.

* در لیگ دوم حرفه ای با پیراهن صنعت نفت آبادان به میدان رفت و سپس در سال 82 جزو ستارگانی بود که با نظر مایلی‌کهن به سایپا آمد.

* شجاعی یکی از بازیکنان شاخص محصول باشگاه سایپاست. بازیکنانی مثل ابراهیم صادقی، جواد کاظمیان، مهدی امیرآبادی، حسین کاظمی، میثاق معمارزاده، محسن خلیلی و ... که همگی در اوایل دهه 80 در فوتبال ایران چهره شده اند.

* شجاعی هرگز در استقلال و پرسپولیس بازی نکرده و بازیکن محبوبی نیست اما 5 مربی تیم‌ملی برانکو ایوانکویچ، امیر قلعه‌نویی، علی دایی، افشین قطبی و کارلوس کی‌روش از او در ترکیب ثابت تیم‌ملی استفاده کرده اند.

* مسعود شجاعی در تیم‌ملی شماره 7 می‌پوشد، شماره ای که قبل از آن بر قامت علی پروین، مجید نامجومطلق، شاهرخ بیانی، منصوریان و ... رفته است.

* مسعود شجاعی در تیم های الشارجه امارات، اوساسونا، لاس پالماس و الشحانیه قطر بازی کرده است. او زمانی قرار بود به تیم وولفسبورگ آلمان بپیوندد اما کارشکنی شارجه ای ها شجاعی را به لیگ امارات بازگرداند. او به واسطه دریبل های کشویی و بازی نمایشی در امارات بسیار محبوب بود.

* او متولد 19خرداد 63 است و در حال حاضر 30 سال و 7 ماه دارد.

* شجاعی در جام ملت های 2007 مصدوم بود و در جام ملت های قبلی هم به واسطه یک مصدومیت دیگر نمایش ضعیف و دور از انتظاری داشت اما در این تورنمنت شروع خوبی داشته و امیدواریم همچنان در گلزنی و گلسازی موفق باشد.

* کارلوس کی‌روش که به استفاده از شجاعی اصرار داشته امروز مزد اعتماد و اصرار در استفاده از او را گرفت.

* مهمترین گل های شجاعی مقابل تیم های عربستان و کره جنوبی (2 بار)به ثمر رسیده. او می‌ توانست در جام‌جهانی هم گلزن تیم‌ملی باشد اما ضربه زیبایش در نیمه اول به تیر دروازه بوسنی برخورد کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی