خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
يكشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۱۴ ب.ظ

ایران – امارات؛ دستور حمله: 1-0 عقبیم!

تیم ملی فوتبال ایران برای فرار از رویارویی با مدافع عنوان قهرمانی و احتمالا میزبان رقابت‌های این دوره جام ملت‌ها، به دنبال برد مقابل امارات است.


به گزارش "ورزش سه"، شاگردان کارلوس کی‌روش با دو برد پیاپی مقابل بحرین و قطر، تنها از نظر آوراژ گل از امارات عقب هستند و به همین منظور در بازی فردا به دنبال برد هستند تا بعنوان تیم صدرنشین به مرحله بعد صعود کنند.

شرایط

هر دو تیم با توجه به برد در دو بازی قبلی توانسته‌اند جواز صعود به مرحله بعدی این رقابت‌ها را به دست بیاورند و این بازی حکم صدرنشینی را دارد. امارات با تساوی هم می‌تواند خود را تیم صدرنشین گروهی معرفی کند که قطر و بحرین در آن حذف شدند و ایران نیز به دنبال برتری در این دیدار است تا از رویارویی در مرحله بعد به عنوان تیم دوم با ژاپن و در نیمه نهایی با استرالیا فرار کند.

مربی

کارلوس کی‌روش با برتری در دو بازی قبلی و صعود بدون چون و چرا در مرحله گروهی توانسته گروه کثیری از کارشناسان که شرایط تیم ملی را پیش از جام ملت‌ها مناسب نمی‌دانستند و حتی اعلام کرده‌ بودند قادر به صعود نخواهند بود را به سکوت و همراهی دعوت کند و باید دید تیم او می‌تواند تا انتهای جام همینطور پیش رود یا...

اماراتی‌ها اولین بار است که جام ملت‌ها را با مربی‌ای بومی روی نیمکت خود شروع کرده‌اند و مهدی علی هم نشان داد مربی‌ای باتجربه و در عین حال باهوشی است. او توانسته در میان مدعیان این گروه و با حذف قطر تیمش را به مرحله بعدی رقابت‌ها برساند و تفاضل گل بالا او و تیمش را بالاتر از ایران نیز قرار داده است.

محمد علی در تمامی رده‌ها پایه تیم ملی امارات سابقه مربیگری دارد و بعد از موفقیت در این رده توانسته هدایت تیم ملی بزرگسالان را برعهده گیرد و تیمی هجومی را راهی این تورنمنت کرده است و فردا آزمون خوبی مقابل تیمی است که خط دفاعی‌اش در این جام 180 دقیقه بدون گل خورده را پشت سر گذاشته است.

ستاره

آندرانیک تیموریان در بازی قبلی ایران توانست عنوان بهترین بازیکن زمین را به خود اختصاص دهد. هافبک دفاعی ایران که در کنار جواد نکونام عملکرد بهتری نسبت به آنچه که در لیگ برتر نشان داده به نمایش می‌گذارد. آندرانیک در بازی قبل مقابل امارات هم با سماجت و در نهایت تکل زیبایش توانست زمینه ساز گل برتری ایران شود و در این بازی هم مامور مهار عمر عبدالله خواهد بود و باید دید از پس او چگونه برخواهد آمد.

در تیم امارات می‌توان از عمر عبدالرحمان به عنوان یکی از ستاره‌ها تیم مهدی علی نام برد. اماراتی‌ها در فاز هجومی با حضور عمر عبدالرحمان، علی مبخوت و احمد خلیل تیمی زهردار نشان داده‌اند و باید مقابل خط دفاعی قرار گیرند که کی‌روش در مدت حضورش در ایران توانسته در بین آسیایی‌ها آنها را به تیمی بی‌رقیب تبدیل کند.

داور

داوری این دیدار را ریوجی ساتو ژاپنی بر عهده دارد. ساتوی 37 ساله از سال 2009 توانسته در لیست داوران بین المللی فیفا قرار گیرد و البته در تمام این سالها زیر سایه هموطن خود بوده است. با توجه به محرومیت نیشی مورا، ریوجی ساتو این فرصت را دارد تا توانایی خود را ثابت کند. او نیز مانند تمام داوران ژاپنی خساستی در دادن کارت‌های رنگی به بازیکنان نشان نمی‌دهد و بازیکنان ایران، خصوصا آندرانیک و حاج صفی که یک کارت در کارنامه‌شان در این جام دارند باید مراقب باشند تا از دیدار بعدی ایران محروم نشوند.

آمار

ایران و امارات تاکنون چهار بار در جام ملت‌ها به مصاف هم رفته‌اند که اماراتی‌ها در این بازی‌ها بردی را کسب نکرده‌اند و 3 پیروزی و یک تساوی حاصل کار ایران بوده است.

نکته امیدوار کننده دیگر البته از نظر آماری به گل نخوردن ایران در این چهار بازی مقابل امارات مربوط است که مقابل این حریف در جام ملت‌ها تاکنون گلی دریافت نکرده‌ایم و فردا هم با ادامه این روند و گلزنی می‌توانیم جواز صعود را به عنوان تیم صدرنشین کسب کنیم.

ایران در بازی‌های سوم در جام ملت‌های آسیا و در دوازده دوره‌ای که حضور داشته تنها یک بار شکست خورده که آن هم مربوط به سال 1988 و در دیدار برابر کره‌جنوبی بوده است.

امارات در این دوره از رقابت تنها تیمی در مرحله گروهی بود که سابقه خوردن 6 گل از ایران را نداشت و قطر و بحرین هر دو از ایران خاطره بدی بابت خوردن 6 گل داشتند.

در بازی فردا هیچ بازیکنی از ایران سابقه گلزنی به امارات را ندارد و باید دید کدام بازیکن می‌توان در کنار نام خود، سابقه گلزنی به این حریف را ثبت کند.

نوستالژی

ایران در دوره قبلی جام ملت‌ها در حالی که صعودش مسجل شده بود با استراحت دادن قطبی به 9 بازیکن اصلی‌اش به مصاف امارات رفت و در نهایت توانست با سه گل این تیم را شکست دهد. البته امارات امروز هیچ نشانی از حریف دست و پا بسته سابق ندارد و شاگردان کی‌روش باید خیلی بااحتیاط به مصاف این تیم بروند.

استراتژی

در تمام دیدارهایی‌ که کارلوس کی‌روش تیم تحت رهبری‌اش را به مصاف حریفان فرستاده، استراتژی‌اش استفاده از فرصت بوده و او منتظر بوده تا حریف فضا و موقعیت موردنظرش را به او بدهد. در بازی فردا البته امارات نیازی به پیروزی ندارد و احتمالا با بسته‌ مقابل ایران قرار خواهد گرفت و این ایران است که باید برای صدرنشینی و فرار از تقابل در مرحله بعدی با ژاپن مدعی قهرمانی و یکی از پرافتخارترین تیم‌های این جام، به گل برسد. باید دید تیم کی‌روش که از نظر دفاعی توانسته اعتماد همه را به دست بیاورد در فاز تهاجمی چگونه عمل خواهد کرد و مقابل اماراتی که در این فاز کیفیت زیادی ندارد به چه نتیجه‌ای خواهد رسید.

تیم کی‌روش در جام جهانی و سومین دیدار برابر بوسنی که اگر با برتری ایران همراه می‌شد می‌توانست جشن صعود بگیرد عملکرد خوبی مقابل بوسنی نداشت و با سه گل شکست خورد؛ البته فاصله بوسنی تا امارات زیاد است و نمی‌توان این دو را مقایسه کرد. چیزی که مشخص است شاگردان کی‌روش فردا باید برنده شوند تا در سمتی از جدول که ژاپن و استرالیا در آن قرار گرفته‌اند، حضور پیدا نکنند و به عنوان صدرنشین به مصاف اردن یا عراق در مرحله بعدی و احتمالا کره جنوبی در مرحله نیمه‌نهایی بروند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی