خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
سه شنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۳، ۰۶:۵۶ ق.ظ

نود در شبی که گذشت










برنامه دوشنبه ۲۷ بهمن نود از ساعت ۲۲:۳۲ شب گذشته با محوریت بررسی مسابقات لیگ برتر و خصوصی سازی باشگاه های استقلال و روی آنتن رفت .


به گزارش وبسایت نود، عادل فردوسی پور در ابتدای برنامه گفت حدود سه ساعت در خدمت شما خواهیم بود و در انتهای برنامه بررسی ویژه وضعیت تیم های پرسپولیس و استقلال به خصوص وضع آشفته باشگاه پرسپولیس را با حضور امیررضا خادم و پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی به عنوان مهمان در دستور کار خواهیم داشت.

انتخاب بهترین بازیکن دو ماه اخیر

سوال مسابقه پیام کوتاه با موضوع انتخاب بهترین بازیکن دو ماه اخیر فوتبال ایران در ابتدای برنامه پخش شد که این گزینه ها را شامل می‌شد: ۱- مرتضی پورعلی گنجی ۲- آندرانیک تیموریان ۳- قاسم حدادی فر ۴- سجاد شهباززاده ۵- وریا غفوری 

 

 

مسابقه ملوان و راه آهن با شکست سنگین راه آهن اولین مسابقه هفته بیستم بود که پخش شد. 

گزارشی از مشکلات ناتمام باشگاه راه آهن بعد از واگذاری و زندانی شدن مدیرعامل این تیم پس از پخش مسابقه برابر ملوان پخش شد. 

مسابقه پرگل صبای قم و تراکتورسازی نیز به عنوان مسابقه دوم پخش شد.

عادل فردوسی پور ضمن دعوت از بینندگان برای تماشای تقویم نود یادی کرد از مهدی نفر خبرنگار فقید که خیلی زود و ناگهانی و تلخ از بین ما رفت و فردا ۲۸ بهمن به دنیا آمده است.

 

تقویم این هفته با آیتم هایی درباره تولد گالیله ، ادیسون، دیماریا، کاوانی، فالکائو، ببتو، محسن خلیلی در ۲۵ بهمن، میرو بلاژویچ در ۱۰ فوریه ۱۹۵۳ ، اختراع تلفن و بخش های مختلف دیگر پخش شد. سالروز بازی مس کرمان برابر استقلال و مشت های گره کرده امیر قلعه نویی برابر آبی پوشان پس از برد، سالگرد بازی تیم ملی در مقدماتی جام جهانی برابر بحرین ، کنار گذاشته شدن استقلال از لیگ قهرمانان آسیا در ۲۷ بهمن ۸۵ به خاطر ارسال نکردن لیست اسامی بازیکنان ، سالگرد دربی های پایتخت و .... از دیگر بخش های تقویم این هفته بود. 

 

فردوسی پور: خوشحالی قلعه نویی مشکلی نداشت

عادل فردوسی پور پس از پخش تقویم دو نکته را ذکر کرد. یکی اینکه بلاژویچ ۸۰ ساله شد. و دوم درباره حرکتی که امیر قلعه نویی در برابر استقلال انجام داد و گفت:  یک سری می گفتند قلعه نویی نباید خوشحالی می کرد اما به نظر من هر کسی مربی هر تیمی باشد ته دلش از اینکه تیمش موفق باشد خوشحال می‌شود و در دنیای فوتبال این مسئله ای طبیعی است و این اتفاق مشکل خاصی نداره.

پس از تقویم نتایج و نکات آماری هفته بیستم بررسی و پخش شد.

 

عذرخواهی از میلاد نوری

عادل فردوسی پور در این لحظه و پیش از دعوت بینندگان برای تماشای مسابقه فولاد و سپاهان و آنالیز بازی یک عذرخواهی انجام داد. وی گفت هفته گذشته در آنالیز خریدهای تیم استقلال گفتیم میلاد نوری نه گل زده و نه پاس گل داده. او یک  گل به تراکتور زده و به همین خاطر عذرخواهی می کنیم اما همچنان معتقدیم پاس گل نداده.

مسابقه حساس فولاد و سپاهان با برتری اصفهانی های مهمان بازی بعد بود که از نود این هفته پخش شد. 

آنالیز این مسابقه پس از بازی پخش شد.

مسابقه پدیده برابر پرسپولیس و اولین برد پرسپولیس در نیم فصل دوم و بازگشت نود به مشهد بعد از ۵ سال بخش بعدی برنامه این هفته بود که پخش شد.

نکات آماری بازی پدیده و پرسپولیس پس از آن بررسی شد.

 

پنالتی تراکتور اشتباه بود

داوری دو مسابقه از هفته بیستم بررسی شد .

مسعود مرادی درباره داوری مسابقه صبا - تراکتورسازی گفت: برخورد توپ با دست بازیکن صبا پنالتی نبود و این تصمیم اشتباه بود. همچنین یک موقعیت تک به تک صبا به اشتباه آفساید اعلام شد. سرنگونی مهاجم صبا در نیمه دوم شبیه سازی بود و پنالتی نبود که اعلام نشد. یک بازیکن تراکتورسازی هم باید به خاطر گرفتن موقعیت گل از صبا اخراج می شد.

وی همچنین درخصوص داوری بازی پدیده - پرسپولیس گفت: کارت زرد داور به سوشا مکانی درست بود و در صحنه اعتراض شدید این بازیکن خطایی روی او انجام نشد.

۹۰ درجه و مرور طنز مسابقات هفته بیستم لیگ برتر بخش بعدی بود. 

 

مرتضی پورعلی گنجی بازیکن برتر دو ماه اخیر

یک ساعت بعد از آغاز برنامه برای اولین بار آمار شرکت کنندگان در نظرسنجی پخش شد که با شرکت ۷۶۵ هزار نفر مرتضی پورعلی گنجی با ۳۱ درصد آرا اول بود.

 

نژادفلاح: درخشان سرمربی ماست، با برانکو هم مذاکره کردیم!

محمدحسین نژادفلاح قائم مقام جدید باشگاه پرسپولیس روی خط برنامه آمد و در پاسخ به این سوال فردوسی پور که عنوان شما در باشگاه چیست، مدیرعامل آینده هستید، قائم مقام هستید، سرپرست هستید، کدام درست است؟ پاسخ داد: خودم هم نمی دانم عنوانم چیست!

وی درباره وضعیت سرمربی پرسپولیس گفت: ما با برانکو ایوانکوویچ مذاکرات خود را آغاز کردیم که آقای درخشان هم از این مذاکرات خبر دارد. گزینه اول ما حمید درخشان است که اگر با او برای ادامه به توافق نرسیم برانکو در مسابقه اول لیگ قهرمانان آسیا روی نیمکت خواهد نشست. وی به ما پاسخ مثبت داده است. گزینه سوم ما هم افشین قطبی است. در بازی صبا مطمئناً حمید درخشان روی نیمکت خواهد بود. 

مشروح پرسش و پاسخ با نژادفلاح به این شرح بود:

عنوان شما بالاخره چیه؟ مدیرعامل آینده، سرپرست، قائم مقام باشگاه؟
خود منم ماندم باید چه عنوانی باشد؟

* فکر نمی کنید رکورد ۷ مدیرعامل در یک سال میتونه برای پرسپولیس ضربه زننده باشه؟ 
کاملا با شما هم نظرم و همین تغییرات باعث میشه نتایج در شان باشگاه پرسپولیس نباشه. با توجه به اینکه مشکل برای این بنده خدا(سیاسی) پیش آمده و امکان استعفا ندارد، بنده به عنوان قائم مقام با اختیارات مدیرعامل کار می کنم.

* امکان نداشت ایشان را اخراج کرد؟ 
این کار خیلی اخلاقی نیست. البته من از امروز به باشگاه آمدم و باید این سوال را از کسان دیگر بپرسید.

* می گویند شما از دیروز با برانکو و افشین قطبی مذاکره کردید.امروز با درخشان جلسه داشتید، تکلیف درخشان چه شد؟
من ضمن تقدیر از تلاش های ارزشمند آقای درخشان به عنوان پیشکسوت باشگاه باید بگویم ایشان امروز آمدند و گزارش مفصلی به من دادند. ایشان وضعیت باشگاه و تیم را می دانند و به حواشی باشگاه استحضار دارند. امشب با هیئت مدیره هم جلسه داشتیم و این بحث هم مطرح شد و باور ما این است آقای درخشان کارشان را ادامه بدهند و اگر قرار باشد ایشان عوض شود در جلسات بعدی هیئت مدیره مطرح شود. ما کار مطالعاتی درباره مربیان جدید را انجام دادیم. مذاکره هم انجام شده. من به خود آقای درخشان هم اطلاع دادم و می داند انجام شده.

* نامطمئن شدن جایگاه سرمربی کار را برایش سخت نمی کند؟ تکلیفش معلوم شود بهتر نیست؟
کاملا حق با شما و آقای درخشان است اما یک وقت یک تصمیمی باید گرفته شود و وقتی در نیم فصل هستیم 
تصمیم نهایی قطعا تیم سرمربی دارد و چنین تبعاتی هم دارد اما تصمیم نهایی را قرار شد اعضای هیئت مدیره بگیرند.

* مذاکره با برانکودر چه مرحله ای است؟ 
ایشان اعلام آمادگی کرده اند و ما هم اعلام آمادگی کرده اند.

* یعنی تا الان سرکار هستیم دیگر(با خنده)؟
ما نیازمند مصوبه هئیت مدیره و اظهار نظر کمیته فنی هستیم. آقای کاشانی فرمودند ما کمیته فنی داریم و کمیته فعال است که البته من هم نمی دانستم وجود دارد.

* چه زمانی تکلیف معلوم می شود؟ پنجشنبه در بازی صبا چه کسی روی نیمکت تیم می نشیند؟
حتما آقای درخشان روی نیمکت خواهد بود.

* هفته بعد چطور ؟
امیدواریم تا آن زمان اعضای هیئت مدیره به تصمیمی برسند که منافع باشگاه در  آن دیده شود. در پایان می خواستم سه مطلب به اختصار عرض کنم. از اعتماد اعضای هیئت مدیره، دکتر گودرزی و دکتر خادم قدردانی می کنم. دومین نکته خود شما آقای فردوسی پور هستید . باشگاه بزرگ پرسپولیس امروز دچار بحران شده و خواهش می کنم از شما و اصحاب رسانه کمک کنید از بحران خارج شویم. سومی صحبت با خانواده بزرگ پرسپولیس و هواداران. من می فهمم اصلا شرایط مطلوبی نبوده و موجب نگرانی و ناراحتی شده ایم و شور و امید و نشاط را از هواداران دور کردیم، از آنها می خواهم از کادرفنی و بازیکنان و باشگاه حمایت کنند، امیدواریم بتوانیم باشگاه پرسپولیس را به روزهای اوج برگردانیم. 

* اعضای هئیت مدیره شما را انتخاب کردند یا وزارت ورزش راسا اقدام کرد؟ 
هیئت مدیره انتخاب کردند.

* اما ۵ روز پیش مدیریت شما اعلام شد، جلسه امروز فرمالیته نبود؟
من معتقدم مدیرعامل باید از حمایت صددرصدی هیئت مدیره برخوردار باشد و در هیئت مدیره ما هم این اتفاق افتاد. پیش از این در جلسات هیئت مدیره در غیاب من این پیشنهاد مطرح شده بود و بنده به هیئت مدیره معرفی شدم و در جلسه امروز درحضور خودم این تصمیم اعلام شد.

* بالاخره در بازی آسیای چه کسی روی نیمکت خواهد بود؟
ما هنوز تصمیم نهایی نگرفتیم و مذاکرات انجام شده اما قرارداد امضا نشده و اگر توافق شد مربی جدید و اگر نشد با قدرت آقای درخشان در بازی آسیایی مربی ما است.

* افشین قطبی در بین گزینه های شما هست؟
پس از آقای درخشان گزینه دوم ما برانکو است و گزینه سوم آقای قطبی است.

 

بازیکن با زور فوتبالیست نمیشه!

سپس گزارشی درباره انتقال عجیب و غریب بازیکن جوان تیم سایپا مبین میردورقی بدون انجام هیچ بازی در لیگ به پرسپولیس و شائبه های مطرح شده درباره این انتقال پخش شد. 

پس از پخش این آیتم عادل فردوسی پور در توضیح گفت من فکر می کنم بازیکن باید  خودش توانایی داشته باشه نه با سمبه زور و رانت اطرفیانش بازی کنه و تجربه نشون داده یکی دو بازی انجام میده اما فوتبالیست نمیشه. البته این حق را برای پدر میردورقی قائل هستیم در پایان برنامه روی خط بیاید و پاسخگو باشد.

در ادامه سایت برنامه نود و بخش های مختلف آن مورد بررسی قرار گرفت.

 

داوری سر نفت تهران برابر پیکان را برید

خلاصه مسابقه پرحاشیه پیکان و نفت تهران بازی بعدی بود که همراه با حواشی کامل آن پخش شد. از حواشی جالب این بازی حضور تعداد زیادی تماشاگر در ورزشگاه برای انجام قرعه کشی یک دستگاه خودرو بود!

سپس داوری این مسابقه پرحرف و حدیث مورد بررسی قرار گرفت. مسعود مرادی در این باره گفت: گل ساموئل به تیم خودش پیکان درست بود و خطایی روی وی انجام نشد. برخورد ضربه سر ارسلان مطهری به دست مدافع پیکان هم پنالتی نبود. کرنری که منجر به گل پیکان شد به نظر می رسید توپ کرنر نشده اما تشخیصش برای مسعود مرادی خیلی سخت بود. برخورد رحمتی با مهاجم پیکان در محوطه جریمه از دید کارشناس داوری نود خطا نبود. بیرانوند بیرون از محوطه جریمه توپ را با دست زد که شرایط موقعیت آشکار گل را داشت و به جای کارت زرد داور باید وی را اخراج می کرد. روی گل جنجالی پورعلی گنجی میرزابیگی کمک داور بازی عجله کرد و آفساید اعلام کرد که درست نبود چون توپ در جهت دیگری حرکت می کرد اما اخراج وی به خاطر اعتراض زشت به داور درست بود. 

مسابقه بعدی خلاصه بازی تیم های گسترش فولاد و نفت مسجدسلیمان بود که روی آنتن رفت.

 

پنالتی استقلال خوزستان گم شد

سپس بازی ذوب آهن و استقلال خوزستان به عنوان آخرین بازی هفته بیستم پخش شد.

مسعود مرادی درباره داوری این بازی گفت:  پنالتی دقیقه ۴ تیم ذوب آهن محرز بود و کارت زرد کافی بود. اما در نیمه دوم وقتی بازی مساوی یک بر یک بود مدافع ذوب آهن با دست توپ را زد و پنالتی استقلال خوزستان اعلام نشد. همچنین در اواخر بازی اخراج سیف الهی به درستی انجام شد. 

مرادی در صحبت های پایانی خود گفت: بپذیریم که در هفته های  اخیر یک مقدار آمار اشتباهات داوری بالا رفته و اعتماد مربیان و تیم ها کم شده است. امیدوارم در ادامه با توجه به حساسیت های بازی ها هم در صدر و هم در قعر جدول قضاوت ها بهتر بشوند و امیدوارم این فضای تهمت ها هم در فوتبال ما کمتر شود و داوران جوانمان را با حمایت هایمان دلگرم کنیم.

پس از خداحافظی با مسعود مرادی جدول لیگ برتر و برنامه ادامه بازی ها بررسی شد.

آنالیز عملکرد ضعیف دروازه بانان لیگ برتر در نیم فصل دوم بخش بعدی برنامه این هفته بود که در آن مشخص شد دروازه بانان در ۲۴ بازی ۳۵ اشتباه تاثیرگذار داشته اند که ۱۵ تای آنها منجر به گل شده است..

 

ساعت ۰۰:۳۵ گفتگوی ویژه برنامه درخصوص وضعیت باشگاه های پرسپولیس و استقلال با حضور مهمانان برنامه امیررضا خادم نماینده تام الاختیار وزارت ورزش و پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی آغاز شد.

هزینه در سه باشگاه خلاف نیست/ تنها اشتباهم انتخاب رحیمی بود

بخشی از صحبت های خادم:

* معاون وزیر ورزش در پاسخ به اینکه به نظر شما هیئت مدیره ای که برای پرسپولیس انتخاب شد یکدست بود یا خیر گفت: هیئت مدیره ای که برای پرسپولیس تشکیل دادیم یکدست بود. از جهت تفکرات همه دارای جایگاه خاصی بودند و رای  آنها معنی دار بود و به صورت دکور در هیئت مدیره نبودند اما درباره عملکرد آنها در ۴-۵ ماه اول هیچ مصوبه ای بدون اجماع اتفاق نیفتاده بود.

* تا الان در استقلال ۱۵ میلیارد تومان و پرسپولیس ۲۰ میلیارد توسط بخش خصوصی وارد شده و این اتفاق اگر توسط من یا نزدیکان من انجام شده باشد کار خوبی بوده.

* ما زمانی که ورود به بحث هیئت مدیره کردیم باشگاه با مشکل شدید مالی مواجه بود. مشکلات در پرسپولیس شب عید منجر به اعتصاب تیم شد و هر دو باشگاه برای بستن قراردادها فصل جدید مشکل داشتند. اگر این پول وارد نمی شد امکان حضور این دو تیم در حد خودشان در لیگ نبود و راهی جز ورود این قبیل افراد در هیئت مدیره برای هزینه کردن نداشتیم.

* وی در پاسخ به اینکه سیاسی چگونه توانسته همزمان در سه تیم لیگ برتری هزینه کند گفت: کمک سیاسی به سه باشگاه پرسپولیس، استقلال و راه آهن اصلا غیرقانونی نبود. ایشان در پرسپولیس رئیس هیئت مدیره بود و کمکش به پرسپولیس مشکل نداشت. زمانی که ما پرسپولیس را بستیم و سپس سه هفته طول کشید تا برای استقلال اسپانسر انتخاب کنیم و در همین زمان در تلاش بودم برای استقلال اسپانسر پیدا کنم و حتی چند اسپانسر با رقم ۵۰ میلیارد تومان جلو آمدند که در پرداخت اولیه و تعهد مشکل داشتند. زمانی که برای استقلال به هیچ اسپانسری نرسیدیم آقای سیاسی ورود کرد و گفت من گروهی را معرفی می کنم که کمک کند که آقای سبک دست مدیرعاملش هست به باشگاه معرفی شد و کمک کرد. تصور من این بود این شرکت مرتبط با آقای سیاسی هست اما آقای سبک دست در ادامه مطرح کردند ما توسط آقای سیاسی معرفی شدیم اما مستقل هستیم. درباره راه آهن هم مدیرعامل باشگاه و بعضی اعضای این تیم به من مراجعه کردند برای این که این تیم منحل نشود از من کمک خواستند تا برایشان اسپانسر پیدا کنم.

* بر اساس قانون فوتبال یک نفر نمی تواند در چند باشگاه سرمایه گذاری کند و اسپانسر شود و این اتفاق در مورد هیچ کس از نزدیکان ما نیفتاده، در حالی که چنین اتفاقی در همین فوتبال ما در سال های گذشته افتاده که یک نفر صاحب تیمی بوده اما به تیم های دیگر هم کمک می کرده که نمی خواهم نامی از وی بیاروم. کمک  کردن هیچ مشکلی ندارد، تا زمانی که تخلف مشهود حقوقی اتفاق نیفتد نمی توانید ایراد بگیرید. کمک کردن یک نفر هیچ مشکل حقوقی ندارد و شما فقط می توانید از نظر عرفی از آن ایراد بگیرید. اگر حمایت از این تیم ها نباشد چطور می توانند به کارشان ادامه دهند. فوتبال ما اشلی از فوتبال حرفه ای در فوتبال دنیاست. صداوسیما هنوز پول سازمان لیگ فصل جاری را نداده و تیم ها باید از یک جا ارتزاق کنند و اگر کوچکترین مدرکی بود که نشان بدهد یک نفر با یک قرارداد برای چند تیم هزینه اسپانسری را انجام داده بله خلاف کرده.

* خادم درپاسخ به شائبه هایی که درخصوص چیدن مهره های باشگاه توسط وی و آوردن نزدیکان خود به پرسپولیس مطرح شده گفت: بله من نزدیکان خودم را وارد پرسپولیس کردم و جانعلی و یوسف شاهی را به پرسپولیس معرفی کردم. اما آیا حضور در این باشگاه منفعتی برای من یا اطرافیانم داشته؟ ما که فقط هزینه کرده ایم.

* خادم در پایان درخصوص اینکه از کارهایی که در پرسپولیس کرده تا به این وضع دچار شود پشیمان است یا خیر گفت: به جز انتخاب مدیرعامل اول درباره بقیه تصمیماتم پشیمان نیستم.

 

بخشی از صحبت های پوری حسینی:

* وی درباره اینکه چرا همزمان هیچ کس برای خرید دو باشگاه نیامد گفت: احتمال دارد بعضی از خریداران هماهنگ کردند که نیایند و بعضی دیگر به دلایل دیگر.

* سالانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ مزایده در سازمان خصوصی سازی انجام می شود که همه آنها لزوما به فروش منجر نمی شود. تلاش می کنیم یک بار دیگر مزایده را قبل از عید برگزار کنیم و اگر هیئت واگذاری شنبه بعد اجازه داد شرایط را تسهیل کنیم آگهی دوباره را منتشر می کنیم و مزایده را برای نوبت دوم بیستم تا بیست و پنجم اسفند دوباره برگزار می کنیم، البته قیمت تغییری نخواهد کرد.

* رئیس سازمان خصوصی سازی درباره اینکه آیا وزارت ورزش مایل به همکاری برای واگذاری باشگاه ها بود یا ترجیح می داد همچنان این دو باشگاه زیر چتر خود بمانند گفت: آقای وزیر ورزش و معاونینش در پروسه واگذاری همکاری خوبی با ما داشتند اما در رده های پایین تر مدیریت از  هیئت مدیره دو باشگاه و افراد پایین تر برخی عدم همراهی ها وجود داشت و در هیئت مدیره دو باشگاه و کسانی که در مدیریت دو باشگاه دخالت داشتند کم کاری هایی داشتند.

* وی درباره قیمت بالای تعیین شده گفت: چنین کاری در جمهوری اسلامی تا به حال انجام نشده بود که برند بدون سهام یک باشگاه پرطرفدار قیمت گذاری شود. ما از یک موسسه بین المللی استفاده کردیم که کارشناس رسمی دادگستری این قیمت گذاری که از طریق شش روش مختلف انجام شده بود را تایید کرد. قیمت گذاری برای برند، ساختمان و ورزشگاه های این دو باشگاه انجام شد.

* حسینی درباره ادعاهایی مبنی بر اینکه دولت حق واگذاری ورزشگاه های مورد اشاره به باشگاه های پرسپولیس و استقلال را نداشته گفت: مصوبه هیئت وزیران در دولت دهم برای انتقال دو ورزشگاه به باشگاه ها با رای اولیه  مجلس مبنی بر مغایرت قانونی مواجه شد اما با توضیحاتی که داده شد در ادامه هیئت تطبیق مجلس مغایرتی با قانون ندید. پس مجلس مصوبه دولت را مغایر با قانون نشناخت. زمانی که رئیس مجلس نامه بنویسد و بگوید مصوبه خلاف قانون است این مصوبه کان لم یکن می شود پس مجلس در نهایت این مصوبه را لغو نکرده است و ورزشگاه ها متعلق به دو باشگاه است.

* وی همچنین در مورد معارض هاو ادعاهایی که درباره مالکیت ورزشگاه درفشی فر وجود دارد گفت: این اتفاق درباره همه شرکت ها و هر معامله ای ممکن است بیفتد. مالی فروخته می شود و فردی ادعا می کند این مال من بوده و کسی ادعا می کند این مال غیر بوده. در قانون آمده اگر خصوصی سازی سهامی را فروخت و بعد معلوم شد دارایی برای دولت نبوده و فروخته شده و خریدار متضرر شد می تواند به هیئت داوری مراجعه کند سازمان خصوصی سازی ضرر و زیان خریدار را از بودجه دولت تامین می کند و هیچ ضرری متوجه خریدار نمی شود. ادعاها درخصوص مالکیت درفشی فر و معارض آن هم به همین شکل حل خواهد شد.

* حسینی درباره مالکیت زمین تلو باشگاه استقلال گفت: ظاهرا واگذاری زمین تلو به باشگاه استقلال باطل است. در هر حال این زمین مال کسی غیر از دولت نیست و اگر متعلق به باشگاه استقلال هم نباشد به وزارت جهاد کشاورزش تعلف دارد و به اندازه ای که باشگاه استقلال روی این زمین حق داشته روی آن قیمت گذاری کردیم و در آگهی آوردیم، حالا که باشگاه استقلال از حق خودش خوب دفاع نکرده و سال گذشته بر علیه اش رای دادند و زمین را از آن گرفتند ما قیمت آن را با خریدار محاسبه خواهیم کرد.

* مثل بقیه مزایده ها که نوبت اول استقبال نمی شود می شود دو کار کرد. یک با همان شرایط تکرار شود یا با شرایط جدید. قیمت فروش همان ۲۹۰ میلیارد باقی می ماند. هیئت واگذاری شنبه تصمیم می گیرد شرایط چه تغییری کند که احتمالا پرداخت اولیه ۴۰ درصد نقدی کمتر می شود و مدت زمان قسط ها بیشتر می شود.

* حسینی در پایان گفت: با مکانیزم بسیار خوبی که در نظر گرفتیم هیچ بدهی به خریدار منتقل نمی شود و تمام آن توسط دولت و باشگاه های سابق پرسپولیس و استقلال پرداخت خواهد شد و این دو باشگاه مرداد ماه ۹۴ منحل خواهند شد و باشگاه های جدید پرسپولیس و استقلال با همین نام و شماره جدید دوباره ثبت خواهند شد.

 

 

در میان صحبت ها بخش از ۹۰ تا ۹۰ شامل بررسی حواشی یک هفته گذشته فوتبال کشور پخش شد.

صحبت ها در بازگشت ادامه پیدا کرد و سپس بررسی عملکرد لژیونرهای فوتبال کشور در یک هفته گذشته پخش شد.

همچنین گل زیبای سعید عزت الهی در ترکیب تیم جوانان اتلتیکو مادرید هم روی LCD برنامه به نمایش درآمد.

سپس پدر مبین میردورقی بازیکن جوان و جدید پرسپولیس روی خط آمد و از حضور پسرش در این تیم دفاع کرده و به شائبه های درخصوص پارتی بازی برای پیوستن وی به تیم های سایپا، پیکان و پرسپولیس پاسخ داد و از توانایی های خارق العاده پسرش صحبت کرد که فردوسی پور در پاسخ گفت با این تعریف هایی که شما کردید الان اعضای تیم لخویا از ترس به خود می لرزند که چطور هفته آینده وی را در بازی پرسپولیس مهار کنند!

 

فقط با قلعه نویی شوخی کردیم

پس از این صحبت ها عادل فردوسی پور اعلام کرد پس از پخش آیتم ۹۰درجه با موضوع باشگاه استقلال ، پیامک ها و اخباری از طریق برخی افراد منتشر شده است که باید در پاسخ بگویم همان طور که ما دو هفته قبل کلی از امیر قلعه نویی و بازی تیمش و قلعه نویی تایم در آنالیز خودمان تعریف کردیم این بار نسبت به او نظر دیگری داشتیم. ایشان  آمدند ویدئو درست کردند و کارشناسی داوری برای برنامه ما انجام دادند و ما هم با این مساله شوخی کردیم و یک شوخی ساده با آقای قلعه نویی چندان چیز خاصی نبود.

در ادامه حواشی و گل های هفته چهاردهم مسابقات لیگ دسته یک روی آنتن رفت.

همچنین گزارشی از اجتماع داوران فوتسال در برابر درب فدراسیون فوتبال به خاطر پرداخت نشدن حق و حقوقشان به پخش رسید

با انجام صحبت های پایانی خادم و پوری حسینی و پخش آمار نظرسنجی برای  آخرین بار برنامه این هفته ۹۰ ساعت ۱ و ۳۹ دقیقه بامداد به پایان رسید.

پس از شرکت یک میلیون و چهارصد هزار نفر در نظرسنجی این هفته ۹۰ ، مرتضی پورعلی گنجی با ۳۷ درصد آرا از سوی بینندگان به عنوان بازیکن برتر دو ماه اخیر انتخاب شد.

  • محمد حسینی

فوتبال

نود

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی