خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
پنجشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۴، ۰۸:۳۳ ق.ظ

پایان شکست ناپذیری فولاد در آسیا

تیم فوتبال فولاد خوزستان در دیدار مقابل الهلال عربستان در لیگ قهرمانان آسیا متحمل شکست شد.


به گزارش "ورزش سه"، تیم فولاد خوزستان، بازی رفت خود با الهلالی ها را در اهواز با تساوی بدون گل به پایان برد. باید دید آیا سرخپوشان خوزستانی می توانند همانند تیم نفت تهران یک تیم عربستانی دیگر را در خانه خودشان زمین گیر کنند.

هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا 2015– ورزشگاه ملک فهد ریاض

داور: توما ماساکی (ژاپن)    کمک ها: ناگی توشیوکی (ژاپن)، اوچی شینجی (ژاپن)

اخطارها: مساریچ  57، انصاری 74 (فولاد خوزستان)، الشهرانی 72 (الهلال عربستان)


فولاد ایران: علیرضا سلیمی، یوسف وکیا، لئونارد مساریچ، احمد آل نعمه، امید خالدی، بهمن کامل، ماتیاس چاگو، ساسان انصاری(77- رضا احمدی) ، اسماعیل شریفات، آلویس نونگ(75 -هادی حبیبی نژاد) و محمد قاضی
سرمربی: دراگان اسکوچیچ

الهلال عربستان: خالد شراحیلی، یاسر الشهرانی، رودریگو دیگائو، کواک تائه هو، عبدالله الزوری، محمد جحفلی، عبدالعزیز الدوسری، فیصل درویش، تیاگو نه وز(90- عبدالکریم) ، سالم الدوسری و ناصر الشمرانی (85- یوسف السالم)
سرمربی: جورجیوس دونیس

شرح بازی:
وضعیت فولاد برای صعود از این گروه بسیار سخت و پیچیده شد. سرخ پوشان اهوازی که در بازی امشب انتظار یک تساوی را از خود داشتند پایین تر از حد انتظار خود ظاهر شدند و بازی دو بر صفر به الهلال عربستان واگذار کردند تا هم الهلالی ها به صدر جدول برسند هم آنها از قعر جدول جدا نشوند.

نیمه اول این بازی تقریبا پایاپای با برتری نسبی الهلالی ها به پایان رسید. نیمه ای نماینده کشورمان یک موقعیت خیلی خوب داشت که از دست رفت و الهلالی ها نیز چند فرصت نصفه و نیمه داشتند که به ثمر نرسید.

اما در نیمه دوم و در همان ابتدای بازی فرار الدوساری و سانتر و او ضربه سر ناصرالشمرانی کار فولادی ها را یکسره کرد و آنها در همان اوائل بازی دروازه خود را باز شده دیدند، پس از این گل الهلال دست از حملات خود برنداشت و چند بار دیگر خطراتی جدی را روی دروازه فولاد بوجود آورد.

الهلالی ها که گویا فهمیده بودند با حضور در محوطه جریمه فولادی ها به جایی نمی رسند بنا را گذاشته بودند بر روی شوت های پشت هجده قدم و با همین حربه، پس چند بار به زحمت انداختن سلیمی و تیر دروازه فولادی ها بازهم در دقیقه 60 دروازه فولاد را باز کردند. از این دقیقه به بعد هم دیگر زور فولادی ها که روحیه خود را از دست رفته می دیدند نرسید که بتوانند دروازه عربستانی ها را باز کنند. فولاد در این نیمه نتوانست حمله خطرناکی را طراحی کند و بتواند دروازه بان الهلال را به زحمت بیندازد که شاید یکی از دلایل آن کمبود بازیکن در این تیم بود که گونه ای که تعویض های اسکوچیچ کاملا بیان گر همین مطلب بود.

فرستادن دو بازیکن جوان و گمنام به این بازی نشان می داد که هوای نیمکت فولادی ها پس است، فولادی که برای این بازی محسن مسلمان را هم در اختیار نداشت. برعکس فولاد، الهلالی ها با همکاری های موثر بازیکنان خود، از جمله تیاگو نه وز، ناصرالشمرانی، الدوساری و باسر الشهرانی بارها دروازه فولاد را روی همان تاکتیک تمرین شده خود به خطر انداختند.

بهرحال فولاد این بازی را واگذار کردند و اکنون با 3 امتیاز در قعر جدول گروه سوم جا خوش کرده و نقشه های خود را برای بازی مرگ و زندگی خود در روز سه شنبه یکم اردیبهشت ماه و در مقابل السد قطر کنار گذاشته است.

شرح گل ها: 1 - 0 (الهلال عربستان): عربستانی ها خیلی زود و در آغاز نیمه دوم، یعنی در دقیقه 46 فولادی ها را غافلگیر کردند و الدوساری از جناح راست حرکتی سریعی را آغاز کرد و در نهایت توپی تند و تیزی را به سمت دروازه فولادی ها فرستاد تا کاپیتان این تیم یعنی ناصر الشمرانی با ضربه سر دروازه این تیم را باز کند.

2 – 0 (الهلال عربستان): روی اشتباه مسلم بازیکنان فولاد، یاسر الشهرانی، پشت محوطه جریمه این تیم صاحب توپ شد و دقیقا به مانند چند حمله اخیر تیم خود، شوتی را روانه گوشه دروازه فولادی ها کرد و این بار دیگر از دست سلیمی کاری برنمی آمد و پس از اثر گذاشتن وی، این توپ به تور دروازه فولادی ها بوسه زد. گل الشهرانی در دقیقه 60 به ثمر رسید.


بهترین بازیکن:
سالم الدوساری را می توان بهترین بازیکن بازی امشب نامید، وی بارها و دروازه تیم فولاد را با شوتها و حرکات خود دروازه فولادی ها را تهدید کرد و پاس گل اول را نیز برای بازیکنان تیمش فرستاد، به جزء وی تیاگو نه وز، ناصرالشمرانی و یاسر الشهرانی از خوب های تیم الهلال در این بازی بودند و از تیم فولاد نیز علی سلیمی دروازه بان این تیم بارها با عکس العمل های خود مانع از فروپاشی بیشتر دروازه خود شد.

اتفاق ویژه :
فولادی ها که ده بازی در آسیا را نباخته بودند، در بازی امشب و در مقابل الهلال بالاخره مقاومتشان شکسته شد و با شکست روبرو شدند.

دقایق حساس:
دقیقه 16 – اولین حمله جدی این بازی توسط الهلالی ها رقم خورد و توپ ارسالی آنها با خروج سریع سلیمی مهار شد.

دقیقه 30 – حرکت شریفات از سمت راست محوطه جریمه الهلالی ها، موقعیت خوبی را نصیب وی کرد و ضربه خطرناک او با فاصله کمی از کنار دروازه الهلال بیرون رفت.

دقیقه 31 – حمله دیگر الهلالی ها، روی دروازه فولاد صورت گرفت و آنها با عبور از بین مدافعان فولاد دروازه این تیم را تهدید کردند اما این بار هم سلیمی توانست با خروج از محوطه شش قدم توپ را از آن خود کند.

دقیقه 39 – تیاگو نه وز، در محوطه جریمه فولادی ها صاحب خطرناک ترین موقعیت تیم خود شد اما حرکت او اثری برای الهلالی ها نداشت و ضربه محکم او از بالای دروازه سلیمی به بیرون رفت.

دقیقه 52 – شوت محکم مهاجم الهلال از پشت محوطه جریمه فولادی ها روانه دروازه این تیم شد که سلیمی با شیرجه ای به موقع این توپ را به سختی مهار کرد.

دقیقه 54 – الهلالی ها که پس از به ثمر رساندن گل خود، دست بردار نیستند حمله دیگری را تدارک دیدند که این بار همکاری تیاگو و الدوساری، منجر به شوت محکم الدوساری از پشت محوطه جریمه فولادی ها شد و این ضربه به تیر عمودی فولادی ها برخورد کرد.

دقیقه 72 – بازهم شوت زنی از سوی الهلالی ها و این بار هم الدوساری از گوشه محوطه جریمه این تیم اقدام به شوت زنی کرد و این بار نیز علی سلیمی توپ را مهار کرد.

دقیقه 89 - حمله دیگر الهلالی ها روی دروازه فولاد بازهم با شوتی دیگر و این بار تیاگو توپ را به سمت دروازه فولاد زد و سلیم با شیرجه ای توپ را از آن خود کرد.
  • محمد حسینی

فولاد

لیگ قهرمانان آسیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی