خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
سه شنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۴، ۰۲:۰۴ ب.ظ

نود و...


برنامه 90 شب گذشته روی آنتن رفت و برانکو ایوانکوویچ سرمربی جدید پرسپولیس و مهدی طارمی میهمانان ویژه این برنامه بودند.


به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، برنامه 90 شب گذشته روی آنتن رفت و به بررسی اتفاقات فوتبالی هفته گذشته پرداخته شد.

سوال پیامکی این برنامه به حضور برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس اختصاص داشت و اینکه آیا این مربی کروات گزینه مناسبی برای قرمزپوشان است؟ مخاطبان برنامه دو گزینه بلی و خیر را پیش‌رو داشتند.



در ابتدای برنامه گزارشی از هفته چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا پخش شد و دیدارهای تیم‌های ایران مقابل نمایندگان عربستان روی آنتن رفت.

پس از آن علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال روی خط تلفنی 90 آمد و درباره گفت‌و‌گوی صورت‌گرفته و جلسه 7 ساعته‌ای که با کارلوس کی‌روش داشت، توضیحاتی را ارائه کرد.

در ابتدای این گفت‌‌و‌گو عادل فردوسی‌پور مجری برنامه با لحنی کنایه‌آمیز به کفاشیان گفت که شما در جلسه با کی‌روش رکورد 5+1 را شکستید.

کفاشیان گفت: بعد از مذاکرات پایان سال گذشته کی‌روش اعلام کرد که می‌خواهد از تیم ملی برود اما بعداً اتفاقاتی پیش آمد که در نهایت منجر به مذاکرات مجدد شد که قرار شد این مذاکرات در حضور نماینده وزیر ورزش برگزار شود که در پایان این جلسه کی‌روش قبول کرد که در تیم ملی بماند و کار کند اما حمایت‌های مادی و معنوی نیز از تیم ملی انجام شود هرچند که کی‌روش این حمایت‌ها را برای خودش نمی‌خواست.



وی افزود: کی‌روش احساس می‌کرد مورد حمایت بخشی از بدنه ورزش نیست اما وقتی نماینده وزارت ورزش حمایت‌هایش را از او اعلام کرد نظر کی‌روش نیز برگشت و قرار شد مجدداً سکان هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد.

کفاشیان گفت: حسنی‌خو در این جلسه اطمینان داد تا حمایت‌های مادی و معنوی و به خصوص حمایت‌های معنوی از تیم ملی انجام می‌شود چون بالاخره مشکلات مادی حل شده و مشکل‌ساز نیست با این حال حمایت‌های مردمی از تیم ملی نیاز است و فکر می‌کنم او دیگر 85 تا 90 درصد در تیم ملی ماندگار است.

وی در پایان گفت: امروز تیم ملی به اندازه‌ای خوب شده است که تمام تیم‌های رده اول آسیا از جمله ژاپن می‌خواهند با ما بازی کنند که این نشان‌دهنده موقعیت ایران در قاره آسیا است.

فردوسی‌پور مجری برنامه درباره حضور ایران در سید اول مقدماتی راه‌یابی به جام جهانی روسیه صحبت‌هایی را مطرح کرد و درباره هم‌گروه‌های احتمالی ایران که می‌توانند حریفان سرسخت و یا اینکه حریفان آسانی باشند، به صحبت پرداخت.



در ادامه گزارشی از دیدار پرسپولیس مقابل النصر عربستان در حضور 100 هزار تماشاگر پخش شد.

گزارشی از حضور برانکو ایوانکوویچ در ایران و انتخاب وی به عنوان سرمربی پرسپولیس پخش شد.

در بخشی از این گزارش اشاره شد که سرمربی کروات پس از 3000 روز بار دیگر به ایران بازگشته است.

برانکو ایوانکوویچ سرمربی کروات و جدید پرسپولیس هم میهمان ویژه 90 بود و صحبت‌هایی را درباره حضور در تیم ملی، علی کریمی و حضور در پرسپولیس بیان کرد.

وی گفت: حضور من در چنین باشگاهی مثل پرسپولیس با چنین تماشاگران آتشینی بسیار خوب خواهد بود و مطمئن هستم دومین اقامتم در ایران با موفقیت همراه خواهد بود.



برانکو در پاسخ به این سؤال که قبل از جام جهانی 2006 از شما خیلی انتقاد شد و این یکی از عواملی بود که باعث شد پس از این رقابت‌ها اقبال عمومی با شما همراه نشود و در نهایت شما را کنار گذاشتند اما در نظرسنجی که برنامه 90 درباره انتخاب بهترین مربی چند سال اخیر برگزار شد شما با اقتدار در صدر قرار گرفتید نظرتان در این باره چیست، گفت: من افتخار می‌کنم به دو نظرسنجی که برنامه 90 انجام داد و من قاطعانه اول شدم. من تماشاگران،‌هواداران و عاشقان فوتبال ایران را درک می‌کنم که مدام عادت کرده بودند به نتایج خوب و نمایش خوب تیم ملی و هم صاحب این جاه‌طلبی بودند.

ایوانکوویچ در رابط به با حضور در پرسپولیس هم اظهار داشت: در پرسپولیس قبل از هر چیزی باید کل تیم را آنالیز کنیم چون هرجا که کار کرده‌ام تیمی را باقی گذاشته‌ام که در ادامه نتایج خوبی گرفته است دو دیدار پرسپولیس مقابل النصر و استقلال خوزستان را به طور کامل زیر نظر گرفتم و بسیار خوش‌بینم بتوانیم با پرسپولیس این موفقیت پشت‌سر بگذاریم پرسپولیس با توجه به تاریخ و هواداران همیشه برای قهرمانی بجنگند. ایران مشهور است به بازیکنان جوانی که در تیم‌های باشگاهی‌شان پیشرفت می‌کندند و مطئنم ما بازیکنانی را پیدا می‌کنیم که با غرور پیراهن تیم پرسپولیس را خواهند پوشید.

برانکو در مورد نظم و انضباط و حرکتی که علی کریمی در جام جهانی از خود نشان داد بیان داشت: کریمی پس از سه ماه دوری از میادین در حالی در مقابل پرتغال بازی کرد که فرم ایده‌آلی نداشت و پس از تعویض او بیشتر از دست خودش ناراحت بود و از اینکه نتوانسته بود انتظارات را برآورده کند آن واکنش را نشان داد البته من این صحنه را بعد از بازی از طریق فیلمی که بود دیدم، با این حال وقتی خوب شد دوباره به بوندس لیگا رفت و خوشبختانه ایشان دیگر بازی نمی‌کند.

نتایج و نکاتی از دیدارهای لیگ برتر در هفته گذشته به تصویر کشیده شد.

آنالیز و حواشی بازی استقلال و ذوب‌آهن پخش شد و به نتایج ضعیف آبی‌ها در چند دیدار گذشته اشاره شد.

دیگر میهمان برنامه 90 مهدی طارمی مهاجم پرسپولیس و پدیده قرمزها بود.

وی صحبت‌هایی را درباره حضور در پرسپولیس و اینکه علی دایی پس از دیدن فیلم بازی‌هایش او را به پرسپولیس آورد.



طارمی درباره ضربه چیپی که در دیدار با النصر به ثمر رساند، گفت: قبلاً هم ضربه چیپ زده بودم. به نظرم ضربه چیپ را باید در حساس‌ترین بازی‌ها زد زیرا در این دیدارها دروازه‌بان هیچ وقت وسط دروازه نمی‌ایستد و من این کار را در دیدار با النصر کردم و خوشبختانه توپ هم وارد دروازه شد.

مهاجم پرسپولیس درباره شادی پس از گل خود هم گفت: حرکت من ورزشی بود و اصلاً جنبه سیاسی نداشت. متاسفانه برخی می‌خواهند شادی پس از گل من را سیاسی جلوه دهند اما حرکت من کاملاً ورزشی بود. ضمنا این شادی گل من اصلا با عرب‌های کشورمان نبود و در تقابل با عربستانی‌ها بود.

وی گفت: خواهر و برادرم استقلالی هستند اما من پرسپولیسی هستم.

طارمی درباره حضور در تیم‌های اروپایی هم گفت: صحبت‌هایی شده است اما فعلاً قطعی نیست. کشورهای عربی هم به من پیشنهاد داده‌اند اما به حضور در این تیم‌ها فکر نمی‌کنم.

مهاجم پرسپولیس درباره اینکه آیا ظاهر و پوشش ساده‌اش را در این تیم حفط خواهد کرد، گفت: تلاش خواهم کرد تا وارد حاشیه نشوم و ظاهرم را بتوانم حفظ کنم.

طارمی درباره حضور برانکو در پرسپولیس هم گفت:ایشان مربی بزرگ و کارنامه‌داری است. رزومه دارد و مربی خوبی است.

وی الگوی فوتبالی خود در ایران را علی دایی عنوان کرد و فوتبال او را خیلی دوست داشت.

پدیده قرمزپوشان در پایان صحبت‌های خود گفت: دعای خیر مادرم باعث شده است که بتوانم به این‌جا برسم. پدرم خیلی برایم زحمت کشیده است و از بزرگان پرسپولیس هم تشکر می‌کنم. آن‌ها بسیار هوای من را داشتند و فکر می‌کنم این عامل باعث شد که در پرسپولیس جا بیفتم و موفق شوم.

حواشی دیدار استقلال خوزستان و پرسپولیس به تصویر کشیده شد.



در ادامه محمد حسین نژاد فلاح قائم مقام باشگاه پرسپولیس روی خط تلفنی برنامه آمد و صحبت‌هایی را درباره وضعیت هیات رئیسه پرسپولیس مطرح کرد.

وی گفت که از آزادی سیاسی از زندان خوشحال است و امیدوار است همه چیز ختم به خیر شود.

نژاد فلاح افزود: در حال حاضر من قائم مقام باشگاه هستم البته تمام اختیارات مدیرعامل را دارم و سیاسی به دلیل حضور در زندان دیگر مدیرعامل پرسپولیس نخواهد بود.

قائم مقام باشگاه پرسپولیس درباره حضور هدایتی در هیات مدیره این تیم هم گفت: هدایتی می‌تواند به پرسپولیس کمک کند، کمک‌های ایشان باعث شده است که مشکلات تیم حل شود و در نشستی که با خادم داشتم از وی خواستم که هدایی یکی از اعضای هیات مدیره شود.

در ادامه احمدرضا براتی کارشناس حقوقی هم روی خط تلفنی 90 آمد و درباره حکم صادرشده جاسم کرار به صحبت پرداخت.

وی گفت: کمیته اخلاق نمی‌تواند با کرار برخورد کند و ورود به این مسئله در حیطه کمیته انضباطی است و صدور این حکم از اساس مشکل دارد.



براتی افزود: حکم محرومیت یک ساله کرار از خاتمه قرارداد با استقلال است. در حالی که ماده 44 می‌گوید که آرای صادره باید یلافاصله اجرا شود و بخصوص آرای مربوط به محرومیت باید بلافاصله و سریعاً اجرا شود حتی با وجود عدم ابلاغ به بازیکن. حال چگونه است که حکم محرومیت یک ساله کرار را الان اجرا نمی‌کنیم.

این کارشناس حقوقی خاطرنشان کرد: حکم صادرشده برای کرار اصلاً اجرا نخواهد شد و این حکم به هیچ عنوان ضمانت اجرایی ندارد و به نظرم یک اهرم فشار برای کرار است.
  • محمد حسینی

فوتبال

نود

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی