خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
يكشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۸:۳۱ ب.ظ

تراکتورسازی 2 پیکان0


در حالی که پیکان برای ماندن در لیگ به این سه امتیاز خانگی نیاز داشت، تراکتور توانست با کسب سه امتیاز از این بازی قدمی دیگر به قهرمانی نزدیک شد.


هفته بیست و یک لیگ برتر، ورزشگاه شهر قدس
داور: بابک وسیله بر، کمک ها:محمدرضا ابوالفضلی، محمدرضا مدیرروستا
اخطار: شفیعی (51) از تراکتور؛ سیاوش یزدانی (79) از پیکان

پیکان:
مهدی رحمتی،محمد نصرتی، احمد مهدی زاده، سیاوش یزدانی، وحید حیدریه، سیامک نعمتی (53 اکبرپور)، آندره فریرا، جی لوید ساموئل، امیر حسین امیری (40 فشنگچی)، احمد جمشیدیان و سعید دقیقی
سرمربی: صمد مرفاوی

تراکتورسازی:
حامد لک، خالد شفیعی، دوس سانتوز، محمد ایران پوریان، سعید آقایی، مهدی کیانی، آندرانیک تیموریان، شاهین ثاقبی (65 کامدار)، فرشاد احمدزاده، فرید بهزادی کریمی، و ادینیو(84 محسن دلیر)
سرمربی: تونی اولیویرا

شرح گل:
1-صفر(تراکتورسازی): روی ارسال آندرانیک تیموریان از نقطه کرنر ادینهو شوت سرکشی زد که مدافعان پیکان توپ را برگشت دادند و فرشاد احمدزاده از این موقعیت به بهترین شکل استفاده کرد و با یک ضربه برگردان گل اول بازی را وارد دروازه پیکان کرد.
2-صفر(تراکتورسازی): لوسیانو ادینهو که خودش پنالتی را گرفته بود پشت ضربه پنالتی ایستاد و با قدرت شوت زد و دروازه رحمتی را باز کرد.

شرح بازی:
 از ابتدای بازی تراکتور فرصت های بسیاری داشت که مهدی رحمتی فرصت های بی شمار تراکتوری ها و البته ادینهو را مخار کرد اما در ادامه روی تیزهوشی احمدزاده تیم تبریزی به گل رسید و در ادامه پیکان بعد از دست دادن پنالتی نتوانست دیگر گل را جبران کند و تراکتور با زدن گل دوم با اقتدار باز هم در صدر ماند و حالا باید منتظر نتیجه بازی نفت و ملوان باشد. پیکان در این بازی زیاد منسجم کار نکرد و در خانه به شکست رسید تا جایگاهش در جدول برای ماندن خطرناک تر از قبل شود.

دقایق حساس:
دقیقه 6: حرکت پا به توپ مهدی‌زاده و پاس عمقی او در محوطه جریمه به سیامک نعمتی رسید ولی پاس عرضی او را مدافعان تراکتور دفع کردند.
دقیقه 17 : ادینیو با یک حرکت پا به توپ ایرانپوریان را صاحب توپ کرد تا با ورود به محوطه جریمه شوت سرکشی را به دروازه رحمتی بزند ولی توپ در چار چوب نبوده و با اختلاف اندک به بیرون رفت
دقیقه 19 : مهدی زاده با حرکت پا به توپ نزدیک محوطه جریمه شد ولی حرکات اضافه او که قصد داشت همه بازیکنان تراکتور را دریبل بزند این موقعیت خوب پیکان را بر باد داد .
دقیقه 24 : وحید حیدریه از یک ضربه شروع مجدد توپ را به محوطه جریمه ارسال کرد و جمشیدیان در یک موقعیت عالی توپ را به خالد شفیعی کوبید و برگشت دومین شوت او نیز توسط مدافعان تراکتور دفع شد .
دقیقه28: روی ارسال احمدزاده از نقطه کرنر ادینهو شوت محکم و سرکشی زد که تیر دروازه به نجات پیکان آمد و توپ راهی اوت شد.
دقیقه29: ارسال اوت بلند آندو در محوطه جریمه به فرشاد احمدزاده رسید و شوت محکم او با اختلاف به اوت رفت.
دقیقه 40 : ارسال عمقی فرید کریمی به ادینیو رسید و شوت سرکش او را رحمتی به خوبی برگشت داد
دقیقه 41 : روی پاس اشتباه بازیکنان پیکان ادینیو پا به توپ شده و از پشت محوطه جریمه شوت محکمی را زد که توپ با اختلاف به اوت رفت.
دقیقه 43 : ارسال کرنر اندو در محوطه جریمه با ضربه سر فرشاد احمدزاده همراه بود که رحمتی بار دیگر ناجی دروازه شد.
دقیقه 50 : توپ عمقی احمد زاده به ادینیو رسید و شوت او از کنار دروازه به اوت رفت
دقیقه 51 : ارسال توپ مهدی زاده در موقعیت خطرناک از جلوی سر سعید دقیقی رد شد و به اوت رفت.
دقیقه 55 : در یک ضد حمله سعید دقیقی وارد محوطه جریمه شده و ضربه او را خالد شفیعی با دست برگشت داد تا داور اعلام پنالتی بکند ولی خود دقیقی نتوانست ضربه پنالتی را وارد دروازه بکند و اینبار لک بود که ناجی دروازه تراکتور شد .
​دقیقه 59 : فرشاد احمدزاده پا به توپ به محوطه جریمه رسید و در شرایطی که می توانست با یک پاس کوتاه بازیکنان دیگر را در موقعیت بهتری قرار دهد ، شوت او به اوت رفت.
دقیقه61: روی یک ارسال آندو صاحب توپ شد که شوت او راهی اوت شد.

بهترین بازیکن:
لوسیانو ادینیو مهاجم برزیلی تراکتور در این برد تاثیر مستقیم داشت و گل اول این تیم روی حرکت او بدسن آمد و در ادامه هم خودش هم پنالتی گرفت و هم پنالتی زد. حامد لک هم در این بازی عملکرد بسیار خوبی داشت و با مهار پنالتی سعید دقیقی دروازه را نجات داد.

حواشی:
*محمد نصرتی و سعید دقیقی دو بازیکن فصل قبل تراکتور برابر تیم سابقشان به میدان می روند و قبل از بازی هم برای تونی اولیویرا گل بردند.
*در حالیکه شایعه شده بود تونی از عیسی اندوی در این بازی درون دروازه استفاده می کند باز هم تونی به دروازه بان اول تیمش اعتماد کرد تا مانند بازی با سایپا در لیگ منجی تیمش باشد.
*میرهانی هاشمی در این بازی روی نیمکت نشسته و مدافع برزیلی دوس سانتوز در ترکیب ثابت قرار گرفته است.
*آندرانیک تیموریان و ادینهو که در بازی با نسف قارشی نیمکت نشین بودند در این بازی از ابتدا در میدان حضور دارند که با آمادگی کامل در این دیدار به مصاف هم می روند.
*مهدی رحمتی توسط هواداران تراکتورسازی تشویق شد.این در حالی است که در بازی رفت دو تیم،هواداران تراکتورسازی به شدت علیه دروازه بان پیکان شعار سر داده بودند.
*یاد خاطره عزیز اصلی، دروازه بان اسبق پرسپولیس، توسط روابط عمومی باشگاه پیکان گرامی داشته شد.
* به دلیل درد پا مربیان تراکتورسازی تصمیم داشتند از آندو استفاده نکنند اما در نهایت آندو در ترکیب قرار گرفت.
*بعد از گل فرشاد احمدزاد به سمت نیمکت رفت که سامان نریمان جهان به استقبال او آمد و تراکتوری ها بعد از برد سلفی گرفتند.
*پیش از شروع بازی مهدی رحمتی و آندرانیک تیموریان همبازیان سابق در استقلال با هم دقایقی صحبت کردند.
* صمد مرفاوی سرمربی پیکان در جریان نیمه نخست چندین بار نسبت به عملکرد بازیکنانش معترض بود و به آنها با دادو فریاد تذکر می‌داد.
* در دقیقه 37 محمد نصرتی و سید مهدی رحمتی مدافع و دروازه‌بان پیکان برخوردی با یکدیگر داشتند که باعث مصدومیت جزئی مدافع خودروسازان شد و چند دقیقه‌ای وی روی زمین دراز کشیده بود.
* سرژیک تیموریان برادر و مدیر برنامه‌های آندرانیک تیموریان در ورزشگاه حضور دارد.
* در دقیقه 40 صمد مرفاوی، امیرحسین امیری را از بازی بیرون کشید و به جای او امیر حسین فشنگچی را وارد میدان مسابقه کرد این در حالی است که امیری دچار مصدومیتی هم نشده بود.
* مهدی رحمتی در صحنه‌ای دچار اشتباه شد که قصد داشت توپ را کنترل کند اما پس از کنترل توپ با سینه توپ به کرنر رفت. همین موضوع با اعتراض سیاوش یزدانی مدافع خودروسازان همراه شد.
* ادینهو بعد از گلی که زد گلش را به مردم آذربایجان تقدیم کرد و روی پیراهنش نوشته بود؛یاشاسین آذربایجان..او دقایقی بعد از گل در حال دویدن احساس درد در پایش کرد و پزشک تیم به مداوای او پرداخت.
*مارکار آقاجانیان به همراه کروز مربیان تیم ملی برای تماشای دیدار پیکان و تراکتورسازی در ورزشگاه شهر قدس حاضر شدند.
*همچنین امیر حسینی کاپیتان تیم والیبال پیکان، مصریان عضو هیأت‌مدیره باشگاه، حاج‌رضایی و بهتاش فریبا مشاوران مدیرعامل و محمود شیعی مدیرعامل باشگاه پیکان در ورزشگاه حضور دارند.
* رضا رهقی سرپرست مستعفی پیکان نیز برای تماشای این دیدار در ورزشگاه حاضر شدند.
* در حدود 20 دقیقه مانده به پایان مسابقه یک جیمی جامپ که پیراهن تراکتور را به تن داشت وارد زمین شد اما قبل از آنکه به بازیکنی برسد توسط مسئولین برگزاری مسابقه مهار شد.
*پس از پایان بازی حامد لک به سمت مهدی رحمتی رفت و پیراهن او را گرفت و بعد از خوش و بشی هر دو به سمت رختکن رفت.
* در دقیقه 84 ادینهو به دلیل مصدومیت نتوانست به بازی ادامه دهد و محسن دلیر جای او را گرفت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی