خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
يكشنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۴، ۰۵:۲۴ ب.ظ

نگاهی پر ابهام به انتخاب برترین های لیگ

انتخاب برترین های فصل چهاردهم لیگ برتر در حالی شب گذشته در سالن همایش های سازمان لیگ برگزار شد که ابهامات فراوانی در این بین دیده می شد.


به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته سازمان لیگ در سالن همایش های برج میلاد به انتخاب برترین های فوتبال ایران در فصلی که گذشته پرداخت. انتخابی که البته با ابهامات فراوانی همراه بود. در ادامه نگاهی می اندازیم به برترین های لیگ برتر در فصلی که گذشت و به انتخاب کمیته انتخاب کننده.

حدادی فر؛ برترین بازیکن ایران، برترین هافبک نبود!

قاسم حدادی فر در عین شایستگی عنوان برترین بازیکن سال فوتبال ایران را به خود اختصاص داد و البته در این گزارش قصد نداریم انتخاب او را زیر سوال ببریم. هافبک دفاعی خوش فکر ذوبی ها موفق شد عنوان برترین بازیکن سال فوتبال ایران را به خود اختصاص دهد.

حدادی فر در فصل گذشته 2425 دقیقه برای ذوبی ها به میدان رفت. او تنها در سه دیدار برابر استقلال تهران، پدیده و ملوان غایب بود و قادر به همراهی تیمش نبود. او در نقش هافبک دفاعی 10 بار به تیمش کمک کند تا دروازه رشید مظاهری بسته بماند. 5 پاس گل و دریافت 7 کارت زرد از دیگر آمارهای این هافبک دفاعی موفق در ترکیب ذوب آهن بود.

نکته مبهم البته در این انتخاب به جایی مربوط می شود که او در بخش برترین هافبک گوی رقابت را به آندرانیک تیموریان باخت و سوال اینجاست چطور هافبکی که برترین بازیکن خط میانی نشده از نگاه مسوولان برترین بازیکن سال ایران انتخاب شده است؟!



جایزه ای که به حق به بیرانوند رسید


علیرضا بیرانوند برترین دروازه بان فصل ایران شد. دروازه بانی که در فصل گذشته علیرغم تزلزل در چند بازی تیمش، نقشی پررنگ در موفقیت تیمش داشت. بیرانوند در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا برای تیمش به میدان رفت و به عنوان شماره یک مطمئن موفق شد عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد. هرچند خیلی ها پرتاب های دست او را به عنوان یکی از پوئن های مثبت این دروازه بان یاد می کنند اما نمی توان از حضور جسورانه او در محوطه جریمه و دفع موقعیت حریفان به سادگی گذشت. او در جدال با مهدی رحمتی که بهمراه تیمش به دسته اول لیگ آزادگان سقوط کرده بود اما از نظر گل خورده شرایط خوبی داشت و رشید مظاهری جوان، موفق شد عنوان برترین دروازه بان فصل را که حقش بود به دست بیاورد.



وریا غفوری در دفاع رقیب نداشت

سپاهان در فصل گذشته 27 گل دریافت کرد. مدافع راستی که در فصل گذشته مورد توجه کارلوس کی روش نیز قرار گرفت و موفق شد در ترکیب ثابت این مربی در جام ملت ها به میدان برود با پیراهن زردپوشان اصفهانی 2430 دقیقه به میدان رفت. او در ترکیب سپاهان و در خط دفاعی در 8 بازی موفق شد دروازه تیمش را بسته ببیند. دو گل زده و یک پاس گل در کنار سه کارت زردی که این مدافع ملی پوش دریافت کرده از دیگر آمارهای وریا غفوری بود. او در جدال با رامین رضاییان و لئوناردو پادوانی این عنوان را کسب کرد. با توجه به رقیبان او این عنوان شایسته او به نظر می رسید اما اگر مدافعان کلاسیکی مثل دوسانتوس در این جمع حضور داشت می توانست رقیب جدی برای او لقب گیرد.



آندرانیک باور نمی کند برترین هافبک لیگ شده

انتخاب برترین هافبک لیگ برتر هم از آن انتخاب های ابهام برانگیز این مراسم بود. آندرانیک تیموریان که در نیم فصل اول لیگ چهاردهم عملکرد موفقی در ترکیب استقلال نداشت و مجبور به جدایی از جمع آبی پوشان داشت با نصف فصل درخشش در این تیم به بازیکن برتر خط میانی لیگ تبدیل شد. هر چند اشتباه فاحش او در اخراج برابر نفت تهران باعث شد تراکتورسازی ها جام را از دست دهند. اشتباهی که می توانست باعث شود نام او از لیست برترین ها خط بخورد اما به نظر می رسد فاکتور کاپیتانی او در این بخش یاری رسان شد تا بخت کسب این عنوان را به خود اختصاص دهد. او برای کسب این عنوان قاسم حدادی فر از ذوب آهن و امید ابراهیمی از استقلال این عنوان را از آن خود کرد. درباره حدادی فر و اینکه چگونه برترین بازیکن ایران برترین بازیکن خط میانی نشد پیش از این نوشتیم و امید ابراهیمی هم در خط میانی استقلال 2540 دقیقه به میدان رفت و 9 گل برای تیمش به ثمر رساند. مطمئنا آندرانیک تیموریان هم در این شرایط و با توجه به عملکردش در آخرین بازی تراکتورسازی باورش نمی شود برترین بازیکن لیگ انتخاب شده است.



طارمی؛ مهاجمی که برترین مهاجم لیگ نبود

از مهمترین شبهات این کمیته می توان به انتخاب مهدی طارمی به عنوان برترین مهاجم فصل گذشته لیگ برتر اشاره کرد. طارمی در فصل گذشته 1843 دقیقه برای تیمش به میدان رفت و 7 گل به ثمر رساند. 5 پاس گل و یک پنالتی نیز از دیگر آمارهایی است که طارمی در فصل گذشته از خود به جا گذاشت.

این در حالی است که بالاتر از طارمی مهاجمانی مثل خلعتبری، نانگ و شهباززاده قرار دارند که به طور مثال آلویس نانگ تنها یک نیم فصل برای تیمش به میدان رفته بود.

میثم مجیدی، لئوناردو پادوانی، حامد شیری، به عنوان مدافعان تیم های استقلال خوزستان، نفت و سایپا و در فصل گذشته هم تعداد با طارمی گل زده اند. رامین رضاییان هم در راه آهن 9 گل به ثمر رساند تا بالاتر از مهاجم سرخ ها قرار گیرد.

با این تفاسیر کمیته انتخاب برترین های لیگ تصمیم گرفت مهدی طارمی را به عنوان برترین مهاجم انتخاب کند. مهاجمی که در فصل گذشته یکی از برترین بازیکنان تیم خودش بود.



حسین فرکی برتر بود یا...
حسین فرکی موفق شد با توجه به قهرمانی اش به همراه سپاهان برای دومین فصل پیاپی عنوان برترین مربی سال ایران را به خود اختصاص دهد.
این عنوان در حالی به حسین فرکی رسید که اتفاقات عجیب و غریب دیدار تراکتورسازی و نفت، نقش عمده ای در قهرمانی زردپوشان اصفهانی داشت. حسین فرکی که در فصل گذشته هم با فولاد به قهرمانی رسیده بود در هفته پنجم به جمع سپاهانی ها پیوست و موفق شد به عنوان سرمربی زردپوشان این تیم را به قهرمانی برساند.
حسین فرکی برای کسب این عنوان یحیی گل محمدی و علیرضا منصوریان را به عنوان رقیب خود می دید. انتخابی بحث برانگیز دیگر که به نظر می رسید این عنوان می توانست به گزینه های دیگر برسد. علیرضا منصوریان به همراه نفت در فصل گذشته در سه رقابت حاضر شد. او به همراه نفت تا ثانیه های آخر لیگ یکی از شانس های قهرمانی بود و اتفاقات تبریز زردپوشان را از این عنوان دور کرد. نفت در فینال جام حذفی هم حاضر بود که در نهایت با شکست برابر ذوب یحیی گل محمدی از کسب عنوان قهرمانی دور ماند.
اوج کار علیرضا منصوریان را البته می توان در لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد. جایی که آنها از مرحله حذفی به گروهی لیگ قهرمانان رسیدند و در نهایت با برتری در مرحله یک شانزدهم نهایی ایران را صاحب نماینده در جمع هشت تیم برتر آسیا کردند.
یحیی گل محمدی بعد از آغاز ضعیف لیگ رفته رفته از ذوب تیمی قابل اعتنا و البته ترسناک ساخت. تیمی که به هیچ حریفی رحم نمی کرد و در نهایت با کسب عنوان سومی لیگ، سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرد و در جام حذفی هم به قهرمانی رسیدند. کسب این عناوین در ذوبی که در چند فصل اخیر روند سقوط در پیش گرفته بود از یحیی گل محمدی مربی ای قهرمان ساخته بود که مدیران ذوب را برای تمدید قرارداد با این مربی جوان به جنب و جوش انداخت.
با این شرایط به نظر می رسد رقابت اصلی برای کسب عنوان برترین مربی سال می توانست بین دو مربی جوان لیگ برتر که با تیم های شان در لیگ طنازی می کردند وجود داشته باشد و شاید هم کفه ترازو به سود منصوریان سنگین تر!


***

به نظر می رسد کمیته انتخاب برترین های لیگ بیشتر روی این نکته تاکید داشته تا عدالت را بین تمام تیم های رعایت کند و از هر باشگاهی نماینده ای جایزه را از آن خود کند و اینگونه مراسم انتخاب برترین های لیگ برتر در فصل چهاردهم را به پایان رسانده است.


    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی