خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
شنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۳۱ ق.ظ

ملوان 1 - ذوب‌آهن 0

بندرنشینان در یک بازی نفسگیر توانستند ، سه امتیاز از ذوب‌آهن بگیرند.



به گزارش "ورزش سه"، ملوانان در اولین دیدارشان در این فصل میزبان ذوب‌آهن بودند و توانستند با تک گل آرش افشین، سه امتیاز این دیدار را دشت کنند.

هفته اول لیگ برتر، دوره پانزدهم، ورزشگاه تختی بندرانزلی، تماشاگر: 8000
داور: تورج حق وردی کمک ها: علی اکبر عظیم پور، یعقوب حجتی

ملوان بندرانزلی:
سیدحسین حسینی، محمدحسین کنعانی زادگان، عزت پورغاز، حسین ماهینی(90 صادق محرمی)، احمد آهی(عزیز معبودی)، مازیار زارع، سعید یوسف زاده، پژمان نوری، پویا نزهتی(46 شهاب کرمی)، فرزاد حاتمی، آرش افشین
سرمربی: امیر قلعه نویی

ذوب آهن اصفهان:
 رشید مظاهری، هادی محمدی، محمد نژادمهدی، کریم قنبری، علی حمام، قاسم حدادی فر(58مهدی مهدی پور)، اکبر صادقی، احسان پهلوان(81 مسعود حسن زاده)، کاوه رضایی، مهدی رجب زاده، مرتضی تبریزی(70 محمد رضا حسینی)
سرمربی: یحیی گل محمدی

اخطار:
دقیقه 55 – علی همام از ذوب آهن
دقیقه 61 – آرش افشین از ملوان

شرح بازی:
نیمه اول این بازی در حالی انجام شد که گرمای هوا تاثیر بسیاری روی کیفیت فنی بازی گذاشته بود، ملوانان که سرمربی خود را روی سکوها می دیدند سعی کردند از امتیاز میزبانی استفاده کنند و حملاتی را روی دروازه ذوبی ها تدارک دیدند، حملاتی که آرش افشین را در متن خود داشت اما آنها نتوانستند از در این نیمه تور دروازه مظاهری را به لرزه دربیاورند، در طرف مقابل ذوبی ها نیز که از گرما و رطوبت بالای انزلی غافلگیر شده بودند، در تمام طول نیمه اول، جسته گریخته چشم به باز کردن دروازه انزلی چی ها داشتند.

اما در نیمه دوم این ملوانی ها بودند که توانستند تاکتیک خود را به حرف دیکته کنند. بازیکنان این تیم روی هوشیاری افشین توانستند به تنها گل خود دست یابند، آنها که گویی خود را به شرایط بازی وفق داده بودند تا حدود دقیقه 80 بازی روانتری را نسبت به ذوبی ارائه دادند اما در ده دقیقه پایانی بازی و در حالی تمام عناصر هجومی خود را به بازی آورده بودند فشار شدیدی را به دروازه ملوانان وارد کردند و می توان گفت سیدحسین حسینی دروازه بان این تیم در این دقایق مرد اول میدان بود و در حداقل سه موقعیت با واکنش های فوق العاده خود از دروازه ملوانان حراست کرد. شاید اگر ذوبی ها منتظر عقب نشینی ملوانان نمی ماندند و حملات خود را زودتر روی دروازه انزلی چی ها تدارک می دیدند می توانستند به دروازه این تیم برسند.

و این بازی در حالی که قلعه نویی هنوز به طور رسمی سرمربی ملوان نیست با این پیروزی این تیم و این مربی به پایان رسید و این مربی پس از شش مساوی و شکست بالاخره توانست یحیی گل محمدی را با شکست روبرو کند.


شرح گل:
1 – 0 (ملوان بندر انزلی) حرکت سریع آرش افشین درون محوطه جریمه ذوب آهن با خطای مهرداد قنبری مواجه شد و داور مسابقه در سوت خود به نشانه پنالتی دمید. این پنالتی را زارع به وسط دروازه ذوبی ها زد که توسط مظاهری دفع شد و توپ برگشتی را آرش افشین با تیزهوشی به گل اول ملوانان تبدیل کرد.


دقایق حساس:
دقیقه 10 – حمله ملوانان روی دروازه ذوب آهن شکل گرفت اما دروازه بان این تیم بیرون از محوطه جریمه توپ را مهار کرد، این اتفاق در حالی افتاد که داور مسابقه هیچ عکس العملی نشان نداد.
دقیقه 12 – آرش افشین بهترین موقعیت این بازی را تا این دقیقه از دست داد. وی در حالی که می توانست پژمان نوری را صاحب توپ کند، خودش توپ را از پشت محوطه جریمه به سمت دروازه ذوبی ها شوت کرد اما این تیم از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 23 – ضربه ایستگاهی ذوب آهنی ها با اختلاف کمی از کنار دروازه حسینی به بیرون رفت.
دقیقه 38 – سانتر بازیکنان ملوان در حالی با ضربه سر آهی به سمت دروازه ذوبی زده شد که اگر وی این ضربه را نمی زد حاتمی موقعیت بسیار بهتری برای گلزنی داشت.
دقیقه 42 – سانتر خطرناک بازیکنان ذوب آهن، توسط حسینی، دروازه بان ملوانان به خوبی دفع شد.
دقیقه 48 – اولین فرصت نیمه دوم نصیب کاوه رضایی و ذوبی ها شد که ضربه وی از بالای دروازه ملوان به بیرون رفت.
دقیقه 52 – پاس رو به بیرون معبودی در محوطه ذوبی ها نصیب حاتمی شد اما وی این موقعیت ایده آل را از دست داد و مظاهری توپ را مهار کرد.
دقیقه 55 – سانتر ملوانی ها با ضربه سر خطرناک زارع از بالای دروازه مظاهری به بیرون رفت. البته حاتمی در این در این صحنه فرصت بهتری نسبت به زارع داشت.
دقیقه 69 – شوت محکم ذوبی ها از پشت محوطه جریمه را سیدحسین حسینی به زیبایی مهار کرد.

بهترین بازیکن:
 آرش افشین با تحرک فوق العاده در خط حمله ملوان بازگشت خود به فوتبال ایران را اعلام کرد. این در حالی است که سیدحسین حسینی دروازه‌بان ملوان نیز با چند سیو بخصوص در لحظات پایانی نقش مهمی در پیروزی تیمش داشت.

اتفاق ویژه:
 با وجود سکونشینی امیر قلعه‌نویی هواداران استقبال خوبی از این بازی به عمل آوردند و مزد تشویق های خود را به 3 امتیاز دلچسب گرفتند. بردی که ممکن است رای قلعه‌نویی را برای هدایت ملوان در ادامه فصل بزند. او حالا باید خود را آماده رویارویی با پرویز مظلومی کند.




حاشیه بازی:
*امیر قلعه نویی سرمربی ملوانان که قرارداد خود را هنوز با این تیم ثبت نکرده است از جایگاه ویژه نظاره گر این بازی است.
*امیر قلعه نویی در ابتدای این بازی به سراغ یحیی گل محمدی رفت و با وی به روبوسی پرداخت و سپس به جایگاه ویژه رفت.
*حسین ماهینی و آرش افشین دو بازیکن سابق تیم های پرسپولیس و فولاد بعد از مدت ها که دچار مشکلات مربوط کارت پایان خدمت خود شده بودند، در این بازی برای ملوانان به میدان رفتند.
*دو بنر در ورزشگاه که در آن جملاتی برای امیر قلعه نویی و پژمان نوری نوشته شده است در ورزشگاه نصب شده است.
*در دقیقه دهم این بازی رشید مظاهری بیرون از محوطه جریمه ذوب آهن توپ را با دستان خود مهار کرد اما داور این بازی هیچ عکس العملی از خود نشان نداد.
*امیر قلعه نویی در جایگاه ویژه به همراه هوتن قلعه نویی، فرزند خود مشغول تماشای بازی است.
*کادر فنی ملوانان از دقیقه 20 به شهاب کرمی، دستور دادند تا به گرم کردن خود بپردازند.
*هوای بندرانزلی به شدت گرم و شرجی است و همین موضوع سبب شد تا بعضی از بازیکنان همانند کاوه رضایی آستین های خود را بالا بزنند.
*گرما و رطوبت بالای هوا باعث شد تا داور این بازی در دقیقه 30 اقدام به توقف سه دقیقه ای بازی کند.
*جواد هاشمی و میلاد کیمرام، دو هنرپیشه سینما و تلویزیون در بین هواداران تیم ملوان به تماشای این بازی پرداختند.
*دومین وقت استراحت میانه بازی، به دلیل گرمای بالا، برای بار دوم در دقیقه 75 اتفاق افتاد.
*ایمان عالمی، دستیار قلعه نویی در تیم استقلال که در انزلی نیز به همراه وی است، دستورات فنی وی را از جایگاه ویژه به نیمکت این تیم انتقال می دهد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی