خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
جمعه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۵۶ ق.ظ

استقلال خوزستان 2- پرسپولیس 1

استقلال خوزستان و عبدالله ویسی دست به کار بزرگی زدند و در هفته دوم و در پنجمین مصاف شان با پرسپولیس این تیم را با شکست بدرقه کردند.



به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در یک بازی انتقاد آمیز اولین شکست فصل خود را در اهواز پذیرفت تا شروعی ناامیدکننده در فصل پیش رو داشته باشد. آنها که با وعده قهرمانی فصل را آغاز کرده اند در دو بازی گذشته تنها یک امتیاز کسب کرده اند تا هواداران به این تیم نیز نگاهی ناامیدکننده داشته باشند.

استادیوم: غدیر اهواز  تماشاگر: 5000 نفر
داوران : محسن ترکی، حسین طالقانی و یعقوب سخندان
اخطار : بابک حاتمی(15)، مهدی طارمی(66) پرسپولیس - ادواردو سوارز (31)، پیمان شیرزادی(44)  استقلال خوزستان
اخراج : هادی نوروزی(67)

استقلال خوزستان: فرناندو خسوس، محمد طیبی، پیمان شیرزادی، موسی کولیبالی، میثم دورقی، حکیم نصاری، رحیم زهیوی(64 فرشاد سالاروند)، سعید بیت سعید، ادواردو(46 عبدالهادی خنیفر)، روح الله سیف اللهی(74 فرشاد جان فدا) و جلال عبدی
سرمربی: عبدالله ویسی

پرسپولیس: ایمان صادقی، رضا نورمحمدی، رامین رضائیان، لوکا ماریچ، بابک حاتمی، کمال کامیابی‌نیا، رضا خالقی‌فر(60 علی علیپور)، فرشاد احمدزاده(60 میلاد کمندانی)، امید عالیشاه، مهدی طارمی و هادی نوروزی
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

شرح گل :

استقلال خوزستان یک پرسپولیس صفر: (دقیقه 47، حسن بیت سعید): شروع مجدد فوق العاده دروازه بان استقلال خوزستان برای مهاجم سرعتی تیم شان، با اشتباه ایمان صادقی همراه بود تا بیک سعید در دهانه دروازه خالی دروازه پرسپولیس را باز کند و عبدالله ویسی از برانکو پیش بیفتد.
استقلال خوزستان 2 پرسپولیس صفر: ( دقیقه 57، بیت سعید): یک ضربه مهارنشدنی از بیت سعید کافی بود تا ایمان صادقی و مدافعان پرسپولیس بار دیگر تسلیم شوند و گل دوم را دریافت کنند. مهاجم جوان استقلال خوزستان در ادامه درخشش خود در این بازی از پشت محوطه جریمه با ضربه ای دیدنی طاق دروازه پرسپولیس را نشانه گرفت تا گل دوم تیمش را به ثمر برساند.
دقیقه استقلال خوزستان 2 پرسپولیس یک: ( دقیقه 87، مهدی طارمی): مهدی طارمی در محوطه جریمه صاحب توپ شد و با جا گذاشتن مدافعان این تیم، ضربه اش را از زاویه بسته زد که با اشتباه خسوس وارد دروازه شد.


شرح بازی:
دو تیم با توجه به گرمای هوا در اهواز در نیمه اول بازی بی هدفی را به نمایش گذاشتند و البته به نظر می رسید عبدالله ویسی روی این مساله برنامه ریزی خاصی کرده بود. سرمربی استقلال خوزستان با توجه به این ویژگی اهواز با استفاده از ضعف بدنی بازیکنان پرسپولیس، زهر خود را در نیمه دوم زد و با استفاده از سرعت بازیکنانش توانست با دو گل از حریف پیش بیفتد.
خط دفاعی ناهماهنگ پرسپولیس در کنار ایمان صادقی که هنوز اعتماد لازم برای حضور در دروازه این تیم را به دست نیاورده باعث شد تا شاگردان ویسی خیلی راحت به دروازه این تیم برسد و با بازیکن گمنام و البته پدیده این فصل خود دو گل زیبا به ثمر برسانند.
استقلال خوزستانی ها بعد از این دو گل حملات نصفه و نیمه دیگری نیز روی دروازه صادقی ترتیب دادند که نتیجه ای نداشت. در میانه های نیمه دوم نیز هادی نوروزی با توجه به خطای شدید روی بازیکن آبی پوشان خوزستانی از زمین اخراج شد تا کار برای برانکو سخت تر شود. پرسپولیس اما از بازی محتاطانه استقلال خوزستان (با توجه به پشتوانه دو گله اش) استفاده کرد و در 10 دقیقه پایانی بازی موج حملات خود را افزایش داد و در نهایت این مهدی طارمی بود که روی نبوغ خود (نه البته روی تاکتیک در نظر گرفته ی برانکو) موفق شد یکی از گل ها را پاسخ دهد.



با این شکست شاگردان برانکو ایوانکوویچ با همان تک امتیاز هفته اول به رتبه سیزدهم جدول سقوط کردند و عبدالله ویسی به همراه استقلال سرود پیروزی را در کارون نواخت و به رتبه دهم جدول صعود کرد.


دقایق حساس:
 
دقیقه 5: روی خطای بازیکنان استقلال روی طارمی، هادی نوروزی از سمت راست توپ را فرستاد که ضربه طارمی با اختلاف زیادی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 15: مهاجم استقلال خوزستان در آستانه ورود به محوطه جریمه پرسپولیس توسط حاتمی سرنگون شد و ترکی با اعلام خطا یک کارت زرد هم به حاتمی داد و در ادامه این ضربه ایستگاهی را سیف اللهی با اختلاف زیاد به بیرون زد.
دقیقه 30: حرکت مهاجمان استقلال خوزستان پشت محوطه جریمه و در نهایت ضربه بیت سعید به راحتی در اختیار ایمان صادقی قرار گرفت.
دقیقه 45: روی خطای شیرزادی روی احمدزاده، این بازیکن پشت ضربه ایستگاهی قرار گرفت و ضربه فنی اش را با اختلاف ناچیزی از دروازه استقلال خوزستان به بیرون زد.
دقیقه 45+1: حسن بیک سعید از جناح راست پرسپولیس صاحب توپ شد و بعد از جا گذاشتن رامین رضاییان، ضربه اش را از کنج محوطه جریمه نواخت که با اختلاف کم به بیرون رفت.
دقیقه 53: ضربه رضا خالقی فر از فاصله 30 متری با اختلاف زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت تا پرسپولیس همچنان با یک گل از استقلال خوزستان عقب بماند.
دقیقه 57: اشتباه مدافعان پرسپولیس نزدیک بود گل دوم را برای استقلال به همراه داشته باشد که اینبار ایمان صادقی به زیبایی شوت سلیمی را دفع کرد تا نتیجه یک بر صفر باقی بماند.
دقیقه 60: ارسال رامین رضاییان که به مدافع استقلال خوزستان برخورد کرده بود در کنج دروازه توسط خسوس دفع شد و به کرنر فرستاده شد.
دقیقه 63: ضربه ایستگاهی به دست آمده برای استقلال خوزستان را خنیفی فر از راه دور به سمت دروازه پرسپولیس نواخت که ایمان صادقی به زحمت این توپ را از آن خود کرد.
دقیقه 67: محسن ترکی خطای هادی نوروزی روی خنیفر را با کارت قرمز جریمه کرد تا کاپیتان سرخپوشان بازی را ترک کند و تیمش 10 نفره بازی را ادامه دهد.
دقیقه 74: مهدی طارمی پشت محوطه جریمه استقلال خوزستان عزم دروازه کرد که خسوس زودتر از مهاجم پرسپولیس توپ را به کرنر فرستاد.



دقیقه 75: بار دیگر و این بار در نیمه دوم، محسن ترکی بازی را با توجه به شرایط جوی و گرمای هوا قطع کرد تا بازیکنان 3 دقیقه فرصت داشته باشند استراحت کنند.
دقیقه 89: استقلالی ها که بعد از گل، عقب نشینی کرده بودند این فرصت را به پرسپولیس دادند تا با نفرات بیشتری روی دروازه آنها حمله کنند. مهدی طارمی در شش قدم این فرصت را داشت تا گل دوم پرسپولیس را وارد دروازه کند که ضربه اش با عبور از خط دروازه با دفع مدافع آبی پوشان دفع شد.
دقیقه 2+90: حرکت تکنیکی کمندانی با پاس او به بیرون محوطه جریمه همراه بود که ضربه کامیابی نیا با اختلاف به بیرون رفت.
دقیقه 5+90: حرکت عالیشاه این بار از سمت راست با دفع مدافع استقلال خوزستان فرصت شوتزنی را در اختیار کامیابی نیا قرار داد که ضربه سر ضرب این بازیکن با اختلاف به بیرون رفت.

بهترین بازیکن: حسن بیت سعید بازیکن فصل گذشته فولادنوین بعد از نمایش نسبتا خوب مقابل سپاهان در بازی استقلال اهواز از فضای بین مدافعان و هافبک دفاعی پرسپولیس استفاده کرد و 2 گل سرنوشت ساز برای تیمش به ثمر رساند.

اتفاق ویژه: اولین شکست پرسپولیس در هفته دوم در شرایطی رقم خورد که آنها سال گذشته دقیقا چنین شروعی در لیگ برتر داشتند. برانکو ایوانکوویچ باید مراقب باشد به سرنوشت علی دایی دچار نشود.


حاشیه بازی:
*
قطع بازی استقلال و پرسپولیس به دلیل گرما در دقیقه 30
*دقیقه 75 بار دیگر و این بار در نیمه دوم، محسن ترکی بازی را با توجه به شرایط جوی و گرمای هوا قطع کرد تا بازیکنان 3 دقیقه فرصت داشته باشند استراحت کنند.

  • محمد حسینی

استقلال

فوتبال

پرسپولیس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی