خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
دوشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۰۶:۲۸ ق.ظ

پرسپولیس 1 - ملوان 0

پرسپولیس در یک بازی کاملا فیزیکی و البته جذاب موفق شد از سد ملوانی ها به سختی عبور کند و به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی برسد.



به گزارش "ورزش سه"، برانکو ایوانکوویچ که امید زیادی داشت موفق شود در این فصل شرایط فوق العاده ای را تجربه می کند و در همین گام نخست اختلاف امتیاز قابل توجهی نسبت به تیم های در کورس را عقب افتاده است. در سمت مقابل ملوانی ها علیرغم تمام مشکلات مالی و مدیریتی نتایج خوبی در لیگ کسب کرده و به همراه حمید استیلی برای پیروزی بر پرسپولیس در تهران حاضر شده اند.
با گزارش لحظه به لحظه این دیدار "ورزش سه"، را همراهی کنید.

استادیوم: آزادی تماشاگر : 15 هزار نفر
داور: البرز حاجی پور کمک داوران: محمدرضا ابوالفضلی و رحیم شاهین
اخطار: مهدی طارمی (108+85) احمد نوراللهی(94) سوشا مکانی(110) رامین رضائیان(120) پرسپولیس -
اخراج: مهدی طارمی (108)

پرسپولیس: سوشا مکانی، محسن بنگر، علیرضا نورمحمدی، بابک حاتمی(محمد انصاری دقیقه 20)، رامین رضاییان، احمد نوراللهی، کمال کامیابی نیا، هادی نوروزی(محسن مسلمان دقیقه 63)، میلاد کمندانی(علی علیپور دقیقه 88)، جری بن‌سون و مهدی طارمی
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

ملوان: سرگئی پاشنکو، عزیز معبودی، حسین کنعانی، عزت اله پورقاز، حسین ماهینی، شهاب کرمی، مازیار زارع، پژمان نوری(فرزاد حاتمی دقیقه 63)، جلال رافخایی، آرش افشین (محمد رضی پور دقیقه 40)، صادق محرمی
سرمربی: حمید استیلی


 

 شرح بازی:

 پرسپولیس از باخت برابر سایپا می آمد و ملوان از یک پیروزی شیرین خارج شده بود. پرسپولیس با آرایش 2ـ4ـ4 برای اولین بار از ابتدای بازی به بنگستون بازی داده بود. در آن سوی میدان هم ملوان سرمست از کسب نتایج خوب برای تکرار بردهای رفت و برگشت در لیگ سال گذشته به تهران آمده بود. آنان با شاکله همین تیم سال گذشته پرسپولیس را شکست داده بودند. حمید استیلی با آرایش تکراری 1ـ3ـ2ـ4 تیمش را پایاپای با پرسپولیس به میدان فرستاد و در نیمه اول روی دو صحنه که یک بار به تیرک دروازه برخورد کرد و بار دیگر توسط پژمان نوری روی یک ضربه کاشته دروازه پرسپولیس را تهدید کرد، سعی در اعمال برتری نسبت به میزبان داشت. در شروع نیمه دوم ملوان که هر لحظه بیشتر از لحظه گذشته با ارتفاع تهران سازگار می شد، می توانست خود را برنده دیدار بداند اما پرسپولیس که ضعف ملوان را از یک ششم پایانی دیدار در قلب دفاع حریف جستجو کرده بود، حوادث متعددی را روی دروازه حریف خلق کرد و تمرین گلزنی را آغاز کرد و بالاخره در دقیقه 100 دیدار ملوان را شکست داد. برد پرسپولیس روی همان عادت انتهای بازی یعنی ضربه زنی از عمق دفاع حاصل شد ضمن اینکه مدافعان خوب ملوان تنها عیب فاحش خود را در لحظه گل پرسپولیس در اشتباهشان از آفسایدگیری نشان دادند. شاید اگر داوری نامتعادل داور میدان نبود و مهدی طارمی اخراج نمی شد، فرصتی برای تثبیت پیروزی در اختیار پرسپولیس قرار می گرفت. به هر حال پرسپولیس بعد از 635 روز ملوان را برد تا درمرحله یک چهارم نهایی جام حذفی حریف برنده گسترش ـ ذوب آهن شود.

شرح گل:

پرسپولیس یک ملوان 0 : (دقیقه 101، مهدی طارمی): پاس تو در فوق العاده مسلمان برای علیپور در حالی که این مهاجم را با پاشنکو تک به تک کرده بود با پاس عرضی علیپور در شش قدم برای طارمی همراه شد تا این مهاجم با ضربه ای آرام دروازه ملوان را باز کند.

دقایق حساس:

دقیقه 4: اولین موقعیت جدی این بازی روی فرار جلال رافخایی شکل گرفت که این مهاجم در کورس با بنگر بعد از پشت سر گذاشتن مدافع پرسپولیس با ضربه ای چیپ قصد باز کردن دروازه پرسپولیس را داشت که توپش با فاصله میلیمیتری از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 7: شوت رضائیان روی پاس هادی نوروزی با اختلاف و البته بی رمق از کنار دروازه ملوان عبور کرد.
دقیقه 10: روی ارسال پژمان نوری از ضربه ایستگاهی، دو بازیکن پرسپولیس با ناهماهنگی به وجود آمده توپ را به کرنر زدند.
دقیقه 11: ارسال بازیکن ملوان از جناح چپ را عزت اله پورقاز، مدافع پیش تاخته این تیم با ضربه سر به بالای دروازه مکانی فرستاد.
دقیقه 13: تکل اشتباه حسین ماهینی نزدیک بود خطری روی دروازه ملوانی ها ایجاد کند که فرار کمندانی از این تکل و البته ارسال بد او این فرصت را از پرسپولیسی ها گرفت.
دقیقه 17: یک و دوی طارمی و کمندانی بعد از شوت مهاجم شماره 9 پرسپولیسی ها به مدافع ملوان برخورد کرد و برگشت داشته شد، هادی نوروزی این ضربه برگشتی را با ضربه ای سرضرب به سمت دروازه زد که با واکنش پاشنکو یک کرنر نصیب سرخپوشان شد.
دقیقه 20: بابک حاتمی به دلیل کشیدگی عضله از زمین خارج شد تا محمد انصاری جانشین او شود.
دقیقه 35: ضربه ایستگاهی پژمان نوری را سوشا مکانی از کنج دروازه به کرنر فرستاد تا موقعیتی خوبی برای ملوانی ها از دست برود.
دقیقه 45: روی ضربه کرنر، محسن بنگر این شانس را داشت تا با ضربه سر دروازه ملوان را باز کند که توپش با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 48: فرار محمد انصاری از جناح چپ و پاس او برای طارمی با استپ و در نهایت ضربه این مهاجم ثمری برای پرسپولیس نداشت و توپش به بیرون رفت.
دقیقه 49: ارسال بلند مازیار زارع پشت دفاع پرسپولیس با خروج اشتباه مکانی همراه بود که ضربه سر اشتباه این دروازه بان نزدیک بود فرصت خوب گلزنی را در اختیار ملوانی ها قرار دهد که با خوش شانسی از آن نجات یافتند.
دقیقه 51: ارسال دیدنی رضاییان با عبور از دو مهاجم پرسپولیس، فرصت گلزنی را از این تیم سلب کرد و در ادامه طارمی با تکلی دیدنی صاحب توپ شد اما درون محوطه جریمه سرنگون شد که البرز حاجی پور اعتقادی به پنالتی نداشت.
دقیقه 53: پاشنکو با اشتباهی آماتورگونه تیمش را به دردسر انداخت. او در ادامه تحت فشار ضربه اش را تقدیم مهدی طارمی کرد که این بازیکن ضربه آرامش را روانه دروازه کرد که با رشادت کنعانی زادگان از روی خط برگشت داده شد.
دقیقه 66: مهدی طارمی بعد از جا گذاشتن دو مدافع ملوان و در حالی که دروازه این تیم را از روی خط هجده قدم نشانه گرفته بود با بدشانسی توپش به تیرک دروازه خورد.
دقیقه 96: ارسال شهاب کرمی با اختلاف زیادی از کنار دروازه مکانی به بیرون رفت تا تلاش فرزاد حاتمی برای تاثیر روی توپ بی نتیجه باشد.
دقیقه 97: فرار دو بازیکن پرسپولیس به سمت دروازه ملوان و در حالی که تنها یک مدافع و پاشنکو را در روبروی خود داشتند با بی دقتی علیپور از دست رفت تا برانکو عصبانیتش را روی بطری ها آب کنار محوطه فنی خالی کند.
دقیقه 98: در میانه میدان درگیری لفظی بین مازیار زارع و کمال کامیابی نیا به وجود آمد که ماجرا خیلی زود توسط بازیکنان دو تیم فیصله یافت.
دقیقه 100: ارسال محسن بنگر از نیمه زمین با ضربه سر علیپور را پاشنکو در آستانه ورود به دروازه مهار کرد.


دقیقه 103: ارسال حسین ماهینی با خروج سوشا مکانی فرصت را ملوان گرفت و در نهایت یک کرنر نصیب سفیدپوشان شد.
دقیقه 104: ضربه کرنر ملوان را حسین ماهینیبه سمت شش قدم فرستاد که با دفع مدافعان پرسپولیس همراه شد و این فرصت ملوانی ها در میان فریادهای هواداران ملوانی از دست رفت.

برترین بازیکن زمین:

محسن بنگر با عملکردی فوق العاده در خط دفاعی تیمش روزی پرفروغ را پشت سر گذاشت. مدافع بلند قامت پرسپولیسی ها در نبردهای هوایی برنده بود و توانست فرزاد حاتمی و جلال رافخایی را کاملا از کار بیندازد. در روزی که خط دفاعی پرسپولیس بار دیگر نسبت به روزهای قبل تغییر کرده بود بنگر به عنوان رهبر خط دفاعی تیمش نقشی پررنگ در پیروزی تیمش و صعود به مرحله بعدی جام حذفی داشت.

اتفاق ویژه:

البرزحاجی پور داور بازی با قضاوت نامتعادل بازهم اعتراض شدید پرسپولیسی ها را رقم زد . او با اخراج سختگیرانه طارمی ، بهترین بازیکن پرسپولیس را از بازی در دور بعدی جام حذفی محروم کرد . نحوه قضاوت او طوری بود که برانکوی خونسرد به شدت در پایان بازی به وی اعتراض کرد .

  • محمد حسینی

فوتبال

پرسپولیس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی