خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
سه شنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۴، ۰۷:۱۹ ق.ظ

استقلال و پرسپولیس هر کدام 90هزار نفر


400 هزار تماشاگر از 63 بازی لیگ پانزدهم دیدن کرده‌اند و میانگین بسیار اندک 6هزار نفر به ازای هر بازی را نشان می‌ دهد، آماری که ضعیف ترین حد ممکن را در سالیان اخیر فوتبال کشور نشان می‌ دهد.


به گزارش "ورزش سه"، به جز هفته اول بازی‌ها که 84 هزار تماشاگر را به ورزشگاه‌ها کشاند، افت تماشاگر در هفته‌های آینده به نحو چشم‌گیری نمودار شد و در هفته ششم لیگ تنها 20هزار و 200 نفر از 7 بازی برگزار شده دیدن کردند که کمترین میزان تماشاگر برای تماشای یک هفته از 15 سال گذشته لیگ حرفه‌ای بود. در این میان تیم‌های استقلال و پرسپولیس هر کدام با داشتن 90هزار تماشاگر در 4 دیداری که میزبان بوده‌اند، در صدر این عرصه قرار دارند و تیم فوتبال تراکتورسازی با 53هزار تماشاگر در 4 دیداری که میزبان بوده، رده سوم را در اختیار دارد. میانگین تماشاگر در دیدارهایی که پرسپولیس و استقلال میزبان بوده‌اند، 22هزار و 500 نفر بوده و برای تیم تراکتورسازی 13هزار و 500 نفر. جالب آنکه دو تیم مشهدی رده‌های سوم و چهارم را دارند، سیاه جامگان با میانگین 7هزار و 500 نفر در این عرصه چهارمین تیم پرتماشاگر لیگ بوده و پدیده با 6هزار و 400 نفر میانگین رده پنجم را در اختیار دارد.

تیم فولاد خوزستان با میانگین 5 هزار و 200 تماشاگر در میزبانی‌هایش ششمین تیم پرطرفدار لیگ تا اینجای کار بوده است و سپاهان با میانگین 4هزار و 800 تماشاگر در این عرصه هفتم است.

هشتمین تیم پرتماشاگر لیگ‌برتر تیم ملوان بندرانزلی با میانگین حدود 3هزار تماشاگر برای هر کدام از بازی‌هایش است و ذوب‌آهن با میانگین 2هزار و 700 تماشاگر در رده نهم است.

آمار خجالت‌بار و تحقیرآمیز تماشاگر در لیگ‌برتر جنبه‌های زشت‌تری هم دارد، یعنی تیم‌هایی که میانگین تماشاگر آنها در لیگ زیر هزار نفر است. بازی های تیم های نفت در ورزشگاه پاس قوامین، نفت در تختی و راه‌آهن در ورزشگاه شهدای شهرقدس زیر 500 نفر است. این آمار در مورد سایپا به رقم تحقیرآمیز 100 نفر می‌ رسد.

تیم های فوتبال گسترش فولاد با 2 هزار و 200 نفر، استقلال اهواز با 2 هزار و 500 نفر، صبای قم با وجود علی دایی 1600 و استقلال‌خوزستان 1750 نفر تماشاگر داشته و در آمار تحقیرآمیز لیگ برای میانگین تماشاگر مشارکتی گسترده داشته اند.

بیشترین تماشاگران در هفته های مختلف لیگ در بازی های استقلال برابر ذوب‌آهن در هفته سوم و پرسپولیس برابر صبا در هفته هفتم با 35هزار نفر بوده اند که این دومین البته حضور تماشاگر تحت تاثیر کاپیتان فقید پرسپولیس هادی نوروزی قرار داشته است.

  • محمد حسینی

لیگ برتر ایران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی