خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۴، ۰۶:۴۰ ق.ظ

سپاهان 2 - نفت 1


سپاهان در لحظات پایانی بازی روی یک پنالتی توسط هادی عقیلی به گل رسید تا در آستانه کسب اولین پیروزی بعد از هفته‌ها ناکامی قرار بگیرد.



به گزارش "ورزش سه"، سپاهان پس از 5 بازی سرانجام با پیروزی آشتی کرد. این اولین بازی ایگور استیماچ در مقام سرمربیگری سپاهان بود که با برتری زردپوشان به پایان رسید. مدافع عنوان قهرمانی لیگ حالا با 20 امتیاز در رده چهارم لیگ قرار دارد. این در حالی است که نفتی‌ها بعد از 8 هفته دوباره طعم شکست را چشیدند.

ساعت 15 :15 ، ورزشگاه فولادشهر
داور: علیرضا فغانی، کمک‌ها: فرهاد مروجی و هادی طوسی

سپاهان:
 رحمان احمدی - حبیب گردانی ، هادی عقیلی ،عبدالله کرمی ، وریا غفوری - علی کریمی ، فوزیل موسی اف ، محرم نویدکیا(پاپی 70)، رسول نویدکیا(سرلک 75)، محمدرضا خلعتبری(فاضلی 80) ، مهدی شریفی
سرمربی : ایگور استیماچ

نفت تهران:
وحید شیخ ویسی،مهدی شیری،سیامک کوروشی،کارلوس سانتوس(وحید امیری 25)،سعید لطفی،محمد دانشگر،وحید حمدی نژاد،آرش رضاوند(ایمان مبعلی 57)،عباس بوعذار،حمید بوحمدان وعلی قربانی
سرمربی : علیرضا منصوریان

اخطار:

حبیب گردانی(33) رسول نویدکیا (62) سرلک(84) علی کریمی(93) از سپاهان
سعید لطفی (92) از نفت

شرح گل ها:

١-٠(نفت تهران): اشتباه هادی عقیلی در دقیقه ٣٦ موقعیت تک به تک فوق العاده ای به نفتی ها داد تا قربانی بتواند با یک بغل پای مطمئن دروازه سپاهان را باز کند.
١-١( سپاهان): پاس خلعتبری درون محوطه به وریا غفوری رسید،ضربه وریا درشش قدم با دخالت شریفی و ضربه بوحمدان بازیکن نفت وارد دروازه شیخ ویسی شد.
2 ـ 1 (سپاهان): مهدی شریفی با ضربه‌ای سنگین دروازه نفت را تهدید کرد که شیخ ویسی با واکنشی زیبا توپ را بیرون کشید اما در حالی که توپ عرض زمین را طی می‌کرد خلعتبری خود را به آن رساند که توسط حمدی‌نژاد سرنگون شد. این پنالتی توسط هادی عقیلی با ضربه ای مطمئن به گل تبدیل شد.

شرح بازی:
سپاهان که در اولین تجربه سرمربیگری ایگور استیماچ میزبان نفت تهران بود و برای جبران 6 هفته ناکامی در عدم پیروزی فقط به دنبال پیروزی در این بازی خانگی بود. نفت البته حملات همه جانبه سپاهان در ابتدای بازی را با پرسی که در تمام نقاط زمین از جمله یک سوم دفاعی سپاهان انجام می‌داد خنثی کرد و البته موفق شد با همین حربه گل اول بازی را نیز به ثمر برساند. البته سپاهان برای جبران گل خورده کمتر از 10 دقیقه زمان می‌خواست تا در آخرین دقایق نیمه نخست بازی را به تساوی بکشاند.
سپاهان در نیمه دوم بسیار بهتر از نیمه نخست کار کرد و فشار بیشتری روی دروازه نفت وارد کرد اما آنها در استفاده از موقعیت‌های زیادی که به دست آوردند ناموفق بودند تا اینکه در دقیقه 90 روی یک حرکت زمینی به پنالتی رسید و این هادی عقیلی بود که با گل کردن پنالتی طلسم 6 هفته ناکامی سپاهان در عدم پیروزی را بشکند.



دقایق حساس:

دقیقه ٥ : ضربه محمدرضا خلعتبری را شیخ ویسی در دو ضرب دریافت کرد.
دقیقه٩: ضربه آزاد عباس بوعذار با برخورد به دیوار دفاعی راهی به دروازه پیدا نکرد.
دقیقه ٢٨ : شوت از راه دور کریمی در آغوش شیخ ویسی قرار گرفت.
دقیقه ٢٩: شوت از سمت راست عباس بوعذار با اختلاف کمی از دروازه احمدی به بیرون رفت.
دقیقه ٣٢:حرکات متداوم نفتی ها از سمت راست بالاخره جواب داد و داور در دقیقه ٣٢ خطای حبیب گردانی روی عباس بوعذار را پنالتی تشخیص داد.
البته از صحنه های تلویزیونی به نظر می رسید خطای پنالتی درست نبوده است .بازیکنان سپاهان بعد از گرفتن پنالتی به سکت وی رفتند و به شدت از به این تصمیمش اعتراض کردند.
حمید بوحمدان نتوانست این پنالتی را به گل تبدیل کند و آن را به آسمان کوبید.
دقیقه 89: سانتر حسین پاپی با ضربه سر سرلک همراه شد که به بیرون رفت.

بهترین بازیکن:
محمدرضا خلعتبری و علی کریمی دو مرد ویژه سپاهان برای این بازی بودند .

اتفاق ویژه:
بوحمدان بازیکن نفت با از دست دادن یک پنالتی و سپس یک گل به خودی بیشترین تاثیر را در این نتیجه داشت .

حاشیه:

*سپاهان و نفت در لیگ پانزدهم روند به نسبت متضادی را طی کرده‌اند. تیم اصفهانی پس از شروعی رویایی در آغاز فصل از هفته ششم به بعد دیگر رنگ برد را ندیده است تا نه تنها به مرور از بالاترین نقطه جدول به رده ششم سقوط کند که با وضعیتی به نسبت بحرانی مواجه شود.
*در عوض نفت شروع فاجعه‌آمیزی در لیگ پانزدهم داشت به گونه‌ای که تا 7 هفته رنگ برد را به خود ندید. نماینده ایران در لیگ قهرمانان با کسب دو پیروزی در سه هفته اخیر تا حدودی از بحران خارج شده است هرچند که همچنان در رده‌های پایینی جدول جای دارد.
*نفت در حالی امروز به مصاف سپاهان می رود که پیام صادقیان را به علت مصدومیت در اختیار ندارد.
*برخلاف سیدجلال حسینی که  دیدار با سپاهان را به دلیل آسیب‌دیدگی از دست داد ، وریا غفوری با رهایی از بند مصدومیت بازگشت به میادین را از بازی با تیم سابق خود جشن  گرفت.
*حدود ۳ هزار هوادار سپاهانی در ورزشگاه فولادشهر حضور دارند و این بازی را از نزدیک تماشا می‌کنند.
* پیش از شروع بازی رسول نویدکیا و وریا غفوری دو بازیکن سپاهان که سابقه عضویت در نفت را در کارنامه دارند، به سمت نیمکت این تیم رفته و با نیمکت‌نشینان نفت خوش و بش کردند.
* ایگور استیماچ سرمربی کروات تیم سپاهان بارها از سوی هواداران این تیم مورد تشویق قرار گرفت.
* زمانی که سرمربی کروات سپاهان وارد زمین شد خبرنگاران و عکاسانی که در کنار زمین حضور داشتند استقبال ویژه‌ای از او کردند.
* در لحظه اعلام پنالتی برای سپاهان کشمکشی بین کمک داور و بازیکنان نفت در گرفت اما رای کمک داور، تغییر نکرد.
* ضربه هادی عقیلی سومین پنالتی این هفته بود. پنالتی دوم توسط بوحمدان هدر رفته و پنالتی اول را دورقی در بازی استقلال‌خوزستان مقابل گسترش به گل تبدیل کرده بود.

  • محمد حسینی

سپاهان

نفت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی