خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
سه شنبه, ۳ آذر ۱۳۹۴، ۰۶:۲۶ ق.ظ

نود



به گزارش "ورزش سه"، بینندگان برنامه نود این هفته اقدام به انتخاب دو گزینه از بین نامزدهای بهترین هافبک دفاعی پس انقلاب کردند که کریم باقری با اختلاف این نظرسنجی را برد.کریم بالاتر از جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، مهدی فنونی زاده، سیروس قایقران و حمید استیلی در حالی این عنوان را به دست آورد که برتری شکننده جواد نکونام بر آندرانیک تیموریان در اواخر برنامه شکسته شد و کاپیتان فعلی تیم ملی، کاپیتان قبلی تیم ملی را پشت سر گذاشت.

عادل فردوسی پور پیش از اعلام آرای نهایی اینطور گفت که با توجه به حضور شرکت کنندگان خارجی در برنامه نود نتیجه نهایی نظرسنجی هفته آینده اعلام خواهد شد. در نظرسنجی این هفته بیش از یک و نیم میلیون نفر شرکت کردند که کریم باقری با 62.4 بالاتر از دیگران در مقام اول قرار گرفت. آندرانیک تیموریان 10.8 و جواد نکونام 10.5 درصد آرا اختصاص داد و سیروس قایقران با 8.8 نفر چهارم این رده بندی شد. پیش از این سابقه نداشت که نتیجه نظرسنجی با یک هفته تاخیر منتشر شود.

در نهایت عادل فردوسی پور وعده داد که نتیجه این رده بندی را هفته آینده اعلام خواهد کرد و 2 هافبک دفاعی بعد از انقلاب را در برنامه اش خواهد نشاند.

سوال نظرسنجی نود

در این برنامه از بیننده های تلویزیونی خواسته شده است که بهترین هافبک دفاعی بعد از انقلاب را انتخاب کنند.  حمید استیلی، کریم باقری، آندرانیک تیموریان، مهدی فنونی زاده، سیروس قایقران و جواد نکونام جزو گزینه هایی هستند که مردم باید با آنها به عنوان بهترین هافبک دفاعی تاریخ فوتبال انتخاب کنند، انتخابی که بسیار سخت است چراکه هر کدام از آنها افتخارات زیادی را به دست آورده اند.




طارمی بهترین بازیکن ایران ـ گوام

بخش اول برنامه نود به بازی ایران ـ گوام اختصاص داشت که در آن آنالیز برنامه نود نشان داد که مهدی طارمی بهترین بازیکن ایران و علیرضا بیرانوند بدترین بازیکن بازی ایران ـ گوام بوده است.


نگاهی بر بازی ایران-گوام

 

نمره بازیکنان تیم ملی در بازی با گوام


کفاشیان: کی روش سرطان ندارد

در اوایل برنامه نود علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال روی خط آمد تا در مورد مسائل اخیر فدراسیون صحبت کند. او در این برنامه شایعه سرطان کی روش را تکذیب کرد:  آقای کی روش چند ماه است که مشکل دارد و چند باری برای معالجه به کشورش رفته اما خدا را شکر مشکل او سرطان نیست. ایشان هم اکنون هم مراحل درمانی اش را پشت سر می گذارد.
او تاکید می کند که کی روش از امکانات ناراحت است: به هر حال کی روش اعلام کرده که از شرایط موجود ناراحت است و با این شرایط نمی تواند ادامه دهد. به هر حال زمین کمپ تیم های ملی مدتی است که زیرکشت نرفته است و فکر می کنم آقای کی روش حق دارد که ناراحت باشد. البته از طرف وزارت ورزش قول هایی برای این ماجرا به ما داده شده است. 40درصد بودجه فدراسیون به تیم بزرگسالان اختصاص دارد ولی به هر حال این بودجه کافی نیست.
او در مورد مصاحبه تند مایلی کهن علیه کی روش هم می گوید: ما بارها به آقای کاشانی گفته ایم که این مصاحبه ها اصلا خوب نیست. امروز هم من به ایشان گفتم آقای کی روش بسیار نگران تیم امید است و حتی یکی از اردوهای تیم ملی امید را به خاطر اردوها لغو کرد. ایشان بسیار دلسوز هستند و حقشان نیست که اینطور رفتار شود.
او ادامه داد: من خودم 8 سال است که در فدراسیون فوتبال هستم ولی الان تیم های اروپایی به درخواست بازی داده اند. آقای کی روش در ایران نیستند ولی کارهایشان را به خوبی انجام می دهند.
رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که کی روش چه زمان به ایران برمی گردد هم گفت: ایشان حدودا 52، 53 روز  به مرخصی می روند و بعد از آن به ایران برمی گردند. البته در این مدت دستیاران ایشان همه چیز را زیرنظر دارند.


داوری نفت ـ سپاهان به سود میزبان

در بررسی مسابقه نفت ـ سپاهان مشخص شد داور این دیدار علیرضا فغانی دو سوت به نفع میزبان داشته است. اشتباه اول از سوی کمک داور دوم انجام شد که یک موقعیت دو به تک در حد گل را در نیمه اول از نفت گرفت و اشتباه دوم خطایی که روی خلعتبری گرفته شد و تبدیل به گل تساوی در نیمه اول شد. خلعتبری در حالی سرنگون شده بود که خطایی روی وی صورت نگرفته بود. دو تصمیم دیگر یعنی پنالتی روی بوعذار و البته پنالتی آخر بازی روی خلعتبری ، از سوی کارشناس داوری درست تشخیص داده شد.

اثبات نقض حرف دایی در 90

برخلاف اظهارات دایی کار تیمی هفته به ذوب‌آهن اختصاص یافت.
در نشست خبری پس از بازی صبای قم و ذوب‌آهن علی دایی اینطور گفت: «ما تمام روزنه‌های تیم حریف را بسته بودیم. تیمی که در تمام بازی‌هایش به این معروف است بالای 20 پاس می‌دهد مقابل ما نمی‌توانستند بیشتر از 6-5 پاس بدهند. به غیر از موقعیت نصف و نیمه‌ای که اواخر نیمه اول به دست آوردند کار دیگری نتوانستند انجام دهند.»

اما امشب در قسمت ترین‌های برنامه 90 کار تیمی هفته به شاگردان یحیی گل‌محمدی اختصاص یافت که با 8 پاس توپ را از میانه زمین به سمت راست بردند، بعد تا پشت محوطه جریمه پیش رفتند، توپ به سمت چپ زمین رفت و در ادامه پاسکاری‌هایشان در محوطه جریمه مرتضی تبریزی را صاحب فرصت کرد که شوت او با واکنش لک توپ به کرنر رفت.

نقد داوری فولاد ـ استقلال؛ یک پنالتی برای هر دو تیم و یک گل به ضرر فولاد

احمد صالحی داور بازی فولاد مقابل استقلال اشتباهات تاثیرگذاری در این بازی انجام داده است.
بنابر آنچه که در نقد داوری برنامه نود به چشم آمد، او در سه صحنه مهم اشتباهات کلیدی داشته است. صالحی در ابتدا خطای پنالتی محرز حنیف عمران زاده روی ماتیاس چاگو را نگرفته و سپس در صحنه قبل از گل دوم استقلال ابتدا خطای مهدی بدرلو روی میلاد فخرالدینی را خطا نگرفته و سپس در برگشت نیز خطای روزبه چشمی روی ساسان انصاری خطا تشخیص نداد. این حرکت در ادامه تبدیل به گل دوم استقلال شد.
به این ترتیب فولاد که شاید در نیمه دوم می توانست با پنالتی اتفاق افتاده روی چاگو به بازی برگردد این موقعیت را از دست داد. البته با توجه به آنکه پیش از صحنه گل دوم استقلال آبی ها می توانستند یک پنالتی به دست بیاورند، صحنه خطا روی ساسان انصاری نیز اتفاق نمی افتاد، اگر صالحی با دقت تر سوت می زد.


اشک های عبدالرزاق خادم پیر  در گفت و گو با گزارشگر نود

اگرچه بسیاری از مخاطبان برنامه نود رویه عادل فردوسی پور در برخی از مصاحبه ها با اهالی فوتبال را نمی پسندند اما این اتفاق در برنامه هفته نیز تکرار شد.
گزارشگر برنامه نود که این هفته به جنوب رفته بود در سفر به خرمشهر با عبدالرزاق خادم پیر بازیکن سابق این خطه که به تیم ملی هم دعوت شده است، صحبت کرد و او را در حالی نه چندان مناسب به تصویر کشید. خادم پیر در گفت و گو با برنامه نود اعلام کرد خانواده اش در اصفهان هستند اما خودش به خاطر علاقه به خاک خوزستان در مدرسه ای در خرمشهر ساکن شده که در حین ادای این جملات بغضش شکست و شروع به گریه کرد. این پیشکسوت فوتبال خوزستان که عکس های قدیمی خود را به دیوار محل زندگی اش زده بود، از مسوولان خواست به فکر فوتبال خرمشهر باشند و کمک کنند تا تیمی در این خطه شکل بگیرد و تیم های ملی را تغذیه کند.

تقویم نود و جای خالی گل کلهر

بخش تقویم برنامه نود شامل صحنه هایی از اتفاقات رخ داده حدفاصل بین این هفته و هفته گذشته برنامه نود بود که به طرز عجیبی علی دایی نقش اول آن بود. مهاجم سابق پرسپولیس و تیم ملی در این هفته در سال های گذشته 100 گله شده و بازی درخشانی مقابل تیم سابقش با پیراهن صبا انجام داده بود اما نکته جالب برنامه این هفته مرور بازی خاطره انگیز پرسپولیس و الاتحاد در عربستان بود که با گل زیبای محمود کلهر بازیکن سابق قرمزپوشان با نتیجه تساوی به اتمام رسید. نودی ها با وجود گشتن در آرشیو صداوسیما این گل را که مربوط به سال 1992 میلادی ست پیدا نکردند، نکته ای که نشان می دهد وضعیت آرشیو در تلویزیون چندان هم مناسب نیست. گل کلهر از گل های زیبای دوره خود محسوب می شد که از فاصله 40 متری به تور دروازه حریف عربستانی دوخته شد. برنامه نود از بینندگان خود خواست اگر تصویر آرشیوی منحصر به فرد دارند به این برنامه بفرستند تا در تقویم نود مورد استفاده قرار بگیرد.

شوخی فردوسی پور با قارتال

محمدرضا اخباری دروازه بان تراکتور میهمان برنامه نود است که صحنه های مربوط به معرفی او با موسیقی متن معروف کارتون بازرس گجت میکس شده بود.گجت یک شخصیت کارتونی نیمه میکانیکی است که دست و پاهایش به صورت ماشینی بلند می شدند. با توجه به سیوهای اخباری در لیگ با باز کردن دست و پا فردوسی پور با اشاره به کاراکتر گجت با این دروازه بان شوخی کرد. دروازه بانی که در تراکتورسازی به قارتال (عقاب) مشهور است.


اختلاف وحشتناک کریم باقری در جدول نظرسنجی هافبک ها

کریم باقری کاپیتان سابق پرسپولیس و یکی از محبوبترین بازیکنان این تیم در طول 20 سال گذشته با اختلافی چشمگیر  در صدرجدول نظرسنجی هافبک های قرار گرفته است. کریم باقری که یکی از مهمترین بازیکنان فوتبال ایران محسوب می شود با رای 60درصدی مخاطبان برنامه نود بالاتر از جواد نکونام و آندرانیک تیموریان و سیروس قایقران قرار دارد. به نظر می رسد این نظرسنجی با برتری باقری به اتمام برسد و این بازیکن خاطره انگیز سال های گذشته تیم ملی و پرسپولیس که در حال حاضر عضو کادرفنی قرمزهاست ، به همراه جواد نکونام در تیم منتخب بعد از انقلاب جای بگیرند .




میردورقی ها و شکوه از فضای فوتبال ایران

در بخشی ازبرنامه نود با مبین و آرمین میردورقی دو بازیکن استقلال اهواز صحبت شد و این دو بابت فضایی که در فوتبا ل ایران برایشان درست شده ابراز ناراحتی کردند. مبین و آرمین متهم اند که با توجه به نفوذ پدرشان به تیم های مختلف ایران پیوسته اند حال آنکه خودشان طور دیگری این داستان را تعریف می کردند. مبین که برادر بزرگتر است هنوز عضو استقلال اهواز است اما در بازی پرسپولیس فهرست نفرات حضور نداشت. او گفت: رفتارناجوانمردانه ای با ما شده و من اگر پارتی داشتم الان در این بازی جلوی پرسپولیس بازی می کردم.
گفت و گوی این دو در شرایط به پایان رسید که در بازگشت به استودیو عادل فردوسی پور کوچکترین صحبتی درباره آن نکرد.


ملوان یک پنالتی طلبکار شد

تیم فوتبال ملوان از بازی این هفته مقابل سایپا یک پنالتی طلبکار شد. در حالی که ملوانی ها روی دو صحنه پنالتی اعتراض داشتند، مرور صحنه های داوری از سوی کارشناسان نشان داد که خطای بازیکن سایپا در لحظات پایانی روی محمد نزهتی بازیکن ملوان پنالتی بوده و داور حق این تیم را نداده است. ملوانی ها در پایان این مسابقه اعتراض شدیدی روی این صحنه داشتند اما اعتراضشان بی نتیجه ماند.

بنگر مدیون لطف داور!

محسن بنگر در دقیقه 79 بازی پرسپولیس مقابل استقلال اهواز مرتکب یک پنالتی شده است.
  در مورد صحنه های داوری پرسپولیس مقابل استقلال اهواز مشخص شد که محسن بنگر در نیمه دوم بازی خذیراوی مهاجم استقلال اهواز را با ضربه پا سرنگون کرده و  داور با یک پنالتی برای شاگردان حنطه می گرفته است. به این ترتیب مدافع وسط باتجربه پرسپولیس مدیون اشکان خورشیدی داور این مسابقه است که خطای او را ندیده گرفته تا پرسپولیس یک برد خفیف مقابل یک قعرنشین را از دست ندهد.

باوجود برتری سه دهم درصدی آندو بر نکونام در نظر سنجی ، اعلام نهایی نام دو هافبک دفاعی برتر به هفته بعد موکول شد

  • محمد حسینی

نود

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی