خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
سه شنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۴، ۰۶:۳۴ ق.ظ

نفت 1 - پرسپولیس 1

فرصت های از دست رفته بیشمار پرسپولیس سرمربی و هواداران این تیم را عصبی کرد. شاید به همین دلیل یک هوادار پرسپولیس در ورزشگاه سکته کرد.



به گزارش "ورزش سه"، در حالی که تا لحظه پنالتی به نظر می رسید پرسپولیس برنده بازی مقابل نفت باشد، اما شیرجه بیرانوند به سمت چپ و مهار پنالتی طارمی همه چیز را تغییر داد و نفت با با گل دانشگربه بازی برگشت و در نهایت توانست با تساوی از بازی خارج شود، در حالی که این بار به سختی این یک امتیاز را از پرسپولیس گرفت.

برانکو ایوانکوویچ نیز در سمت مقابل با توجه به شکست ناپذیری اش در شش هفته اخیر لیگ برتر چشم به صعود به رتبه های بالاتر جدول پیش از پایان نیم فصل دارد.

استادیوم: تختی      تماشاگر: 10 هزار نفر

داور: محمدرضا اکبریان  کمک داوران: رضا سخندان و حسن ظهیری


نفت تهران:

علیرضا بیرانوند، حمید بوحمدان( از دقیقه 83 امیرارسلان مطهری)، سعید لطفی( از دقیقه 49 عباس بوعذار)، وحید امیری، محمد دانشگر، مهدی شیری،  سیامک کوروشی، ایمان مبعلی، پیام صادقیان( از دقیقه 72 آرش رضاوند)، آلویز نانگ، و مهدی علیاری

سرمربی: علیرضا منصوریان


پرسپولیس:

سوشا مکانی، رامین رضاییان، محمد انصاری، محسن بنگر، رضا نورمحمدی، احمد نوراللهی، علی علیپور، میلاد کمندانی( از دقیقه 76 بابک حاتمی)، محسن مسلمان( از دقیقه 84 بنگستون)، فرشاد احمدزاده و مهدی طارمی

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ



اخطار:

پیام صادقیان (37)، محمد دانشگر(73)، ایمان مبعلی(80)، ارسلان مطهری(89) نفت تهران
احمد نوراللهی (42)، محسن مسلمان(57)، علی علیپور(69)، مهدی طارمی(74)، محمد انصاری(78) پرسپولیس

شرح گل‌ها:

نفت 0 پرسپولیس یک : (دقیقه 40، میلاد کمندانی): در میان فرصت سوزی های سریالی پرسپولیسی ها این میلاد کمندانی بود که موفق شد از پاس فرشاد احمدزاده سود ببرد و با ضربه ای غیرقابل مهار از شش قدم دروازه بیرانوند را باز کند. احمدزاده درون محوطه جریمه صاحب توپ شد و ارسال زمینی اش از جلوی پای طارمی گذشت و در حالی که فریاد پرسپولیسی ها بابت از دست دادن از این فرصت بلند شده بود کمندانی ضربه اش را به تور دروازه نفت چسباند.
نفت تهران یک پرسپولیس یک: (دقیقه 73، دانشگر): روی یک رفت و برگشت و شلوغی جلوی دروازه پرسپولیس این دانشگر بود که با ضربه ای آرام و بدون دردسر موفق شد دروازه سوشا مکانی را باز کند و او را در اولین واکنش خود در این بازی مغلوب کند.


شرح بازی:

پرسپولیس سراپا حمله تنها یک دروازه بان قابل اعتماد نداشت و در نهایت سه امتیاز شیرین را از این بازی از دست داد.
شاگردان برانکو بعد از حملات دامنه دار در نیمه اول که تنها یک گل برای آنها به ارمغان داشت، در دقایقی از نیمه دوم تحت فشار حریف قرار گرفتند اما این مهدی طارمی بود که موفق شد یک ضربه پنالتی برای تیمش بگیرد. ضربه پنالتی را البته خود این بازیکن از دست داد تا بیرانوند در ادامه روز درخشان خود ستاره تیمش در این بازی لقب بگیرد.


نفت که در این بازی تنها دو بار موفق شده بود از سد مدافعان این تیم بگذرد در نهایت در دومین مرحله به راحتی دروازه سوشا مکانی را باز شده دیدند تا برانکو بیش از پیش بابت نداشتن شماره یک قابل اعتماد حسرت بخورد.
علیرضا منصوریان که تا پیش از این دیدار بیرانوند را از لیست بازی های خود خارج کرده بود در بهترین فرصت مناسب به گلر ملی پوش خود اعتماد کرد و ثمره آن را هم با بازی بی نقص او دید.

دقایق حساس:

دقیقه 2: اولین حرکت پرسپولیس روی دروازه علیرضا بیرانوند با خطای بازیکنان نفت همراه شد تا داور این بازی در سوت خود بدمد و یک ضربه ایستگاهی به سود این تیم اعلام کند. ارسال انجام شده در موقعیتی خوب به طارمی رسید و با ضربه عجیب مهاجم پرسپولیس همراه بود.
دقیقه 6: پرسپولیس روی یک حرکت تکنیکی با علیرضا بیرانوند تک به تک شدند اما خروج به موقع دروازه بان نفت مانع از استفاده آنها از این فرصت شد.
دقیقه 8: حرکت طارمی به سمت محوطه جریمه با حمایت علیپور همراه شد که در آستانه ورود مهاجم جوان به داخل محوطه جریمه نفت با خطا متوقف شد و یک ضربه ایستگاهی برای این تیم شکل گرفت. سرخ ها از این موقعیت هم نتوانستند به خوبی استفاده کنند و توسط نفتی ها برگشت داده شد.
دقیقه 10: فرار علیپور از جناح راست و سانتر تند و تیز او از زیر دستان مهدی طارمی گذشت و به مهدی طارمی نرسید.
دقیقه 16: فرار فرشاد احمدزاده از میانه زمین و تک به تک شدن او با بیرانوند با ضربه ای ناقص همراه بود که به راحتی در اختیار دروازه بان نفت قرار گرفت.
دقیقه 30: ارسال از جناح چپ پرسپولیسی ها و ضربه سر رامین رضاییان را علیرضا بیرانوند به خوبی مهار کرد و دو مرحله این توپ را از ان خود کرد.
دقیقه 33: روی یک ضدحمله سریع مهدی طارمی در جناج چپ محوطه جریمه صاحب توپ شد و در جدال دو به دو ارسال خود درون محوطه جریمه را برای علیپور انجام داد اما توپ به مهاجم این تیم نرسید.
دقیقه 38: در یک موقعیت ایده آل برای گلزنی، توپ در شش قدم به رامین رضاییان رسید و او قصد ضربه ای سرضرب و البته محکم را داشت که توپ با اختلاف زیاد به بیرون رفت.
دقیقه 39: یک فرصت ایده آل دیگر و فرصت سوزی از حمله وران برانکو ایوانکوویچ؛ اینبار میلاد کمندانی از گوشه محوطه جریمه ضربه اش را با اختلاف به بیرون زد.
دقیقه 50: ضربه ایستگاهی برای نفتی ها را صادقیان کوتاه و زمینی درون محوطه جریمه برای مهدی شیری ساخت اما ضربه این بازیکن با اختلاف به بیرون رفت.
دقیقه 58: ارسال بلند رامین رضاییان با ضربه سر علی علیپور همراه شد که توپ با اختلاف کمی از بالای دروازه نفت به بیرون رفت.
دقیقه 65: باز هم علیرضا بیرانوند پرسپولیسی ها را ناکام گذاشت و با واکنشی دیدنی ضربه سر علیپور را برگشت داد و توپ را در نهایت مهار کرد.
دقیقه 68: فرار مهدی طارمی به سمت دروازه نفت و در نهایت سرنگونی او توسط مدافع زردپوش با سوت داور به نشانه پنالتی همراه بود.
دقیقه 68: مهدی طارمی که این ضربه را نصیب پرسپولیسی ها کرده بود خودش پشت توپ ایستاد تا شاید گل های خود در لیگ را به عدد 8 برساند اما ضربه او توسط بیرانوند مهار شد تا نتیجه همچنان یک بر صفر باقی بماند.
دقیقه 85: علیپور می توانست این دقیقه را برای پرسپولیسی ها خاطره انگیز کند اما در فرصتی 3 به یک با دروازه بان نفت، ضربه اش را به بدترین شکل ممکن به بدن بیرانوند کوبید تا آه از نهاد سرخ ها بلند شود.

اتفاق ویژه:

چه اتفاقی تکراری تر از «فرصت سوزی» های بازیکنان پرسپولیس؟ پرسپولیس در روزی که بار دیگر می توانست خیال خود را در همان نیمه اول بابت کسب یک پیروزی شیرین برابر نفت در تختی راحت کند بارها فرصت های گلزنی اش را از دست داد تا در نهایت با تساوی از زمین خارج شود.
اتفاق ویژه دیگر این بازی را می توان به درگذشت هوادار پرسپولیسی حاضر در زمین مربوط دانست که در جریان نیمه اول به دلیل ایست قلبی درگذشت و بار دیگر جامعه ورزش را متاثر کرد.

بازیکن برتر:

علیرضا بیرانوند بازگشتی باشکوه به ترکیب نفت داشت و علیرضا منصوریان را بابت انتخابش سربلند کرد. در روزی که مهاجمان سرخپوش بارها روی دروازه شاگردان علیرضا منصوریان خطرساز شدند این علیرضا بیرانوند بود که مقاومت جانانه ای برابر آنها داشت و با مهار یک ضربه پنالتی سهم به سزایی در شکست نخوردن علیرضا منصوریان داشت. بیرانوند که به نظر می رسید با توجه به نیمکت نشینی ها و البته سکونشینی هایش حسابی متنبه شده بود در بازگشت باشکوه و درخشان خود دروازه بانی را به رقیب روبرویش نشان داد و برانکو و پرسپولیس در روزی گل خوردند که دو توپ روی دروازه این تیم آمد، یکی به تیر خورد و دیگری به تور چسبید!

در حاشیه:

*قبل از شروع بازی چمن ورزشگاه کوتاه و غلتک زده شده بود و کیفیت زمین نسبت به بازی جام حذفی استقلال مقابل نفت تهران بهتر بود.
*کادر فنی پرسپولیس چند دقیقه ای از زمین بازی بازدید کردند و به شدت از سوی هواداران پرسپولیس مورد تشویق قرار گرفتند.
*یک ساعت قبل از شروع بازی حدود 3 هزار نفر در ورزشگاه حضور پیدا کردند و هواداران پرسپولیس در پشت نیمکت این تیم مستقر شدند.
* پیام صادقیان به شدت از سوی هواداران پرسپولیس تشویق شد. هواداران پرسپولیس خواهان بازگشت صادقیان به پرسپولیس شدند.

  • محمد حسینی

نفت

پرسپولیس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی