خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
سه شنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۴، ۰۲:۵۸ ب.ظ

نکونام: بهترین گل را به رئال مادرید زدم

جواد نکونام بعد از به ثمر رساندن صدمین گل باشگاهی‌اش معتقد است که لذت‌بخش‌ترین گلی که او تا امروز به ثمر رسانده، گلی بوده که به رئال مادرید زده است و شیرین‌ترین گل در خاطر او هم روز آخر لیگ دوازدهم بود که استقلال با آن گل قهرمان شد.



گفتگوی جواد نکونام را با خبرنگار "ورزش سه" بخوانید.

بهترین گلم را به رئال مادرید زدم

دو سه تا گل باشگاهی برایم شیرین بوده. گلی که در لالیگا با پیراهن اوساسونا به رئال مادرید زدم، خیلی لذت‌بخش بود. بعد از آن گلی که به بوردوی فرانسه در جام یوفا در دقیقه ۱۲۰ زدم که در تاریخ اوساسونا ثبت شد باعث صعود تیم به مرحله بعد شد و گل سوم که خاطره شیرینی هم برایم به یادگار گذاشته گلی بود که در استقلال به ثمر رساندم و باعث شد که استقلال قهرمان شود.



*در اسپانیا گلی به ثمر رساندید که از دید کارشناس‌ها به عنوان گل برتر انتخاب شود؟

نکونام: گل کاشته من به رئال بتیس جزو سه گل برتر هفته لالیگا شد. یادم می آید که در دقیقه ۹۰ بازی یک ضربه کاشته به سود اوساسونا گرفته شد که من پشت توپ ایستادم و گل زدم.


هنوز مثل روزهای اول انگیزه دارم

* این انگیزه که باعث می‌شود نکونام هنوز هم به رکوردشکنی فکر کند، از کجا می‌آید
نکونام: این انگیزه‌ای که شما از آن حرف می‌زنید به نظر من تمام نشده. من از روز اول این انگیزه را داشتم و الان هم به که سال‌ها می‌گذرد هنوز همان انگیزه را دارم. به نظرم تنها دلیلی که باعث می‌شود یک بازیکن سال‌های سال بتواند خودش را در شرایط خوب حفظ کند، فقط تمرین است و تمرین. به من هم همین تمرینات کمک کرده که هم بتوانم خوب بازی کنم و هم بتوانم خوب گل بزنم.

زندگی حرفه‌ای عامل موفقیت

*شما برای نسلی خستگی‌ناپذیری هستید که همیشه تشنه نتیجه‌گیری هستند. بازیکنان مثل شما، مهدی رجب‌زاده و آندرانیک تیموریان و...

نکونام: این انگیزه همیشه در زندگی ورزشی من بوده و همیشه سعی کردم که بتوانم در تمرین و بازی بهترین عملکردم را ارائه بدهم. به نظر من در زمین این بازیکن است که بازی می‌کند نه عدد و ارقام و آنچه که باعث می‌شود بعضی از فوتبالیست‌ها در طول سالیان خودشان را حفظ کنند این است که زندگی حرفه‌ای داشتند تمرین و استراحت به‌موقع داشتند.


سایپا زودتر از این‌ها می‌توانست جزو مدعیان قرار بگیرد

سایپا در این فصل با فراز و نشیب‌های زیادی روبرو بود در ابتدای فصل عملکرد خوبی داشت و حتی در رده دوم جدول جای گرفت ولی بعد از آن شرایط تا اخراج آقای جلالی هم پیش رفت و دوباره امروز تیم شما جزو مدعیان است؟

نکونام: قبول دارم که سایپا جزو مدعیان است. به عقیده من تیمی که تغییر و تحولات زیادی داشته برای هماهنگی نیاز به زمان دارد. یک سری بازیکن‌ها جدید آمدند و یک سری بازیکن‌ها آشنایی بیشتری با شرایط داشتند. تیم ما پتانسیل بالایی دارد و ما زودتر از اینها هم می‌توانستیم در میان مدعیان قرار بگیریم البته یک سری اشتباهات هم در این میان صورت گرفت که باعث شد  سایپا در بعضی از بازی‌ها نتیجه نگیرد و نتوانستیم نتیجه لازم را به دست آورد. مساله دیگری هم بحث مصدوم و محروم‌ها بود. زمانی که تیم می‌آمد جان بگیرد، بازیکنان ما مصدوم می‌شدند و زمانی که آنها به ترکیب اضافه می‌شدند عده‌ای دیگر را به دلیل محرومیت از دست می‌دادیم. این شرایط باعث شد که ما در خیلی از بازی‌های نتوانیم تیم را کامل در اختیار داشته باشیم.

 



برای نتیجه‌گیری باید بازی به بازی جلو برود

شما اشاره کردید به اینکه تیم سایپا با وجود داشتن رقبایی مثل استقلال، استقلال خوزستان، ذوب‌آهن و صبا کار سختی برای صدرنشینی دارد. نظر شخصی من این است که ما باید بازی به بازی جلو برویم و تمرکزم را برای نتیجه‌گیری در هر بازی بگذاریم و به زمین برویم و ببینیم که چه اتفاقاتی می‌افتد، امسال فراز و نشیب زیاد داشتیم و مطمئناً تیمی که در طول لیگ بتواند فراز و نشیب کمتری داشته باشد و بتواند یک روند مثبت را حفظ کند می‌تواند نتیجه بگیرد.

پیشنهادی برای مربیگری ندارم
 

شما در مورد آینده مربیگری من سؤال کردید که چه زمان قصد دارم در این حرفه فعالیت کنم و اینکه آیا قرار هست به کادر فنی تیم ملی اضافه شوم. باید در مورد کلاس‌های مربیگری بگویم که من دوره C آسیا را پشت سر گذاشتم و در اولین فرصتی که این کلاس‌ها برای رده B برگزار شود من حتماً در این دوره حاضر می‌شوم. درباره حضورم در کادر فنی تیم ملی هم پیش از فصل با من صحبت شد و پس از آن دیگری کسی با من در این مورد صحبتی نکرد، ولی هنوز هم من سر حرف‌هایی که زدم هستم. ولی فعلاً هیچ صحبتی در مورد مربیگری من نیست.

اخباری شنیده می‌شود مبنی بر اینکه جدایی آقای کی روش تنها دو بازی دیگر به همراه تیم ملی ایران است، شما فکر می‌کنید در این مقطع چنین اتفاقی چه ضربه‌ای به ایران می‌زند؟

نکونام: من یک‌بار در مورد این مساله مفصل صحبت کردم. این خبر من را به یاد زمانی می‌اندازد که برانکو از تیم ملی جدا شد. شما دیدید که متاسفانه بعد از جدایی ایشان چه اتفاقاتی افتاد. امیدوارم آن اتفاقات در فوتبال ما تکرار نشود. با توجه به نتایج آقای کی روش و شناختی که ایشان از فوتبال ایران به دست آورده، صد در صد جدایی ایشان به فوتبال ملی ضربه می‌زند.


داوری‌ها در هفته‌های اخیر بی‌نقص بود

شما در مورد داوری‌ها در هفته‌های اخیر لیگ سؤال کردید در این زمینه باید بگویم که به نظر من نباید داورها تحت‌فشار قرار بگیرند، ولی متاسفانه در بعضی از بازی‌ها هم شاهد آن هستیم که اشتباهات داوری به بعضی از تیم‌های لیگ متاسفانه متضرر شدند و یکی دو تیم هستند که حقشان بیشتر از این بود. اما باید یک ذره باید حواسمان به داورها هم باشد. مخصوصاً در هفته‌های اخیر ما شاهد حضور داوران جوان و با انگیزه در لیگ هستیم. به نظر من داوری‌ها در چند هفته اخیر خوب بوده و هیچ‌کس با داوری‌ها مشکل نداشته آیت. در مورد داوری بازی ما با استقلال اهواز هم باید بگویم که قضاوت خوبی داشت و من خیلی خوشحال شدم. من بعد از بازی به سمتش رفتم و از او تشکر کردم.

* بازیکنان سایپا در مصاحبه‌هایشان عنوان می‌کنند که حضور جواد نکونام به سایپا هویت داده و حالا این تیم موفق شده در جمع مدعیان قرار بگیرد؟

نکونام: هم‌تیمی من لطف دارند ولی م فکر می‌کنم که آنچه که باعث موفقیت یک تیم می‌شود کار گروهی و تلاش همه تیم است. به عقیده من سایپا بازیکنان باتجربه و جوان خوبی دارد که در کنار هم یک تیم کامل را تشکیل می‌دهند. امیدوارم که ما در ادامه هم بتوانیم همین روحیه تیمی و روند رو به رشدمان را حفظ کنیم و بتوانیم در لیگ موفق شویم و سهمیه آسیایی بگیریم.

  • محمد حسینی

نکونام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی