خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
دوشنبه, ۷ دی ۱۳۹۴، ۰۱:۴۰ ب.ظ

آسمان سیاه و لیگ آبی آبی آبی

سه مربی استقلالی لیگ در تهران در روزیکه هوای آلوده حرف اول را می زند هفته شانزدهم لیگ را به اتمام می رسانند.


به گزارش "ورزش سه"، امروز و با حرف و حدیث های فراوان دو بازی باقیمانده هفته شانزدهم در آلوده ترین روز پایتخت برگزار می شود تا قصه روز شانزده به سر برسد. قصه پرحرف و حدیث و جنجالی که آلودگی حرف اول را در آن می زد! در شرایطی که سازمان لیگ اعلام کرده بود این 2 بازی باید فردا برگزار شود به یکباره همه چیز تغییر کرد تا استقلال و سیاه جامگان و نفت با تراکتور بعدازظهر امروز به مصاف هم بروند. تصمیمی که با واکنش های متفاوتی روبه رو بود و کار به جایی رسید که استقلال و نفت زیربار این موضوع تا آخرین لحظات شب گذشت نرفتند. اما به هر نحوی بود برنامه بازی ها اعلام شد و این 2 بازی برگزار شود. دو جدال حساس که هر یک می تواند دستخوش اتفاقات بسیار زیادی باشد.

استقلال ـ سیاه جامگان

یورش به صدر
توقف استقلال خوزستان برابر سپاهان این فرصت را در اختیار استقلالی ها قرار داد تا در همین آغاز دور برگشت دوباره طعم صدرنشینی را بچشند. اما پرویز مظلومی برای رسیدن به این هدف بامشکلات ناخواسته فراوانی روبه رو شد از جمله مصدومیت خسرو حیدری که دغدغه های فراوانی برای این مربی در ساختار تهاجمی اش رقم زد. خسرو در تمام بازی های گذشته استقلال یک پای ثابت گلسازی ها بود و غیبت او می تواند در روزهایی که استقلال حسرت یک بازیکن تمام عیار را می خورد برای کادرفنی مشکل ساز شود. شاید خبر خوب برای استقلال بازگشت سجاد شهباززاده به روزهای اوجش باشد. مهاجمی که در روزهای گذشته به خصوص مقابل تراکتور در نیمه نهایی جام حذفی نشان داده است که از چه آمادگی بالایی برخوردار است. سجاد که در بازی رفت با سیاه جامگان زننده هر دو گل تیمش بود امروز هم همه نگاه ها را معطوف خودش کرده تا بار گلزنی تیمش را بکشد. برتری با اختلاف 3 گل می تواند استقلال را به یکه تازه لیگ برتر تبدیل کند و این همان هدفی است که پرویز مظلومی بعد از رسیدن به فینال جام حذفی برای تیمش ترسیم کرده است. غیب مهدی رحمتی هم می تواند ضربه مهلکی به استقلال وارد کند اما حضور وحید طالب لو با تجربیات فراوان تا حد زیادی این نگرانی ها را برطرف کرده به شرطی که او نشان بدهد چیزی کمتر از مرد شماره یک ندارد. شاید حضور یک ساختار تدافعی منسجم مقابل طالب لو غیبت رحمتی را کاملا از یاد ببرد.


اما سیاه جامگان در شرایطی کاملا متفاوت گام به پایتخت گذاشته تا روزهای نویی در آغاز نیم فصل دوم تجربه کند. فرهاد کاظمی از آن دست مربیانی است که تبحر خاصی در دگرگونی روحی و روانی به بازیکنان دارد و خوب می داند تیم های بحران زده ای مثل سیاه جامگان را چگونه از این بحران خارج کند. سرمربی سیاه جامگان با تغییرات گسترده ای که در سطح بازیکنانش ایجاد کرده امیدوار است تیمی را روانه میدان کند که بهتر خواسته های تاکتیکی او را مقابل استقلال اجرا کند. اما در بین تمام بازیکنان سیاه جامگان می توان به حضور رضا عنایتی اشاره کرد. کاپیتان مشهدی ها که سال ها پیراهن استقلال را برتن کرد، از بازگشت دوباره به ورزشگاه آزادی انگیزه های فراوانی دارد تا یک بار دیگر توانایی هایش را به رخ بکشد. سیاه جامگان در هوای آلوده پایتخت به دنبال روزهای سپید می گردد و 3 امتیاز بازی امروز می تواند آنها را از شرایط سیاه فعلی در جدول تا حدودی نجات دهد.

نفت - تراکتور

روز انتقام
نفت علی منصور با 3 برد متوالی در بازی های گذشته توانست به جایگاه خود در جدول رده بندی سروسامان بدهد. تیمی که فصل گذشته تمامی نگاه ها را به خود معطوف کرد، در نیم فصل نخست روزهای پرفراز و نشیبی را تجربه کرد و حتی کار به جایی رسید که شاهد درگیری های درون تیمی و اعتصاب بازیکنان هم بودیم. اما علی منصوریان با تکیه بر همان توانایی های همیشگی با کدخدامنشی اوضاع را کنترل کرد با وجود اینکه در بحران مصدومیت مهره های کلیدی به سر می برد توانست با جوانان جویای نام تا حدودی شرایط بحرانی تیمش را کنترل کند. حالا او باید تیمش را مقابل تراکتوری به میدان بفرستد که در این یکی، دو سال همواره مصاف های جالبی به آنها داشته است. با این تفاوت که این بار استاد سابق خود روی نیمکت تبریزی ها نشسته است. کسی که فصل قبل 2 بار او را روی نیمکت استقلال شکست داد و سرآغاز تمام ناکامی های امیر در جمع آبی پوشان پایتخت لقب بگیرد. نفت اگر بتواند امروز در جنگ با همسایه خود در جدول به 3 امتیاز برسد، خیز بلندی برای رسیدن به جمع تیم های مدعی برخواهد داشت. در غیر این صورت همچنان در نیمه پایین جدول باقی خواهد ماند.


اما تراکتورسازی یکی از جنجالی ترین تیم های نخست که با وجود داشتن مهره های فراوان در نتیجه گیری یک ناکام بزرگ بود و تونی اولیویرا جای خود را به امیر قلعه نویی داده است. امیر بعد از نرساندن تبریزی به فینال حذفی بلافاصله تغییرات مدنظر خود را آغاز کرد و تراکتور را در نیم فصل دوم به جایگاه واقعی اش برساند. اختلاف 11 امتیازی با صدر جدول دیگر هیچ فرصتی برای تراکتورسازان نگذشته و آنها اگر می خواهند بار دیگر به مدعیان بپیوندد باید از همین آغاز دور برگشت نهایت امتیازات رابه حساب خود واریز کنند. امیر که خاطرات خوشی از مصاف با علی منصور و نفت ندارد، امروز تنها با هدف گرفتن انتقام شاگردانش را به مصاف میزبان می فرستد تا بلکه با این برد آرامش را به اردوی تیمش بازگرداند. برتری در بازی امروز تراکتورسازی را به یک قدمی پرسپولیس خواهد رساند و آنها بالاتر از سپاهان در نیمه بالایی جدول خواهند ایستاد و این می تواند یک شروع رویایی در نیم فصل دوم باشد.

  • محمد حسینی

لیگ برتر ایران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی