خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
دوشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۴، ۰۶:۳۴ ق.ظ

لیورپول 0 - منچستریونایتد 1

وین رونی زننده صدمین گل منچستری ها در ورزشگاه آنفیلد بود، گلی که باعث پیروزی این تیم شد.



به گزارش "ورزش سه"، لیورپول که هفته گذشته به لطف گل دقیقه پایانی آلن موفق شده بود از بازی با آرسنال یک امتیزا کسب کند در حساس ترینب ازی هفته 22 لیگ برتر میزبان منچستریونایتد بود. دربی حساس و سنتی فوتبال انگلیس. یونایتد در بازی قبلی خود مقابل نیوکاسل 3-3 مساوی کرده بود و با پشتوانه سه برد متوالی بر لیورپول، در آنفیلد مقابل قرمزهای بندر لیورپول قرار گرفت.

با گزارش زنده این بازی با "ورزش سه"، همراه باشید:
هفته بیست و دوم لیگ برتر انگلیس ، ساعت 17:35  ورزشگاه آنفیلد

لیورپول:

مینیوله، کلاین، توره(81 بنتکه)، ساخو، مورنو، هندرسون، لوکاس، جان، لالانا(جردن آیب 76)، فیرمینیو و میلنر(90 کالکر)
سرمربی: یورگن کلوپ

منچستر یونایتد:

دخئا، یانگ(42 بورتویک جکسون)، اسمالینگ، بلیند، دارمیان، اشنایدرلین، فلائینی، مارسیال، هررا(72 ممفیس دپای)، لیندگارد(خوان ماتا 65) و رونی
سرمربی: لوئیز فان خال

اخطار

اسمالینگ(64) - فلینی(76) از منچستر یونایتد




شرح گل:

لیورپول 0 – منچستریونایتد 1 (وین رونی دقیقه 78) : منچستری‌ها علی‌رغم شرایط بازی توانستند غیرقابل‌پیش‌بینی ظاهر شوند و آن‌ها دروازه حریفشان را باز کنند، سانتر خوان ماتا با ضربه سر فلینی ادامه یافت و این توپ را که به تیر افقی دروازه لیورپولی‌ها برخورد کرده بود را وین رونی با ضربه‌ای چکشی و محکم به زیر طاق این تیم فرستاد تا اولین ضربه در چهارچوب این تیم، برای منچستری‌ها گل به همراه داشته باشد.

شرح بازی

نیمه اول را می توان به نام لیورپول نوشت چراکه با وجود مالکیت برابر توپ، این تیم میزبان بود که فرصت های گلزنی بیشتری را به دست آورد و اگر بازیکنان لیورپول کمی بادقت تر عمل می کردند، می توانستند نیمه اول را با برد به رختکن بروند.
در یک ربع ابتدایی بازی، لیورپول دو فرصت عالی گلزنی را از دست داد. ابتدا دخیا ضربه سر لالانا را مهار کرد و در ریباند ضربه فیرمینو به تیر دروازه برخورد کرد و کمی بعد ضربه میلنر با اختلاف اندکی به بیرون رفت.
لیورپول دقیقه 30 بازی توسط هندرسون یک فرصت استثنایی دیگر را از دست داد. همکاری عالی بین امره جان و هندرسون با شوت این بازیکن همراه شد و با اینکه دخیا نیز تسلیم شده بود توپ با اختلاف اندکی به بیرون رفت. یونایتد نیز یکی دو فرصت نصفه و نیمه به دست آورد اما حاصلی نداشتند تا نیمه اول با تساوی بدون گل به اتمام برسد.
نیمه دوم با فشار لیورپول آغاز شد و دقیقه 49 این تیم می توانست روی شوت محکم پای چپ امره جان به گل برسد اما توپ با برخورد به پای دخیا به شکل عجیبی راهی کرنر شد. یونایتد بسیار خوش شانس بود که در این صحنه گلی دریافت نکرد.
کمی بعد کولو توره صاحب موقعیت گل شد اما ضربه او را مدافعان برگشت دادند. دقیقه 59 مارسیال درون محوطه جریمه لیورپول یک موقعیت عالی گلزنی نصیبش شد اما شوت او با اختلاف اندکی به اوت رفت. بازی کماکان در اختیار لیورپول بود اما بازیکنان این تیم در زدن ضربات آخر دقت کافی را نداشتند تا اینکه شیاطین سرخ در اولین شوت داخل چارچوبشان به گل رسیدند.
دقیقه 79 روی یک کرنر ارسالی، فلینی با ضربه سر توپ را به تیرک دروازه کوبید و در برگشت وین رونی با شوتی محکم توپ را به طاق دروازه لیورپول رساند تا یونایتد بر خلاف جریان بازی از لیورپول پیش بیفتد.
میزبان برای جبران گل خورده تلاش زیادی به خرج داد و حتی دقیقه 89 فیرمینو در موقعیتی عالی می توانست کار با به تساوی بکشاند اما همچون دیگر موقعیت ها این بار نیز دست لیورپول از رسیدن به گل ناکام ماند تا منچستریونایتد در مقابل لیورپول صاحب چهارمین برد متوالی خود در دو سال اخیر شود. با این پیروزی یونایتد 36 امتیازی شد و فاصله خود با لیورپول را به 6 افزایش داد.

دقایق حساس


دقیقه 8 – لیورپولی‌ها یکی از خطرناک‌ترین حملات ابتدایی خود را ترتیب دادند اما دخیا با واکنشی زیبا ضربه سر لالانا را مهار کرد و توپ به فرمینیو رسید که پس از دریبل مدافع ضربه ی خود را به سمت دروازه زذ که مماس با تیرک عمودی توپ به بیرون رفت.
دقیقه 11 – حمله سریع لیورپولی با شوت محکم میلنر باعث تهدید دروازه منچستری ها شد اما این توپ با سابیدن به تیر دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 27 – نفوذ و سانتر لیورپولی ها موقعیت خطرناکی را روی دروازه منچستر ایجاد کرد اما این توپ از روی سر بازیکنان این تیم عبور کرد.
دقیقه 30 – پاسکاری و حرکت ترکیبی فوق العاده لیورپولی، هندرسون را در موقعیتی استثنایی قرار داد اما ضربه فنی این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 32 – پاس میلنر، یک بار دیگر هندرسون را در موقعیت خوبی قرارداد و او که از جای خالی دارمیان استفاده لازم را برده بود ضربه خود را به بالای دروازه منچستر زد.
دقیقه 38 – سانتر منچستری‌ها روی دروازه لیورپول، قبل از ایجاد موقعیت خطر توسط مینیوله مهار شد.
دقیقه 39 – حمله دیگری از لیورپولی‌ها روی دروازه منچستر ترتیب داده شد و طی آن فریمیو درحالی‌که می‌توانست دروازه دخیا را باز کند با تعلل خود در محوطه جریمه این تیم سرنگون شد.اما این سرنگونی به‌گونه‌ای نبود که داور را مجبور به گرفتن پنالتی کند.
دقیقه 50 – حرکت امه جان درون محوطه منچستری ها یک موقعیت استثنایی دیگر برای لیورپول ایجاد کرد اما ضربه زیبای وی را دخیا با پا به کرنر فرستاد.
دقیقه 56 – یکی از معدود موقعیت های منچستری ها در این بازی در این لحظه شکل گرفت و مارسیال که از گوشه محوطه لیورپول وارد شد ضربه خود را به سمت دروازه این تیم زد اما این موقعیت از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 64 – پاسکاری لیورپولی ها پشت محوطه جریمه من یو، توپ را به هندرسون رساند، اما شوت وی توسط دخیا مهار شد.
دقیقه 66 – حمله دیگری از لیورپولی ها دو موقعیت پیاپی خطرناک روی دروازه منچستر ایجاد کرد اما دخیا، بازیکن سربلند هر دو موقعیت بود.



حاشیه

* امروز برای اولین بار دیدار مقابل منچستریونایتد ‏را تجربه می کند؛ دیداری که خود از آن با عنوان "نمکِ سوپ" یاد کرده است.
* کلوپ در 10 دیدار از 21 حضورش روی ‏نیمکت لیورپول به پیروزی رسید.‏
* لیورپول در حال حاضر با بحران مصدومیت مدافعانش روبرو است. دژان لوورن، مارتین اسکرتل و جو ‏گومز در دیدار امروز غایب خواهند بود و ممکن است کلوپ از استیون کواکر، مدافع جوانی که از کیو پی ‏آر به طور قرضی به آنفیلد رفته، استفاده کند. ‏
* فیلیپ کوتینیو، دنیل استوریج و دیووک اوریگی نیز دور از میادین هستند اما جان فلاناگان بعد از پشت سر ‏گذاشتن دوران مصدومیت، می تواند برای قرمزها به میدان برود.
* فان خال برای دیدار امروز مایکل کریک را در اختیار ندارد و حضور باستین شواین اشتایگر هم در هاله ‏ای از ابهام قرار دارد. آنتونیو والنسیا، فیل جونز، لوک شاو ومارکوس روخو نیز همچنان دور از میادین ‏هستند. ‏
* البته علی رغم ابراز رضایت از دیدار مقابل نیوکاسل، منچستریونایتد همچنان به پیروزی در دیدار امروز ‏نیاز دارند. آنها در 8 دیدار اخیرشان در لیگ، تنها یک پیروزی داشتند و فاصله شان در جدول با لیورپول ‏به سه امتیاز کاهش پیدا کرده است. ‏
*در دقیقه 14 این بازی درگیری نسبتا شدیدی بین فلینی و لوکاس به وجود آمد که باعث مداخله داور و بازیکنان دیگر و تاخیر دو دقیقه ای بازی شد.

  • محمد حسینی

لیورپول

منچستر یونایتد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی