خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۴، ۰۸:۴۶ ق.ظ

ایران 0 - ژاپن 3؛

اولین دیدار مرحله یک چهارم نهایی مقدماتی المپیک در آسیا، پس از 120 دقیقه به سود ژاپنی ها به پایان رسید.



به گزارش "ورزش سه"، این بازی در حالی برگزار می شود که امیدهای ایران در گروه اول این رقابت ها در رده دوم ایستادند و ژاپنی ها نیز صدرنشین گروه دوم شدند. برنده این بازی می تواند به جمع چهار تیم برتر راه پیدا کند و شانس زیادی برای حضور در المپیک پیدا کند، سه تیم از آسیا در نهایت راهی برزیل خواهند شد تا در مسابقات المپیک ریو 2016 شرکت کنند.

مرحله یک چهارم نهایی مقدماتی المپیک ریو 2016 در آسیا ، ساعت 17  ورزشگاه عبداله بن خلیفه
داور: کریشنا دیلان پریرا(سریلانکا)                  
کمک‌ها: پالیتا هماکونگا(سریلانکا)، مین یو(چین تایپه)

امید ایران:

محمدرضا اخباری، محمد دانشگر، روزبه چشمی، وحید حیدریه،علی عبداله زاده(98 احسان پهلوان)، علی کریمی، علیرضا نقی زاده، شاهین ثاقبی(106 میلاد کمندانی)، مهدی ترابی،میلاد محمدی(87 محسن کریمی) و ارسلان مطهری
سرمربی: محمد خاکپور




امید ژاپن:

ماساتوشی کوشیبیکی، اندو واتارو (113 اوشیما)، ایوانامی تاکویا، اوئدا نائومیچی، ریکی هاراکاوا، ناکاجیما شویا، یویا کوبو(82 تاکاما آسانو)، مورایا سی، ماساشی کامی کاوا، اوناوو ادو،شینیا یاجیما(89 تویوکاوا یوتا)
سرمربی: ماکوتو تگوراموری

اخطارها:

محمد دانشگر(32) و شاهین ثاقبی(67)،نقی زاده (105)، چشمی (2+105) از ایران/ اندو دقیقه 99 از ژاپن

شرح گل:

ایران 0 – ژاپن 1 (تویوکاوا، دقیقه 96) : مورویا سی پس از جاگذاشتن ترابی، سانتر دقیقی را روی دروازه ایران فرستاد که با اشتباه مدافعان مرکزی ایران، بازیکن تازه وارد این تیم، تویوکاوا یوتا با ضربه سری دقیق دروازه ایران را باز کرد.
ایران 0 – ژاپن 2 (ناکاجیما، دقیقه 109) : حرکت بازیکن ژاپنی در  جناح راست ایران با شوت محکم وی از فاصله دور و به صورت اریب از روی سر بازیکنان ایران رد شد و از بالای دستان اخباری وارد دروازه ایران شد.
ایران 0 – ژاپن 3 (ناکاجیما، دقیقه 110) : بازهم این بازیکن با استفاده از قدرت شوت زنی خود توانست دروازه ایران را باز کند، او این بار از روی خط محوطه جریمه و پس از دریبل یکی از مدافعان شوت محکمی را روانه دروازه کرد که با اشتباه مدافعین و دروازه بان ایران، برای سومین بار دروازه ایران را باز کرد.


شرح نیمه اول:

دو تیم ایران و ژاپن، نیمه اول دیداری که ممکن تا 120 دقیقه هم کشیده شود را با تساوی به پایان رساندند تا راهی رختکن شوند.
این بازی با حملات ایران آغاز شد و در همان دقایق ابتدایی بازیکنان این تیم دو بار توانستند در موقعیت های فوق العاده ای قرار بگیرند، موقعیت هایی که به ثمر ننشست، پس از ده دقیقه ابتدایی نیز ژاپنی ها توانستند خود را پیدا کنند و جلوتر بیایند و در چند فرصت دروازه ایران را تهدید کنند.
پس از حملات و فشار ایرانی ها و ژاپنی ها، بازی آرام تر شد و دو تیم کم و بیش چشم به باز کردن دروازه یکدیگر داشتند که البته جنبش مطهری در خط حمله ایران باعث شده بود موقعیت های ایران بیشتر و حتی خطرناک تر از حریف باشد، البته امیدهای ایران حاکم توپ در این بازی بودند و توانستند با درصدی حدود دوبرابر ژاپنی ها توپ و میدان را در اختیار داشته باشند.
حال باید دید در نیمه دوم، کدام یکی از مربیان می توانند با القای دستورات تاکتیکی خود، جهت بازی را به سوی خود برمی گرداند و سه امتیاز حیاتی این بازی را به حساب خود واریز می کند.




دقایق حساس:

دقیقه 1: فرار عالی ارسلان مطهری و جا گذاشتن مدافع روبه‌رو او را در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان ژاپن قرار داد ما ضربه او از پشت محوطه با کف دست دروازه‌بان ژاپن به بیرون رفت.
دقیقه 2: کرنر ارسالی از جناح راست با ضربه سر علی کریمی به شکل خطرناکی از بالای دروازه ژاپن به اوت رفت.
دقیقه 6: کرنر ارسالی از جناح چپ و ضربه سر مهاجم ژاپن با خروج عجیب اخباری راهی به دروازه ایران نیافت.
دقیقه 10: ضدحمله بازیکنان ایران از سمت چپ و کشیده شدن دامنه آن به سمت راست، موقعیتی خطرناک روی دروازه ژاپن ایجاد کرد اما ضربه ناقص ثاقبی با برخورد به دفاع ژاپن به میانه زمین بازگشت.
دقیقه 26 –  ضربه محکم کوبو، هافبک ژاپنی در حالی که خطری روی دروازه ایران به وجود آورد از کنار دروازه اخباری به بیرون رفت.
دقیقه 29 – پرتاب اوت ایرانی ها و پس از آن از آن سانتری خطرناک روی دروازه ژاپن با هوشیاری دروازه بان این تیم مهار شد.
دقیقه 36 – ملی پوشان امید ایران یک موقعیت استثنایی دیگر به دست آوردند و ارسلان مطهری فرصتی که خود ایجاد کرده بود را در حالی که در محوطه 6 قدم ژاپنی ها قرار داشت با بی دقتی از دست داد.
دقیقه 1 + 45 – سانتر علی کریمی از روی ضربه ایستگاهی، روی دروازه ژاپنی خطر ایجاد کرد اما دروازه بان این تیم با مشت کردن این توپ، این خطر را از روی دروازه اش دور کرد.
دقیقه 1 + 45 – توپ برگشتی دروازه بان ژاپنی پشت محوطه جریمه به میلاد محمدی رسید و شوت روپای او نیز با اختلاف کمی از بالای دروازه این تیم به بیرون رفت.
دقیقه 51 – سانتر بلند حیدریه روی دروازه ژاپنی موقعیت جدیدی برای ایران به وجود آورد اما گلر حریف با پروازی بلند توپ را مهار کرد.
دقیقه 52 – ارسلان مطهری بیرون از محوطه ژاپنی ها صاحب توپ شد و ضربه خود را روانه دروازه حریف کرد اما دروازه بان این تیم توپ را مهار کرد.
دقیقه 56 – یکی از خطرناک ترین اتفاقات این بازی در این لحظه اتفاق افتاد و ضربه سر میلاد محمدی که بالاتر از مدافع ژاپنی و به زیبایی نواخته شد به تیر دروازه حریف برخورد کرد.
دقیقه 58 – ارسلان مطهری بازهم بیرون محوطه جریمه ژاپنی ها صاحب توپ شد و سرضرب شوت خود را روانه دروازه این تیم کرد اما این توپ هم به بیرون رفت.
دقیقه 79 – پس از موقعیت هدر رفته مطهری، سانتر مهدی ترابی در حالی از روی سر علی کریمی عبور کرد و توسط دروازه بان ژاپنی ها مهار شد که موقعیت خطرناکی محسوب می شد.
دقیقه 98 – بازهم ارسلان مطهری صاحب موقعیت دیگری شد و ضربه خود را روانه دروازه این تیم کرد اما بازهم این توپ از کنار دروازه بیرون رفت.
دقیقه 103 – پاس تو در فوق العاده ارسالی برای مطهری با اشتباه این بازیکن در استپ توپ باعث سرعت گرفتن آن و در نهایت مهار توسط دروازه بان ژاپنی ها شد.
دقیقه 2+105 – فرصت فوق العاده ای در آخرین دقیقه وقت های تلف شده نصیب محسن کریمی شد اما ضربه او را دروازه بان حریف مهار کرد.
دقیقه 117 – پاس فوق العاده ترابی در موقعیتی ایده آل نصیب محسن کریمی شد اما این بازهم که در مدت زمان حضورش دو موقعیت خوب به دست آورده بود از هیچکدام نتوانست استفاده کند و این توپ او نیز به تیر دروازه برخورد کرد.


حاشیه:

*در دقیقه اول بازی مهدی ترابی مرتکب خطایی روی بازیکن حریف شد که منجر به پاره شدن پیراهن این بازیکن شد و دقایقی بعد به دستور داور، پیراهن پاره شده بازیکنی ژاپنی تعویض شد.
*تا دقیقه 15 این بازی ایرانی ها مالکیت توپ را با اختلاف در اختیار دارند، تا این لحظه ایرانی ها 62 درصد و ژاپنی ها نیز 38 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشتند.
*امیدهای ژاپن در حالی به سراغ تیم کشورمان آمده اند که در 6 بازی اخیر خود به پیروزی رسیده اند. آنها یکی از تیم های بودند که با حداکثر امتیازات از گروه خود بالا آمدند.
*دو وینگر چپ و راست ایران یعنی میلاد محمدی و مهدی ترابی در این بازی مدام اقدام به تغییر جای خود می کنند.
*تا دقیقه 60 این بازی نیز، بازهم مالکیت توپ با ایران بود و درصد آن 54 به 46 به سود ایران بود.



اتفاق ویژه:

در حالی که بازی تا دقیقه 97 با تساوی دنبال می شد در این لحظه برای اولین بار دروازه ایران باز شد، دقایق 109 و 110 دو بار دیگر این اتفاق افتاد و می توان گفت دریافت 3 گل در 13 دقیقه اتفاق ویژه و البته عجیبی بود که متاسفانه برای ایران افتاد.

بهترین بازیکن:
ناکاجیما و تویوکاوا را می توان بهترین بازیکنان ژاپن دانست، اولین بازیکن که کاپیتان ژاپنی هاست دوبار توانست از شم شوترنی و درست دیدن خود استفاده کند و به زیبایی دروازه ایران را باز کند و تاویوکاوا نیز در دقیقه 89 وارد زمین شد و خیلی زود توانست در بین مدافعان و دروازه بان ایران دروازه این تیم را باز کند تا اولین گل وارد دروازه ایران شود.

  • محمد حسینی

تیم ملی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی