خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
شنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۴، ۰۶:۳۷ ق.ظ

سپاهان 1 - سایپا 2


تیم فوتبال سایپا با درخشش حامد فلاح‌زاده دروازه بان باتجربه اش موفق به پیروزی در مقابل تیم تهاجمی سپاهان شد.



به گزارش "ورزش سه"، در این مسابقه میلاد میداوودی (59) و علی زینالی(77) برای سایپا و لوسیانو پریرا(2+90) برای سپاهان گل زدند ضمن اینکه محمدرضا خلعتبری در دقیقه 53 یک پنالتی برای سپاهان هدر داد تا این تیم همچنان در رده دهم جدول حضور داشته باشد و خطر پدیده را هم بیخ گوش خود حس کند. سایپا هم با این برد به رده سوم جدول صعود کرد.

هفته بیستم لیگ برتر، ساعت 15 ورزشگاه فولادشهر اصفهان
داور: شاهین حاج بابایی   کمک‌ها: حمید غمزه، محمدرضا مدیرروستا و هادی حاج‌عباسی

کارت زرد:

 حبیب گردانی (1+45 )، وریا غفوری(86) از سپاهان؛

سپاهان

 رحمان احمدی، لئوناردو پادووانی، فاضلی(66 - امین منوچهری)، محمدعلی احمدی، حبیب گردانی(46 - محمد روشندل)، وریا غفوری، علی کریمی، سنیاد ایبریچیچ (65 - رسول نویدکیا)، فوزیل موسایف، محمدرضا خلعتبری و لوسیانو پریرا
سرمربی: ایگور استیماچ

سایپا

حامد فلاح زاده، روزبه شاه علیدوست، مجید ایوبی، علی زینالی، ابراهیم صادقی، میلاد میداوودی (81 - محمد سلطانی مهر)، ابراهیم شکوری، ماهان رحمانی، مهدی ترابی، حامد شیری و آندرانیک تیموریان
سرمربی: مجید جلالی

شرح بازی:

سپاهان و سایپا در حالی به مصاف هم می‌رفتند که هر دو تیم در هفته‌های قبل نتایج بدی گرفته بودند و برای فرار از بحران نیاز به کسب امتیازات لازم از این بازی داشتند. سایپا که در دو بازی پس از تعطیلات شکست خورده بود بازی را بهتر از میزبان خود آغاز کرد و با پرس مناسبی که از یک سوم دفاعی حریف بسته بود ابتکار عمل را از شاگردان استیماچ گرفته بود و حتی می‌توانست روی یک صحنه به گل هم برسد. در ادامه اما با تحلیل رفتن سایپایی‌ها سپاهان رفته رفته بر بازی سوار شد و در دقایق پایانی بازی می‌توانست گل برتری را به ثمر برساند.
در نیمه دوم سپاهان میل بیشتری به هجوم داشت و حملات آنها در دقیقه 54 با کسب ضربه پنالتی ثمر داد اما چه فایده ک خلعتبری پنالتی را از دست داد تا ورق بازی بازگردد. دقایقی بعد از این پنالتی از دست رفته سایپا بود که با استفاده از اشتباه علی احمدی و رحمان احمدی از میزبان پیش افتاد. در ادامه سپاهان که برای زدن گل تساوی حمله ور شده بود اسیر ضد حمله سایپا شد و گل دوم را هم از زاویه بسته دریافت کرد.
در ادامه مصدومیت پادوانی سپاهان را 10 نفره کرد و گل دقیقه پایانی لوسیانو پریرا تنها اختلاف را کم کرد تا سپاهان همچنان برنده نباشد.
شرح گل‌ها:

سپاهان 0 – سایپا 1 (میلاد میداوودی، دقیقه 59) : حرکت فوق العاده مهدی ترابی از سمت چپ سایپا و پاس بسیار خوب او برای میداوودی در حالی که بازیکنان به سوی توپ آمده بودند با بغل پای به موقع و عالی میداوودی روبرو شد و او توانست با فرصت طلبی کامل دروازه تیم مهمان را باز کند.

سپاهان 0 – سایپا 2 (علی زینالی، دقیقه 77) : دقیقه 77، نفوذ علی زینالی از سمت چپ و ضربه محکم او با پای چپ به طاق دروازه سپاهان وارد شد.

سپاهان 1 – سایپا 2 (لوسیانو پریرا، 2+90) : در دومین دقیقه وقت های تلف شده بالاخره پریرا توانست از یکی از موقعیت های انبوه خود استفاده کند و تنها گل سپاهانی ها را در این بازی به ثمر برساند. او با گذر از مدافعان این تیم ضربه محکمی را با پای چپ و از روی خط محوطه جریمه روانه دروازه فلاح زاده کرد و بالاخره این دروازه بان را تسلیم خود کرد.

بهترین بازیکن:

حامد فلاح زاده را می توان بدون شک بهترین بازیکن این بازی دانست، دروازه بان سایپا ضمن مهار یک ضربه پنالتی حداقل در سه چهار موقعیت دیگر نیز توانست موقعیت های فوق العاده را از سپاهانی ها مهار کند، او البته در آخرین وقت تلف شده بالاخره تسلیم مهاجم حریف شد اما جلالی بدون شک سه امتیاز این بازی را مدیون دروازه بان اول خود است، علاوه بر او مهدی ترابی، میلاد میداوودی و علی زینالی نیز سه بازیکنی بودند که توانستند باعث به ثمر رساندن دو گل برای تیم شان شوند و علاوه بر گل ها، آنها در پیاده کردن برنامه های جلالی به صورت فوق العاده ای موفق بودند. در بین بازیکنان سپاهان نیز باید از لوسیانو پریرا نام برد که تلاش زیادی برای گلزنی کرد و فرصت های زیادی هم روی دروازه حریف ایجاد کرد که اگر تا این حد بد شانس نبود می توانست بیشتر از تنها گلی که برای تیمش زد به ثمر برساند.




اتفاق ویژه:

هشتمین هفته پیاپی سپاهانی ها به پیروزی نرسیدند، آنها که بازی هفته پیش خود را نیز در برابر فولادی ها با شکست به پایان رساندند در این بازی نیز نتوانستند در زمین خود به پیروزی برسند تا هشتمین بازی خود را بدون پیروزی به پایان برسانند، آنها در این هشت بازی به سه شکست و پنج تساوی رسیدند و این نتیجه گیری در نوع خود عجیب است. آنها که عنوان قهرمانی فصل پیش را یدک می کشند اکنون در رده دهم جدول رده بندی حضور دارند.

دقایق حساس

دقیقه 2 – کرنر بازیکنان سایپا در حالی که از پیش روی تمام مهاجمان این تیم عبور کرد راهی بیرون زمین شد.
دقیقه 12 – پاس رو به جلوی بازیکنان سایپا موقعیت خطرناکی را روی دروازه سپاهان ایجاد کرد اما این توپ به خوبی توسط احمدی مهار شد.
دقیقه 16 – ارسال حبیب گردانی از جناح چپ با ضربه سر پریرا روبرو شد اما این توپ از بالای دروازه سایپایی ها به بیرون رفت.
دقیقه 31 – خلعتبری پشت محوطه جریمه سایپا صاحب توپ شد و از همانجا شوت خود را روانه دروازه این تیم کرد اما این توپ توسط فلاح زاده مهار شد.
دقیقه 36 – سانتر ایبریچیچ روی دروازه سایپا می توانست خطرساز شود اما این توپ را فلاح زاده با پروازی به موقع مهار کرد.
دقیقه 43 – فاضلی می توانست اولین گل این بازی را در این دقیقه برای سپاهانی ها به ثمر برساند اما این توپ با بی تجربگی این بازیکن به بیرون رفت.
دقیقه 45 – پریرا در حالی که مدافعان سایپا را جا گذاشت و توانست از سد آنها عبور کند با تعلل بیش از حد باعث مهار توپ توسط دروازه بان سایپا شد تا این فرصت عالی از دست برود.
دقیقه 2+45 – ضربه ایستگاهی که نصیب سایپایی ها شد به صورت خطرناکی توسط شکوری نواخته شد اما این توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه میزبان به بیرون رفت.پ
دقیقه 50 – حسین فاضلی پس از جا گذاشتن مدافعان سایپا به زیبایی خود را به محوطه شش قدم این تیم رساند اما ضربه فنی وی از کنار دروازه فلاح زاده به بیرون رفت.
دقیقه 53 – ضربه پنالتی که پریرا توانست برای تیمش بگیرد را خلعتبری از دست داد، او که پشت این ضربه پنالتی توپ را به سمت چپ خود زد اما فلاح زاده با واکنشی به موقع عالی توانست این توپ را مهار کند.
دقیقه 55 – شوت علی کریمی از روی خط محوطه جریمه را دروازه بان سایپا به راحتی مهار کرد.
دقیقه 56 – پریرا توانست فرصتی دیگر برای زردپوشان به وجود بیاورد اما طبق معمول این بازی او بازهم نتوانست از این موقعیت استفاده کند.
دقیقه 58 – فاضلی با عبور از بین مدافعان سایپا توانست در موقعیتی تک به تک با فلاح زاده روبرو شود اما ضربه او را دروازه بان سایپا توانست با واکنشی فوق العاده مهار کند.
دقیقه 61 – بازهم لوسیانو پریرا خود را در موقعیتی فوق العاده قرار داد و می توانست برای تیمش گلزنی کند اما اتفاقی که قابل پیش بینی بود افتاد، این فرصت هم از دست رفت.
دقیقه 63 – میلاد میداوودی بازهم علی رغم جریان بازی می توانست برای سایپا گلزنی کند اما ضدحمله آنها و ضربه میداوودی را رحمان احمدی مهار کرد.
دقیقه 69 – وریا غفوری با نفوذ از سمت راست خود را به دروازه سایپا نزدیک کرد و در نهایت ضربه خود را روانه دروازه این تیم کرد اما این توپ با اختلاف کمی به بیرون رفت.
دقیقه 74 – خلعتبری از پشت محوطه جریمه شوت بسیار خوب و غافلگیرانه ای روانه دروازه سایپا کرد اما واکنش استثنایی فلاح زاده این توپ را هم از آنها گرفت.
دقیقه 75 – ضربه برگردان کم جان علی کریمی را فلاح زاده مهار کرد.
دقیقه 80 – منچهری تازه به میدان آمده می توانست تیمش گلزنی کند اما ضربه ناگهانی او از کنار دروازه سایپا به بیرون رفت.
دقیقه 82 – مهدی ترابی بازهم آغازگر ضدحمله ای دیگر شد اما ضربه او را این بار احمدی مهار کرد.

در حاشیه

* عبدالله کرمی از سپاهان و غلامرضا رضایی از سایپا محرومان دو تیم هستند.
*هادی عقیلی در لیست 18 نفره سپاهانی ها حضور ندارد.
*حامد فلاح زاده، پس از مصدومیت و عدم حضور در بازی های اخیر در این دیدار بازهم به دروازه نارنجی پوشان بازگشت.
*با توجه به رایگان اعلام شدن این بازی، تماشاگران استقبال زیادی از این بازی نکردند و تنها حدود 3500 نفر به فولادشهر آمدند.
*آن طور که گزارشگر بازی اعلام کرده است گویا هادی عقیلی از تیم سپاهان اخراج شده است.
*در دقیقه 36 خلعتبری در حالی که تکل مدافع سایپا به وی برخورد نکرد خود را به زمین زد تا داور اعلام پنالتی کند اما داور به درستی اعلام ضربه اوت کرد، این تشخیص داور باعث اعتراض شدید خلعتبری به داور شد.
*در اواسط نیمه اول فاضلی، به دلیل پاره شدن پیراهن خود اقدام به تعویض آن کرد.
تشویق ساکت بعد از شکست سپاهان مقابل سایپا
هواداران سپاهان بعد از شکست خانگی مقابل سایپا به انتقاد از مدیران این تیم پرداختند.
به گزارش ورزش سه، سپاهان امروز نمایش مثبتی مقابل سایپا داشت اما در نهایت مغلوب این تیم شد تا فضای ورزشگاه فولادشهر دوباره مشوش بشود. 
حاشیه‌های این بازی را بخوانید:
* در اواخر نیمه اول صحنه مشکوکی در محوطه جریمه سایپا رخ داد و سپاهانی‌ها معتقد به خطای پنالتی بودند اما داور پنالتی اعلام نکرد که با اعتراض سپاهانی‌ها همراه بود.
* لئون استپانیان در جایگاه ویژه ورزشگاه فولادشهر حضور داشت و بازی را از نزدیک مشاهده می‌کرد.
* علی کریمی پس از اعلام پنالتی برای سپاهان توپ را برداشت و قصد زدن ضربه پنالتی را داشت اما خلعتبری توپ را از او گرفت و ضربه را زد اما فلاح‌زاده پنالتی را گرفت.
* در دقیقه 70 تماشاگران سپاهان شعار حیا کن رها کن را علیه کفعمی، عضو هیئت مدیره و باقریان، مدیرعامل سپاهان سر دادند.
* مدیرعامل سپاهان در دقایق پایانی مسابقه ایستاده بازی را تماشا می‌کرد.
* تماشاگران سپاهان پس از دریافت گل دوم تیمشان، دست زدند و سایپا را تشویق کردند.
* پس از گل دوم سایپا عده‌ای از تماشاران سپاهان ورزشگاه را ترک کردند.
* پادووانی در دقایق پایانی بازی پس از گل دوم سایپا مصدوم شد و از بازی بیرون رفت تا با توجه به انجام هر 3 تعویض توسط استیماچ، تیمش 10 نفره به بازی ادامه دهد.
* رحمان احمدی در حالی در دروازه سپاهان قرار گرفته بود که چشمانش کبود بود.
* پس از پایان بازی تماشاگران سپاهان در بیرون از ورزشگاه علیه باقریان، مدیرعامل سپاهان شعار دادند و محمدرضا ساکت را تشویق کردند.

  • محمد حسینی

سایپا

سپاهان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی