خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
سه شنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۴، ۰۶:۲۹ ق.ظ

نود

برنامه نود در شب گذشته در حالی روی آنتن رفت که بخش زیادی از زمان آن به اشتباهات داوری در هفته ای که گذشت پرداخت و در ادامه صحبت های جنجالی دروازه بان برزیلی استقلال درباره جادو در لیگ برتر به بخش جنجالی آن تبدیل شد.


به گزارش "ورزش سه"، عادل فردوسی پور در دوشنبه شبی دیگر با برنامه خود در شبکه سه حاضر شد و به جریان فوتبال ایران در هفته ای که گذشت پرداخت. گزارش لحظه به لحظه این برنامه را در ادامه مشاهده می فرمایید.

نظر سنجی:

در برنامه امشب نود برای تکمیل تیم منتخب این برنامه در پست مهاجم سایه را در نظر گرفت و بازیکنان زیر را در جمع کاندیداهای خود قرار داد.

1- عبدالعلی چنگیز
2- خداداد عزیزی
3- فرهاد مجیدی
4- ناصر محمدخانی


آنچه در برنامه نود این هفته خواهید دید:

برنامه نود این هفته بخش های زیر را در نظر گرفته است و ضمن بررسی بازی های این هفته لیگ، این بخش ها را نیز در خود گنجانده است.

- شکست استقلال برابر نفت با داوری پر حاشیه
- مصاحبه اختصاصی با دبیرکل فیفا
- ادامه گلزنی طارمی و صعود پرسپولیس به جمع 3 تیم پیوست
- شهدای فوتبالیست

پلی آف لیگ قهرمانان آسیا: نفت 0 - 2 الجیش

نفتی ها که برای صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان باید الجیش را در مرحله پلی آف شکست می دادند در تهران ناکام ماندند و نتیجه را به حریف قطری واگذار کردند.
شکست نفتی ها در این مرحله باعث شد تا تیم های تهرانی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان بعد از 9 سال نماینده ای نداشته باشند و ایران در این فصل با تراکتورسازی، سپاهان و ذوب آهن در آسیا حضور خواهد یافت.


یادبود شهدای سال 65 شهرستان چوار

روز پنجشنبه 23 بهمن سال 65 و بمباران زمین فوتبال توسط هواپیماهای بعثی و شهادت بازیکنان؛ این بازی در دقیقه 55 برای همیشه ناتمام ماند. دوربین نود به شهرستان چوار در ایلام رفت و به تهیه گزارشی جالب این منطقه پرداخت.
دیدار با خانواده شهدای این واقعه و صحبت هایی در این رابطه این بخش از برنامه نود را به خود اختصاص داد. یکی از حاضران در این بمباران گفت: دقیقه 55 و قرار بود کرنر بزنند که البته هیچگاه آن کرنر زده نشد.
مادر شهید خاوری در این باره گفت: در چادر نشسته بودم که یکی از بچه ها خبر شهادت آورد و دیگر هیچی نفهمیدم. دیدم ترکش به پیشانی اش خورده و با دیدن این صحنه خودم بیهوش شدم...
عبدالرزاق مهدیه دیگر شهید این واقعه بود که مادر او در این باره گفت: نه تن داشت نه پا و نه دست، تیکه تیکه شده بود و ...
خواسته تمامی خانواده های شهدای ورزشکار این منطقه ایجاد یک یادمان برای این شهدا بود و از مسوولان درخواست کردند جایگاه ویژه ای برای آنها ساخته شود.
روح شان شاد


برترین های هفته بیستم لیگ برتر

انتخاب برترین های هفته بیستم لیگ برتر با نظر کارشناسان این برنامه به این شکل انتخاب شدند.

- برترین مردان تکنیکی هفته: محمد انصاری، محمد رضی پور، محمد اوسانی، فرشاد احمدزاده، حسن بیت سعید، مهدی ترابی، محمدرضا خلعتبری، قاسم حدادی فر، فرزاد آشوبی، پیام صادقیان، وریا غفوری و محسن یوسفی
- برترین کار تیمی هفته: پرسپولیس برابر فولاد در دقایق 65 تا 67
- برترین داور هفته: محسن ترکی
- برترین اشتباه هفته: دانیال اسماعیلی فر
- برترین واکنش هفته: علیرضا بیرانوند
- برترین فرصت از دست رفته هفته: لوسیانو پریرا
- برترین پاس گل هفته: داریوش شجاعیان
- برترین گل هفته: پژمان نوری

بررسی هفته بیستم لیگ برتر:

هفته بیستم لیگ برتر در این برنامه مورد بررسی قرار گرفت و کارشناس داوری نیز به بررسی اشتباهات و ابهامات داوری این هفته پرداخت. محمد فنایی، داور پیشکسوت فوتبال ایران به عنوان کارشناس داوری این هفته برنامه نود حضور یافت و به بررسی اتفاقات مورد بحث پرداخت.

* گسترش فولاد 3 ملوان یک

فراز کمالوند: هر دو تیم کیفیت فنی بالایی نشان دادند و البته ما مستحق سه امتیاز بازی بودیم.

حمید استیلی: مسائلی در تمرین ما به وجود آمده بود که نتوانستیم با آرامش وارد این بازی شویم و در نهایت هم مصدومیت بازیکنم در ابتدای بازی برنامه ما را مشکلاتی مواجه کرد.

نکته‌ی بازی: سومین تقابل پیاپی گسترش فولاد برابر ملوان

کارشناس داوری: خطای هند بازیکن ملوان بیرون محوطه جریمه صورت گرفت که داور به اشتباه آن را داخل و پنالتی اعلام کرد. در صحنه برخورد پژمان نوری و مدافع حریف نیز خطایی صورت نگرفت و ادامه بازی به درستی اعلام شد.

* استقلال اهواز یک ذوب آهن یک

سیاوش بختیاری زاده: بهترین تیم ایران با توجه به 20 دقیقه پایانی بازی مطمئنا استقلال اهواز بود و ما جوانانی داریم که خام هستند اما تبدیل شده اند به شیران فوتبال اهواز.

یحیی گل محمدی: به تک تک بازیکنانم افتخار می کنم بابت تلاشی که نشان دادند و بازی سختی را با توجه به تحولی که استقلال اهواز داشته پشت سر گذاشتیم.

کارشناس داوری: داور یک پنالتی به سود ذوب اعلام نکرد و خطای هند مدافع استقلال نادیده گرفته شد. صحنه اعتراض ذوبی ها به گلی که کاوه رضایی به ثمر رساند به درستی آفساید اعلام شد.

* پرسپولیس یک فولاد 0

برانکو ایوانکوویچ: نیمه اول بسیار عالی با فرصت های زیاد. طبیعی است که وقتی با یک گل پیش می رفتیم تیم برنده کمی عصبی و با احتیاط به میدان می رود و ما یک گل برای باشکوه تر کردن این برد کم داشتیم.

دراگان اسکوچیچ: بعضی بازیکنانم در حد خودشان نبودند و بازی بدی را در میانه زمین ارایه دادیم. به تیم خوب پرسپولیس تبریک می گویم.

نکات بازی: جدال برترین خط دفاعی نیم فصل دوم  (فولاد) و برترین خط حمله نیم فصل اول (پرسپولیس)
طارمی در 76 درصد گل های پرسپولیس نقش اصلی را ایفا کرده است.
14 بازی بدون شکست، بهترین عملکرد پرسپولیس در طول 8 سال گذشته
حضور 4 بازیکن خارجی همزمان در ترکیب این تیم؛ اومانیا، لوبانف، ماریچ و جری بنگستون
پرسپولیس اولین حریف خود در لیگ را در دو بازی رفت و برگشت شکست داد.

کارشناس داوری: خطایی که طارمی بیرون محوطه بازی و توسط طارمی روی سلیمی صورت گرفت به درستی با کارت زرد مواجه شد و در ادامه نیز داور باید خطای لوبانف روی فشنگچی را با خطای پنالتی جریمه می کرد. دروازه بان ازبکستانی پرسپولیس نیز باید در این صحنه با توجه به خطای پنالتی یک کارت زرد نیز دریافت می کرد.



سپاهان یک سایپا 2

استیماچ: وقتی شانس هایت را از دست می دهی باید اینگونه تنبیه می شوی!

مجید جلالی: می دانستیم اگر در نیمه اول فشار سپاهان را بگیریم در نیمه دوم شانس موفقیت مان را بالا می بریم و دفع پنالتی موفقیت ما را تضمین کرد.

کارشناس داوری: تکل گردانی در موقعیت تک به تک می توانست با کارت قرمز مواجه شود و پنالتی اندرانیک تیموریان نیز به درستی اعلام شد.
محمد فنایی در مورد گل دوم سایپا، خطای مهدی ترابی را اعلام کرد و اینگونه داوری به ضرر سپاهان نیز شد.
در پایان بازی هواداران سپاهان به شدت به عملکرد مدیرعامل و مسوولان این تیم واکنش نشان دادند و خواهان استعفای آنها شدند.

* نفت تهران یک استقلال 0

علیرضا منصوریان: استقلال روی موج دوم خودش خوب بالا می آید اما وقتی خسرو نباشد این ریتم با مشکل مواجه می شود.

پرویز مظلومی: تیم ما همه کار کرد جز گل زدن و موقعیت های زیادی را از دست دادیم.

کارشناس داوری: برخورد کریمی با رضاوند درون محوطه جریمه استقلال تمارض بازیکن نفت بود و البته نباید به او کارت زرد داده می شد.
برخورد محسن کریمی با مدافع نفت در محوطه جریمه خطا نبود و داور به درستی ادامه بازی را اعلام کرد.
اعتراض ایمان مبعلی و پرتاب توپ در ابتدا می توانست یک کارت زرد برای او به همراه داشته باشد و در ادامه نیز برخورد او با داور نیز می توانست کارت زرد دوم و اخراج را برای او همراه داشته باشد.
اخراج میلاد فخرالدینی نیز به درستی از سوی داور اعلام شد و در نهایت برخورد توپ به دست سیدجلال حسینی مطمئنا می توانست یک ضربه پنالتی برای استقلال به همراه داشته باشد که از چشم داور دور ماند.


نکات بازی: استقلال در هر بازی که گل به خودی زده موفق به جبران آن نشده است.
استقلال در هر دو بازی لیگ و جام حذفی برابر نفت 10 نفره شد.
اولین شکست استقلال در خارج از خانه.
اولین شکست استقلال بعد از 16 بازی

نگاهی متفاوت به بازی نفت تهران - استقلال


استقلال خوزستان یک تراکتورسازی 0

قلعه نویی: ما شایسته برد بودیم و به تیم استقلال و ویسی تبریک می گویم.

ویسی: بازی خوبی بود  و هر دو با انگیزه برد به زمین آمده بودند.

کارشناس داوری:
خطای مدافع تراکتورسازی پشت محوطه جریمه بود که به اشتباه درون محوطه جریمه و پنالتی برای استقلال خوزستان اعلام شد.
برخورد اخباری با بازیکنان حریف و ضربه او نیز مشکلی نداشت و ادامه بازی به درستی اعلام شد و در ادامه نیز برخورد توپ به دست مدافع استقلال خوزستان صحیح بود و در مورد تکرار ضربه پنالتی با توجه به ورود بازیکنان به محوطه جریمه می توانست توسط داور اعلام نشود.

* راه آهن 0 سیاه جامگان 0

مهدی تارتار: طبیعی است در چنین بازی هایی موقعیت زیادی گیر نیاید و باید از تک موقعیت های مان استفاده می کردیم. شرایط زمین و استرس مانع از رسیدن به نتیجه دلخواه مان شد.

فرهاد کاظمی: ما ناراحت هستیم از کسب یک امتیاز و بیشتر از داوری ناراحت هستیم.

کارشناس داوری: خطای میثم حسینی در میانه میدان روی بازیکن راه آهن باید با کارت زرد داور مواجه می شد که نادیده گرفته شد.

پدیده مشهد0  صبای قم0

رضا مهاجری: در سیستم دفاعی خوب بودیم و در سیستم هجومی تیممان خسته بود.
 
علی دایی: موقعیت هایی که به دست اوردیم خیلی بهتر از حریف بود و این بازی گل کم داشت و اگر می زدیم کار را تمام می کردیم و با این تساوی به لیگ بازخواهیم گشت.

تقویم نود:

تقویم بهمن ماه فوتبال ایران و جهان با اجرای محمدحسین میثاقی آیتم بعدی این برنامه بود که در ادامه ان را مشاهده می فرمایید.

23 بهمن 84: استقلال – سپاهان، رسول خطیبی با زدن گل و از دست دادن یک پنالتی و گلی که جباری به ثمر رسند.
20 بهمن 89: ایران – روسیه: سرمربیگری منصوریان و برتری ایران با گل محمدرضا خلعتبری.
22 بهمن 86: پرسپولیس 3 ابومسلم 3: شکست 3 گله پرسپولیس در نیمه اول و جبران گل ها در نیمه دوم!
25 بهمن 80: استقلال – ابومسلم: عنایتی در ترکیب ابومسلم و رافت قلی اف به عنوان اولین بازیکن خارجی در ترکیب استقلال گل زد.
13 فوریه 1960: تولد کولینا، داور معروف ایتالیایی
26 بهمن 77: آخرین بازی بهزاد غلامپور برای تیم ملی و پیروزی ایران با کویت با تک گل حسین خطیبی که تنها گل ملی اش را به ثمر رساند.
23 بهمن 85: پرسپولیس – سپاهان: یک بازی جنجالی و البته جذاب با برتری 2 بر یک پرسپولیس
18 بهمن 91: ایران – لبنان: آخرین هت تریک ملی ایران و جواد نکونام 3 گله!


د ژزوز: من به خرافه اعتقادی ندارم و آن کاغذ متعلق به من نبود!


دروازه بان موفق استقلال خوزستان که یکی از عوامل موفقیت تیم ویسی معرفی می شود مهمان ویژه برنامه نود بود و به سوالات عادل فردوسی پور پاسخ داد.
فرناندو د ژزوز که پیش از این با نام دخسوس شناخته می شد در برنامه نود اعلام کرد تلفظ صحیح نامش دژزوز است و درباره حضورش در فوتبال ایران گفت: تجربه خیلی خوبی برای من بود. همه بازیکنان برزیلی به دنبال این هستند که در خارج خودشان را اثبات کنند.
وی ادامه داد: تیم هایی که من در برزیل بازی کردم همیشه خوب بودند. در بعضی از تیم ها موفقیت و قهرمانی نیز به دست آوردم. در سری B هم بازی کردم و شرایط سختی در آن وجود دارد.
د ژزوز در مورد تقابلش با رونالدینیو گفت: من شانس این را داشتم که جلوی بازیکنان بزرگی بازی کنم. برابر رونالدو و فلامینگو بازی کردم و این شانس بزرگی برای من بود. بازیکنان بزرگ زیادی روبروی شان قرار گرفتم. رونالدینیو و فرد و دیگر بازیکنانی که اکنون به خاطر نمی آورم.
وی در مورد اینکه چرا از سن 25 سالگی فوتبال را آغاز کردی گفت: رقابت شدیدی وجود دارد و من کودکی فوتبال را شروع کردم اما برای رسیدن به شرایط حرفه ای فوتبال مدت زیادی را پشت سر گذاشتم. من از خانواده ای فقیر به این جایگاه رسیدم.
دروازه بان 192 سانتی متری استقلال خوزستان در مورد واکنش های نجات بخشش در دروازه این تیم گفت: تیم ما اکنون تمرکز بالایی دارد و با تمرینات زیاد به دنبال موفقیت است. من خیلی تمرین می کنم و ثمره آن را در عملکردم می بینم.
وی درباره موفقیت استقلال خوزستان در این فصل گفت: من می توانم لسترسیتی را مثال بزنم. ما یک برنامه ریزی داشتیم. سال گذشته شانس نداشتیم و بزرگترین موفقیت نگه داشتن مربی بود و با شناخت کامل از بازیکنان به خوبی هدایت آن را برعهده گرفته و نتایج ما با هدایت او شکل گرفته است.
د ژزوز در مورد اعتقاداتش به خرافه اینطور توضیح داد: به من کاغذی دادند و من آن را درون دروازه قرار دادم. من آن را انجا گذاشتم تا شاید صاحب آن پیدا شود و آن را بردارد. من هیچ وقت این کار را نمی کردم. من اینجا حاضر شده ام درباره فوتبال صحبت کنم.
یکی از بازی های تیمم آقای ویسی شاهد بازی بودند و روزی خوبی را داشتم و در نهایت شانس حضور در ایران برایم به وجود امد و من برای ادامه پیشرفت کاملا آماده هستم.
در دروازه بانی گلرهای خوبی در برزیل هستند. من نمی توانم بین دیدا و سزار کسی را انتخاب کنم. من تافارل را خیلی دوست دارم و او رهبر بزرگی برای فوتبال بود.
از اشتباهات می توان تجربه گرفت و این خیلی مهم است. هیچ کس دوست ندارد اشتباه کند اما با اشتباهات بزرگ می شود.
دژزوز در مورد برخودش در دیدار با پرسپولیس و با فرشاد احمدزاده گفت: من فقط می خواستم به او کمک کنم زودتر زمین بازی را ترک کند و برای مداوا در کنار دکتر حضور یابد اما او منظور مرا اشتباه متوجه شد.
او در مورد پاس گل هایش نیز گفت: من همیشه تلاش می کنم در این راه به تیمم کمک کنم و مربی دروازه بانم خیلی به من کمک می کند.
دروازه بان استقلال خوزستان در مورد ویسی نیز گفت: مربی خیلی جوان و خیلی خاکی! چیزهای خاص که نمی توانم درباره او بگویم. هر مربی شخصیت متفاوت دارد و نمی توانم او را با گوآردیولا مقایسه کنم.
او در مورد قهرمانی تیمش گفت: در فوتبال نمی توان چیزی را پیش بینی کرد. فوتبال سورپرایزهای خاص خودش را دارد و ما باید تلاش کنیم. 30 امتیاز باقی مانده  و بازی ها سخت تر می شود. تیم ها در انتهای فصل بهتر می شوند. اینکه بگویم در کدام رتبه قرار می گیریم سخت است و تلاش می کنیم بهترین جایگاه را بگیریم.
دروازه بان برزیلی استقلال خوزستان در مورد شکست 7 گله برزیل برابر آلمان در جام جهانی گفت: خیلی سخت بود و نتیجه ناراحت کننده بود.

 

سیوهای دیدنی فرناندو خسوس دروازه بان استقلال خوزستان

 


فرناندو خسوس و ماجرای عجیب طلسم و خرافه

 


گفتگو دوستانه و جالب با فرناندو خسوس


مصاحبه ویژه با نامزد ریاست فیفا

جانی اینفاتینو که هفته گذشته در ایران حضور داشت و حاشیه های عدم دعوت کارلوس کی روش به جلسه بین او و علی کفاشیان باعث مشکلات فراوانی شده، روبروی عادل فردوسی پور قرار گرفت و به سوالات او در حالی پاسخ داد که سعی داشت خود را رییس آینده فیفا معرفی کند.
او درباره حضورش در ایران گفت: اولین بار است در ایران حضور یافته ام و چندین نفر را در ایران می شناسم. رییس فدراسیون ایران را می شناسم و نامزد ریاست فیفا هستم. ایران کشور مهمی است و جایی است که مردم با فوتبال زندگی می کنند و با رویای آن زندگی می کنند. ایران در جایگاه اول فیفا در بین آسیایی هاست. من چندین زبان دنیا را بلد هستم و اکنون باید فارسی را نیز یاد بگیرم.
اینفاتینو درباره اینکه کفاشیان بیشتر روی شیخ سلمان نظر دارد و او چگونه می خواهد نظر او را به سمت خودش تغییر دهد گفت: باید از خودش بپرسید که نظرش بعد از جلسه با من عوض شده یا نه. من مطمئنم که هر کس عاشق فوتبال باشد به من است. من می توانم تمام 209 کشور را با برنامه هایم کاری کنم به من رای دهند. ایران در منطقه ای که در آینده که جایگاه مهمی در فوتبال خواهد داشت نقش پررنگی دارد.
وی در مورد مشکلاتی که این روزها فیفا به دلیل پولشویی و مشکلات پلاتینی و بلاتر با آن درگیر است گفت: وجهه فیفا هیچ وقت به این تیرگی نبوده و در این زمان وقت دست روی دست گذاشتن و اینکه ببینیم چه اتفاقی می افتد نداریم.
وی ادامه داد: در مورد جام جهانی 2018 و 2022 گمانه زنی های زیادی وجود داشته و این ها تماما اتهام بوده و هیچ مدرکی وجود ندارد. فرآیند تیم میزبان در جام جهانی را در 2026 را تغییر خواهیم داد و به نظرم اینکه در یک برهه دو کشور میزبان آینده را انتخاب کنیم زیاد مناسب نیست.
اینفاتینو درباره انتخاب دوجه به عنوان میزبان جام جهانی و شائبه های ان گفت: قطر این حق را قانونی و به طور رای گیری برای خود ایجاد کرد و باید به آن احترام گذاشت.
وی در مورد پلاتینی صحبت هایش را اینگونه ادامه داد: بلاتر به این موضوع اشاره کرد که لحظه مناسب برای کناره گیری را از دست داد و اکنون در تعلیق وجود دارد. باید منتظر دادگاه بود تا آقایان پلاتینی و بلاتر از خود دفاع کنند. بعد از تجدیدنظر شاید دوباره برگردم و در این باره بحث کنیم.
او در مورد رقابتش با شیخ سلمان و دیگر رقبای احتمالی اش برای تصدی ریاست در فیفا گفت: من نمی توانم بگویم این یک رقابت دو نفره است اما می توانم بگویم برای سایر نامزدها احترام قائلم و تمرکزم روی برنامه خودم است و هیچکس را دست کم نمی گیرم.
اینفاتینو در مورد حمایت همه جانبه اروپا و کار سختش در آسیا گفت: درست است و این طبیعی است که من حمایت اروپا را داشته باشم. البته در آسیا هم حمایت می شود. من باید تک تک به فدراسیون ها بروم و آنها را متقاعد کنم به من رای بدهم.
او در مورد اینکه با شیخ سلمان همکاری خواهد داشت و سیاستی بین آنها وجود دارد یا خیر گفت: هیچ اتحادی بین ما وجود ندارد چون من مطمئنم برنده انتخابات من هستم.
اینفاتینو در مورد وعده اش برای افزایش تیم ها در جام جهانی که گفته می شود یکی از روش هایش برای افزایش شانس ریاستش در فیفا است نیز اینطور توضیح داد: این نگرش من است و براساس تجربه است. ما مسابقات اروپا را از 16 تیم به 24 تیم افزایش دادیم و خیلی انتقادات وجود داشت. اما با برگزاری بازی ها خیلی ها لذت بردند. اگر تعداد تیم ها را به 40 تیم افزایش دهیم ضمن جذابیت بازی ها، علاقه فوتبالدوستان را بیشتر خواهد کرد. آسیا یک قاره بزرگ با ویژگی های گوناگون. باید ببینیم هر کشوری چه نیازهایی دارد. پیشنهاد افزایش تیم ها در جام جهانی مسلما به سود تیم های آسیایی است.
وی در مورد اینکه از تکنولوژی در فوتبال چقدر استقبال خواهد کرد اینطور توضیح داد: مساله تکنولوژی خط دروازه پر هزینه است و یوفا در مسابقات سال آینده از ان استفاده خواهیم کرد. وقتی شما در برنامه ای مثل 90 درباره اتفاقات صحبت می کنید وقت آن را دارد اما در زمان بازی این مساله وجود ندارد. داوران اضافه چیزی است که ما اعتقاد داریم و وظیفه آنها این است که به داوران کمک کنند. به کمک آنها ما در مسابقات یورو اشتباهات کمتری داشتیم.
اینفاتینو در مورد دخالت های سیاسی در فوتبال و البته مشکلاتی که این روزها بین دو کشور ایران و عربستان حضور دارد گفت:  سیاست و فوتبال باید جدا باشد و باید کمک کند پل وجود داشته باشد و دیوار نمی خواهیم. باید از فوتبال حفاظت کنیم و مطمئن باشید فوتبال در سراسر جهان بازی می شود.


 آنالیز هفته: پرسپولیس


گروه انالیز برنامه نود این هفته به سراغ پرسپولیس رفته تا چگونگی روند مثبت این تیم را مورد ارزیابی قرار دهد. تیمی که از رده شانزدهم به رتبه سوم رسید و شانس قهرمانی محسوب می شود.
علیپور و طارمی به خوبی نشان دادند می توانند مکمل خوبی برای یکدیگر باشند و همکاری این دو فضای خوبی برای عالیشاه و البته احمدزاده به وجود اورده و انها موقعیت های خوبی در این هفته به دست اورند.
مهارت خوب طارمی در دادن پاس کلیدی و حضور یک مهاجم مکمل باعث شده او در دو بازی اخیر 8 پاس کلیدی به هم تیمی هایش بدهد.
حضور عالیشاه، طارمی، علیپور و احمدزاده آرایش هجومی خوبی به تیم برانکو داده و آنها به خوبی عرصه را بر حریفان تنگ می کند.
البته این اتفاق باعث شده تا آنها در فاز دفاعی شرایط سختی را تجربه کنند و این وظیفه مسلمان و کامیابی نیا را بیشتر از گذشته می کند.
پرس و فشردگی بازیکنان پرسپولیس در منطقه ای که توپ در آن در جریان است باعث می شود تا بازیکنان حریف در انتخاب بازیکن هم تیمی به مشکل بربخورند و توپ را از دست دهند. مهاجمان پرسپولیس نیز دوندگی و جنگندگی دریافت توپ را افزایش داده اند.
رامین رضاییان را نیز می توان یکی از بهترین مدافع راست های هجومی نامید که به خوبی می تواند با استفاده از سرعت خود در فاز تهاجمی تیمش را کمک کند. برتری عددی پرسپولیس با دوندگی بالا باعث می شود تا این تیم در برابر حریفان از قدرت بالایی برای تصمیم گیری و ارسال و پاس برخوردار شود و به هدف نیز دست یابد.

 

آنالیز بازی زیبای پرسپولیس مقابل فولاد


با لژیونرهای فوتبال ایران


بررسی عملکرد لژیونرهای فوتبال ایران در آسیا و اروپا بخش دیگر برنامه نود بود.
کریم انصاریفرد موفق شد گل دوم تیمش را به ثمر رساند و آنها موفق به کسب پیروزی شدند. این بازیکن در جام حذفی البته نتوانست گلی به ثمر برساند و در نهایت تک گل انصاریفرد در شب گذشته باعث تساوی یک بر یک پانیونیوس شد.
رضا قوچان نژاد در حضور 75 دقیقه اش در ترکیب چارلتون موفق به گلزنی نشد و تا دیدار تیمش به تساوی بدون گل به پایان برساند.
احسان حاج صفی هم با فرانکفورت شرایط خوبی ندارد و در انتهای جدول لیگ دسته دوم آلمان حضور دارند.
علیرضا حقیقی نیز در دقیقه 40 و بعد از شکست 3 بر صفر تیمش وارد ترکیب شد و در حضور 50 دقیقه اش گلی دریافت نکرد و موفق عمل کرد.
آلکمار و جهابنخش به سریال موفقیت شان ادامه می دهند و بازیکن ایرانی این تیم موفق شد در برتری این هفته شان نیز گل چهارم تیمش را به ثمر برساند.
عملکرد بازیکنان ایرانی حاضر در لیگ قطر نیز مورد بررسی قرار گرفت و شرایط پورعلی گنجی در السد، شجاعی در الغرافه، نکونام و دژآگه در العربی، جباری و منتظری در الاهلی و محمد نوری در مسیمیر مورد نقد قرار گرفت.

 

بررسی عملکرد لژیونرها 94/11/26

 

گفتگوی ویژه با مدیر تیم ملی و انتقاد از مدیریت ورزش


پیروانی: با این شرایط به جام جهانی نمی رویم!


مدیر تیم ملی با حضور روی خط برنامه نود بار دیگر به حاشیه های این روزهای فوتبال ایران دامن زد و درباره آن توضیح داد.
افشین پیروانی در این باره گفت: ما دو بحث را باید پیگیری کنیم. یکی درباره حضور اینفانتینیو است. من ایمیل هایی که آقای کی روش به ایشان زده را کاملا در جریان هستم. دوستان به نظرم فراموش کرده اند. من بحثم آقای کی روش نیست اما اگر قبول داریم ایشان مربی شناخته شده ای است باید او در این جلسه حضور می یافت. اما نباید کاپیتان تیم ملی یا امثال منصوریان، علی دایی، عابدزاده و ... به عنوان افرادی فوتبالی حضور می یافتند؟ دوستان می گویند نمی خواستیم بحث فوتبالی کنیم.
وی ادامه داد: من انتقادی که کردم از رییس فدراسیون بود و کسانی که کار تشریفات را انجام می دادند مسلما فراموش کرده اند.
پیروانی در مورد اینکه اینفانتینو اعلام کرده فدراسیون او را به ایران دعوت کرده گفت: مطمئنا فدراسیون او را دعوت کرده اما آقای کی روش رایزنی های لازم را در این باره انجام داده اند.
مدیر تیم ملی در مورد استعفای کارلوس کی روش گفت: قبول داریم کی روش مربی بزرگی است یا نه؟ خیلی از دوستان مصاحبه کردند و باید دید کی روش را از نظر فنی قبول داریم؟ من شخصیت حقیقی و حقوقی دارم و از 24 ام استعفایم را خدمت آقای کفاشیان دادم و اکنون به عنوان دلسوز ایران و تیم ملی حرف می زنم. من کی روش را دوست دارم چون او تیم ما را به جام برده، برابر نیجریه مساوی کردیم، آرژانتین را آنگونه شکست خوردیم و کره را همیشه برده ایم.
وی ادامه داد: ما امکانات و تدارکات می خواهیم. وقتی با برد تیم ملی اینگونه شور و هیجان ایجاد می کند نباید امکانات ایجاد شود؟ این یک زیاده خواهی است؟ هیچ اتفاقی برای کمپ ایران نیفتاده است. ما مشکل البسه داریم و اردوی ما به زودی شروع می شود و ما لباس تمرینی نداریم! ما می گوییم مشکل داریم و بعد می گویند این حرف ها زیاده خواهی است.
پیروانی در مورد استعفای کی روش و تاریخ آن که همزمان با پایان کار کفاشیان در فدراسیون است و شایبه حضورش در بازی انتخاباتی گفت: من 24 بهمن ماه استعفا دادم. بعد از جلسه آقای کی روش از من خواهش کردند با توجه به دو بازی آینده ما را تنها نگذار. بدنامی در فوتبال ما بهتر از گمنامی است. هر کس بی تیم است به دنبال مصاحبه علیه دیگران است. آقای کفاشیان به تنهایی نمی تواند این فوتبال را به جلو ببرد. جزیی ترین چیزها را او می گوید پول ندارم. اگر کی روش دغدغه دارد می خواهیم بگوییم تیم ملی با این شرایط به جام جهانی صعود نمی کند.
وی در ادامه درباره اختلافات موجود در سطح مدیریتی فوتبال ایران گفت: 11 ماه با تیم ملی هستم و نمی دانم چرا این اتفاقات می افتد. وزارت ورزش هم با بودجه ای که دارد و تیم هایی که وجود دارد مسلما نمی تواند کمک زیادی به تیم ملی کند. آقای کی روش از من خواست نزد قالیباف بروم و از او برای کمک به تیم ملی درخواست داشته باشم. او گفته من نمی توانم با امکانات موجود تیم را به موفقیت برسانم.

 

نتیجه نظرسنجی:

در پایان نظرسنجی انتخاب بهترین بازیکن از بین ناصرمحمدخانی، خداداد عزیزی، فرهاد مجیدی و عبدالعلی چنگیز، این بازیکن مشهدی فوتبال ایران بود که توانست با بیش از 40 درصد بیشترین آرا را از آن خود کند و فرهاد مجیدی نیز نفر دوم این نظرسنجی شد. خداداد عزیزی با این تعداد آرا به ترکیب تیم منتخب راه یافت.

  • محمد حسینی

نود

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی