خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
دوشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۴، ۰۶:۲۲ ق.ظ

سپاهان 2- صبا 2

شروع پر قدرت سپاهان در دقایق ابتدایی با دو گل فاضلی و پریرا با بازگشت صبا به مسابقه و دو گل تساوی‌بخش باقری و بهزادی‌کریمی پایان یافت.



به گزارش "ورزش سه"، شاگردان استیماچ با وجود حملات پرتعداد و دو گل زود هنگام همچنان به ناکامی‌شان در لیگ ادامه دادند و نتوانستد در هفته‌ای که حریفانشان با پیروزی آنها را به رده یازدهم پایین کشیده بودند بالا بیایند و با تساوی مقابل صبا به امتیاز 26 رسیدند. صبا نیز که دست کمی از بازی هجومی سپاهان ارائه نکرد در این مسابقه تنها توانست دو گل خورده را جبران کند اما همانند پنج دیدار گذشته تیم به برد نرسید تا بر جایگاه نهم تکیه بزند.


استادیوم: فولاد شهر اصفهان / تماشاگر: 500 نفر
داور: محسن ترکی ؛ کمک‌ها: محمد راهی، حسن انتظاری و روح‌الله شریفی / ناظر: حیدر شکور


سپاهان اصفهان

رحمان احمدی، لئوناردو پادووانی، عبدالله کرمی، محمد روشندل، سعید قائدی‌فر، علی کریمی، حسین پاپی، رسول نویدکیا، محمدرضا خلعتبری(76- امین جهان‌عالیان)، حسین فاضلی(72- محرم نویدکیا) و لوسیانو پریرا
سرمربی: ایگور استیماچ

صبای قم

حامد لک، فیلیپه ماچادو، امیرحسین صادقی، مسعود حق‌جو(72- داوود بهادری)، محمد امین‌آرام‌طبع، فرشید باقری، اکبر صادقی، ابوالفضل ابراهیمی، پیام صادقیان(63- کریم اسلامی)، فرید بهزادی‌کریمی و محمد قاضی
سرمربی: علی دایی


اخطار

سعید قائدی‌فر(1+45) - رسول نویدکیا(82)  از سپاهان


شرح گل

سپاهان 1- صبا 0 (دقیقه 5: حسین فاضلی): فاضلی با حرکت از سمت راست زمین به پشت محوطه جریمه صبا رسید و بعد از سر توپ به امیرحسین صادقی با ضربه بیرون پا دروازه لک را در ابتدای مسابقه باز کرد.
سپاهان 2- صبا 0 (دقیقه 7: لوسیانو پریرا): پریرا که در محوطه جریمه صبا صاحب توپ بود با دریبل صادقی و ماچادو دو مدافع میانی صبا با پای چپ شوت‌زنی کرد که توپ پس از برخورد به تیر عمودی دروازه لک به گل تبدیل شد.
سپاهان 2- صبا 1(دقیقه 11: فرشید باقری): ارسال پیام صادقیان از روی ضربه ایستگاهی بعد از عبور از سر مدافعان سپاهان در تیر دو روی سر فرشید باقری فرود آمد تا این بازیکن یکی از دو گل خورده تیمش را جبران کند.
سپاهان 2- صبا 2(دقیقه 59: فرید بهزادی‌کریمی): پاس بلند تماشایی از باقری به پشت مدافعان سپاهان به فرید کریمی رسید تا این بازیکن بعد از حمل توپ با احمدی تک به تک شود و گل دوم صبا را با عبور توپ از بالای دست دروازه‌بان سپاهان به ثمر رساند.



شرح بازی


بازی با در اختیار گرفتن توپ و میدان توسط بازیکنان سپاهان آغاز شد و آنها حتی اجازه دادن دو پاس پیاپی به صبایی‌ها را در ابتدای مسابقه نمی‌دادند. این روند سپاهان ادامه یافت تا اینکه آنها موفق شدند دقیقه 5 روی فرار حسین فاضلی و سرتوپ و شوت زیبای خیلی زود به گل اول برسند. سپاهان که از زدن یک گل سیر نشده بود به نمایش هجومی‌اش ادامه داد و دو دقیقه بعد روی اشتباه صادقی و ماچادو مدافعان میانی صبا موفق شد گل دوم را توسط پریرا بزند. بازیکنان صبا به ویژه خط عقب این تیم که متزلزل کار می‌کرد نمی‌توانستند بازی را در اختیار بگیرند تا اینکه دقیقه 11 روی ضربه آزادی که برای این تیم به دست آمده بود فرشید باقری موفق شد ارسال پیام صادقیان را به گل اول صبا تبدیل کند.
سپاهان که نمی‌خواست فاصله گل حداقل باشد دست از ایجاد حمله بر نداشت و از سردرگمی بازیکنان صبا استفاده کرد و چندین موقعیت جدی روی دروازه قمی‌ها داشت که بی‌دقتی پریرا و کریمی و البته نمایش لک آنها را از رسیدن به گل سوم ناکام گذاشت.
شاگردان دایی که از دو گل دقایق ابتدایی غافلگیر شده بودند به مرور زمان بازی را در دست گرفتند طوری که در 15 دقیقه پایانی بیشتر توپ در اختیار صبایی‌ها بود. فرارهای بهزادی‌کریمی و ارسال توپ به پشت مدافعان سپاهان که در دستور کار تیم دایی قرار داشت تا پایان نیمه دوم راهگشا نبود و آنها با شکست دو بر یک در فولاد شهر به رختکن رفتند.
در نیمه دوم بازیکنان صبا نمایش متفاوتی نسبت به 45 دقیقه اول ارائه کردند. آنها بدون اشتباه در خط دفاعی و میانی اجازه کار به بازیکنان سپاهان نمی‌دادند و اصفهانی‌ها هم با وجود اینکه دو بار توسط رسول نویدکیا توپ را به تیرک دروازه صبا کوبیدند اما فرصت کمتری نسبت به نیمه دوم داشتند. شاگردان دایی که رو به بازی مستقیم آورده بودند و به ارسال توپ پشت مدافعان سپاهان اصرار داشتند در دقیقه 59 موفق شدند از این کار نتیجه بگیرند و بازی را مساوی کنند.
پس از گل دوم صبا بازی با حفظ توپ آنها ادامه می‌یافت ولی سپاهان رفته رفته به دروازه لک نزدیک می‌شد طوری که در 10 دقیقه پایانی آنها سرا پا حمله شده بودند و قصد رسیدن به 3 امتیاز داشتند اما دفاع پر تعداد صبا اجازه گلزنی به سپاهانی‌ها را نداد تا این دیدار جذاب با تساوی 2 بر 2 خاتمه پیدا کند.



بهترین بازیکن

حسین فاضلی نمایش فوق‌العاده‌ای در این مسابقه داشت و باوجود اینکه دو موقعیت در نیمه دوم از دست داد اما با زدن یک گل و ایجاد چند فرصت گلزنی بهترین بازیکن تیمش بود. در سمت مقابل نیز فرشید باقری با زدن یک گل و دادن پاس گل دوم صبا روز بسیار خوبی سپری کرد.


اتفاق ویژه

ناکامی‌های سپاهان و صبا در این هفته نیز ادامه یافت. طلایی پوشان برای دهمین مسابقه پیاپی به پیروزی دست نیافتند و با قرار گرفتن در رده یازدهم بر بدترین جایگاه فصل تکیه زدند. صبا نیز که در نیم‌فصل اول جزء چهار تیم بالای جدول بود و یکی از مدعیان به حساب می‌آمد بعد از سه شکست مقابل نفت، گسترش فولاد و راه‌آهن و دو تساوی برابر پدیده و استقلال خوزستان بدون پیروزی یک مسابقه دیگر را به پایان برد.
اعتراضات دایی به داور نیز که در این فصل کمتر شاهد آن بودیم یکی از حواشی مهم این مسابقه پر برخورد به حساب می‌آید.


لحظات حساس

دقیقه 4: شوت پای چپ پریرا با فاصله زیادی از بالای دروازه صبا عبور کرد.
دقیقه 16: پاس به عقب فاضلی در محوطه جریمه با شوت روی پای خلعتبری به شکل خطرناکی از کنار دروازه صبا عبور کرد.
دقیقه 18: پاس در عمق عالی فاضلی از جناح راست زمین مقابل دروازه صبا به پریرا رسید که این بازیکن نتوانست از فرصت به دست آمده استفاده کند تا توپ به اوت برود.
دقیقه 21: سانتر تماشایی پاپی را پریرا قصد داشت با ضربه سر وارد دروازه صبا کند که لک با خروج موفق این موقعیت را دفع کرد.
دقیقه 22: شوت فنی زیبای پاپی با کمترین فاصله از بالای تیر دروازه صبا به بیرون رفت.
دقیقه 26: ضربه سر علی کریمی از مقابل دروازه صبا با فاصله زیادی راهی اوت شد.
دقیقه 27: پاس چیپ پادووانی به داخل محوطه جریمه صبا را کریمی با شوت روی پای چپ زد که توپ راهی به دروازه لک پیدا نکرد.
دقیقه 29: حرکت تند و تیز فاضلی از سمت راست زمین به محوطه جریمه صبا او را در موقعیت خوبی قرار داد اما پاس به بیرون او به پریرا نرسید و لک در میانه راه توپ را دفع کرد.
دقیقه 33: پاس در عمق فوق‌العاده ابراهیمی از میانه زمین با عبور از بین مدافعان سپاهان فرید کریمی را در موقعیت تک به تک قرار داد ولی شوت این بازیکن از کنار تیر عمودی دروازه سپاهان عبور کرد.
دقیقه 36: خروج موفق رحمان احمدی اجازه ایجاد موقعیت به فرید کریمی نداد.
دقیقه 43: سانتر بهزادی‌کریمی را قاضی نتوانست با ضربه سر بزند تا موقعیت دیگری برای صبا از دست برود.
دقیقه 53: ارسال صادقی از کرنر را صادقی با خروج ناموفق در اختیار بازیکنان صبا قرار داد که آنها نیز نتوانستند از این فرصت بهره لازم را ببرند.
دقیقه 54: پاس خلعتبری، رسول نویدکیا را در فرصت خوبی قرار داد و شوت این بازیکن نیز بعد از برخورد به تیرک افقی به اوت رفت.
دقیقه 55: شوت سنگین راه دور علی کریمی را لک در دو مرحله جمع کرد.
دقیقه 57: خلعتبری که با حرکت سرعتی از میانه زمین به پشت محوطه جریمه صبا رسیده بود با رسیدن حق‌جو تعادلش را از دست داد و توپ را به بازیکنان صبا تقدیم کرد.
دقیقه 57: شوت خلعتبری از زاویه بسته به شکل خطرناکی به اوت رفت.
دقیقه 60: یک دقیقه بعد از گل دوم صبا سپاهان می‌توانست دوباره پیش بیافتد که شوت پاپی با فاصله کمی از کنار دروازه به اوت رفت.
دقیقه 63: پاس کات بک پاپی در محوطه جریمه به فاضلی رسید اما شوت این بازیکن به گل تبدیل نشد و از کنار دروازه صبا عبور کرد.
دقیقه 66: شوت روی پای رسول نویدکیا از داخل محوطه جریمه به زیر طاق دروازه صبا برخورد کرد و در برگشت به کمر حامد لک برخورد کرد و با خوش‌شانسی صبایی‌ها دور شد.
دقیقه 83: ارسال صادقی از میانه زمین به محوطه جریمه سپاهان از روی سر کرمی عبور کرد و در حالی که روی پای اسلامی قرار می‌گرفت با تشخیص اشتباه کمک داور آفساید اعلام شد.


حواشی

* فوزیل موسی‌اف از سپاهان و محمد اوسانی از صبا دو محروم این تیم هستند.
* زمان گرم کردن بازیکنان سپاهان، اصغر باقریان با حضور در کنار زمین با استیماچ گفت‌وگو کرد.
* پیش از شروع مسابقه استیماچ و دستیارانش به استقبال کادر فنی صبا رفتند.
* وریا غفوری به دلیل مصدومیت در لیست تیمش قرار ندارد.
* دو دقیقه وقت اضافه برای نیمه اول منظور شد.
* وریا غفوری که با مصدومیت از ناحیه کشاله پا رو به رو بود نتوانست تست‌های پزشکی قبل از آغاز بازی را با موفقیت پشت سر بگذارد تا از فهرست 18 نفره خط بخورد.
* محمدرضا خلعتبری که به دلیل مصدومیت جزئی حضورش در این بازی در ابهام بود خودش را به این بازی رسانده بود و در ترکیب ثابت قرار داشت.
* حسین پاپی پس از مدت‌ها دوری از ترکیب ثابت بالاخره در این بازی در لیست 11 نفره استیماچ جای گرفت.
* علی دایی و محرم نویدکیا قبل از شروع بازی به خوش و بش پرداختند.
* تماشاگران سپاهان بر خلاف بازی‌های قبلی استقبال خوبی از این بازی به عمل نیاورده‌اند و چیزی حدود هزار نفر در ورزشگاه حضور پیدا کردند.
* عکاسان خبری که در ابتدای بازی پشت دروازه سپاهان حضور داشتند پس از شروع طوفانی این تیم به پشت دروازه صبا هجوم بردند.
* استیماچ در نیمه دوم بارها به تصمیمات ترکی داور مسابقه معترض بود.
* تصمیم اشتباه کمک داور در اعلام آفساید با اعتراض شدید علی دایی همراه بود.
* رحمان احمدی پس از ورود محرم نویدکیا به زمین بازوبند کاپیتانی را در اختیار او قرار نداد.
* به زمین افتاد فرید کریمی مصدوم موجب شد تماشاگران سپاهان علی دایی را ضد فوتبال بخوانند.
* عدم اعلام خطا روی فرید کریمی که یک ضد حمله برای صبا تدارک می‌دید با اعتراض شدید علی دایی به داور چهارم همراه بود.

  • محمد حسینی

سپاهان

صبا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی