خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
چهارشنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۵، ۰۶:۳۳ ق.ظ

ذوب آهن 5 - بنیادکار 2


ذوبی ها توانستند با ارائه یک بازی منطقی و حساب شده 5 بار دروازه حریف را باز کنند و یک پیروزی شیرین را در یک بازی دیدنی و پرگل به دست بیاورند.


به گزارش "ورزش سه"، یاران گل محمدی در حالی که در سه بازی گذشته خود هرگز طعم شکست را نچشیده بودند در این بازی هم توانستند آمار خود را درخشان تر کنند و در برابر حریف ازبکستانی یک پیروزی پرگل به دست بیاورند. دیداری که 7 گل را در میان داشت و در هر دو نیمه تماشاگران را سیراب کرد.


هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا، ساعت 20  ورزشگاه فولادشهر اصفهان


ذوب آهن ایران:

محمد رشید مظاهری، هادی محمدی، وحید محمدزاده، ولید اسماعیل، علی حمام، قاسم حدادی فر (80 محمدرضا عباسی)، مهدی مهدی پور، دانیال اسماعیلی فر (66 مرتضی تبریزی)، مهدی رجب زاده (احمد امیر کامدار 73)، احسان پهلوان و کاوه رضایی
سرمربی: یحیی گل محمدی

بنیادکار ازبکستان:

زوخوروف، بولجات (46 نورماتوف)، شوراخمدوف، آشاماتوف، کومیلوف، آلمپیجویچ (36 چاکر زواقی)، ساتو، شوکوروف، خامداموف، نسیم اف، شومورودوف (74 اوریمبایوف)
سرمربی: سرگئی لوشان


اخطار


هادی محمدی (47) از ذوب آهن

زواقی(67) - خامداموف(72) از بنیادکار


شرح گل ها:


ذوب آهن ١ بنیادکار ٠ (دقیقه ٣، دانیال اسماعیلی فر): ذوبی ها خیلی زود توانستند به گل برسند، پاس احسان پهلوان را دانیال اسماعیلی فر بیرون از محوطه جریمه حریف دریافت کرد و پس از چند گام و ورود به محوطه ضربه محکم خود را روانه گوشه دروازه حریف کرد و به این ترتیب گل اول این بازی را رقم زد.

ذوب آهن 2 بنیادکار 0 (دقیقه 34، وحید محمدزاده): کرنر ارسالی از جناح راست را مدافع پیش تاخته ذوبی ها به زیبایی وارد دروازه حریف کرد، ضربه سر وحید محمدزاده آنقدر محکم و فنی بود که کاری از دست زوخوروف برنیاید.

ذوب آهن 3 بنیادکار0 (دقیقه 50، مهدی رجب زاده): یک و دوی دیدنی حدادیفر و کاوه رضایی باعث شد تا مهاجم ذوبی ها از کناره محوطه و نزدیک خط اوت توپ را با یک پاس عرضی به رجب زاده برساند و کاپیتان ذوب آهنی ها نیز در حالی که بازیکنی را روبروی خود نمی دید دروازه خالی از دروازه بان ازبکستانی ها را برای بار سوم باز کرد.

ذوب آهن 4 بنیادکار 0 (دقیقه 69، کاوه رضایی): فرار دیدنی رضایی از کمند مدافع حریف باعث شد تا او با استفاده از سرعت خود با دروازه بان حریف تک به تک شود و با ضربه ای دقیق گل زیبای خود را به ثمر برساند.

ذوب آهن 4 بنیادکار 1 (دقیقه 77، ساتو مینوری): حمله خطرناک بنیادکاری ها توسط مینوری آغاز شد و نسیم اف پاس وی را با ضربه سر به سمت دروازه ذوبی ها زد اما مظاهری با واکنشی فوق العاده این توپ را برگشت داد، در برگشت و با شوت راه دور چاکر زواقی از پشت محوطه توپ به زیر تیر افقی دروازه ذوبی ها خورد و روی خط خورد که داور توپ را گل اعلام کرد.ریباند را ساتو مینوری با ضربه سر وارد دروازه ذوبی ها کرد.

ذوب آهن 5 بنیادکار 1 (دقیقه 87، مرتضی تبریزی): کاپیتان این دقایق ذوبی ها پشت مدافعان حریف صاحب توپ و پس از حرکت پا به توپ با ضربه ای به موقع توپ از کنار دروازه بان حریف وارد دروازه کرد.

دوب آهن 5 بنیادکار 2 (دقیقه 89، نورماتوف): تنها کرنر ازبکستانی ها در آخرین دقیقه بازی روی دروازه ذوب آهنی ها با ضربه بازیکن تعویضی این تیم دروازه مظاهری برای دومین بار باز شد.


شرح بازی


ذوبی ها توانستند با ارائه یک بازی منطقی و با حساب و کتاب به یک پیروزی پرگل برسند و خود را در صدر گروه دوم لیگ قهرمانان آسیا ببینند.
بازی با حملات یاران گل محمدی در همان دقایق ابتدایی بازی رنگ و بوی جدی به خود گرفت تا اینکه خیلی زود و در دقیقه 3 این تیم به گل برتری رسید، پس از این گل ذوبی ها که در خانه از حریف خود پذیرایی می کردند پا پس نکشیدند و بازهم با در متن قرار دادن کاوه رضایی راه دروازه حریف را در پیش گرفتند و چند بار دیگر نیز ااز میانه میدان و قلب دفاع حریف ، باز کردن دروازه بنیادکار را در دستور کار خود قرار دادند.
البته در این میان حریف ازبکستانی نیز دست و پا بسته نبود و سعی کرد راه دروازه ذوبی ها را در پیش که موفق نبود و در این میان اصفهانی ها نیز با به ثمر رساندن گل دوم بر برتری خود مهر تایید زدند تا یک نیمه با رکوردهای جالب خود فاصله داشته باشند. شاگردان گل محمدی در لیگ قهرمانان آسیا نه گل می خورند و نه می بازند.
اما در نیمه بازهم ذوب آهنی ها بودند که توانستند به گل برسند، آنها که دست از دروازه حریفشان برنمی داشتند توانستند دو بار دیگر دروازه حریف را بازکنند و تا برای اولین بار دروازه خود را باز شذه ببینند، در حالی که بازی در پرگل ترین حالت ممکن پیش می رفت بنیادکاری ها حملات خود را روی دروازه تیم ایرانی بیشتر کردند تا اینکه علاوه بر دریافت یک گل یک بار دیگر دروازه ذوبی ها را باز کنند تا بازی با 7 گل به پایان برسد.
اکنون یاران یحیی گل محمدی با این پیروزی 8 امتیازی شدند و با شکست پرگل حریف عربستانی در مقابل لخویا قطر به تنهایی در صدر جدول گل دوم لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفتند.


بهترین بازیکن:


تمام بازیکنان ذوب آهن در این بازی و تا اواسط نیمه دوم به بهترین نحو از پس وظایف خود بر آمدند، اما در این میان عملکرد برخی از بازیکنان این تیم بیشتر از بقیه به چشم آمد، کاوه رضایی در 90 با دوندگی و حرکات پا به توپ خود بارها خط دفاعی حریف را آزار داد و در نهایت نیز یک پاس گل و یک گل از خود به جا گذاشت. مهدی رجب زاده نیز تا زمانی که در میدان حاضر بود توانست بیشترین اثرگذاری را برای تیمش داشته باشد.


اتفاق ویژه


ذوب آهنی ها در چهارمین بازی پیاپی خود در آسیا نباختند، آنها که در دو بازی قبلی خود نیز 2 بار به تساوی رسیده بودند و 1 بار نیز پیروز شده بودند در چهارمین بازی پیاپی خود نباختند و اتفاق به یک پیروزی پرگل نیز دست یافتند.
البته اگر گل اول بنیادکاری ها در موقعیت آفساید و با اشتباه داور میدان به ثمر نمی رسید شاید آنها برای چهارمین بازی پیاپی دروازه خود را نیز می توانستند بسته نگه دارند.  در این میان رد و بدل شدن هفت را نیز می توان از اتفاقات ویژه ای دیداری در لیگ قهرمانان آسیا دانست.


دقایق حساس:


دقیقه 17: شوکوروف از پشت محوطه ذوبی ها اولین موقعیت خطرناک را روی دروازه این تیم ایجاد کرد اما شوت او را رشید مظاهری مهارکرد.
دقیقه 21: فرار کاوه رضایی از بین مدافعان بنیادکار چیزی نمانده بود تا او را با دروازه بان حریف تک به تک کند اما زوخوروف زودتر از او به توپ رسید و این ضربه را مهارکرد.
دقیقه 25: ارسال ذوبی ها از جناح راست با ضربه سر خطرناک کاوه رضایی روبه رو شد اما باز هم دروازه بان حریف این موقعیت را از آن خود کرد.
دقیقه 30: یک شوت دیگر از بازیکنان بنیادکار البته این بار از فاصله دور به سمت دروازه ذوب آهن روانه شد اما این توپ نیز از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 38 – علی حمام پشت محوطه جریمه به توپ رسید و پاس رو به بیرون هم بازیان خود را دریافت کرد اما ضربه او از کنار دروازه حریف به بیرون رفت.
دقیقه 42 – شومورودوف با پاس ارسالی هم بازیانش دروازه ذوبی ها را تهدید کرد اما توپ او با فاصله کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 61 – خامداموف تنها موقعیت ازبکستانی ها را در نیمه دوم روی دروازه ذوبی ها به وجود آورد اما شوت او از بالای دروازه مظاهری به بیرون رفت.
دقیقه 62 – کاوه رضایی بازهم به مانند گل دوم ایجاد فرصت کرد و با پاس عرضی خود دروازه حریف را تهدید کرد اما این بار رجب زاده به توپ نرسید.
دقیقه 63 – حمله بنیادکاری ها روی دروازه ذوبی ها خطرناک بود اما عملکرد خوب هادی محمدی باعث دفع این توپ شد.

  • محمد حسینی

ذوب آهن

لیگ قهرمانان آسیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی