خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
سه شنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۵، ۰۸:۳۱ ق.ظ

برنامه نود

دومین برنامه نود سال 1395 با محوریت دربی روز جمعه در ساعت همیشگی روی آنتن شبکه سه قرار گرفت.


به گزارش "ورزش سه"، در برنامه امشب که سوال پیامکی آن به پیش بینی دربی اختصاص دارد، عادل فردوسی پور و تیمش در بخش های مختلف تصاویر و گفتگوی مختلفی را جمع و جور کردند همچنین مثل همیشه مرور بازی های لیگ در کنداکتور برنامه قرار گرفته است.

برنامه نود این هفته با مرور مسابقات نمایندگان ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا آغاز شد و با پخش صحنه های حساس مسابقه استقلال خوزستان و استقلال اهواز ادامه پیدا کرد، مسابقه ای که با یک گل به سود شاگردان عبدالله ویسی تمام شد و این تیم را در صدرجدول لیگ قرار داد. در کارشناس داوری این برنامه هم مشخص شد داور بازی اشتباه تاثیرگذاری روی نتیجه بازی نداشته است.

ویژه های دربی

در اولین آیتم مربوط به دربی ها 10 گل برتری دربی از نگاه برنامه نود انتخاب و پخش شد که در آن تصاویر خاطره انگیزی از گل های مهم دربی در سال های گذشته به نمایش درآمدند، گل هایی که هریک از بازیکنان استقلال و پرسپولیس از آن خاطره ویژه ای دارند و با آنها خوشحال شدند یا گریستند. در بین گل ها گل تماشایی علی سامره، ضربه سر پیروانی در فینال جام حذفی در سال 79، چرخش ضربه ادموند بزیک، ضربه سر عجیب و غریب مهدی هاشمی نسب و ... مروری بر حس و حالی بود که همواره از دربی در دل ما بیدار می شود.

بازیکنان و مربیان از دربی گفتند

محسن بنگر، محمد نوازی، سیروس دین محمدی، کمال کامیابی نیا و محمود خوردبین تنی از چهره هایی بودند که درباره دربی و حس و حالش و البته این مسابقه این جمعه صحبت کردند. کمال کامیابی نیا که قبل از محرومیت از دربی صحبت کرده برای امید ابراهیمی خط و نشان کشید اما محرومیت او از این مسابقه او را از فهرست بازیکنان این مسابقه بیرون گذاشت. نکته جالب در مورد این مصاحبه ها تاکید مربیان استقلال به دربی باز بودن پرویز مظلومی سرمربی تیمشان بود. مربیانی که جای خالی بازیکنان را با صحبت های خود پر کردند. در این بین محمد نوازی دستیار پرویز مظلومی درباره مسابقه ای صحبت کرد که در آن درخشید اما درگیر پایانی بازی تاثیر زیادی روی آینده فوتبالی اش گذاشت، دربی جنجالی که امیدواریم هیچ وقت مشابه اش را نبینیم.


گزارشی از یادبودی از سیروس قایقران در انزلی

دوربین نود در انزلی گزارشی از مراسم سالگرد فوت سیروس قایقران اسطوره انزلی چی ها را پخش کرد، گزارشی که در آن چهره های سرشناسی از فوتبال و البته تنی چند از هنرمندان در آن شرکت داشتند. مازیار زارع و جلال رافخایی و البته محمد حبیبی و محمد احمدزاده چهره هایی بودند که دوربین نود با آنها مصاحبه کرد. جای سیروس قایقران همیشه در قلب و دل هواداران فوتبال خالی است.


پرسپولیس از دو اخراجی فرار کرد

قسمت بعدی برنامه نود بررسی حاشیه های جنجالی ملوان و پرسپولیس در انزلی بود که در 3 بخش حدود 20 دقیقه از برنامه را خود اختصاص داد. در ابتدا خلاصه ای از بازی سپس گزیده از حاشیه های پس از مسابقه در پایان نقد داوری که در نوع خود بسیار جنجالی بود.

باتوجه به اینکه ملوانی ها در پایان از تضییع حق خود در زمین بازی گفتند، کارشناسی این مسابقه نشان داد که داور در دو صحنه می توانست بازیکنان پرسپولیس را با کارت قرمز مواجه کند، ابتدا در صحنه ای که حمله وران پرسپولیس روی دروازه بان ملوان خطا کردند و سپس کمال کامیابی نیا بعد از دریافت اخطار تکل های مختلفی که روی پای بازیکنان ملوان زد، حداقل دو بار شایسته دریافت کارت زرد مجدد بود که از این جریمه گریخت.

نکته دیگر در حاشیه های این مسابقه جمله پژمان نوری کاپیتان ملوان در ورودی رختکن بود که ببینید مردم چکارشان می کنند. در گزارش برنامه نود همچنین از خودروی پلاک تهران آسیب دیده در بیرون شهر انزلی پخش شد، خودروهایی که شیشه های آنها با سنگ و چوب خرد شده بود. ملوان که برای بقا در لیگ برتر کار دشواری پیش رو دارد همواره تا آخر مسابقات این بازی پرماجرا را در ذهن خواهد داشت.



کری یک سپاهانی برای سرخابی ها

در بخش دیگری از برنامه نود دوربین به سالنی رفت که پژمان جمشیدی و دوستانش قرار هفتگی فوتبال دارند و از جمع هنرمندانی که حاضر شدند با دوربین نود گفتگو کنند. سام درخشانی، پژمان جمشیدی و سروش صحت شناخته شده تر بودند که البه مشخص بود سروش صحت نه به قصد حضور در بازی و سالن و برای گفتگو با دوربین نود به این سالن آمده است. صحت که اصفهانی الاصل است در طول گفتگوی شوخ و شنگش با دوربین نود ابراز امیدواری کرد که این مسابقه با یک نتیجه تاریخی مثلا 6 گل یا بیشتر به نفع یکی از دو تیم به پایان برسد تا سال ها درباره اش صحبت بشود. او همچنین اعلام کرد امیدوار است نتیجه ای رقم بخورد که به نفع تیم شهرش سپاهان باشد. صحت در پایان صحبت هایش درباره پیش بینی نتیجه بازی گفت که سپاهان بازی را می برد! سام درخشانی و پژمان جمشیدی حرف های جالبی درباره دربی زدند. درخشانی که استقلالی است از احتمال موفقیت آبی پوشان در این بازی گفت و پژمان جمشیدی که بازیکن سابق پرسپولیس است و به جرگه هنرمندان پیوسته اعلام کرد خاصیت دربی این است که تیمی که همیشه مردم از آن انتظار دارند آن بازی لازم را انجام نمی دهند که این مساله ممکن است برای پرسپولیس اتفاق بیفتد.


خدا کند ملوان بماند!

مسعود رضائیان مدیرعامل باشگاه ملوان انزلی روی خط برنامه نود آمد تا راجع به این بازی پرحاشیه صحبت کند. رضائیان که سابقه مدیریت تیم فولادخوزستان را دارد، بخشی از مشکلات پیشامده در شهر انزلی را ناشی از عدم رسیدگی و توجه به امکانات این شهر فوتبال خیز دانست و گفت در شرایطی که شهرهای بسیاری در ایران که حتی یک تیم فوتبال ندارند یک استادیوم شیک دارند. در انزلی حتی تختی مرمت نشده است. رضائیان در بخش دیگری از حرف هایش از شرایط بد مالی تیمش گفت و اینکه ملوان قطعا در لیگ باقی خواهد ماند. عادل فردوسی با شنیدن این حرف به رضائیان گفت همه تیم های پایین جدولی ها می گویند قطعا می مانیم که رضائیان با نکته سنجی گفت که آیا شما می خواهید من بگویم که تیممان سقوط می کند؟ این جواب با خنده فردوسی پور همراه شد و او پاسخ داد:من که گفتم خدا کند ملوان از لیگ سقوط نکند و به کارش در لیگ برتر ادامه بدهد.


4 و 6 برای گرم کردن اس ام اس ها

برای عادل فردوسی پور موضوع تعداد اس ام اس ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. او به جز تبلیغ تشویق شرکت کنندگان به حضور در مسابقه پیامکی سعی کرد در طول برنامه نیز یکی، دو بار طرفداران دو تیم را به رای دادن تحریک کند که اشاره او به اعداد 4 و 6 نیز احتمالا به همین علت بود. او گفت تعدادی از بینندگان با برنامه نود با نتایج عجیب و غریب دربی را پیش بینی کردند که امیدوارم 9 جایزه یک میلیونی این پیش بینی را در صورت صحت از آن خود کنند.

با معجزه پزشکان تراکتورسازی

 در بخش نود در نود گزارش های کوتاه مختلفی از اتفاقات حاشیه های این هفته لیگ پخش شد که مهمترین آنها احیای قلب هواداری بود که به دلیل حساسیت و فشار مسابقه مقابل ذوب آهن دچار ایست قلبی شده بود. دو پزشک تراکتورسازی که این کار را با موفقیت کار به سرانجام رساندند، در واقع بزرگترین اتفاق این هفته لیگ برتر را با نجات یک هوادار از مرگ رقم زدند چیزی که به اندازه کافی در رسانه ها به آن پرداخته نشد. نکته مهم در بازگشت این هوادار به زندگی شروع عملیات احیا به محض زیرنظر گرفته شدن از سوی این دو پزشک مسئول و ساعی بود که گفتگوی کوتاه برنامه نود با آنها حداقل قدردانی بود که می شد از آنها به عمل آورد.

عصبانیت یحیی گل محمدی از طرفداران

یحیی گل محمدی سرمربی ذوب آهن در پایان بازی مقابل تراکتور و شکست مقابل این تیم در گفتگو با خبرنگار نود هواداران ذوب آهن را به فراموشکاری متهم کرد. گل محمدی که از شعارهای طرفداران علیه مسائل فنی دلخور بود، خطاب به آنها گفت نباید فراموش کنند که تیم ذوب آهن در دو،سه فصل گذشته در چه شرایطی قرار داشته و حالا در چه شرایطی. گل محمدی گفت ما برای قهرمانی لیگ می جنگیم، در لیگ قهرمانان صدرنشین هستیم و به فینال جام حذفی رسیده ایم که این به نظر من دستاورد کمی نیست.

نماد تراکتورسازی کجاست؟

نماد تراکتورسازی که در یکی از بزرگراه های حاشیه ای شهر تبریز نصب شده بود با شکایت وزارت راه برداشته شده است. گزارشگر برنامه نود درباره این اقدام وزارت راه گفت با توجه به اینکه نماد باشگاه تراکتور ممکن بوده حواس راننده را پرت کند و باعث ایجاد سانحه در جاده شود این نماد از محل قبلی خود جمع آوری شده و احتمالا با رفع مشکلات دوباره در جای خود نصب خواهد شد.

سیاه جامگان یک پنالتی طلبکار شد

بررسی صحنه های داوری دو بازی ذوب آهن ـ تراکتور و سیاه جامگان ـ فولاد نشان از قضاوت خوب موعود بنیادی فر در بازی اول داشت امادر مسابقه دوم داور بازی یک پنالتی را برای سیاه جامگان نگرفت اگرچه فرصت موقعیت تک به تک نیز برای فولاد آفساید اعلام شد تا هر دو تیم از داوری ضرر کرده باشند اگرچه موقعیت سیاه جامگان کمی جدی تر از فولاد بود.

مجیدی از اخطار گریخت

میثم مجیدی مدافع چپ استقلال در بازی مقابل سپاهان از یک اخطار مسلم گریخت. بنابرآنچه که در برنامه نود در مرور صحنه های داوری به نمایش درآمد، مجیدی در نیمه اول بازی با آرنج ضربه ای به صورت بازیکن سپاهان زد که باید کارت می گرفت اما تورج حق وردی این کار را انجام نداد. جالب اینکه رضا سخندان کمک اول با اشاره به جیب به حق وردی گفت که به مجیدی کارت بدهد اما داور این کار را انجام نداد. عادل فردوسی پور گفت شاید حق وردی می دانسته که مجیدی دو اخطاره است و به همین درباره او ممشات کرده تا هیچ بازیکنی دربی را از دست ندهد. با پخش بازی استقلال و سپاهان، حرف های جالب ایگور استیماچ در نشست مطبوعاتی به طور کامل پخش شد تا برنامه نود با پخش آنالیز دربی این هفته به استقبال لحظات پایانی خود برود.

نتیجه اس ام اس

برنامه نود با آنالیزی از دربی پیش رو، پخش صحنه های حساس دو بازی گسترش فولاد ـ راه آهن و نفت ـ پدیده و  مرور لژیونرهای  فوتبال ایران و مصاحبه با قدیمی های سرخابی به اتمام رسید.

  نتیجه نظرسنجی اس ام اسی درباره برد استقلال یا پرسپولیس پایان بخش برنامه این هفته بود  که تا حوالی ساعت 2 بامداد به طول انجامید.

در نظرسنجی این هفته ٥٧ درصد به برد پرسپولیس و ٢٧ درصد به برد استقلال رای دادند و نظر بقیه روی مساوی دربی بود .

  • محمد حسینی

نود

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی