خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۶:۳۸ ق.ظ

لیگ پانزدهم و رکوردهایی که شکسته شد

لیگ پانزدهم فوتبال ایران در حالی به پایان رسید که رکوردهای خاصی را با خود به یادگار گذاشت.


1463166687618_isna (14 of 17).jpg

به گزارش ایسنا، پانزدهمین دوره رقابتهای لیگ برتر با قهرمانی استقلال خوزستان به پایان رسید. استقلال خوزستان با 57 امتیاز قهرمان لیگ برتر شد اما رکورد امتیاز گیری در لیگ‌های شانزده تیمه تکان نخورد چراکه در لیگ چهارم فولادی‌ها با 64 امتیاز قهرمانی را جشن گرفته‌بودند.

با توجه به شانزده تیمی شدن لیگ برتر، با مقایسه‌ای میان شش دوره‌ی رقابت‌های لیگ برتر ایران ، به بررسی رکوردهای این شش سال پرداختیم.

* بیشترین پیروزی

بیشترین پیروزی در این دوره از رقابت‌های لیگ برتر در اختیار پرسپولیس با 16 پیروزی بود. با این حال رکورد تعداد پیروزی در لیگ‌های 16 تیمی ایران در اختیار فولاد با 19 پیروزی در لیگ چهارم بود که این رکورد شکسته نشد.

* کمترین پیروزی

کمترین پیروزی در این دوره از رقابت‌های لیگ برتر با 2 پیروزی در اختیار استقلال اهواز بود. این رکورد را مس کرمان در فصل سیزدهم با یک پیروزی همچنان در اختیار دارد.

* بیشتری تساوی

این رکورد در این فصل در اختیار صبای قم بود. این تیم با 15 تساوی در لیگ امسال بیشترین تعداد تساوی را در اختیار داشت. پیش‌تر بالاترین تعداد تساوی در لیگ‌های 16 تیمی در اختیار مس کرمان در لیگ سیزدهم با 19 تساوی بود.

* کمترین تساوی

سیاه جامگان با 6 تساوی کمترین تعداد تساوی را در اختیار داشت. ملوان بندر انزلی در لیگ سیزدهم و لیگ پنجم، به همراه استقلال اهواز در لیگ ششم، با شش تساوی این رکورد را در اختیار داشتند که از این پس سیاه جامگان هم به این لیست اضافه شد.

* بیشترین شکست

در این فصل استقلال اهواز با 21 شکست، بیشترین باخت را در لیگ آورد، این در حالی است که شهید قندی یزد در لیگ پنجم با 19 باخت این رکورد را در دست داشت که به این ترتیب رکورد فوق شکسته شد.

* کمترین باخت

عنوان شکست ناپذیرترین تیم لیگ برتر در این فصل در اختیار استقلال خوزستان با سه شکست است. این رکورد قبلا در دست استقلال بود. آنها در لیگ پنجم سه شکست در کارنامه داشتند و حالا استقلال خوزستان هم در این رکورد با آنها سهیم شد.

* بیشترین گل زده

برترین خط حمله لیگ برتر را در این فصل با 50 گل در اختیار پرسپولیس بود. بالاترین رکورد در این زمینه در اختیار تراکتورسازی در فصل چهاردهم است که این تیم با 58 گل زده عنوان خطرناک ترین خط حمله را یدک می کشید.

* کمترین گل زده

ضعیف‌ترین خط حمله لیگ برتر در این فصل در اختیار استقلال اهواز بود. آنها تنها 16 گل به ثمر رساندند. این رکورد پیش از این در اختیار پیکان در لیگ چهاردهم بود. آن تیم هم با همین تعداد گل زده در نهایت به دسته پایین تر سقوط کرد.

* بهترین خط دفاعی

برترین خط دفاعی لیگ برتر در این فصل در اختیار استقلال خوزستان با 14 گل خورده است. این رکورد پیش از این در اختیار استقلال در فصل پنجم با 17 گل خورده بود.

* ضعیف‌ترین خط دفاعی

ضعیف‌ترین خط دفاعی لیگ برتر در این فصل در اختیار استقلال اهواز با 58 گل خورده بود. این رکورد پیشتر در اختیار شموشک نوشهر بود که در لیگ چهارم 49 گل خورده بود.

* بهترین وضعیت تفاضل گل

استقلال خوزستان با تفاضل مثبت 17 این رکورد را در لیگ به نام خود ثبت کرد. شاگردان ویسی نتوانستند در این فصل رکورد استقلال در لیگ پنجم را بشکنند. استقلال در آن فصل با تفاضل مثبت 27 رکوردی خاص را در این زمینه به جای گذاشته‌اند.

* بدترین تفاضل گل

استقلال اهواز با منفی 42 ضعیف‌ترین تفاضل گل لیگ برتر را ثبت کرد. آنها با این تفاضل عجیب رکورد داماش در لیگ چهارم که منفی 27 بود را با قدرت شکستند.

* آقای گل

مهدی طارمی با 16 گل از پرسپولیس آقای گل این رقابت ها شد و این درحالیست که بدترین تعداد گل زده برای آقای گل‌های لیگ برترهای شانزده تیمی، در لیگ سیزدهم با 14 گل زده توسط کریم انصاری‌فرد ثبت شده بود.

* بیشترین تغییرات مربیگری

سیاه جامگان، ملوان، استقلال اهواز و راه آهن با آوردن سه مربی بالاترین تعداد تغییرات کادرفنی را به نام خود ثبت کردند. این رکورد در فصل سیزدهم در اختیار مس کرمان بود.آنها در آن فصل، بالاترین تعداد تغییرات در کادرفنی‌اش را داشتند. مجتبی تقوی، محمود یاوری، پرویز مظلومی و لوکا بوناچیچ مربیان این تیم در آن دوره از رقابت‌های لیگ برتر بودند. نکته جالب آنجاست که در لیگ دوازدهم نفت آبادان هم با آوردن چهار مربی با نام‌های کاستا، کاسیمیرو، فیروزی و سلامات هم به سرنوشتی بهتر از مس کرمان در لیگ سیزدهم دچار نشده بود. گفتنی است که از سه تیم یاد شده در نهایت ملوان، استقلال اهواز و راه آهن سقوط کردند.

* خشن‌ترین و جوانمردترین تیم

پرسپولیسی ها با 66 کارت زرد و 6 کارت قرمز خشن‌ترین تیم لیگ برتر بودند. تیم ملوان نیز بدون دریافت کارت قرمز جوانمردانه‌ترین فوتبال را به نمایش گذاشت.

* رکورد گل‌های زده

در این دوره از رقابت‌های لیگ برتر در مجموع 30 بازی 502 بار توپ از خط دروازه‌ها گذشت که این رقم در چهار لیگ دیگری که 16 تیمه بودند به این ترتیب بود: لیگ چهارم 545 گل، لیگ پنجم 541 گل و در لیگ ششم 560 گل و لیگ سیزدهم با 493 گل و 536 گل در لیگ چهاردهم.

به این ترتیب لیگ پانزدهم کم گل ترین لیگ شانزده تیمی فوتبال ایران بوده است.

  • محمد حسینی

لیگ برتر ایران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی