خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
دوشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۱۴ ق.ظ

4 روز تا یورو با 4 شگفت انگیز

تا شروع بازی های یورو 2016 در کشور فرانسه 4 روز دیگر باقی است.



به گزارش "ورزش سه"، در فاصله 4 روز مانده تا رقابت های هیجان انگیز کشورهای اروپایی، به نام 4 دروازبانی اشاره خواهیم داشت که برای همیشه جز بهترین ها هستند و یورو به خاطر حضور آنها به خود خواهد بالید.


ایکر کاسیاس:

 

لطفاً فصل ناموفق ایکر مقدس در پورتو را فراموش کنید! او یک اسطوره تمام عیار برای رئال مادرید، فوتبال اسپانیا، اروپا و جهان است. تنها کاپیتانی که توانسته دو بار، آن هم به صورت متوالی جام قهرمانی یورو را بالای سر ببرد، سنگربان 35 ساله ماتادورهاست. او در 2012 فقط و فقط یک گل، آن هم در بازی اول مرحله گروهی خورد و نقش پررنگی در تکرار و دفاع از عنوان قهرمانی داشت. ضمن آنکه قدرت رهبری کاسیاس، همین حالا هم با وجود رقیبی آماده به نام دخه آ، او را به عنوان سنگربان شماره یک لاروخا در فرانسه به شمار می آورد. 167 بازی ملی (بیشترین تعداد در بین بازیکنان فوتبال اسپانیا) چیزی نیست که بتوان به راحتی از کنارش گذشت. روبرو شدن با نام چنین دروازبان پر افتخاری که سابقه قهرمانی جهان را نیز در کارنامه درخشانش دارد، از پس هر مهاجمی بر نمی آید.


جیان لوئیجی بوفون:

 

اگر در حال حاضر انتخاب بین رونالدو و مسی امکان پذیر نیست، انتخاب شماره یک دنیای فوتبال هم غیرممکن است، وقتی رقیب کاسیاس، کسی است که نزدیک دو دهه، دروازبان تیم ملی ایتالیاست! سنگربان قهرمان جهان در 2006 و نایب قهرمان یوروی پیشین، از همه نظر لایق و شایسته است. چهره دوست داشتنی، رفتار باوقار، بازیکن وفادار، دروازبانی کامل و کاپیتانی بی جانشین. 38 سالگی برای بوفون بی معنی است وقتی او در فصل جاری رکورد بسته نگه داشتن دروازه در سری آ را شکست و با این رکورد خارق العاده که 22 سال دوام آورده بود پای به یورو 2016 می گذارد. شاید با ظهور دروازبان جوانی چون دخه آ، این یورو را آخرین شانس ایکر برای پوشیدن لباس تیم ملی بدانیم اما آتزوری یک جام جهانی و حتی یک یوروی دیگر می تواند روی جی جی بوفون حساب کند، به شرط آنکه خودش از حراست از دروازه لاجوردی پوشان خسته نشود.


مانوئل نویر:

 

دروازبان قهرمان فعلی جهان، برای ایستادن کنار دو چهره افسانه ای دروازبانی اروپا و جهان، چاره ای ندارد جز اینکه یورو 2016 را با قهرمانی پشت سر بگذارد. جانشین خلف سپ مایر، الیور کان و بقیه سنگربانان بزرگ و خوشنام مانشافت آنقدر قابلیت دارد که لوو برای قهرمانی در یوروی پیش رو، نیمی از بار قهرمانی را روی دوش او بگذارد و به نیم دیگر و راه های فتح دروازه رقبا بیاندیشد. نویر در یوروی قبلی هم شماره یک ژرمن ها بود اما در نیمه نهایی نتوانست برابر دیوانگی بالوتللی مقاومت کند تا مجبور شود برای فتح یورو 4 سال بیشتر صبر کند. نویر سی ساله در همه رده های سنی برای کشورش به میدان رفته و به خاطر مهارت های خاص و آمادگی بالایش در حال حاضر بهترین دروازبان فوتبال دنیا شناخته می شود.


پتر چک:

 

اگر قبول داشته باشیم برای موفقیت در یورو اولین مهره مورد نیاز، داشتن دروازبانی مطمئن است فقط یک نام دیگر است که در بین تمام دروازبانان 24 تیم حاضر در فرانسه می تواند خواسته های ما را برآورده کند. اگر بتوان کریس رونالدو و مسی را به خاطر نرسیدن به جام های قهرمانی با لباس ملی، از لیست بهترین بازیکنان جهان حذف کرد (چه دیوانگی ای!) آن وقت می شود از نام پتر چک هم گذشت. با 119 بازی ملی، نزدیک 2 متر قد و 34 سال سن مهمترین عنصر جمهوری چک به شمار می آید که کشورش می تواند با او از گروه مرگ جان سالم به در ببرد. یادمان نرود، پتر چک از اصلی ترین دلایل راهیابی جمهوری چک به جمع 4 تیم یورو 2004 بود و از آن موقع او سنگربان اصلی این تیم. چهارمین تجربه حضور در یورو برای چک، تجربه ای خاص است چرا که همه امید کشورش، تنها خود اوست. دروازبانی که مثل سه نفر قبلی سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان را نیز دارد.

 

  • محمد حسینی

یورو 2016

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی