خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
شنبه, ۵ تیر ۱۳۹۵، ۰۶:۲۱ ق.ظ

لیونل مسی؛ اسطوره ای از روساریو

لیونل مسی، ستاره آرژانتینی بارسلونا، دیروز بیست و نهمین سالگرد تولدش را جشن گرفت.




به گزارش "ورزش سه"، مسی که روز 24 ژوئن 1987 در روساریو به دنیا آمد، از 13 سال قبل برای تیم اول بارسا بازی می کند و با موفقیت های خیره کننده اش، به اسطوره ای دست نیافتنی در تاریخ این باشگاه تبدیل شد. به بهانه روز تولد سالگی او، نشریه کاتالانی اسپورت چند صفحه اختصاصی به این بهانه ترتیب داده که گوشه هایی از آن را مرور می کنیم:

 

 

اسپورت مصاحبه ای اختصاصی با مسی که در حال حاضر همراه با تیم ملی آرژانتین در رقابت های کوپا آمه‌ریکا حضور دارد، ترتیب داده و از قول او نوشته:" از بودن در بارسا و شهر بارسلونا راضی هستم." او همچنین در بخش دیگری از مصاحبه اش اعلام کرده که می خواهد همچنان بازی های بیشتری برای بارسا انجام بدهد و به موفقیت های بیشتری برسد.

 

 

 

بخشی از ویژه نامه اسپورت برای تولد مسی به مرور موفقیت های او با پیراهن بارسا اختصاص دارد. مسی از 13 سالگی به عضویت بارسا در آمده و  از 16 سالگی برای تیم اول این باشگاه بازی می کند. در این مدت او 8 قهرمانی در لالیگا، 4 قهرمانی در چمپیونزلیگ، 4 قهرمانی در کوپا دل ری و سه قهرمانی در جام باشگاه های جهان داشته است. علاوه بر این او 22 عنوان انفرادی هم به دست آورده که مهمترین آنها، 5 توپ طلای بهترین بازیکن جهان است. او در 531 دیداری که برای بارسا انجام داده، 453 گل نیز به ثمر رسانده است.

 

 

"صحبت های مسی" بخش دیگری از این صفحات ویژه اسپورت برای تولد ستاره آرژانتینی است که به تعدادی از اظهارنظرهای به یاد ماندنی مسی اشاره دارد:

 

- فرانک رایکارد مهمترین مربی من بود؛ او بود که به من اعتماد کرد.

 

- پول به شما اجازه می دهد تا بهتر زندگی کنید اما من برای فوتبال بازی کردن زندگی می کنم.

 

- بدون هم تیمی هایم هیچ چیز نبودم؛ نه جامی می بردم و نه عنوانی به دست می آوردم.

 

- اگر دست خودم باشد، تا پایان دوران حرفه ای ام در بارسا می مانم.

 

- بارسا مثل خانه من است. هرچیزی دارم از این باشگاه است.

 

- رونی (رونالدینیو) کمک زیادی به من کرد. وارد شدن به رختکن (بارسا) در 16 سالگی آسان نیست..

 

- حاضرم 5 توپ طلایم را بدهم اما قهرمانی جام جهانی شوم.

 

- یک میلیون سال دیگر هم کسی شبیه مارادونا نمی شود.

 

- می فهمم که زندگی فقط فوتبال نیست. به دنیا آمدن تیاگو قشنگ ترین اتفاقی بود که برایم رخ داد.

 

 

 


 

بخش دیگری از صفحات ویژه تولد لیونل مسی در شماره امروز نشریه اسپورت به صحبت هایی که اهالی دنیای فوتبال در مورد او انجام دادند، اختصاص پیدا کرده است:

 

پپ گواردیولا: زمانی می رسد که به نوه هایم می گویم من مربی لیونل مسی بودم.

 

ژوزه مورینیو: مهار لیونل مسی غیرممکن است. او بی نظیر است و گل های سرنوشت سازی می زند.

 

خورخه والدانو: مسی بهترین است و پس از او، "مسیِ مصدوم" دوم است.

 

رادومیر آنتیچ: مسی، موتزارت فوتبال است.

 

آرسن ونگر: مسی مثل بازیکن های پلی استیشن است. او کارهایی می کند که غیرممکن است.

 

 

  • محمد حسینی

مسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی