خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
چهارشنبه, ۹ تیر ۱۳۹۵، ۰۵:۰۶ ب.ظ

بدترین سال ستاره‌های بارسا در جهان

به غیر از دو دروازه‌بان و دو مدافع بارسلونا، تمام نفرات این باشگاه در یورو و کوپا آمه‌ریکا ناکام بودند.




به گزارش "ورزش سه"، با وجود اینکه بارسلونا موفق شد در سال اخیر قهرمانی لالیگا، کوپا دل ری و جام باشگاه‌های جهان را کسب کند اما عدم راهیابی به نیمه نهایی جام باشگاه‌های اروپا و شکست برابر اتلتیک بیلبائو در سوپر جام اسپانیا که ابتدای فصل اتفاق افتاد نشان داد ستاره‌های بارسا بعضی مواقع هم کم می‌آورند و نمی‌توانند به همه چیز برسند؛ مانند دیدارهای ملی!

 


کلودیو براوو، جرارد پیکه، خاویر ماسچرانو، دنی آلوس، یوردی آلبا، سرخیو بوسکتس، ایوان راکیتیچ، آندرس اینیستا، لیونل مسی، لوئیس سوارز، آندره تراشتگن، مارک بارترا، توماس فرمالن، جرمی متئو، آردا توران و رافینیا 16 بازیکن بارسلونا هستند که در کوپا آمه‌ریکا و یورو 2016 جزء فهرست تیم‌های ملی‌شان قرار گرفتند که در این بین تاکنون تنها یک بازیکن به جام رسیده و سه نفر دیگر نیز هنوز در گیر و دار مسابقات هستند ولی سایرین دست خالی این دو جام را ترک کردند.


ترکیب اصلی بارسا در فصل اخیر را براوو(تراشتگن)، پیکه، ماسچرانو، آلوز، آلبا، بوسکتس، راکیتیچ، اینیستا، مسی، نیمار و سوارز تشکیل می‌دادند که در این جمع تنها دو دروازه‌بان در بازی‌های ملی سربلند بودند و البته می‌توان نیمار را نیز که به جای کوپا ترجیح داده شد در المپیک برزیل را همراهی کند نیز اضافه کرد.

براوو که کاپیتان تیم ملی شیلی است، موفق شد بر مسی و ماسچرانو، دو هم باشگاهی خود در تیم ملی آرژانتین غلبه کند و جام قهرمانی کوپا آمه‌ریکا را بالای سر ببرد.

 

 

سوارز که با وجود مصدومیت در فهرست تیم ملی اروگوئه قرار داشت با تصمیم اسکار تابارز سرمربی این تیم در دو بازی ابتدایی به میدان فرستاده نشد. در واقع این مربی باتجربه ترجیح داد از ستاره بارسا و کشورش، به قیمت حذف اروگوئه، استفاده نکند.
دنی آلوس و رافینیا دو بارسایی دیگر در کوپا آمریکا هم که در تیم ملی برزیل بودند مثل سوارز با تیمشان در مرحله گروهی حذف شدند تا سه بارسایی با کشورهای مدعی قهرمانی‌شان حتی به مرحله حذفی این مسابقات هم نرسند.

 


از بین 6 بازیکن بارسایی حاضر در جام ملت‌های آمریکا تنها براوو موفق شد جام قهرمانی کسب کند تا حداقل یک بازیکن از این باشگاه در بازی‌های ملی امسال به جام رسیده باشد.
10  بازیکن بارسلونا هم در یوفا 2016 حضور داشتند که آردا توران با بازی‌های پر انتقادی که به نمایش گذاشت، نتوانست همراه تیم ملی ترکیه به مرحله بعد صعود کند اما 9 نفر دیگر موفق شدند با تیم‌های کشورشان به یک هشتم نهایی راه یابند.

 


ایوان راکتیچ دومین بازیکن بارسایی بود که از یورو کنار رفت؛ او با وجود نمایش خوبی که خود و تیمش مقابل پرتغال در یک هشتم نهایی انجام دادند با گل غافلگیر کننده کوارشما در دقیقه 117 از جام کنار رفتند.

از هشت بازیکن بارسلونا که در جام ملت‌های اروپا باقی مانده بودند پیکه، بارترا، آلبا، بوسکتس و اینستا در تیم ملی اسپانیا حضور داشتند که این 5 نفر هم با شکست 2 بر صفر و حذف غیر منتظره برابر ایتالیا، موفق نشدند به جمع هشت تیم پایانی برسند و امیدوار به تکرار قهرمانی باشند.

 



اکنون که تکلیف هشت تیم نهایی یورو مشخص شده سه بازیکن بارسلونا در این مسابقات باقی ماندند؛ آندره تراشتگن در آلمان، توماس فرمالن در بلژیک و جرمی متئو در فرانسه.

تراشگن که نیمکت‌نشین مانوئل نویر در تیم ملی آلمان است به همراه متئو مدافع فرانسوی که در ترکیب اصلی قرار نمی‌گیرد یک سمت جام هستند و فرمالن در دیگر طرف مسابقات که در این بین احتمال حضور مدافع بلژیکی با تیم آماده کشورش بیش از دو بارسایی دیگر در فینال یورو است.

آلمان در مرحله یک چهارم نهایی باید به مصاف ایتالیا برود و در صورت عبور از سد آتزوری‌ها  باید با برنده فرانسه و ایسلند بازی کند که اگر آلمان و فرانسه با هم مسابقه دهند؛ از بین تراشگن و متئو یک بازیکن با تیم کشورش راهی فینال خواهد شد و اگر احتمال دهیم بلژیک با یکی از این دو تیم دیدار نهایی جام ملت‌های اروپا را برگزار کند، آن وقت بارسایی‌ها می‌توانند امیدوار باشند یک بازیکن دیگرشان در رده ملی به قهرمانی برسد.

  • محمد حسینی

بارسلونا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی