خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
چهارشنبه, ۹ تیر ۱۳۹۵، ۰۵:۰۰ ب.ظ

ملی پوشان و تیمهای باشگاهیشان



به گزارش "ورزش سه"، در گیر و دار تمام اخبار و شایعاتی که پیرامون نقل و انتقالات لیگ برتر به گوش می‌رسد بسیاری از لژیونرهای فوتبال ایران به خصوص آنها که در حاشیه خلیج فارس حضور دارند در اتفاقی عجیب کاملاً بلاتکلیف مانده و نمی‌دانند چه سرنوشتی در انتظارشان است. همین بهانه خوبی بود تا به بررسی وضعیت تک تک لژیونرهای ایرانی بپردازیم جایی که بسیاری از ملی پوشان هنوز تیم ندارند و مشخص نیست سر از کجا دربیاورند.


رضا قوچان نژاد؛ به دنبال خوشبختی در هلند

 



 تکلیف قوچان نژاد زودتر از چیزی که پیش بینی می‌شد برای فصل آتی مشخص و او بعد از سال‌ها به خانه بازگشت تا به دنبال خوشبختی دوباره با تیمی باشد که به فوتبال حرفه‌ای معرفی شد. البته این بازیکن از تیم پرسپولیس پیشنهاد داشت ولی ترجیح داد تا فوتبال خود را در هیرنوین ادامه دهد که فوتبال خود را از همین‌جا آغاز کرده بود. گوچی که حالا باتجربه‌تر و پخته‌تر از دوره اول حضورش در فوتبال هلند است می‌تواند فصلی درخشان را با پیراهن هیرنوین در هلند به ثبت برساند و دوباره جایگاه ثابتش در تیم ملی را باز پس بگیرد.


سردار آزمون؛ در پی جدایی از روبین

 


 سردار آزمون پس از یک و نیم فصل بازی به صورت قرضی در روستوف به روبین کازان بازگشت. بازی‌های درخشان آزمون در تیم روستوف باعث شد تا چشم بسیاری از باشگاه‌های بزرگ به این بازیکن دوخته شود. در حالی که سردار یک فصل دیگر با تیم کازان قرارداد دارد، برای جدایی باید از این تیم رضایت‌نامه بگیرد. از بنفیکا به عنوان مقصد بعدی این بازیکن نامبرده می‌شود و پیام خداحافظی آزمون شایعات در اطراف او برای ترک کازان را بیشتر کرد. البته هیچ بعید نیست ماندن قربان بردی اف در روستوف بار دیگر مسیر این بازیکن را به سمت نایب قهرمان روسیه تغییر دهد تا فصل بعد شانس بازی در لیگ قهرمانان اروپا را به دست بیاورد.


علیرضا جهانبخش؛ خوشبخت در آلکمار

 


علیرضا جهانبخش پس از پشت سرگذاشتن تعطیلات اکنون به تمرینات آلکمار بازخواهد گشت تا دومین فصل حضورش در این تیم را تجربه کند. مسئولان باشگاه در بدو ورود پیراهن شماره 7 را به او خواهند داد تا نقش کلیدی این بازیکن توانمند ایرانی بیشتر به چشم بیاید. آلکمار برای آماده‌سازی مرحله مقدماتی لیگ اروپا دور جدید تمرینات خود را شروع کرده و با وجود تمام صحبت‌هایی که در مورد جدایی جهانبخش شنیده می‌شد، بعید به نظر می‌رسد که این بازیکن از جمع آلکماری‌ها جدا شود چون در این تیم احساس خوشبختی می‌کند و به دنبال یک انتقال بزرگ در سال‌های آتی است.


میلاد محمدی؛ آماده در خشش در گروژنی

 


 میلاد محمدی در آخرین مصاحبه خود اعلام کرده به بازی در تیم گروژنی و اروپا ادامه خواهد داد و قصد بازگشت به ایران را ندارد. یکی از قل های پدیده راه آهن بعد از انتقال عجیب به فوتبال روسیه و نیم فصل نیمکت نشینی حالا با آشنایی بیشتری که با جو فوتبال روسیه و تیم ترک گروژنی پیدا کرده به دنبال درخشش بیشتر در این تیم است تا جایگاه ثابتی در تیم کی روش برای جام جهانی 2018 پیدا کند.


علیرضا حقیقی؛ شماره یک ماریتیمو

 


مرد شماره یک تیم ملی ایران فصل آینده را به عنوان دروازه‌بان اصلی ماریتیمو شروع خواهد کرد. سرمربی تیم ماریتیمو پرتغال بعد از فروش دروازه‌بان اول خود حالا چشم به توانایی‌های حقیقی دوخته تا از چارچوب دروازه حراست کند به همین خاطر اقدامی برای خرید دروازه بان نکرد تا مرد شماره یک ایران در پرتغال هم مرد شماره ماریتیمو لقب بگیرد. فصلی دشوار و سرنوشت ساز برای این دروازه بان که می‌تواند جایگاه او در جام جهانی 2018 را نیز تحت الشعاع قرار دهد.


کریم انصاری فرد؛ ماندن یا رفتن از پانیونیوس

 


کریم بعد از فصل درخشانی که با پانیونیوس داشت با پیشنهادات زیادی در یونان روبرو شد اما فعلاً به هیچ کدام از آنها پاسخ نداده است. پیشنهاداتی که می‌تواند زمینه حضور او در رقابت‌های اروپایی را فراهم کند اما با این حال محبوبیتی که انصاری فرد در بین طرفداران تیمش پیدا کرده کمی تصمیم گیری در ارتباط با آینده را سخت کرده است و باید منتظر گذشت زمان ماند و دید او چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد.


احسان حاج‌صفی؛ ماندن در اروپا یا شاگردی منصوریان

 

 

احسان حاج صفی بعد از سقوط فرانکفورت به دسته پایین‌تر فوتبال آلمان از این تیم جدا شد. خودش و همچنین مدیربرنامه هایش تاکید دارند که در فوتبال اروپا باقی خواهند ماند اما از طرف دیگر استقلال هم برای تقویت سمت چپ خود به دنبال این چپ پای ملی پوش است. گویا مذاکرات خوبی هم صورت گرفته تا جایی که خبر نهایی در مورد استقلالی شدن حاج صفی به بعد از یورو 2016 موکول شده تا آخرین سهمیه آبی‌ها در لیست بزرگسالان با این بازیکن پر شود.


سعید عزت‌اللهی؛ تنها و بی یار در روستوف

 


جدایی احتمالی سردار آزمون از تیم روستوف باعث شد تا عزت الهی جوان تنها نماینده ایران در این تیم روسی برای فصل آینده باشد. بازیکنی که عادت داشت در کنار دوست و رفیق صمیمی‌اش در تمرینات روستوف حاضر شود اما حالا باید خود به تنهایی گلیمش را از آب بیرون بکشد. سعید  برای فصل پیش رو باید طوری خودش را آماده کند که در سه جبهه به میدان برود از همین رو در اردوی  اتریش با انگیزه آغاز کرده و گفته می‌شود یکی از بازیکنان مورد نظر قربان بردی اف برای فصل پیش رو خواهد بود.


عقیل اعتمادی؛ به دنبال چالشی جدید

 


 عقیل اعتمادی، دروازه‌بان ایرانی که سابقه پوشیدن پیراهن تراکتورسازی را در کارنامه دارد، در دو سال گذشته عضو تیم آلمره سیتی هلند بود اما  قراردادش با این تیم به اتمام رسیده و قصد ترک آلمره سیتی را دارد. به گفته خودش از چند تیم لیگ برتری در هلند و چند تیم لیگ برتری در ایران پیشنهاد دارد از جمله صنعت نفت آبادان که پیشنهاداتی به این دروازه‌بان داده است و باید دید که آیا به ایران باز خواهد گشت یا خیر؟


اشکان دژاگه؛ کاپیتان روی هوا

 


اشکان قرارداد سنگینی با العربی تا دو فصل آینده داشت و کمتر کسی فکر می‌کرد با وجود انتخاب شدن به عنوان بهترین بازیکن فصل قبل او در لیست خروجی قرار بگیرد اما ورود رئیس جدید باشگاه همه معادلات را تغییر داد تا کاپیتان اول تیم ملی روی هوا باشد آن هم بدون تیم و تصمیمی خاص برای آینده. رسانه‌های قطری که همواره توجه خاصی به دژاگه داشتند مدعی‌اند باشگاه العربی قصد دارد او را به صورت قرضی به تیمی دیگر در لیگ ستارگان واگذار کند اما همه چیز منوط به موافقت خود اشکان است گرچه در این راه خبر می‌رسد هیچ بعید نیست او دوباره به آلمان و باشگاه محبوبش هرتا برلین بازگردد.


مسعود شجاعی؛ در فکر بازگشت به اروپا

 


قرارداد این بازیکن با تیم الغرافه به اتمام رسید و با عدم علاقمندی برای تمدید قرارداد جدایی‌اش قطعی شد. خودش در تلاش است تا بار دیگر به فوتبال اروپا بازگشته و در کشورهایی همچون یونان به بازی ادامه بدهد گرچه در این راه گزینه دیگری هم هست مثل لیگ دسته دوم اسپانیا که او سابقه بازی در آن را دارد اما در این گیرودار بسیاری منتظر بازگشت او به فوتبال ایران بعد از نزدیک به یک دهه هستند.


پژمان منتظری؛ منتظر تصمیم رئیس جدید

 


پژمان منتظری از جمله ملی پوشانی است که منتظر انتخاب رئیس جدید باشگاه قطری و تصمیم او برای تمدید قرارداد است. البته صحبت‌هایی مبنی بر علاقه منصوریان به این بازیکن شنیده می‌شود و امکان بازگشت او به استقلال نیز وجود دارد هر چند در مورد این بازیکن شرایط مبهمی وجود دارد و باید منتظر بمانیم تا به بنیم چه تیمی انتخاب بعدی  او خواهد بود.


 مجتبی جباری؛ زیدان آسیا اسیر لجبازی‌ها

 


چه بسا اگر اعتراضات هفته‌های پایانی این بازیکن به سرمربی بومی الاهلی و مدیریت باشگاه نبود الان او هم مثل یکی، دو لزیونر دیگر وضعیتش کاملاً مشخص بود و در الاهلی ماندنی می‌شد اما زیدان آسیا باز هم اسیر لجبازی‌های خود شد تا تکلیفش برای آینده همچون منتظری در گروی تصمیم رئیس جدید باشگاه باشد. مجتبی  فصل گذشته بهترین بازیکن تیم الاهلی شد  اما با این حال هنوز شرایط مشخصی  برای فصل آینده ندارد.


مرتضی پورعلی گنجی؛ همچنان در کنار ژاوی

 


مرتضی پورعلی گنجی کماکان با السدی ها قرارداد داردو با اعلام رسمی نفرات مازاد تیم باید او را نیز جزو برنامه‌های آتی باشگاه معروف دوحه در لیگ ستارگان دانست تا پورعلی گنجی به کسب تجربه از ژاوی ادامه دهد. ماندن مدافع ملی پوش و جوان ایرانی در السد در حالی نهایی شد که پیش از این اخبار زیادی پیرامون بازگشت او به فوتبال ایران و پوشیدن پیراهن پرسپولیس به گوش می‌رسید.


مهرداد پولادی؛ آرام‌ترین لژیونر ایران

 


 تنها ایرانی که در قطر تیم دارد مهرداد پولادی است. بازیکنی که به خاطر مشکلات خدمت سربازی نمی‌تواند به ایران بازگردد و پیراهن تیم ملی را برتن کند با الشحانیه برای دو سال دیگر تمدید کرد تا جایگاهش در قطر تثبیت شده و ارام ترین لژیونر ایرانی لیگ ستارگان لقب بگیرد.


علی کریمی؛ اولین ایرانی حاضر در کرواسی

 

 

معمولا عادت داشتیم بازیکن از کرواسی وارد کنیم نه صادر اما گویا این طلسم شکسته شد چون هافبک جوان و پدیده دو فصل گذشته سپاهان با پیوستن به تیم مطرح دیناموزاگرب و شاگردی دوباره کرانچار به اولین لژیونر فوتبال ایران در کرواسی تبدیل خواهد شد تا فصلی نو در فوتبال خودش و ایران ورق بخورد.

  • محمد حسینی

تیم ملی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی