خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
چهارشنبه, ۹ تیر ۱۳۹۵، ۰۵:۰۳ ب.ظ

20 انتقال تأثیر گذار در تاریخ فوتبال ایران

در تاریخ فوتبال کشورمان ملی پوشان زیادی جذب تیم‌های خارجی شده‌اند که برخی از این حضورها اهمیت بالاتری داشته است.


به گزارش "ورزش سه"، مرور این 20 انتقال به علت مصداق داشتن و اهمیت و جذابیت آنها از دید ما مهم‌تر است.


1-بیوک جدیکار به ویکتوریا برلین (1335): این اولین قرار داد حرفه‌ای یک مرد فوتبال ایران در اروپا بود.


2-مهدی عسگرخانی به السالمیه کویت (1352): او اولین مرد ایرانی است که راهی کشورهای عربی شد.


3-حمید علی دوستی به زالمور آلمان غربی سابق (1365): اولین مرد فوتبال ایران در دهه 80 میلادی که به فوتبال حرفه‌ای اروپا رفت.


4-آندرانیک اسکندریان به کاسموس نیویورک (1357): او در کاسموس همبازی بکن باوئر و کریوف شد و ستاره ایران در جام 1978 لقب گرفت.

 


5-علی دایی به بایرن مونیخ (1377): او اولین اروپایی فعال در یکی از 3 باشگاه مهم  فوتبال اروپا بود.


6-مهدی مهدوی کیا به هامبورگ آلمان (1378): مهدی رکورد تداوم در فوتبال آلمان را شکست و کاپیتان تیم بزرگ هامبورگ و از اساطیر برتر تاریخ این باشگاه شد.


7-رحمان رضایی به 3 تیم ایتالیایی (1380): رحمان با ثبات‌ترین و مهم ترین مرد فوتبال ما در ایتالیا بود. او در لیوورنو، مسینا و پروجا بازی کرد.


8-جواد نکونام به اوساسونا (1385): نکونام اولین مرد فوتبال ایران در لالیگا بوده است.


9-علی کریمی به بایرن مونیخ (1384): کریمی در بایرن مونیخ تحت عنوان یک پدیده به میدان رفت و تکنیک ناب او عامل حضورش بود نه گلزنی هایش، نوع انتقال او در تاریخ بایرن مونیخ بی سابقه بوده است.


10-وحید هاشمیان به بایرن مونیخ (1386): او هم به بایرن مونیخ رفت وبر اساس تداوم و ثبات در لیگ آلمان به بایرن رفت، شاید اگر 10 نفر هم در این تیم بازی می‌کردند، باز هم در این فهرست می‌نوشتیم.

 


11-ابراهیم قاسمپور به الوکره قطر (1371): قاسمپور رکورددار بازی در کشورهای عربی بود که بازی برای الوکره در 36 سالگی برای او آخرین قرار دادش بود.


12-مهدی پاشازاده به بایر لورکوزن آلمان (1377): یکی از 3 باشگاه برتر وقت آلمان او را به علت درخشش در جام جهانی خواست که این انتقال در نوع خود برایش بهترین بود.


13-خداداد عزیزی به کلن آلمان (1376): خداداد عزیزی، در سال 76 بعد از کسب عنوان مرد سال برتر آسیا به تیم بزرگ کلن رفت و شاگرد برند شوستر شد.


14-علی دایی به هرتا برلین (1378): رفتن به هرتا، گران‌ترین قرار داد ایران در اروپا بر اساس زمان حضور و تورم بوده است.


15-کریم باقری به چارلتون انگلستان (1379): باقری در زمان حضورش در تیم فوتبال چارلتون اولین ایرانی شاغل در لیگ جزیره بود.


16-مهرداد میناوند به اشتورم گراتس اتریش (1377): اولین ایرانی که یک فصل کامل در اتریش بازی کرد و رکورددار بازی در لیگ این کشور شد و ضمنا اولین ایرانی بود که با این تیم در لیگ قهرمانان اروپا شرکت کرد، زمانی که علی دایی هم در این مسابقات شرکت نکرده بود.

 


17-آندرانیک تیموریان به بولتون (1386): درخشش در جام جهانی و مسابقات بعد از آن آندو کاپیتان تیم ملی امروز را به انگلستان کشاند تا بعد از باقری که حضورش در این لیگ جدی نبودریالآندو بازی‌هایی پرتعداد در این کشور داشته باشد.


18-ناصر محمد خانی به نادی القطر: موج سفر ایرانی‌ها به کشورهای عربی در دهه 80 با دعوت نادی القطر از ناصر شروع شد وناصر هم شرط رفتن خود را حضور درخشان گذاشت تا حرکت‌ها و سفر ها آغاز شود.


19-رضا عادلخانی به واتن شید (1346): در سال‌هایی که فوتبال ایران در بعد بین المللی حرفی برای گفتن نداشت، رفتن عادلخانی یک اتفاق مهم بود.


20-ناصر حجازی به محمدان بنگلادش (1365): شاید این انتقال را شوخی فرض کنید اما رفتن ناصر حجازی یک نوع اعتراض بود ونشان داد که در محمدان بنگلادش هم می‌توان اسطوره بود، او از دروازه‌بان سوم بودن این تیم سرمربی شد و در مربیگری به اوج رسید و سپس به ایران برگشت.

  • محمد حسینی

ایران

فوتبال

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی