خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
دوشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۵، ۰۶:۳۴ ق.ظ

سرعتی‌ترین بازیکنان فوتبال دنیا

بازیکنان سرعتی همواره در تاریخ فوتبال از جایگاه خاصی برخوردار بوده اند. ستاره هایی که با فاکتور سرعت، در بسیاری مواقع توانسته اند ورق بازی را به سود تیم خود برگردانند.


به گزارش "ورزش سه"، در زیر نگاهی داریم به 10 فوتبالیست سرعتی حال حاضر دنیا:

 

10. خسوس ناواس

 

 

اگر ناواس سرعت نداست، تا این حد خوب نبود. این اسپانیایی سرعتی یکی از سریع ترین بازیکنان دنیای فوتبال است اما معمولاً استعداد خود را تلف می کند و نمی تواند از سرعت خود استفاده کند. این بازیکن سرانجام کشور خود را ترک کرد تا در منچستر سیتی کار خود را ادامه دهد و از همان زمان هواداران خود را مأیوس کرده است. سرعت او به قدری خوب است که در موقعیت های خطرناک قرار می گیرد اما به ندرت می تواند از آن ها استفاده کند. او به بازیکن محبوب پیگرینی تبدیل شد اما نتوانست پاداش اعتماد او را بپردازد.

 

9. کریستیانو رونالدو

 

 

زمانی کریستیانو رونالدو مرد شماره ی یک این فهرست بود، اما سن او در عین حال که بر تجربه هایش اثر مثبت می گذارد از سرعت او کاسته است. اگرچه او مانند قبل سریع نیست هنوز می تواند جزء سریع ترین فوتبالیست های دنیا طبقه بندی شود. رونالدو در زمانی که خوب می دوید می توانست از هر مدافعی سریع تر پیشتازی کند. این روزها مانند قبل نمی دود اما باز هم می تواند از هر مدافعی گذر کند. رونالدو هنوز هم کابوس مدافعان است. از همه مهم تر، در حالی که پاهایش کند شده اند، نرخ گلزنی اش افزایش یافته.

 

8. جیمی واردی

 

 

جیمی واردی با سرعت فوق العاده ای در فوتبال غیرلیگی معروف شد و این به دلیل توانایی سرعتی پاهای او بود. این مرد انگلیسی 24 گل در لیگ اخیر به ثمر رساند و بسیاری از گلهایش در اثر سرعت بالای او پدید آمد. واردی، چه به دنبال توپ بدود و چه با توپ در محوطه جریمه باشد، می داند چطور از سرعت خود علیه مدافعان حریف برای گلزنی استفاده کند. او همچنین در استفاده از سرعت خود برای زدن ضربات پنالتی نیز استفاده می کند.

 

7. لوکاس مورا

 

دوران فعالیت حرفه ای لوکاس مورا از زمان ترک سائوپائولو به خوبی پیش نرفت. او پیش از پیوستن به پاری سن ژرمن بازیکن هدف منچستر یونایتد بود. اما نتوانست به قرارداد بسیار خوبی که در فرانسه بست پاسخ مثبت دهد و عموماً نیمکت نشین بود. اما آن چه او در چنته داشت سرعت خیره کننده اش بود که هر مدافعی را به وحشت می انداخت. او در عین حال دارای توانایی دریبل زنی بالایی است. باید دید در آینده شانسی برای درخشش در پی.اس.جی خواهد داشت یا خیر. اما او همیشه دارای سرعت خوبی است.

 

6. بروما

 

 

بروما یک بازیکن پرتغالی جوان است با سرعت فراوانی در پاهای خود. این وینگر سرعتی پس از ترک اسپورتینگ و پیوستن به گالاتاسرای روزهای دشواری در شکوفایی استعدادهای خود داشت و این روزها نیز به طور قرضی در اختیار رئال سوسیداد است. سرعت وحشتناکش تنها دارایی اوست و تقابل او با مدافعان هنگامی که می دود دیدنی است. مانند بسیاری بازیکنان دیگر در این فهرست، اگر می توانست توانایی های دیگر خود را نیز پرورش دهد به بازیکنی به مراتب بهتر تبدیل می شد و شاید می توانست یکی از بهترین های اروپا شود.

 

5. جاناتان بیابیانی

 

 

بیابیانی به احتمال زیاد سریع ترین بازیکن در سری آ است و سرعت او مهم ترین دارایی او به حساب می آید. بیابیانی به دلیل مشکل قلبی نتوانست در تست پزشکی باشگاه میلان پذیرفته شد. و به این ترتیب میلان او را از دست داد تا اینتر وی را به عنوان یکی از سرعتی ترین بازیکنان در اختیار بگیرد. این مرد فرانسوی شاید به گل های بیشتری نیاز دارد تا خود را تبدیل به یک چهره کند اما سرعت او به او کمک می کند تا خود را در کمترین زمان در موقعیت خطر قرار دهد و مدافعان را به دنبال خود بکشاند.

 

4. پیره امریک اوبامیانگ

 

 

پیره امریک اوبامیانگ در دو فصل اخیر نام خود را مطرح کرد و حالا یکی از محبوب ترین مهاجمان جهان نزد باشگاه ها می باشد. وی در اولین فصل حضور خود در دورتموند در سایه ی روبرت لواندوفسکی قرار داشت اما از زمان رفتن او، وی توانست عملکرد خود را بهتر و بهتر کند. یکی از دلایل این موفقیت، سرعت بسیار خوب اوست. او نه تنها سرعت بالایی دارد بلکه یک تمام کننده ی مهلک است. وی که به تازگی بهترین بازیکن آفریقا نام گرفته، می تواند به دریافت توپ طلا نیز چشم بدوزد.

 

3. تئو والکات

 

 

تئو والکات از همان زمان که در ساوتهمپتون به میدان رفت به عنوان یک خرید سرعتی درخشید و توانست به دل هر مدافعی ترس بیاندازد. حالا که در آرسنال حضور دارد می تواند سرعت خود را چه در پست مهاجم وسط و چه در پست وینگر به نمایش بگذارد. او در سرتاسر دوران فعالیت حرفه ای خود در ضدحملات مهلک ظاهر می شد و به نظر می رسد مصدومیت نتوانسته از سرعت او بکاهد. والکات اما نتوانسته از سرعت خود بیشترین بهره را ببرد و بارها نیمکت نشین آرسنال و تیم ملی انگلستان بوده.

 

2. گرت بیل

 

 

گرت بیل توانسته خود را نه فقط به یکی از بهترین های جهان بلکه به یکی از سرعتی ترین بازیکنان جهان تبدیل کند. این مرد ولزی دارای سرعت خیره کننده ای است و اغلب از ناحیه ی دفاعی با سرعت خود به سمت محوطه جریمه حریف منفجر می شود. یکی از موقعیت هایی که بیل توانست اوج سرعت خود را به نمایش درآورد، دیدار رئال برابر بارسلونا در فینال کوپا دل ری در سال 2014 بود که او توپ را از میانه های میدان تصاحب کرد و توانست بارترا را پشت سر بگذارد. این مدافع جوان تلاش کرد به او برسد اما بیل به راحتی دست نیافتنی بود تا این که دروازه ی کاتالان ها را گشود.

 

1. هکتور بیرین

 

 

هکتور بیرین به نحو باورنکردنی سریع است و در حال حاضر سریع ترین بازیکن جهان به حساب می آید. او حلال مشکلات آرسنال در جناح راست است و خود را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان لیگ شناسانده. او بار ها سرعت خود را به رخ کشیده و می تواند برای حمایت از وینگر خود با سرعتی برق آسا طول زمین را بدود. او می تواند در هر ضدحمله ای درخشان حاضر شود و تضمین کند که همیشه در موقعیت صحیح قرار دارد. هواداران آرسنال امیدوار هستند او بتواند سرعت خود را سال های سال حفظ کند.

  • محمد حسینی

فوتبال

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی