خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
شنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۰۷:۰۵ ق.ظ

نفت 2 - نفت آبادان 1

نفتی ها با نمایشی خوب و بی نقص توانستند پنجمین دیدار خود را در لیگ شانزدهم با پیروزی به پایان برسانند.




به گزارش "ورزش سه"، شاگردان علی دایی در دیداری که به سه امتیاز آن نیاز داشتند توانستند در برابر همنام های آبادانی خود به پیروزی برسند. نفتی های تهران برای حضور در بین مدعیان بالای جدول باید با دست پر از این بازی خارج می شدند و در نهایت توانستند با ارائه یک بازی حساب شده به آن دست پیدا کنند.

 

 

هفته پنجم لیگ شانزدهم، جمعه 19/06/95، ساعت 18:45، ورزشگاه تختی تهران تماشاگر : 500نفر
تیم داوری: سیدرضا مهدوی – رضا سخندان – فرهاد مروجی – امید سعیدفر – ناظر: اسماعیل صفیری

 


ترکیب تیم نفت تهران: 

 


میلاد فراهانی،میلاد فخرالدینی،احمد آل نعمه،علیرضا عزتی (محمد دانشگر 45)،اکبر صادقی،محمد قاضی،وحید حمدی نژاد،ایگور پراهیچ،ایمان مبعلی،عباس بوعذار(آرش رضاوند 85) و ارسلان مطهری(عیسی آل‌کثیر 89)
سرمربی: علی دایی

 


ترکیب تیم نفت آبادان:

 

 

حسن هوری، حسین بغلانی، فرشاد (مجتبی ممشلی 54)، علی عبداله‌زاده، محمدرضا پورمحمد، محمد زبیر نیک‌نفس، گویی هیان کیم، حکیم نصاری، میلاد جهانی، محمد شادکام(رضا نوروزی57)، و امیر زلیکانی
سرمربی: نادر دست‌نشان

 

 

اخطار

 

محمد شادکام(33) از نفت آبادان

 

 

شرح گل ها

 

 

1-0 (نفت تهران دقیقه 14): روی ارسال یک ضربه ایستگاهی از سمت چپ خط دفاعی تیم نفت آبادان موفق شد با ضربه سر دقیق ایگور پراهیچ در محوطه شش‌قدم دروازه حسن هوری را برای دومین بار در این فصل از لیگ برتر باز کند و تیم نفت تهران را پیش بیاندازد.

 

1-1(صنعت نفت آبادان دقیقه 18): بازیکنان نفت تهران روی یک نفوذ از سمت راست خط حمله خود و ارسال یک پاس کات‌بک که با اشتباه مدافعان نفت تهران همراه بود روی ضربه نهایی نصاری به گل برسد.

 

2-1(نفت تهران دقیقه 64): باز هم حمله‌ای از سمت چپ خط حمله نفت تهران شکل گرفت و توپ چسبیده به خط محوطه 18 قدم به قاضی رسید. محمد قاضی هم با یک برگشت تماشایی و ضربه‌ای دقیق توپ را به سمت مخالف حسن هوری فرستاد و حسن هوری دومین بار هم دروازه خود را باز شده دید.

 

 

 

 

شرح بازی:

 

 

در همان ابتدای کار و شروع نیمه اول شاگردان علی دایی نشان دادند که قصد پیروزی در این دیدار را دارند و بلافاصله شروع به طراحی حملاتی از جناحین خط دفاعی تیم نفت آبادان و گلزنی روی ضربه سر داشتند. خیلی زود این استراتژی نفتی‌ها جواب داد و نفتی‌های تهران روی یک ضربه ایستگاهی و حضور به موقع ایگور پراهیچ با ضربه سر دقیق این بازیکن به گل رسیدند. در ادامه نفت آبادان به جلو آمد و موفق شد فرصت‌هایی را روی دروازه طهماسبی ایجاد کند و خیلی زود هم به گل رسید. پس از گل تساوی نفت آبادان کمی عقب نشست و این تیم نفت تهران یود که میدان‌داری می‌کرد و سعی داشت با حرکت از کناره‌ها به خصوص در سمت چپ و با حضور بوعذار حملات خود را پایه ریزی کند. نیمه اول را می‌توان به 3 قسمت 15 دقیقه‌ای تقسیم کرد که سهم نفت تهران در ایجاد مالکیت و فراهم آوردن موقعیت 2 قسمت از 15 دقیقه‌ها بود و سهم نفت آبادان فرصت سازی و گلزنی در 15 دقیقه دوم بود. نیمه دوم بازی محتاط‌تر از نیمه اول دنبال شد. اما باز هم در دقایق ابتدایی این شاگردان علی دایی بودند که صاحب توپ و میدان شدند و سعی در تکرار برنامه‌های هجومی خود و رسیدن به گل را داشتند.در ادامه باز هم همین حملات از سمت چپ ادامه پیدا کرد تا این بار توپ به محمد قاضی برسد و محمد قاضی هم در برگشت موفق شد گلی تماشایی را به ثمر برساند. علیرغم عقب افتادن تیم نفت آبادان هنوز این تیم نفت تهران بود که به حملات خود ادامه می‌داد.
ورود بازیکن برزیلی نفت آبادان با تغییر سیستم این تیم و افزایش تعداد مهاجمین تیم میهمان شد و در ادامه کمی از فشار حملات نفت تهران کاسته شد. در ادامه دایی هم سعی کرد تا با بیرون کشیدن بوعذار نتیجه را حفظ کند و اجازه بازی‌سازی را از نفت آبادان بگیرد و سرانجام در این کار موفق شد و با 3 امتیاز شیرین بازی را به پایان برد.

 

 

بهترین بازیکن:

 


بدون شک عباس بوعذار یکی از بهترین بازی‌های خود را تاکنون در سمت چپ خط حمله نفت تهران مقابل نفت آبادان انجام داد. علی دایی تاکید خود را بر طراحی حملات از سمت راست خط دفاعی صنعت نفت آبادان گذاشته بود و در این میان بوعذار و مبعلی در طول این بازی کنار هم بودند و به خوبی وظایف خود را انجام دادند. در طول بازی بوعذار با حرکات لب خط و پاس‌های با دقت دفاع راست تیم نفت آبادان را به کلی به هم ریخته بود. دیگر بازیکن توانمند نفت تهران ایمان مبعلی بود که زوجی خوب را همراه با بوعذار شکل داده بود. بوعذار در دقیه 85 جای خود را به آرش رضاوند داد ولی عملکرد تاثیرگذار او در طول بازی هر بیننده‌ای را تحت‌تاثیر قرار می‌داد و او را می‌توان شایسته‌ترین فرد برای عنوان بهترین بازیکنی دانست.

 

 

بهترین بازیکن:

 


عباس بوعذار را می توان بهترین بازیکن این دیدار دانست، بازیکن جنوبی نفتی ها در این بازی موفق شد با ارائه یک بازی حساب شده و با حضور 85 دقیقه ای خود در این دیدار موثر ظاهر شود. البته در این میان باید از بازیکنان دیگر نفتی ها همچون ایمان مبعلی و ایگور پراهیچ نیز نام برد که در نتیجه به دست آمده تاثیر بسزایی داشتند.

 

 

دقایق حساس

 

 

دقیقه 6: میلاد فخرالدینی توپ را  از سمت راست روی دروازه ارسال کرد که  ارسلان مطهری با ضربه سر و بدون دقت توپ را به بالای دروازه فرستاد.

دقیقه7: بازیکنان نفت تهران می‌توانستند روی شلوغی خط دروازه به گل برسند که حسن هوری به خوبی خطر را دفع کرد.

دقیقه 19: ارسال بوعذار و ضربه سر محمد قاضی با واکنش عالی حسن هوری به کرنر فرستاده شد.  در ادامه کرنر بازیکنان در سرگردانی توپ توی محوطه جریمه نزدیک بودند دوباره گل بزنند که ضربه آل‌نعمه با واکنش خوب حسن هوری دفع شد.

دقیقه 26: پاس محمد شادکام به صورت عرضی به پشت محوطه جریمه فرستاده شد و میلاد جهانی با یک شوت سنگین توپ را به سمت دروازه فرستاد.

دقیقه 27: بالافاصله پس از حمله نفت آبادان تیم نفت تهران از سمت چپ خط حمله خود خطری را روی دروازه نفت آبادان ایجاد کرد که حسن هوری اجازه بازشدن دروازه را برای دومین بار نداد.

دقیقه 30: ارسال بوعذار به پشت خط دفاعی نفت آبادان با واکنش هوری مواجه شد و وحید بوحمدان توپ سرگردان در پشت محوطه جریمه را با قدرت و البته کمی فاصله از بالای دروازه به بیرون زد.

دقیقه 46: ارسال بوعذار از سمت چپ خط حمله نفت تهران مثل چند مورد مشابه در نیمه اول با دفع هوری به بیرون محوطه شش قدم همراه شد. ایگور پراهیچ با یک چرخش قصد زدن شربه نهایی را داشت که توسط دفاع نفت آبادان دفاع شد. در برگشت توپ به قاضی رسید، اما ضربه قاضی چندان خوب نواخته نشد.

دقیقه 62: ضربه ایمان مبعلی که در این بازی طراح حملات نفتی‌ها به همراه بوعذار بوده با فاصله از فاصله چسبیده به محوطه جریمه راهی اوت شد.

دقیقه 63: ضربه قدرتمند بوعذار از پشت محوطه جریمه فضای بالای دروازه را شکافت و به بیرون رفت.

دقیقه 66: ضربه محکم زبیر نیک نفس راهی چارچوب طهماسبی می‌شد که در میانه راه به مدافعین نفت تهران برخورد کرد و راهی کرنر شد. روی صحنه کرنر هم شاگردان دست نشان فرصت گلزنی داشتند که طهماسبی توپ را در آغوش گرفت.

دقیقه 69: ارسال ایمان مبعلی از سمت چپ به مطهری رسید که ضربه سر این مهاجم با بی دقتی راهی اوت شد.

دقیقه 72: حملات خطرناک و بی امان نفتی‌های تهران هم‌چنان از سمت چپ خط دفاعی نفت آبادان ادامه دارد و باز هم یک پاس محکم می‌توانست با دخالت یکی از شاگردان دایی خطرساز شود.

 

 


 

در حاشیه

 

* هواداران تیم نفت آبادان با وجود اینکه بازی در تهران برگزار می‌شود استقبال خوبی از این بازی به عمل آورده‌اند.
* هواداران آبادانی حاضر در استادیم سرمربی این تیم نادر دست‌نشان را تشویق می‌کنند.
* هر دو سرمربی کار را از کنار خط دنبال می‌کنند.
*موسی سلامت هوادار جانباز و قطع نخاعی همچون بازی های قبل برای حمایت از سرخپوشان نفت و دایی در استادیوم و کنار نیمکت نفت حضور دارد.یک هوادار معلول دیگر هم کنار سلامت تماشاگر بازی است.
*محسن خلیلی توسط هواداران نفت با لقب محسن رفت و برگشت تشویق شد.
*بهزاد غلامپور بدلیل محرومیت از جایگاه ویزه تماشاگر بازی است.
*تماشاگران استقبال خوبی از بازی نفت تهران و صنعت نفت ابادان داشته اند. تعدادی از طرفداران صنعت نفت ابادان هم در استادیوم تختی حضور یافته و بشدت تیم محبوب شان را تشویق کرده و یک لحظه هم سکوت نمی کنند.
* هواداران نفت آبادان با تشویق‌های خاص خود هم‌چنان جو خاصی را به ورزشگاه تختی تهران بخشیده‌اند.
* حسین بغلانی مدافع آخر تیم نفت آبادان به دلیل مصدومیت پیش آمده نمی‌تواند به کار ادامه دهد و در دقایق پایانی بازی برای درمان بیرون از زمین بازی قرار دارد.
* حسین بغلانی پس از استراحت بین دو نیمه توانسته به بازی برگردد و بار دیگر نفر اول خط دفاعی خط دفاعی نفت آبادان شده است.
* محسن خلیلی به عنوان دستیار علی دایی روی نیمکت  نفت تهران نشسته است.
*بین دو نیمه حال یکی از هواداران صنعت نفت آبادان رو به وخامت گذاشت تا توسط تماشاگران به سمت آمبولانس اورژانس ورزشگاه منتقل شود.
*هواداران صنعت نفت، دست‌نشان را با لقب «امپراتور» تشویق می‌کنند.
*در دقیقه 43 علی دایی نسبت به تصمیم داور اعتراض بسیار شدیدی کرد. دایی معتقد بود پنالتی تیمش نادیده گرفته شده است.

  • محمد حسینی

نفت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی