خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۵، ۰۶:۲۵ ق.ظ

تاشکند اینگونه فتح شد

تیم ملی فوتبال در یک بازی پربرخورد موفق شد پیروزی ارزشمندی را به دست آورد.


به گزارش "ورزش‌سه"، با وجود حواشی پرتعدادی که قبل از شروع مسابقات ازبکستان و ایران به راه افتاده بود اما شاگردان کارلوس کی روش موفق شدند در جریان بازی عملکرد خوبی را از خود برجای بگذارند و در نهایت با 3 امتیاز و دست پر از تاشکند برگردند. در ادامه 10 فریم از روندی که برای کسب دومین پیروزی ایران در مقدماتی جام جهانی به دست آمد، می بینید.

 

 

1-در شروع بازی همه نگاه ها به بنجامین ویلیامز بود؛ داوری که در جام ملت های آسیا مقابل عراق به نوعی سر ایران را برید و قبل از شروع مسابقه حواشی متعددی درباره اش وجود داشت. ویلیامز اما قضاوت مناسبی داشت و اگرچه به سود ایران سوت نزد اما قضاوتی به ضرر تیم کی روش هم نداشت. همین امر باعث آرامش سرمربی تیم ملی کنار زمین نیز شده بود.

 

 

 


2- ترکیب متحول شده کارلوس کی‌‎روش، شاید برخی را نگران کرد ولی بازیکنان جایگزین به خوبی کار کردند و گل تیم ملی نیز در زمانی به ثمر رسید که نفراتی مانند آندو، آزمون و جهانبخش در ترکیب نبودند. ترکیب ابتدایی تیم ملی به خوبی غنی بودن فوتبال ایران در نظر نیروی انسانی را نشان داد.

 

 



3- مسعود شجاعی، هافبک تیم ملی فوتبال در غیاب آندرانیک تیموریان و اشکان دژاگه کنار بنجامین ویلیامز و جباروف کاپیتان ازبکستان قرار گرفت تا مراسم شروع بازی را برگزار کند. شجاعی با اعتماد به نفس بالا با دریبل هایی که می زد، بازیکنان حریف را کلافه می کرد. او روی همین حرکات تکنیکی یکی، دو فرصت خوب هم از روی ضربات ایستگاهی نصیب ایران کرد و با پاس گلی که برای سیدجلال حسینی ارسال کرد، زمینه ساز پیروزی ایران شد.

 

 

 


4- حملات پردامنه ایران در دقایق ابتدایی روی بی دقتی بازیکنان مهاجم و البته عملکرد خوب لوبانف دروازه بان ازبکستان راهی به دروازه حریف پیدا نمی کرد. لوبانف اگرچه طلسم گل نخوردنش شکسته شد اما چند موقعیت خوب را از تیم ایران گرفت.

 

 

 


5- سرانجام در دقیقه 27 سیدجلال حسینی طلسم را شکست. مدافع بلند قامت تیم ایران در روزی که عملکرد خوبی از خودش برجای گذاشت، موفق شد با ضربه سری استثنایی تک گل پیروزی بخش ایران را به ثمر برساند و اینطور در ورزشگاه تاشکند به خوشحالی بپردازد.

 

 


6- شادی‌های روی نیمکت؛ اتفاقاتی که در بازی ایران و قطر رخ داد، به خوبی به نیمکت نشینان ایران آموخته چطور باید روی نیمکت به خوشحالی بپردازند. سیدجلال خوشحالی اش را با همین نیمکت نشینان تقسیم کرد و اینطور در آغوش جهانبخش، آزمون ، نکونام و ... قرار گرفت.

 

 


7- در کنار بازی هوشمندانه تیم ملی ایران درخانه حریف که بیشتر امیدمان بعد از گل به ضدحمله ها بود، چشم ها به علیرضا بیرانوند خیره شد. گلر جوان تیم ملی که به تازگی نفر اول قفس توری شده است. او با یک کلین شیت دیگر جایگاهش در ترکیب تیم ملی را مستحکم تر کرد.

 

 


8- هرچه به پایان زمان مسابقه نزدیک می شدیم، حسرت احمد اف کاپیتان ازبکستان بیشتر می شد. بازیکنی که به دلیل مصدومیت نتوانست مقابل ایران بازی کند و از روی نیمکت بازیکنان جوان تر را برای رسیدن به موفقیت هدایت می کرد. هرچند که در پایان شکست تلخی را تجربه کرد.

 

 


9- وحید امیری شانس خوبی داشت تا دومین گل ایران را در ثانیه های پایانی به ثمر برساند اما لوبانف دروازه بان ازبکستان مانع این امر شد تا بازی با همان نتیجه یک بر صفر به پایان برسد.

 

 

 


10- یک برد شیرین و ارزشمند ایران را به صدرجدول رده بندی گروه A مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا رساند تا کارلوس کی روش مفتخرانه و با اقتدار در نشست خبری درباره راهی که تیمش طی می کند، به اظهارنظر بپردازد.

 

 

  • محمد حسینی

تیم ملی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی