خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
يكشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۵، ۰۶:۴۰ ق.ظ

ذوب آهن 2 ـ سپاهان صفر

ذوب آهن با نمایشی برتر و در شرایطی که می توانست با گل های بیشتر بازی را ترک کند، دومین برد خود را با مجتبی حسینی تجربه کرد.



 

به گزارش "ورزش سه"، دومین شکست متوالی سپاهان در لیگ با ویسی با گل های مرتضی تبریزی (46) و (78) رقم خورد. این در حالی بود که این بازیکن می توانست در ثانیه های پایانی هت تریک کند.

 

هفته هشتم لیگ برتر
ذوب آهن اصفهان – فولاد مبارکه سپاهان – ورزشگاه فولاد شهر اصفهان  ساعت 17:00
تیم داوری: محسن ترکی – رضا سخندان – یعقوب سخندان – محمدرضا تارخ – ناظر: حیدر شکور  تعداد تماشاگر: 3000

 

اخطار:

 

احسان حاج‌صفی، میلاد سرلک و موسی کولیبالی از سپاهان

مهدی رجب‌زاده، مهدی مهدی‌پور و محمدرضا عباسی از ذوب‌آهن


 
ذوب اهن اصفهان:


رشید مظاهری- مهرداد قنبری، محمد نژاد مهدی، وحید محمدزاده ، علی همام، مهدی مهدی پور، محمدرضا حسینی( 90 دانیال اسماعیلی فر)، احسان پهلوان، مهدی رجب زاده (85 محمدرضا عباسی)، مرتضی تبریزی، جری بنگستون(84 یاسر فیضی)
سرمربی: مجتبی حسینی.


سپاهان اصفهان:


لی اولیویرا، موسی کولیبالی، شجاع خلیل زاده، آرمین سهرابیان( 81 محرم نویدکیا)، میلاد سرلک (72 حسین پاپی)، رسول نویدکیا، فرید کریمی بهزادی، جلال علی محمدی، مهرداد محمدی(62 میرهادی میرجوان)، رضا میرزایی و احسان حاج‌صفی.
سرمربی: عبدا... ویسی.

 

شرح بازی:

دو تیم در دقایق ابتدایی بازی سریعی را دنبال می کردند و در همان چند دقیقه ابتدایی هر دو تیم دو موقعیت نصف و نیمه برای گلزنی ایجاد کردند. اما در ادامه حساسیت های این دیدار و ترس مربیان از باخت باعث شد تا محافظه کارانه کار را دنبال کنند. تیم ذوب آهن تا دقیقه 20 بیشتر توپ را در اختیار داشت و با ارسال از جناحین سعی در گلزنی داشت. این روند هم ادامه نداشت و سپاهانی ها کمی جلوتر آمدند تا بازی در میانه میدان ادامه پیدا کند. دو تیم در دقایق میانی بازی بیشتر اشتباه می کردند و تیمی بر تیم دیگر برتری نداشت. در دقایق پایانی نیمه اول سپاهان کمی جلوتر آمد و روی شوت حاج صفی می توانست به گل برسد که رشید مظاهری با واکنش مناسب مانع از گلزنی سپاهان شد، تا بازی در نیمه اول با همین نتیجه به پایان برسد. شروع نیمه دوم با گل ذوب اهن همراه شد تا بازی مانند نیمه دوم نباشد. هر دو تیم بعد از این گل بازی رو به جلویی را به نمایش گذاشتند. سپاهان در این میان بیشتر و بی مهابا تر ازذوب آهن برای گلزنی به جلو امده بود، اما بسته بودن عمق خط دفاعی ذوب آهن باعث می شد تا سپاهانی ها برای موقعیت سازی به کناره های زمین روی بیاورند و دل به ارسال های از جناحین خوش کنند. در ضدحملات هم تیم ذوب آهن با تکیه بر بنگستون و تبریزی بسیار خوب عمل می کرد و موقعیت های خطرناکی را ایجاد می کرد. در همین دقایق بود که تیم ذوب آهن روی تیزهوشی مرتضی تبریزی و اشتباه گلر سپاهان به گل دوم رسید. در ادامه ویسی با ورود نویدکیا به میدان سعی بر حفظ میانه میدان داشت که در این امر موفق نبود و سپاهان در روز خداحافظی نویدکیا یکی از تلخ ترین شکست های خود را تجربه کرد. در دقایق پایانی روی به هم ریختگی خط دفاعی سپاهان شاگردان حسینی می توانستند گل های بیشتری هم به ثمر برسانند که این اتفاق رخ نداد و بازی با همان نتیجه به پایان رسید.

 

 

شرح گل:

 

1-0(ذوب آهن): دقیقه 49 روی یک پاس عمقی توپ به بنگستون رسید و ضربه این بازیکن در میان سه مدافع سپاهانی به زاویه مخالف لی اولیویرا زده شد، که توپ پس از برخورد به دیرک عمودی دروازه به موطه جریمه برگشت. در ریباند مرتضی تبریزی حاضر بود و با ضربه سر دروازه خالی سپاهان را باز کرد تا نتیجه با یک گل به سود ذوب اهن دنبال شود.

 

2-0(ذوب آهن): پاس رو به عقب شجاع خلیل زاده به لی اولیویرا با اشتباه این دروازه بان و تیزهوشی تبریزی به گل دوم ذوب آهنی ها تبدیل شد.

 

 

اتفاق ویژه:

دربی اصفهان از صبح روز مسابقه تحت تاثیر خبرخداحافظی محرم نویدکیا قرار داشت و حواشی پیش و پایان بازی هم به این موضوع اختصاص یافته بود. البته در پایان بازی احسان حاج‌صفی دست نویدکیا را گرفت و با خود به رختکن برد تا اینطور به نظر آید که نویدکیا در بازی دیگر و در زمانی دیگر خداحافظی می‌کند.

 

بهترین بازیکن:

 

مرتضی تبریزی بازیکن جوان تیم ذوب آهن در این مسابقه در اکثر حملات این تیم نقش بسزایی را ایفا کرد و روی تیزهوشی و حضور به موقع، موفق شد دو گل برای تیمش به ثمر برساند. البته در نمایش خوب امروز ذوب آهنی ها جری بنگستون هم نقش ویژه ای بر عده داشت و به همراه تبریزی زوج خطرناکی را در خط حمله شکل داده بود.

 

دقایق حساس:

 

دقیقه7: پاس دقیق مهدی رجب زاده به درون محوطه جریمه در میان دو مدافع میانی سپاهان به بنگستون رسید ولی تعلل این بازیکن باعث از دست رفتن موقعیت شد.

دقیقه 33: ارسال مهدی رجب زاده به تیر دوم با ضربه سر مرتضی تبریزی همراه شد ولی ضربه تبریزی دقت لازم را نداشت و توپ از کنار تیر عمودی به اوت رفت.

دقیقه 35: این بار ارسال از سمت راست خط دفاعی توسط مهرداد قنبری روی سر تبریزی فرود آمد ولی باز هم ضربه سر تبریزی با فاصله از بالای دروازه به بیرون رفت.

* دقیقه 37 رشید مظاهری روی یک برخورد دچار مصدومیت از ناحیه پای راست شد که پس از مداوا دوباره بازی از سر گرفته شد.

دقیقه 45: شوت زیبای احسان حاج صفی از پشت محوطه جریمه با واکنش رشید مظاهری به کرنر رفت.

دقیقه 50: باز هم حرکت تیم ذوب آهن از سمت راست خط دفاعی سپاهان توپ را به صورت عرضی به مهدی رجب زاده رساند که ضربه این بازیکن با واکنش اولیویرا برگشت داده شد. در برگشت مرتضی تبریزی فرصت گلزنی داشت ولی آفساید این بازیکن اعلام شد.

دقیقه 59: ارسال محمدرضا حسینی به خوبی روی پای بنگستون قرار گرفت که ضربه این بازیکن از بالای دروازه راهی بیرون شد.

دقیقه 63: ضربه ایستگاهی تیم ذوب آهن توسط مهدی مهدی پور به شکلی خطرناک از کنار دیرک عمودی راهی بیرون شد.

دقیقه64: ارسال رسول نویدکیا روی سر بازیکن تازه وارد سپاهان میرجوان نشست که ضربه این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 76: ضربه جری بنگستون و از روی خط محوطه جریمه مانند صحنه گل اول زده شد که این بار اولیویرا گلر سپاهان توپ را به بیرون فرستاد.

دقیقه 90+3: حرکت تیم ذوب آهن در عمق خط دفاعی با دو ضربه از بازیکنان این تیم همره شد که اولیویرا خیلی خوب عمل کرد و مانع از دریافت سومین گل شد.

دقیقه 90+4: مرتضی تبریزی در موقعیتی تک به تک با اولیویرا قرار گرفت که ضربه او دقت لازم را نداشت و نتوانست هتریک را به نام خود ثبت کند.

 

در حاشیه:

 

* علیرغم پیش بینی هایی که می شد استقبال خوبی از دربی اصفهان به عمل نیامده است.

* محرم نویدکیا اسطوره باشگاه سپاهان در این دیدار احتمالا برای دقایقی به میدان خواهد آمد تا آخرین بازی خود را برای زردپوشان اصفهانی در مسابقه ای تمام اصفهانی انجام دهد و برای همیشه کفش هایش را بیاویزد.

* مجتبی حسینی که اولین تجربه خود به عنوان سرمربی در لیگ برتر را پشت سر می گذارد، از کنار خط پیگیر عملکرد شاگردان خود است و نکاتی را در این میان به آن‌ها توصیه می کند.

* محسن طاهری مدیرعامل جدید سپاهان در ورزشگاه فولاد شهر حضور دارد.

* سعید آذری مدیرعامل ذوب آهن هم در کنار محسن طاهری از نزدیک این دیدار را تماشا می کند.

* چند گردشگر سوئیسی در استادیوم فولاد شهر حاضر شده اند و این بازی را از نزدیک تماشا می کنند.

* محرم نویدکیا در ترکیب ثابت تیمش قرار نگرفته بود و قبل از آغاز بازی همراه با بازیکنان ذخیره گرم می‌کرد.
* هواداران سپاهان از قبل از شروع بازی و هنگام گرم کردن بازیکنان با سر دادن شعارهایی محرم نویدکیا را به شدت تشویق کردند.

* هواداران سپاهانی پیش از آغاز این دیدار و در طول دیدار به شدت این بازیکن را تشویق می کنند.

* تعداد تماشاگران حاضر در استادیوم از سوی بلندگوی ورزشگاه 3000 نفر اعلام شد.

* محرم نویدکیا به همراه سایر بازیکنان ذخیره سپاهان در حال گرم کردن خود برای ورود به زمین هستند.

* مرتضی تبریزی پس از گلزنی در اقدامی جالب شادی پس از گل انجام نداد.

* در پایان بازی و هنگامی که قرار بود مراسم خداحافظی محرم نویدکیا انجام شود، احسان حاج صفی این بازیکن را با خود به رختکن برد تا خداحافظی نویدکیا در هاله ای از ابهام قرار گیرد.

* ملی‌پوش پاراالمپیکی کشورمان در ورزشگاه حضور داشت اما به او اجازه حضور در کنار زمین ندادند و از پشت فنس‌ها نظاره‌گر بازی بود.
* پس از ورود نویدکیا به زمین احسان حاج‌صفی بازوبند کاپیتانی را بر بازوی او بست.
* هواداران سپاهان هنگام تعویض محرم نویدکیا به شدت او را مورد تشویق قرار دادند.
* پس از پایان بازی محرم نویدکیا سمت محسن ترکی، داور مسابقه رفت و او را در آغوش گرفت.
* در حالی که همه منتظر خداحافظی محرم نویدکیا و بوسیدن چهار گوشه زمین بودند احسان حاج‌صفی دست محرم را گرفت و به زور او را به سمت رختکن برد.
* پس از اینکه تابلوی عکس اهدایی از سمت استاد هاشمی، پیشکوست عکاس اصفهانی به محرم نویدکیا اهدا شد و عکاس‌ها در میانه میدان عکس انداختند حاج صفی با چشمانی اشکبار محرم را به رختکن برد.

* مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن پس از پایان داربی فوتبال اصفهان در رختکن تیم رقیب حضور پیدا کرد.

  • محمد حسینی

ذوب آهن

سپاهان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی