خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
دوشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۲۵ ق.ظ

لیورپول - منچستریونایتد

دو تیم لیورپول و منچستریونایتد، امشب در ورزشگاه آنفیلد به مصاف یکدیگر خواهند رفت.




با توجه به آمادگی بالای هر دو تیم و حضور مربیان بزرگی مثل کلوپ و مورینیو روی نیمکت‌هایشان، این دیدار از جذابیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.


اخبار تیم‌ها


چندین بازیکن لیورپول برای این بازی آمادگی کامل را ندارند و باید دید که شرایط بازی را پیدا خواهند کرد یا نه. سه‌ای اوجو و جوئی گومز این دیدار را از دست داده اند و ممدو ساخو نیز به احتمال قریب به یقین به این بازی نخواهد رسید؛ هرچند که به نظر می‌رسد در تیم نیز جایی نخواهد داشت؛ ولی بزرگترین نگرانی درباره 4 بازیکن است که این فصل در بیشتر بازی‌ها حضور داشته اند. در برتری 2-1 لیورپول مقابل سوانسی، کلاین دچار مصدومیت شد و آدام لالانا و دژان لوورن نیز آسیب دیدند که باعث شد در تیم‌های ملی شان حضور نداشته باشند. وینالدام، دیگر هافبک لیورپول نیز در جریان دیدار تیم ملی هلند مقابل فرانسه از ناحیه همسترینگ دچار مصدومیت شد و بنابراین حضور این 4 نفر نیز مشخص نیست.
منچستریونایتد مصدومیت جدیدی ندارد ولی فیل جونز هنوز از ناحیه زانو آسیب دیده است. دوره سرماخوردگی مخیتاریان و شاو نیز به نظر به پایان رسیده و اگر مشکل مصدومیتشان نیز یاری کند،‌ قادر به همراهی تیمشان خواهند بود.

 

 


فرم اخیر


لیورپول در دیدار مقابل سوانسی در نیمه اول ضعیف کار کرد ولی در نیمه دوم بازی را به نفع خود برگرداند تا پنجمین پیروزی از شش بازی اخیرش را به دست آورد با توجه به اینکه آنها مقابل آرسنال، تاتنهام و چلسی بازی کرده اند و تنها 2 بازی خانگی نیز داشته اند که آمار فوق‌العاده ای محسوب می‌شود، هر چند که با شکست مقابل برنلی نشان دادند که مقابل حریفی که دفاعی بازی می‌کند به مشکل برمی‌خورند. یونایتد بیشتر از لیورپول پرفراز و نشیب بوده است. هر چند که آنها 3 امتیاز کمتر از لیورپول دارند ولی مثل لیورپول در بازی‌ها ظاهر نشده اند. حتی پیروزی 4-1 مقابل لستر هم آنها را به حریفی ترسناک تبدیل نمی‌کند. هر 4 گل در طول بیست دقیقه در نیمه اول به ثمر رسید و 3 گل از روی کرنر بود.


دیدارهای اخیر


یونایتد فصل گذشته هر دو بازی لیگ را با پیوزی پشت سر گذاشت و در آنفیلد با تک گل رونی پیروز شد. ولی خاطره انگیز ترین بازی فصل گذشته پیروزی 2-0 لیورپول در خانه در لیگ اروپا بود، جایی که آنها یونایتد را کاملا نابود کردند. استوریج از روی نقطه پنالتی تیم را پیش انداخت و هر چند که فان‌خال سیستم دفاعی اش را در نیمه دوم عوض کرد ولی فیرمینو در نیمه دوم موفق شد گل دوم را نیز وارد دروازه کند. لیورپول 8 شوت به سمت دروازه یونایتد در آن دیدار داشت. تساوی 1-1 در الدترافورد

 


 


خط میانی


بزرگترین مشکل مورینیو از زمان حضورش در یونایتد این بوده که وضعیت خط هافبکش را بالانس کند. پل پوگبا که در تیم ملی فرانسه با گل استثنایی که مقابل هلند به ثمر رساند، بار دیگر کیفیتش را خاطرنشان کرد به نظر در سیستم 1-3-2-4 دچار مشکل شده است و آندر هررا نیز نتوانسته نظر سرمربی را جلب کند. همچنین با توجه به جنگندگی پایین خوان ماتا در خط میانی این خطر جدی برای یونایتد وجود دارد که تحت تاثیر مثلث خطرناک لیورپول یعنی هندرسون - لالانا - وینالداوم قرار بگیرند.


عمودی مقابل افقی


فوتبالی که تیم یورگن کلوپ بازی می‌کند یعنی رساندن توپ به خط حمله. فصل گذشته، تحت هدایت لوئیس فان‌خال فوتبال یونایتد با حفظ توپ پیش می‌رفت و ریسکی در برنامه‌ها نبود. توپ ها به صورت افقی در زمین جریان پیدا می‌کرد و برای همین بود که لیورپول فصل گذشته خیلی مدرن‌تر به نظر می‌رسد، خیلی منعطف تر از یونایتد. مورینیو سعی کرده که سبک بازی لوئیس فان‌خال را از تیمش حذف کند. با توجه به اینکه بیشتر بازیکنان یونایتد سرعتی نیستند، راه حل او ارسال توپ‌های بلند برای زلاتان بوده است.

 

 


دفاع لیورپول


بزرگترین مشکل لیورپول خط دفاعی آنها خواهد بود. آنها تا به اینجا 10 گل دریافت کرده اند و نتوانسته اند کلین شیتی به ثبت برسانند.ضربات شروع مجدد همچنان بزرگترین مشکل آنهاست ولی موضوع فراتر از اینهاست. در سبک بازی آنها در دفاع ریسک بزرگی وجود دارد. جوردن هندرسون در دریافت توپ از حریف‌ها تبحر خاصی دارد ولی او که یک هافبک دفاعی نیست، گاهی در حمایت از 4 مدافع کم کاری می‌کند و فراموش می‌کند باید در کنار آنها باشد. این بدین معناست که فضا برای ماتا باز خواهد شد تا بتواند برای حریف مشکل سازی کند.

 

  • محمد حسینی

لیورپول

منچستر یونایتد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی