خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
چهارشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۵، ۰۶:۴۶ ق.ظ

نفر به نفر با ملی پوشان در بازی با سوریه

تیم ملی ایران در حالی مقابل حریف خود به تساوی بدون گل رضایت داد که به گواه کارشناسان شرایط زمین عامل اصلی ناکامی شاگردان کی روش در کسب 3 امتیاز بود.



به گزارش "ورزش‌سه"، در دیداری که تیم ملی از نظر فنی بالاتر از حریف خود ظاهر شده بود آنها به تساوی بدون گل رضایت دادند و نتوانستند حریف اصلی خود در این دیدار یعنی شرایط جوی و زمین را از پیش رو بردارند. شاگردان کارلوس کی روش در این دیدار علیرغم برتری فنی بارها اسیر شرایط جوی شدند تا در کسب نتیجه و  پیروزی به موفقیت کامل دست نیابند.


در ادامه نگاهی می اندازیم به عملکرد بازیکنان در برابر سوریه؛

 

 


سوشا مکانی: (6 از 10)

 


هرچند سوشا مکانی در ابتدای نیمه دوم یک موقعیت تک به تک از بازیکنان حریف گرفت ولی در مجموع در چند موقعیت با خروج های اشتباه خود می رفت که موقعیت های خوبی نصیب سوری ها کند که با خوش شانسی این موقعیت ها تهدیدی جدی روی دروازه ایران ایجاد نکرد. مکانی بعد از مدت ها به اردوی تیم ملی دعوت شده است اما به نظر می رسد با بازگشت بیرانوند او دیگر جایی در ترکیب تیم ملی نخواهد داشت.

 

 


سیدجلال حسینی: (8 از 10)

 


بهترین مدافع حال حاضر فوتبال ایران به جز عملکرد خوبی که در خط دفاع داشت، در معدود حملات تیم ملی هم جلو می آمد و فشار را روی دروازه سوریه زیاد کرد. سیدجلال مثل بازی های گذشته با استفاده از قدرت سرزنی اش اجازه نداد موقعیت جدی روی دروازه سوشا مکانی ایجاد شود و به نوعی رهبر خط دفاع تیم ملی بود.

 

 


مرتضی پورعلی گنجی: (8 از 10)

 


پورعلی گنجی به همراه سیدجلال حسینی زوج فوق العاده ای در خط دفاع تشکیل داده است. او متخصص جمع کردن حملات روی زمین حریف است. او در زمین گلی ورزشگاه تانکو عبدالرحمان به خوبی از پس وظایف خود برآمد و موفق شد حمله های سوریه ای ها را به خوبی دفع کند. پورعلی گنجی در بازی با ازبکستان، کره و سوریه نمایش خوبی در ترکیب تیم ملی داشته است و به نظر می رسد پژمان منتظری کار سختی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی خواهد داشت.

 

 


میلاد محمدی: (8 از 10)

 


میلاد محمدی به جز نمایش موفق در خط دفاع تیم ملی، در حمله ها هم حضور فعالی داشت و شاید اگر کیفیت زمین بازی مناسب بود، نفوذهای او بیشتر به چشم می آمد. میلاد محمدی در دقیقه 86 بازی سانتر فوق العاده ای روی دروازه کرد که جهانبخش با بی دقتی درباز کردن دروازه بدون دروازه بان ناکام ماند تا شب خوب مدافع چپ جوان تیم ملی کامل نشود.

 

 


رامین رضائیان: (6 از 10)

 


هجومی ترین مدافع تیم ملی در این بازی فرصت کمی برای نزدیک شدن به دروازه سوریه به دست آورد. رامین رضائیان که زمینه ساز گل سه امتیازی ایران در دیدار قبل مقابل کره جنوبی بود، در این بازی با توجه به شرایط جوی و زمین فرصت چندانی برای اضافه شدن به خط حمله تیم ملی را به دست نیاورد و در تلاش بود تا از ریسک زیاد پرهیز کند. با تمام این تفاسیر می توانیم با توجه به کیفیت فنی او در انتظار عملکرد بهترش در بازی برگشت مقابل  این حریف در تهران بمانیم. جایی که او با قدرت بالای نفوذی و همچنین ارسال هایش بار دیگر مهره تاثیرگذار تیم ملی لقب گیرد.

 

 


امید ابراهیمی: (7 از 10)

 


امید ابراهیمی در بازی با سوریه تلاش زیادی کرد که توپ را بالا نگه دارد تا بازیکنان بلند قامت تیم ملی بتوانند از ضربات سر استفاده کنند. ابراهیمی در دور نهایی انتخابی جام جهانی برای اولین بار در ترکیب تیم ملی قرار گرفت و موفق شد نمایش خوبی داشته باشد هرچند که بازی در هوای بارانی مالزی باعث شد نمایش او به طور کامل به چشم نیاید. ابراهیمی باید منتظر روزهای باقی مانده بماند و امیدوار باشد کی روش در شرایطی بهتر به او بازی بدهد.

 


 

سعید عزت اللهی: (6.5 از 10)

 


این هافبک ثابت تیم کی روش برای اولین بار در بازی های مقدماتی جام جهانی در دور دوم تعویض شد. او در نیمه اول بخصوص روی ضربات ایستگاهی نمایش خوبی از خود نشان داد اما بعد از خطای غیرضروری در اواسط نیمه دوم در فهرست بازیکنانی جای گرفت که باید از زمین خارج شوند. عزت اللهی با وجود تبحر روی زمین های خیس امروز بهترین بازی اش را برای ایران انجام نداد اگرچه مثل همیشه بالاتر از متوسط بازی کرد.

 

 


اشکان دژاگه: (6 از 10)

 


کاپیتان تیم ملی ایران در نیمه اول طراح اصلی حملات ایران بود اما همانطور که انتظار می رفت در نیمه دوم جای خود را به یک بازیکن تازه نفس داد. زمین  ورزشگاه تانکو عبدالرحمان برای نمایش بازیکنی مثل دژاگه چندان مناسب نبود چراکه او اصولا از نظر قوای جسمانی شرایط خوبی ندارد و این مساله بخصوص در روزهای دوری او از فوتبال تشدید می شود.

 

 


علیرضا جهانبخش: (7 از 10)

 


یک شوت عجیب و غریب و موقعیت استثنایی و فوق العاده ای که از دست رفت. علیرضا جهانبخش می توانست امروز قهرمان واترپلوی تانکوعبدالرحمان باشد اما زاویه ای که او به ضربه سرش داد باعث شد بهترین بخت ایران از خط دروازه آلما عبور نکند. جهانبخش بخصوص در نیمه دوم نمایش خوبی از خود نشان داد اما امروز بهترین روز این بازیکن تیم آلکمار نبود.

 

 


رضا قوچان نژاد: (7 از 10)

 


اگر کمک داور بازی روی خط ایستاده بود، رضا قوچان نژاد می توانست یک گل سرنوشت ساز دیگر را هم برای ایران به ثمر برساند. او که به طور غیرمنتظره ای از ترکیب تیم ملی بیرون مانده بود در نیمه دوم جانشین مهدی طارمی شد و خوب بازی کرد اما فشاری که او و کریم روی دروازه سوریه آوردند منجر به گلزنی نشد. اگرچه قوچان نژاد کار خود را انجام داد و با تصمیم اشتباه داور نامش در فهرست گلزنان قرار نگرفت.

 

 


مهدی طارمی: (6 از 10)

 


مهاجم جنوبی تیم ملی ایران که به هیچ عنوان با شرایط بازی در چنین آب و هوا و زمین آشنایی نداشت،در این بازی نیز در پست وینگرچپ برای تیم ملی به میدان رفت و تا اواسط نیمه دوم در تلاش برای راه یافتن مسیری به سمت دروازه سوریه بود که البته در این راه ناکام ماند. البته سعی و تلاش طارمی در خسته کردن خط دفاع سوریه کاملا ملموس بود و او با تکنیک و سرعت خود بارها مدافعان این تیم را با دردسر مواجه کرد.

 

 


کریم انصاری‌فرد: (6.5 از 10)

 


کریم انصاری فرد در مقابل سوریه به عنوان مهاجم اول و برای اولین بار از ابتدا وارد زمین شد و در طول این دیدار هم دوندگی زیادی داشت. انصاری فرد که برای استفاده از ضربات بلند و تاثیرگذاری روی این ضربات جایگزین رضا قوچان‌نژاد در نوک پیکان خط حمله ایران شده بود، در اکثر درگیری‌ها حضور مستقیم داشت و شاید اگر این مسابقه در شرایط طبیعی برگزار می‌شد، می‌توانست به گل هم برسد؛ اما در مجموع و با توجه به شرایط ویژه این دیدار عملکرد خوبی از مهاجم تیم ملی شاهد بودیم و حضور مثبت او هم دلیلی بر ماندن او در میدان تا انتهای بازی بود.

 

 

 

وحید امیری: (8 از 10)

 


وحید امیری در دقیقه 65 جایگزین اشکان دژاگه شد و در مدت زمانی که در این دیدار حضور داشت، نمایش خوبی از خود نشان داد. 5 دقیقه پس از حضور در میدان، امیری یک پاس در عمق زیبا را برای رضا قوچان نژاد مهیا کرد که اگرچه مهاجم تیم ملی موفق به گلزنی شد، کمک داور این گل را نپذیرفت. در ادامه هم امیری نقش پر رنگی در شکل گیری حملات ایران در دقایق پایانی داشت و با حضور او بر فشار حملات تیم ملی افزوده شد. زوج او به همراه میلاد محمدی در سمت چپ خط حمله تیم ملی، می توانست ملی‌پوشان را در دقایق انتهایی به گل برساند که ضربه نهایی جهانبخش راهی به دروازه پیدا نکرد؛ اما در مجموع می توان این دیدار را یکی از بهترین نمایش های امیری در مرحله رفت مسابقات مقدماتی جام جهانی دانست.

 

  • محمد حسینی

تیم ملی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی