خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
سه شنبه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۶، ۰۹:۴۳ ق.ظ

گزارش کامل برنامه نود؛ تیم ملی و منصوریان

عادل فردوسی‌پور در دومین برنامه نود سال 96 به بررسی دیدار ایران و چین پرداخت و مصاحبه‌ای با سرمربی استقلال داشت.

به گزارش "ورزش سه"، برنامه نود دوشنبه شب(چهاردهم فروردین ماه) از ساعت 23:02 آغاز شد که علاوه بر آیتم‌های ویژه از بازی ایران و چین در مقدماتی جام جهانی و دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس، ارزیابی مسابقات هفته بیست و پنجم لیگ برتر صورت گرفت و فردوسی‌پور گفت‌وگوهایی با گادوین منشا مهاجم پیکان و علیرضا منصوریان سرمربی استقلال انجام داد.



* نظرسنجی


مهم‌ترین نقطه قوت تیم ملی فوتبال ایران سوال این هفته برنامه نود است که مخاطبان آن می‌توانند از بین «انسجام ساختار دفاعی»، «انضباط و مقابله با بازیکن سالاری»، «ثابت نبودن ترکیب اصلی»، «جوان‌گرایی» و «روحیه شکست ناپذیری» یک گزینه را انتخاب کنند.

 

 

* در آغاز برنامه نود آیتم جذابی از حواشی قبل و مصاحبه‌های بازیکنان بعد از مسابقه و لحظات حساس دیدار تیم‌های ایران و چین پخش شد. 

 

حواشی پیروزی 100 هزار نفری ایران مقابل چین


- کنفرانس مربیان


مارچلو لیپی: چون بازی خانگی گذشته ایران را دیده بودم، انتظار چنین جمعیتی داشتم ولی اگر هواداران را هم کنار بگذاریم، ایران تیم خوبی دارد.
کارلوس کی‌روش: مقابل تیمی برنده شدیم که پنج روز قبل کره جنوبی را شکست داده بود ولی متاسفانه بعضی افراد که نابینا هستند، نمی‌توانند این مسئله را درک کنند؛ شکست دادن کره جنوبی، ازبکستان و چین راحت نبوده و تمام مسابقات ما دشوار است.

 

* آنچه در برنامه نود امشب می‌بینید:


- نزدیک‌تر شدن تیم ملی به جام جهانی روسیه با پیروزی مقابل چین؛ در روزی که ورزشگاه آزادی جای سوزن انداختن نبود
- سومین شکست فصل پرسپولیس در آبادان و حواشی بخشیده شدن تماشاگران صنعت نفت.
- نحس یا عدد شانس؛ مشهورترین 13 های فوتبال و بیرون از فوتبال.
- ادامه روند خوب استقلال در نیم فصل دوم؛ گلزنی یک کریمی درون زمین و درگیری یک کریمی دیگر در خارج از زمین.

 

* آنالیز دیدار تیم‌های ایران و چین صورت گرفت که در آن به عملکرد خوب خط دفاعی ایران به ویژه مرتضی پورعلی‌گنجی که بهترین نمره را در جمع بازیکنان در مرحله مقدماتی داشته و همچنین نمایش خوب مسعود شجاعی در گردش توپ و ایجاد موقعیت برای مهاجمان اشاره شد.

 

آنالیز عملکرد تیم ملی ایران مقابل چین


* ترین‌های هفته بیست و پنجم لیگ برتر


- حرکات تکنیکی: امید نورافکن، علی عبدالله‌زاده، مگنو باتیستا، اکبر ایمانی، حسن بیت‌سعید، شهرام گودرزی، آرش رضاوند، غلامرضا رضایی، محمد شادکام، پیام ملکیان، داریوش شجاعیان، عباس عسکری، روزبه شاه‌علی‌دوست، کرار جاسم، حامد شیری، غلامرضا عنایتی، جری بنگستون، سجاد عاشوری، اسماعیل شریفات، محمدزبیر نیک‌نفس، حنیف عمران‌زاده، مسلم مجدمی، حمیدرضا علی‌عسگری و برونو.
تیرک دروازه: سروش رفیعی(مقابل صنعت نفت)
موقعیت از دست رفته: مهدی شریفی(برابر گسترش فولاد)
پاس گل: کاوه رضایی(مقابل فولاد خوزستان)
مهار برتر: سید حسین حسینی(برابر فولاد خوزستان)
گل برتر: گادوین منشا(مقابل ماشین‌سازی)

 

ترین های هفته بیست و پنجم لیگ برتر


* سپاهان 3 سایپا 1


نکات بازی


مسعود حسن‌زاده 12 بازی در سایپا یک گل زد ولی در سپاهان در 9 بازی 6 گل به ثمر رسانده است.
حامد لک 8 بازی در سایپا 3 گل خورده بود ولی برابر سپاهان 3 گل دریافت کرد.


- کنفرانس مربیان


حسین فرکی: مطمئنا اگر یک اتفاقات نمی‌افتاد، می‌توانستیم سپاهان را شکست دهیم ولی گل اول را روی اشتباه فردی دریافت کردیم؛ اخراج بازیکن ما که صورت گرفت برنامه ما بهم ریخت و دست ما را بست.
زلاتکو کرانچار: گل زودهنگام ما را پیش انداخت و بازی را نیز در دست داشتیم؛ گل ساده لوحانه‌ای خوردیم که موجب شد در دقایقی تحت فشار باشیم اما با این حال در آن لحظات هم موقعیت خلق کردیم ولی گل نزدیم؛ روی هم رفته از نحوه بازی بازیکنان تیمم رضایت دارم.

 

* طعنه فردوسی‌پور به داوران کاندیدا


عادل فردوسی‌پور 40 دقیقه بعد از آغاز برنامه نود گفت: همه داوران در انتخابات شورای شهر کاندید شدند، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود ولی مثل اینکه مسعود مرادی انصراف داده است؛ اگر اینطور باشد هر هفته باید آقای فنایی کارشناسی داوری را انجام دهد.


انتقاد از پرتاب مواد محترقه به سمت کمک داور ایران- چین


محمد فنایی کارشناس داوری برنامه نود گفت: اینکه در بازی تیم‌های ایران و چین به سمت یک کمک داور اشیایی پرتاب می‌کنند، شایسته نیست و دیدیم قطری‌ها جو سازی کردند و می‌گفتند مسابقه باید متوقف می‌شد.


* کارشناسی داوری بازی سپاهان و سایپا


گل اول سپاهان به سایپا درست بود و قبل از آن آفسایدی صورت نگرفت چراکه حامد شیری آفساید رضا میرزایی را پُر کرده بود.
اخراج عزت‌الله پورقاز به دلیل اینکه گرفتن حسن‌زاده بود، اخراج داشت اما داور باید به جای خطای پشت محوطه برای سپاهان یک پنالتی اعلام می‌کرد.
مدافع سپاهان روی مهدی ترابی خطایی مرتکب نشد.
در زمان درگیری امید خالدی و شجاع خلیل‌زاده، خالدی به دلیل شروع درگیری باید اخطار می‌گرفت که تصمیم داور هم درست بود اما خلیل‌زاده به دلیل ضربه سری که به بازیکن سایپا زد باید اخراج می‌شد.
در تصویر مشخص نیست به چه دلیل کرنر چپاروف تکرار شد.
خالدی به دلیل خطا روی میرزایی باید کارت زرد دوم را دریافت می‌کرد.

احسان حاج‌صفی که یک کارت زرد هم داشت، به دلیل حرکت غیرورزشی در زدن بطری آب به زمین باید اخراج می‌شد.

 

* آیتم ویژه‌ای از شماره 13 های فوتبال از حسین کعبی، شیث رضایی و حسین ماهینی گرفته تا میشل بالاک و توماس مولر و اتفاقات تاریخی که در روز سیزدهم ماه‌ها افتاده است، پخش شد.

 

سیزده بدر فوتبالی

 

 

* صنعت نفت آبادان 1 پرسپولیس صفر


نکات بازی


پرسپولیس تنها تیم بدون تساوی نیم‌فصل دوم لیگ برتر.
تیم برانکو ایوانکوویچ در این فصل حتی یک بار هم بعد از دریافت گل بازی را نبرده است.
پرسپولیس برای نخستین برابر در این فصل برابر یکی از پنج تیم پایین جدول امتیاز از دست داد.
فیروز کریمی در پنج تقابل اخیر با پرسپولیس 3 پیروزی داشته است.
پرسپولیس امسال بعد از بازی‌های تیم ملی در فیفادی تنها یک پیروزی از چهار مسابقه داشته و 42 درصد امتیازات را گرفته است.


- کنفرانس مربیان


برانکو ایوانکوویچ: متاسفانه به اندازه کافی تمرکز و شانس در زدن ضربات آخر را نداشتیم؛ فوتبال است و پیش می‌آید؛ تیم آبادان یک بار به دروازه ما حمله کرد و به گل رسید.
فیروز کریمی: برای نخستین بار توانستیم بدنسازی داشته باشیم و طرح و تاکتیک داشته باشیم؛ رقیب خوب و تا دندان مسلح بود ولی بازی نکات فنی زیادی داشت.

 

حواشی بازی صنعت نفت - پرسپولیس

 

 

منشا: می‌خواهم بازیکن مطرحی در ایران شوم


گادوین منشا مهاجم نیجریه‌ای و گلزن تیم پیکان مهمان حضوری برنامه نود با بیان اینکه کار سختی دارم، اظهار کرد: ابتدا می‌خواهم از آقای مجید جلالی تشکر کنم که ویدئو بازی‌های من را دید و برای بنده شرایطی فراهم کرد تا در ایران باشم؛ حتی کسی که شماره یراهن من را انتخاب کرد او بود.


او ادامه داد: قبلا هم بازی می‌کردم ولی به ایران آمدم تا خوب بازی کنم و فقط به دنبال بازی کردن و رفتن نیستم؛ آمدم تا بازیکن مطرحی در ایران بشوم؛ از هم تیمی‌های خود ممنون هستم چون بدون آنها بازیکنی که امروز هستم، نبودم.


دومین گلزن برتر لیگ برتر درخصوص ورودش به فوتبال ابراز کرد: از 18 سالگی در اسپانیا فوتبال خود را به سختی شروع کردم چون لیگ این کشور بسیار دشوار است و در آن جا رشد و بازی داشتم؛ بعد از دو سال از اسپانیا به مالت رفتم و 13 گل در تیم باشگاهی‌ام زدم؛ در کامپوستلا خیلی موفق نبودم ولی در اسپانیا بهترین زمان را در سری B لیگ دسته دوم داشتم.


منشا پیرامون شادی گل‌هایی که انجام می‌دهد، اظهار کرد: حرکات آکروباتیک را دوست دارم و از قدیم چنین کاری انجام می‌دادم.


مهاجم پیکان درمورد حضورش در ایران و ناراحت نشدن برای تست دادن در پیکان اظهار کرد: حقیقتا چنین چیزی نبود؛ وقتی به ایران می‌آدم با مدیر برنامه‌ام صحبت کردم و او گفت لیگ ایران سخت است؛ من هم به خودم باور داشتم و بازی می‌کردم؛ هنوز هم یادم می‌آید به ایجنت خود گفتم من زنده خواهم بود و در این لیگ پیشرفت خواهم کرد ولی حالا این حرف را باورش شده است؛ الان خیلی خوشحال هستم و می‌خواهم در فوتبال بمانم.


منشا درباره امیدواری برای دعوت به تیم ملی نیجریه گفت: فکر می‌کنم این اتفاق می‌افتد چون هیچ چیز غیر ممکن نیست ولی نیجریه بازیکنان خیلی خوبی دارد؛ ما بازیکنان زیادی در کشورهای مختلف مثل اسپانیا داریم؛ امیدوار هستم و رویای من است به تیم ملی نیجریه دعوت شوم و تمام تلاش خود را انجام می‌دهم؛ در چند ماه گذشته سه روزنامه نیجریه ای با من صحبت کردند و می‌گفتند من در ایران موفق هستم؛ باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.


او درخصوص شکل ظاهری و موهای خود گفت: این مدل مو را در تمام مدت فوتبال داشتم؛ من ایرانی نیستم؛ به شخصه از رنگ پوست خود راضی هستم.


مهاجم پیکان یادآور شد: بستگی دارد سطح فوتبال ایران با لیگ دوم اسپانیا را چطور مقایسه کنیم؛ نمی‌شود مقایسه درستی داشت ولی سطح برخی مسابقات بسیار خوب است؛ واقعا زمین‌های فوتبال ایران با اسپانیا قابل قیاس نیست؛ آخرین بار که به آزادی رفتیم زمین خیلی خوبی دیدم ولی سایر زمین‌ها کیفیت مطلوبی ندارد.

منشا اضافه کرد: همیشه دوست دارم گل‌های زیادی بزنم؛ هر چقدر بتوانم گل می‌زنم و نمی‌توانم تعدادی را برای گل‌های آخر فصلم بگویم.


او درباره اینکه موقعیت‌های زیادی که از دست می‌دهد، گفت: فوتبال یک بازی است و بازیکنی را ندیدم تمام فرصت‌ها را تبدیل به گل کند؛ در این فصل همیشه سعی کردم هت‌تریک داشته باشم ولی فکر می‌کنم امسال اینطور پیش می‌رود که دبل کنم.


مهاجم پیکان درباره موقعیت‌سازی بازیکنان این تیم برای او عنوان کرد: این مسائل کار سرمربی تیم است و او می‌داند چه بازیکنان و مهاجمان سرعتی‌ای داریم؛ شغل او همین است و آن را به خوبی انجام می‌دهد.


منشا ادامه داد: خیلی خوشحال هستم پنالتی‌زن تیم هستم چون قبلا نبودم؛ با گل‌هایی که زدم سعی خود را انجام دادم بهترین گلزن شوم.


وی درخصوص درگیری با امیرحسین صادقی در دیدار رفت با پرسپولیس گفت: بازی پرسپولیس را یادم است؛ سطح مسابقه خیلی بالا بود و برای من هم فوتبال است؛ ما جوان نیستیم و رفتارهایی از خود نشان می‌دهیم ولی رفتار پس از آن اهمیت دارد؛ من آدمی هستم که وقتی عصبانی می‌شوم نمی‌خواهم آنطور باشم؛ هر کسی یک سمت سیاهی از خود دارد.


مهاجم گلزن پیکان اظهار کرد: آیراپتیان بازیکن خوبی است و ما نفرات خوبی در پیکان داریم؛ فکر می‌کنم پیکان تیم و بازیکنان خوبی دارد.


منشا پیرامون بازیکنان مورد علاقه‌اش در فوتبال گفت: لواندوفکسی و کاوانی را دوست دارم ولی در بین بازیکنان ایرانی نمی‌دانم چه کسی را بگویم.


وی درمورد افت تیم ملی نیجریه عنوان کرد: در فوتبال نیجریه خیلی مسائل تغییر کرده اما بازیکنان خیلی خوبی داریم که در تیم ملی نیستند؛ نمی‌دانم چه اتفاقاتی می‌افتد ولی آنها باید خیلی اتفاقات را تغییر دهند؛ نیجریه برای هر رقیبی سرسخت بود و دوست دارم حالا هم مثل گذشته است و باید زمان بدهیم.


منشا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فصل آینده در ایران می‌ماند یا خیر، گفت: در ایران می‌مانم و این لیگ را دوست دارم؛ در جایی که احساس کنم باید بازی کنم، حضور خواهم داشت.

 

گفتگوی جذاب با گادوین منشا


* پیکان 3 ماشین سازی 1


نکات بازی


پیکان تنها تیمی است که در دو بازی رفت و برگشت به یک تیم 7 گل زده است.
منشا برای پنجمین بار در این فصل دبل کرد.

 

- کنفرانس مربیان


مجید جلالی: سعی کردیم از بازی مقابل صبا، صنعت نفت و پدیده تجربه بگیریم ؛ بچه‌های ما خوب بازی کردند و از آنها تشکر می‌کنم.
فرهاد کاظمی دلیلی ندارد 7-6 بازیکن ما نیست نمایش همیشگی را داشته باشیم؛وقتی گل اول را می‌خوریم باید به شرایط روحی و روانی غلبه کنیم.

 

خلاصه بازی پیکان 3-1 ماشین‌سازی‌تبریز + حواشی


* تراکتورسازی 1 گسترش فولاد 1


نکات بازی


تراکتورسازی با 2 باخت، کم شکست‌ترین تیم لیگ برتر
تراکتورسازی در 5 بازی اخیر خانگی فقط 7 امتیاز گرفته است.


- کنفرانس مربیان


فراز کمالوند: به دلیل وقفه لیگ برتر هر دو تیم افت نسبی داشتند ولی تساوی برای ما و تراکتورسازی عادلانه بود.
امیر قلعه‌نویی: تیمی که 8 کرنر و 6 شوت به دروازه برابر تیم گسترش فولاد که فوتبال بسته‌ای ارائه می‌دهد، بزند مشخص است برتری دارد؛ ولی تا وقتی بازی شکل می‌گرفت داور خطا اعلام می‌کرد و می‌توانست در دقیقه 47 مگنو باتیستا را اخراج کند.


* کارشناسی داوری


- صنعت نفت آبادان و پرسپولیس


به نظر می‌رسد در محوطه جریمه توپ به سینه بازیکن صنعت نفت برخورد می‌کند.
شادکام قبل از ارسال پاس گل صنعت نفت تکل درستی روی بازیکن پرسپولیس زد و خطایی مرتکب نشد.
دروازه‌بان صنعت نفت همزمان با گرفتن توپ برخوردی با مهاجم پرسپولیس دارد ولی خطای پنالتی نیست.

 

کارشناسی داوری صنعت نفت آبادان - پرسپولیس


- تراکتورسازی و گسترش فولاد


مهدی شریفی در زمان پرش برای زدن گل خطایی انجام نداد چون تفکر مهاجم تراکتورسازی روی ضربه سر است.
پریرا خطایی روی اخباری مرتکب نشد و گل گسترش فولاد صحیح بود.
مدافع تراکتورسازی روی پریرا خطایی انجام نداد و داور تصمیم درستی داشت.

 

* استقلال تهران 1 فولاد خوزستان صفر


نکات بازی


گلزنی استقلال در 19 بازی پیاپی
محسن کریمی هر بار به طور کامل در ترکیب استقلال بوده گلزنی کرده است.
نخستین امتیاز استقلال در تهران برابر تیم‌های خوزستانی
صعود استقلال به رده دوم جدول
استقلال، بهترین تیم نیم‌فصل دوم جدول
استقلال در 8 بازی اخیر 7 بازی را برنده شده است.


- کنفرانس مربیان


نعیم سعداوی: به بچه‌ها گفته بودیم اگر خودمان اشتباه نکنیم به حریف فرصت نمی‌دهیم ولی با یک اشتباه گل خوردیم؛ جوانان زیادی در فولاد هستند و اشتباهاتی دارند که باید همینطور هم باشد تا از آن درس بگیرند.
علیرضا منصوریان: از عملکرد تاکتیکی بچه‌ها به دلیل حوصله‌شان خوشحال هستم؛ فولاد تیم خوبی است و بازیکنان کوتاه قامت اما سرعتی دارد؛ باید با حوصله این تیم را می‌بردیم که این اتفاق افتاد.

 

حواشی بازی استقلال تهران - فولاد خوزستان

 

* استقلال خوزستان 1 ذوب‌آهن 1


نکات بازی


ذوب‌آهن در 6 بازی خارج از خانه اخیر پیروز نشده است.
استقلال خوزستان در اهواز به ذوب‌آهن نباخته است.


- کنفرانس مربیان


سید مجتبی حسینی: از همان منطقه‌ای که می‌دانستیم ضربه زدیم و بعد از نتیجه یک بر صفر باید از موقعیت‌هایمان استفاده می‌کردیم و گل‌های بیشتری می‌زدیم؛ به طبع در نیمه دوم آنها فشار آوردند و گل خوردیم؛ دو تیم زورشان به هم نرسید و یک امتیاز گرفتیم.
نعمتی‌نژاد: نیمه اول جالب نبود ولی در نیمه دوم بازیکنان زحمت کشیدند و توانستیم به گلی که می‌خواستیم دست پیدا کنیم اما با این حال مستحق برد بودیم.


* نفت تهران 1 سیاه جامگان 1


نکات بازی


اکبر میثاقیان 3 بازی و 3 تساوی با سیاه جامگان
نفت بدون پیروزی مقابل سیاه جامگان


- کنفرانس مربیان


اکبر میثاقیان: زمانی که تیم نفت 10 نفره شد می‌توانستیم گل دوم را بزنیم ولی خدا را شکر همین یک امتیاز را گرفتیم تا شرایط‌مان بدتر نشود.
علی دایی: متاسفانه فوتبال همین است و اگر گل نزنید، می‌خورید؛ با اینکه 10 نفره شدیم بچه‌ها سعی خود را کردند تا گل‌های بیشتری بزنیم.

 

خلاصه بازی نفت تهران 1-1 سیاه جامگان + حواشی


* بخش لژیونرها


الاهلی با بازی 70 دقیقه‌ای مجتبی جباری و 90 دقیقه‌ای پژمان منتظری به تساوی رسید؛ رحیم زهیوی در حضور یک نیمه‌ای گل دوم الشحانیه را به العربی زد؛ در جدال حساس تیم‌های دوم و سوم جدول لیگ ستارگان قطر مرتضی پورعلی‌گنجی گل سوم السد را برابر الریان قطر زد و تیم‌اش 4 بر یک پیروز شد؛ المپیاکوس در حضور 70 دقیقه‌ای کریم انصاری‌فرد پلاتانیاس را برد؛ مسعود شجاعی در روز پیروزی 2 بر یک پانیونیوس مقابل آترومیتوس یک پاس گل داد و نمایش درخشانی داشت؛ هیرنفین 4 بر یک به هراکلس باخت که در این دیدار رضا قوچان‌نژاد تک گل تیم‌اش را زد؛ بیله‌فلد با بازی دانیل داوری یک امتیاز گرفت؛ وردربرمن با هدایت الکساندر نوری پنجمین برد را در 6 بازی گذشته کسب کرد؛ سوشا مکانی در نخستین بازی لیگ نروژ برابر هاگساند به میدان رفت.

 

بررسی عملکرد لژیونرها (96/01/14)

 

منصوریان: باید به نورافکن کمک کنیم
 

علیرضا منصوریان در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود اظهار کرد: ابتدای فصل 9 عضو کادر فنی و 11 بازیکن تغییر کردند و نیاز به زمان داشتیم تا به موفقیت برسیم؛ هواداران ما هم صبر و حوصله کردند و امروز تمام موفقیت‌هایمان در کنار تلاش اعضای تیم و به ویژه با حمایت تماشاگران به دست آمد؛ کمتر کسی فکر می‌کرد هواداران ما تا این اندازه پشت تیم بایستند.

 
او ادامه داد: تیم ما به نقطه‌ای رسیده که ساختار ثابتی دارد و از تمام افراد به ویژه آقای افتخاری که در این مسیر ما را کمک کردند، تشکر می‌کنم؛ کسی که می‌خواهد در استقلال یا پرسپولیس مربیگری کند چالش‌هایی دارد؛ از آقایان عبداللهی و فریبا در این مسیر که ما را کمک کردند نهایت استفاده را بردیم؛ به بنزین سبز که جوانان هستند اطمیمنان کردیم و نتیجه گرفتیم.


سرمربی استقلال درخصوص درگیری امید نورافکن با یعقوب کریمی در دیدار با فولاد خوزستان عنوان کرد: اتفاقی مثل حرکت نورافکن ناپسند است؛ او اعتراضی به تعویض نداشت ولی چند روز قبل هم در تمرین اشتباه بچه‌گانه‌ای داشت؛ شخصا در زمان بازی در استقلال احترام به بزرگتر را سرلوحه کارم قرار دادم و به کسی بی‌احترامی نکردم.


منصوریان با بیان انیکه نورافکن قبل از یعقوب کریمی در داخل زمین با امید ابراهیمی درگیری داشت و به همین دلیل تعویض‌اش کردم، گفت: اعضای کادر فنی و نیمکت‌نشینان گفتند یعقوب کریمی به نورافکن گفت چرا این کار را انجام دادی و بعد درگیری به وجود آمد.


وی اضافه کرد: با وساطتت مهدی رحمتی، خسرو حیدری و امید ابراهیمی از اتفاق گذشته نورافکن عبور کردیم؛ روز بازی با فولاد به همراه ابراهیمی و حیدری خیلی او را راهنمایی کردیم؛ جدا از این مسئله که نیاز به تنبیه او است، در مسیرکارمان به او نیاز داریم؛ احترام ابراهیمی و کریمی باید برخورد شود تا نسل بعد هم به نورافکن احترام بگذارند؛ امروز نورافکن نتواند حرف بزرگترها را ببیند بعدا برای خودش اتفاق می‌افتد.


سرمربی استقلال با بیان اینکه کار نورافکن ناشایست و زشت بوده ولی الان او را دراختیار باشگاه نگذاشتیم، ابراز کرد: فعلا نخواستیم نورافکن در تمرین باشد ولی باید ببینیم امید متوجه اشتباه خود شده است یا نه؛ امید ابراهیمی حامی نورافکن بوده و جدا از تنبیه این بازیکن نیاز به کمک دارد؛ نورافکن بازیکن مکتب استقلال است و باید در این مسیر بداند وقتی بی‌احترامی می‌کند، آقایان عبداللهی و فریبا روی نمیکت هستند که بزرگتر ما بوده‌اند،؛ امیدوار هستم به امید کمک کنیم تا از این شرایط خارج شود.


منصوریان ادامه داد: نورافکن تا پایان بازی با گسترش در تمرینات نیست ولی بعد از آن با آقایان عبداللهی، فریبا و خرمگا تصمیم می‌گیریم تا ببینیم نورافکن متوجه اشتباه خود شده است یا خیر.


وی تصریح کرد: نورافکن در تیم ملی جوانان هم مشکل انضباطی کوچکی دارد و با آقای پیروانی صحبت کردم چون باید به او کمک شود چراکه از نظر فنی فوق‌العاده است؛ از طرف دیگر نورافکن پسر خوبی است و دو ساعت کنارتان باشد، صدایی از او نمی‌شنوید ولی بعضی مواقع نباید برخی رفتارها را انجام دهد.


سرمربی استقلال گفت: از هفته آینده نورافکن را به کلاس زبان انگلیسی می‌فرستم چون او می‌تواند به فوتبال اروپا ترانسفر شود؛ بازیکن باید بداند در اروپا مثل ایران احساسی برخورد نمی‌شود و در زمان این اتفاقات یک طرفه قرارداد را قطع می‌کنند؛ باید پایه‌های کار او را درست بچینیم.


منصوریان تاکید کرد: بازیکنان بزرگتر استقلال آنقدر خوب هستند که به تمام بازیکنان و تیم کمک می‌کنند؛ به امید نورافکن گفتم باید خدا را شکر کند که بزرگترهای تیم مثل امید ابراهیمی پشیتبان او هستند.


وی یادآور شد: کار زشت، زشت است؛ در تیم ما قانونی داریم که باید احترام بزرگتر حفظ شود.


سرمربی استقلال با بیان اینکه به انضباط و مقابله با بازیکن‌سالاری در تیم ملی رای می‌دهم، گفت: یک روز کی روش مطلبی درباره پیراهن تیم ملی گفت و دیدم چقدر به آن احترام می‌گذارد؛ بازیکن تیم ملی تا لحظه آخر باید افتخار کند به تیم ملی دعوت شود؛ 20 سال پیش آقای مایلی‌کهن نسل ما را وارد فوتبال کرد و بعد از نسل ما پچروزی قاطع مقابل تیم‌های بزرگ آسیا نداشتیم ولی امسال قاطعانه و منسجم پیروز برنده می‌شویم.


منصوریان درباره سفر استقلال به ازبکستان برای دیدار با لوکوموتیو گفت: بیستم فروردین ماه تهران را به مقصد ازبکستان ترک می‌کنیم؛ ان شاالله بتوانیم دست پُر برگردیم و بتوانیم یک مقدار با تلاش خوب بچه‌ها خودمان را از گروه بالا ببریم چون تیم ازبکی در خانه خود خوب بازی می‌کند.

 

وی به رفتار تماشاگران استقلال در دو بازی آسیایی با السد و لوکوموتیو و همچنین دیدار ایران و چین، عنوان کرد: ما نزدیک به 52 هزار دلار جریمه شدیم و گفته‌اند در صورت تکرار یک بازی بدون تماشاگر برگزار خواهد شد؛ بازی قبل تیم ملی هم به سر کمک داور زدند؛ هواداران بدانند AFC شوخی ندارد؛ از استقلالی‌ها خواهش می‌کنم به نیروی انتظامی کمک کنند تا با کسی که خارج از شئونات اخلاقی رفتاری دارد برخورد داشته باشند چون اگر خداوند شانس صعود در آسیا را به ما بدهد به یکباره از حضور تماشاگر محروم می‌شویم؛ علاوه بر این مسائل با این پول که جریمه شدیم، نزدیک به 15 بار هتل می‌رویم.


سرمربی استقلال اظهار کرد: فوتبالیست‌های جوان باید بدانند در شرایط کنونی چقدر ساده برایشان درآمدزایی می‌شود؛ خداوند به آنها لطف و عنایت کرده و می‌توانند نهایت استفاده را از آن ببرند؛ فوتبالیست‌ها و جوانان نسل امروز با شرایط تیم ملی می‌توانند سر از باشگاه‌های اروپایی در بیاورند.

 

* پدیده مشهد 1 صبا صفر


نکات بازی


گل خوردن صبا بعد از 341 دقیقه
صبا ضعیف‌ترین خط حمله لیگ برتر


- کنفرانس مربیان


صمد مرفاوی: با بی‌دقتی موقعیت‌های زیادی را از دست دادیم؛ می‌توانستیم بازی را مساوی کنیم ولی از فرصت‌هایمان بهره نبردیم و شکست خوردیم.
محمدرضا مهاجری: بچه‌های ما تلاش خوبی کردند، نمایش قابل قبولی داشتند و سعی آنها این نتیجه را رقم زد؛ امیدوار هستم در پنج هفته پایانی هم همین روند چهار هفته اخیر را ادامه دهیم.


* کارشناس داوری


- پیکان و ماشین‌سازی


منشا قبل از زدن گل اول پیکان در آفساید نبود.
پنالتی ماشین‌سازی به درستی اعلام شد.
داور در دادن اخطار به دو بازیکن پیکان بعد از گل سوم این تیم که وارد زمین شدند، سخت‌گیری به خرج داد.


- استقلال و فولاد خوزستان


بعد از زدن ضربه سر کاوه رضایی توپ به دست مدافع فولاد برخوردی نداشت و پنالتی اتفاق نیافتاد.

 

کارشناسی داوری بازی استقلال - فولاد


- نفت تهران و سیاه جامگان


حسینی روی فخرالدینی خطای پنالتی مرتکب شد.
تکل اکبر صادقی کارت قرمز نداشت و اخطار کفایت می‌کرد.
ضربه سر محمد قاضی به دست مدافع سیاه جامگان برخوردی نداشت.


* گزارشی از بازی‌های هفته بیست و نهم لیگ دسته اول پخش شد.

 

 

نگاهی به رقابت های هفته 29 لیگ یک

 

سقوط استقلال اهواز به دسته دو و نارضایتی هواداران

 

 

* در گفت‌وگوی تلفنی با سید عباس موسوی عضو کمیته استیناف، میرشاد ماجدی سرپرست تیم خونه به خونه و همچنین مدیر تیم نساجی مازندران به رای پرونده انضباطی و جنجالی این مسابقه پرداخته شد.


* نتیجه نظرسنجی


بیش از یک میلیون و 450 هزار نفر در نظرسنجی این هفته برنامه نود شرکت کردند که حدود 45 درصد «انضباط و مقابله با بازیکن سالاری» را مهم‌ترین نقطه قوت تیم ملی دانستند.


برنامه نود این هفته ساعت 2:30 بامداد روز سه‌شنبه(پانزدهم فروردین ماه) به اتمام رسید.

  • محمد حسینی

نود

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی