خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
چهارشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۳، ۰۳:۱۵ ب.ظ

سه تکنولوژی جدید در جام جهانی 2014

جام جهانی امسال نسبت به جام‌های قبلی از تکنولوژی های جدید‌تری برخوردار است و ایراداتی که در سال 2010 وجود داشته در بازیهای امسال برطرف شده‌اند.


در سالهای اخیر هر رویداد ورزشی نسبت به رویداد قبلی بینندگان بیشتری پیدا می‌کند.

این مساله به دلیل افزایش رسانه‌ها و روشهای پیگیری مسابقات ورزشی است. تکنولوژی بر بازیهای جام جهانی 2014 نیز تاثیر خواهد داشت و امسال تماشاچیان بیشتر از طریق تبلت‌ها تلفن‌های هوشمند و اینترنت بازیها را دنبال خواهند کرد.

به نسبت بازیهای جام جهانی 2010، در بازیهای امسال تکنولوژی های بیشتری به کار گرفته خواهند شد. سه تکنولوژی جدیدی که در مسابقات جام جهانی امسال استفاده خواهند شد، عبارتند از:

تکنولوژی خط دروازه:‌

برای اولین بار در بازیهای جام جهانی از تکنولوژی های خط دروازه (GLT) استفاده خواهد شد. این تکنولوژی به داوران مسابقات کمک خواهد کرد. برای برقراری این سیستم فیفا از کمپانی‌های سازنده GLT خواسته است تا برای تست کردن سیستم‌های خود به محل مسابقات بروند. در پایان فیفا Goal control Gmbh را به عنوان تکنولوژی انتخاب شده رسمی در مسابقات جام جهانی 2014 انتخاب کرد. این سیستم در 12 استادیوم میزبان بازیها نصب می‌شود. برای هر خط دروازه 7 دوربین سریع نصب می‌شوند و موقعیت توپ را به صورت 3 بعدی نشان می‌دهند. اگر توپ از خط دروازه رد شود ظرف یک ثانیه داور با کمک دستگاهی که به مچ دست متصل می‌شود از این قضیه مطلع خواهد شد.

البته ممکن است زیاد به این تکنولوژی نیازی نباشد. آمارها نشان داده است که nv مسابقات کنفدراسیون‌های سال 2013 از 68 گل زده شده، هیچ کدام از آنها به تکنولوژی خط دروازه احتیاجی نداشتند.

کیفیت تصویر 4 هزار پیکسل (4K)

سونی و فیفا به تازگی اعلام کرده‌اند که با همکاری یکدیگر بازیها را با کیفیت تصویر 4 هزار پیکسل مخابره خواهند کرد. البته مشکل اینجاست که تعداد کمی از تماشاچیان به تلویزیون‌هایی با قابلیت‌ پخش 4 هزار پیکسل دسترسی دارند و این تلویزیون‌ها که از تکنولوژی lingo برخوردار هستند از 1000 دلار به بالا قیمت دارند.

سونی تصاویری با کیفیت 4 هزار پیکسل از بازیهای فینال ، یک چهارم و یک هشتم نهایی جمع آوری خواهد کرد و فیفا در فیلم رسمی خود بعد از بازیهای جام جهانی این تصاویر را پخش خواهد کرد.

توپ برازوکا

برازوکاتوپ جدیدی است که توسط شرکت آدیداس طراحی شده است. از سال 1970 تاکنون آدیداس همه توپ‌های جام جهانی را طراحی کرده است. نام " برازوکا" در سال 2012 با رای یک میلیون هوادار فوتبال در برزیل انتخاب شد. این اسم غرور و افتخار ملی برزیلی‌ها را نشان می‌دهد و رنگ‌های روی توپ نشانه احساس و افتخار برزیلی‌ها نسبت به فوتبال کشورشان است.

برازوکا نسبت به توپ‌های قبلی فوتبال با تکنولوژی بالاتری ساخته شده است. این توپ 6 صفحه از جنس پلی اورتان دارد و بر روی آن هزاران گودی کوچک وجود دارد که سرعت توپ را افزایش می دهد. توپ‌های قبلی جام جهانی بیش از حد سبک بودند و به صورت غیر قابل پیش بینی اوج می‌گرفتند. برازوکا تمامی معیارهای فیفا را دارد و آیرودینامیک است.


  • محمد حسینی

عرفان خبر

نظرات  (۱)

جلل خالق
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی