خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
يكشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۳، ۰۸:۳۰ ب.ظ

تقابل دیدنی ژرمن‌ها با سلسائوی اروپا

دیدارهای گروه G جام‌جهانی از فردا با برگزاری دیدار حساس آلمان و پرتغال آغاز می‌شود.


رقابت‌های گروه G جام‌جهانی برزیل فردا شب (دوشنبه) در حالی آغاز می‌شود که آلمان همیشه مدعی باید به مصاف برزیل اروپا یعنی پرتغال برود.

بهترین نتیجه پرتغال در رقابت‌های جام‌جهانی به سال 1966 برمی‌گردد، جایی‌ که تلویزیون‌ها سیاه و سفید بودند و سیستم بازی‌ها مانند امروز اتوبوسی نبود. اکثر تیم‌ها بازی هجومی را ترجیح می‌دانند.

شاگردان پائولو بنتو که ششمین حضور خود در جام‌جهانی را تجربه می‌کنند، در نخستین بازی باید به مصاف تیمی ریشه‌دار در جام‌جهانی بروند. تیمی که معمولا چراغ خاموش و بدون سر و صدا حرکت می‌کند و در اواخر جام‌جهانی بین 4 تیم نهایی قرار می‌گیرد. آلمان فردا شب در حضور مرکلِ عشق فوتبال خود، نخستین حریف پرتغال در جام‌جهانی است.

پرتغال با سختی و با پشت سرگذاشتن سوئد در مرحله پلی‌آف و البته با درخشش کریستیانو رونالدو به مرحله نهایی جام جهانی راه پیدا کرد. آنها در حالی خود را برای بازی فردا شب تیمشان مقابل آلمان آماده می‌کنند که اخبار خوبی از کمپ این تیم به گوش نمی‌رسد. رونالدو مصدوم است؟ رونالدو مصدوم نیست؟ رونالدو به بازی مقابل آلمان می‌رسد؟ رونالدو به بازی مقابل آلمان نمی‌رسد؟ این‌ها خبرهای اصلی رسانه‌های آلمانی و پرتغالی در روزهای اخیر است.

در روز افتتاحیه جام‌جهانی و زمانی که برزیل به مصاف کرواسی رفته بود در جلسه تمرینی پرتغال" CR7" تنها 15 دقیقه حضور داشت و به علت درد و مصدومیت زانو مجبور شد روی محل آسیب‌دیدگی یخ گذاشته و از جلسه تمرینی خارج شد اگر چه پزشکان این تیم نسبت به حضور رونالدو در این بازی ابراز امیدواری کرده‌اند.

رونالدو در این جام‌جهانی علاوه بر پختگی کامل در اوج دوران فوتبال خود قرار دارد. او پس از 4 سال سرانجام مسی را پشت سرگذاشت و بهترین بازیکن جهان شد اما اینکه آیا او می‌توانند مانند اوزه‌بیو، اسطوره فقید کشورش پرتغال را به چهار تیم نهایی جام برساند و 9 گل بزند، سوالی است که قطعا در پایان جام مشخص می‌شود.

پرتغال هم اکنون در رتبه چهارم رده بندی فیفا قرار دارد و باید به مصاف تیم دوم رده بندی یعنی آلمان برود. در تیم سلسائوی اروپا که لقبش هم مانند برزیل است ستاره‌هایی از جمله برونو آلوز، پپه، فابیو کوئنترائو، ژائوموتینیو، رائول میرلس، هلدر پوستیگا و کریستیانو رونالدو حضور دارند.

در آن سوی میدان،‌ ژرمن‌ها قرار دارند. تیمی استثنایی در تمامی ادوار جام‌جهانی. 11 دوره از 17 دوره حضور آنها همواره با قرار گرفتن بین 4 تیم پایانی همراه بوده است. سه دوره قهرمانی در سال‌های 1954، 1974 و 1990 آنها را بعد از ایتالیا پرافتخارترین تیم اروپا کرده است. 4 دوره نایب قهرمانی در سال‌های 1966، 1982، 1986 و 2002 در کارنامه آنها وجود دارد. سه بار در سال‌های 1970، 2006 و 2010 سوم جهان شدند و یک بار هم در سال 1958 به عنوان چهارمی بسنده کردند. تمامی این ارقام گواه از آن است که آلمان همواره یک مدعی است.

آنها در گروه C منطقه اروپا و در یک گروه نه چندان دشوار قرار داشتند و از 10 بازی در 9 دیدار برنده شدند و تنها در یک بازی آن هم مقابل سوئد 4 بر 4 مساوری کردند. در گروه آلمان؛ سوئد، اتریش، ایرلند، قزاقستان و جزایر فارو حضور داشتند.

آلمان‌ها به فوتبال ماشینی معروف هستند و حتی اگر در یک بازی 4 گل هم عقب باشند بازهم احساسی نمی‌شود تا آخرین لحظه روی تاکتیک مدنظر سرمربی خود پافشاری دارند. 7 بازیکن این تیم از ترکیب تیم فوتبال بایرن مونیخ هستند که احتمالا 5 یا 6 بازیکن ترکیب اصلی آلمان را تشکیل می‌دهند.

به گفته برخی کارشناسان مشکل این تیم درست در جایی قرار دارد که شاکله اصلی تیم را مونیخی‌ها تشکیل می‌دهند، همان تیمی که فصل گذشته خالق تیکی‌تاکا روی نیمکت‌شان بود و بازیکنان آلمانی این تیم را به نوعی از فوتبال ماشینی دور کرد. البته گروهی دیگر بر این باورند که این موضوع احتمالا زمینه ساز موفقیت آلمانی‌ها می‌شود و بازیکنان ماشینی این تیم با تیکی تاکای پپ ترکیب می‌شوند و بهترین عملکرد را به جای خواهند گذاشت.

تیم دوم رنکینگ کنونی فیفا تحت هدایت یواخیم لو است. رهبر تیم او در میانه میدان لام است و تمامی خطوط ستارگان مشهور دارد. مانوئل نویر، فیلیپ لام، مسعود اوزیل، باستین شواین‌اشتایگر، ماریو گوتزه، میروسلاو کلوزه، تونی کروز و لوکاس پودولسکی از جمله بازیکنان مطرح این تیم هستند.

آمار و ارقام حکایت از برتری ژرمن‌ها دارد. دو تیم تا به حال 17 بار به مصاف هم رفته‌اند که 9 پیروزی سهم آلمان‌ها بوده و 5 دیدار دو تیم هم به تساوی انجامیده‌ است. پرتغالی‌ها هم 3 بار مقابل آلمان به برتری رسیده‌اند.

آخرین برد پرتغال به سال 2000 و در مسابقات یورو بازمی‌گردد که 3 بر صفر حریف را شکست دادند. آلمان‌ها پس از آن پیکارها و در سه دیداری که با این تیم انجام دادند، همواره پیروز از میدان خارج شدند. ژرمن‌ها در جام‌جهانی 2006 سه بر یک بازی را بردند، در یورو 2008 سه بر دو حریف را شکست دادند و در آخرین رویارویشان با سلسائوی اروپا یک بر صفر برنده میدان مسابقه را ترک کردند.

دو تیم آلمان و پرتغال ساعت 20:30 روز دوشنبه به وقت ایران به مصاف هم می‌روند.

نظرات  (۱)

المان پیروز شک نکن
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی