خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
شنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۱۹ ب.ظ

ماموریت ما سخت‌کردن کار برای آرژانتین است

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان اعلام کرد ماموریت تیمش این است که کار را بر آرژانتینی‌ها سخت کند.


  کی‌روش با بیان علت تأخیر در نشست خبری گفت: من را از جایی به جای دیگر بردند و از این بابت عذرخواهی می‌کنم که دیر آمدیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در بازی فرداشب ایران، آرژانتین را متعجب خواهد کرد گفت: اولین ماموریت ما این است که به بهترین شکل بازی کنیم. ما با تیمی مواجه هستیم که به یک جام جهانی باز می گردد اما ما اینطور نیستیم. ما اینجا هستیم که بازی را ببریم و با احترام رقابت کنیم و بتوانیم در سطح آرژانتین باشیم. می‌خواهیم رقیب ازرشمندی باشیم چرا که این بازی در تاریخ فوتبال ایران خواهد ماند. ما هرگز مقابل چنین تیم برجسته‌ای بازی نکرده‌ایم و بازیکنانم حاضر نیستند چنین دیداری را با دنیا عوض کنند.

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه آیا از نتیجه دیدار آلمان و پرتغال متعجب شده است گفت:‌ پرسیدن این سوال از ما برای من خجالت آور است اما اینجا من روی تیم ملی ایران متمرکز هستم. برای اینکه بتوانیم مقابل سه تیم برتر جهان در گروه مان بازی کنیم. این نکته ای است که برایم مهم است.

وی افزود: سفر ما به اینجا خیلی سخت بود و اینکه بتوانیم در آسیا به نتیجه برسیم و صعود کنیم به جام جهانی کار راحتی نداشتیم، اما این کار را کردیم حالا می توانیم مقابل ستاره های آرژانتین بازی کنیم، آنها بازیکنان مصممی دارند و تیمی هستند که برای بردن جام جهانی تلاش می کنند و تیم های دیگر هم می خواهند جام خودشان را ببرند.

کی‌روش در خصوص اینکه آیا از نتیجه دیدار دیدار کاستاریکا با ایتالیا مطلع شده است و آیا این موضوع به تیم ملی انگیزه نمی‌دهد، گفت:‌ بله همین طور است، خیلی چیزها هست که باید در فوتبال به اثبات برسد، یکی این است که هیچ بازی قبل از انجامش، برنده‌اش مشخص نیست و این زیبایی فوتبال است. در ورزش‌های دیگر شاید راحت بتوان برنده را پیش‌بینی کرد اما در فوتبال مشخص نیست و نمی‌توان برنده را از پیش تعیین کرد.

وی ادامه داد: یک قانون دیگر فوتبال دارد و آن اینکه همیشه بهترین‌ها نمی‌برند و همیشه بدها نمی‌بازند و این فرصت الان برای ما وجود دارد. الان باید متواضع هم باشیم که مقابل یک تیم برجسته بازی می‌کنیم و باید بدانیم چگونه دفاع کنیم و چگونه به گل برسیم و نشان دهیم که چرا ایران به جام جهانی صعود کرده است. در بازی اول هم موفق شدیم و حالا می‌توانیم قدرت‌مان را نشان دهیم.

سرمربی تیم ملی در خصوص اینکه آیا بعد از تماشای بازی اول آرژانتین و بوسنی، امیدواری بیشتری به دست نیاورده است و اینکه بازی مقابل مسی برایش چه معنایی دارد گفت: آرژانتین همیشه سطح بالا بازی می‌کند و ما محتاط خواهیم بود و توجه زیادی به این موضوع خواهیم داشت. بنابراین نباید باور داشت که آرژانتین کار خودش را می کند با این حال آنها تیمی دارند که پر از نابغه است، ما هم می‌دانیم که فقط با ستاره‌ها بازی نمی‌کنیم و نفرات دیگر هم هستند. این وضعیت ایران است و ما به فداکاری می پردازیم و غیرت نشان می دهیم.

وی عنوان کرد:‌ یک هدف داریم و شما می‌دانید که نمی‌توانید معجزه‌های زیادی را در فوتبال ایجاد کنید اما تلاش‌تان را می‌کنید.

کی‌روش در پاسخ به این سؤال که با توجه به حمایت روحانی، رئیس جمهور ایران از تیم ملی این کشور، صحبتش برای مردم ایران چیست گفت: طبیعتاً این افتخاری بوده برای من که بدانم رئیس جموور ایران و مردم قدردان هستند اما زمان این رسیده که بیشتر بتوانیم خودمان را نشان دهیم و بتوانیم کاری را به نتیجه برسانیم. کلمات رئیس جمهور کاری کرده که فقط مسئولیت ما بیشتر شود کلمات او را برای جشن تلقی نمی کنیم بلکه برای تلاش بیشتر است.

سرمربی تیم ملی ایران ادامه داد: امیدوارم فردا هم بازی خوبی انجام دهیم. مهم نیست نتیجه چه باشد و مقابل چه تیمی بازی کنیم بلکه باید خوب از میدان خارج شویم و برای ایرانی‌ها و از جمله رئیس جمهور ایران خوب کار کنیم.

وی در خصوص حذف انگلیس گفت:‌ این بخشی از جام جهانی و از زیبایی‌های آن است، هر بار که شما به یک در می‌زنید ممکن است که شیطان پشت در باشد. کاستاریکا نیز همه را متعجب کرد اما اولین چیز مهم این است که باید به امیدهای مردم پاسخگو باشیم.

وی گفت:‌ فصل طولانی سفرها و آمدن به این بخش از دنیا سخت است، وقتی که به گذشته برمی‌گردید، به کره جنوبی و ژاپن و آفریقای جنوبی، می‌بینید که کنترل این سفر چقدر سخت است و گاهی چنین اتفاق‌هایی رخ می‌دهد. انگلیس احتمالا حذف شد اما بدان معنا نیست که کیفیت کارشان کم بوده است، اسپانیا هم باخت اما نمی‌توانید بازی‌های خوب آنها را تحسین نکنید اما تیم‌های مثل کاستاریکا، ایران، ژاپن تلاش می‌کنند تا به نتیجه برسند.

وی افزود: دنیا هم چنین انتظاری دارد، هیچ چیز قطعی نیست و این زیبایی این جام‌جهانی است. ما حتی بازی‌‌های آرژانتین را پیگیری کرده و من تلاش کرده‌ام تا ذهن مربیان را بخوانم. فکر می‌کنیم و افکار آنها را دنبال می کنیم و به همین دلیل می‌توانیم بازی‌های آنها را پیش‌بینی کنیم. در مجموع اینکه تیم ملی ما اینجاست تا خوب بازی کند. مقابل آرژانتین هم خوب بازی خواهیم کرد. اینجا آمده‌ایم به بهترین شکل بازی کنیم و طبق آموزش‌مان پیش برویم و به همین منظور، نود دقیقه باید بجنگیم. از بچه ها می‌خواهم که وقتی توپ را پیدا کردید مستقیم به سمت تور بروند و از فرصت‌ها استفاده کنند تا پیروز شویم.

کی‌روش درباره کیفیت زمین چمن ورزشگاه محل مسابقه فردا شب گفت:‌ فکر می‌کنم که فوتبال بازی ساده‌ای است. من مربی هستم که اعتقاد ندارد به اینکه امور را باید پیچیده کرد. بالاخره فوتبال بازی ساده‌ای است و من تلاش دارم به بازیکنانم بگویم امور را ساده بگیرند. اینکه استادیوم چقدر زیباست، محیط متفاوتی است اما اتفاقی که فردا رخ خواهد داد این است که فردا در همین زمین بازی خواهیم کرد. به همین منظور به بازیکنانم اشاره کرده‌ام که آنچه که در اینجا رخ می‌دهد خیلی با آنچه که در ایران رخ می‌دهد متفاوت نیست.

وی ادامه داد:‌ هواداران آرژانتینی بیشتر از ما هستند اگر چه به حمایت برزیلی‌ها اتکا می کنیم و فکر می‌کنم برزیلی‌ها بیشتر از ایران حمایت می‌کنند. اگر بازیکنان ما متوجه شوند که آنچه که در بازی مقابل نیجریه صورت گرفت، در زمین کوچک‌تری مقابل آرژانتین صورت خواهد گرفت؛ با این تفکر راحت‌تر به نتیجه خواهند رسید و می‌توانند نود دقیقه از بازی با حریف لذت ببرند.

کی‌روش گفت: ایرانی‌ها می‌دانند که از لحاظ سیاسی و اقتصادی در شرایطی قرار دارند که فرصت‌های برابر به آنها داده شد تا آماده جام جهانی شوند. ما فقط بازی‌های دوستانه کم هزینه برگزار کردیم و وقتی قرعه‌کشی شد، تصور نمی‌کردیم که مقابل آرژانتین بازی کنیم، ما حتی نمی‌توانستیم این بازی را با هیچ چیز عوض کنیم چون این فرصت است برای بازیکنانم تا مقابل آنها فردا بازی کنند. با این تفاسیر می‌خواهیم خوش بگذرانیم و نود دقیقه بازی کنیم. ماموریت ما این است که کاری کنیم که زندگی برای آرژانتینی‌ها سخت شود.

سرمربی تیم ملی در نشست خبری گفت:‌ باید تلاش زیادی برای مهار مسی کرد، هرچند که او در آرژانتین متفاوت از سطح باشگاهی است. آرژانتین هم تیمی است که در هر لحظه از زمان فقط دنبال بازی خوب نیست چرا که رسانه‌ها را خواندم که نوشته بودند این تیم خوب بازی نکرد.

کی‌روش ادامه داد: من در جام کنفدراسیون‌ها اینجا بودم و گفتم که جام جهانی عالی خواهد بود و و در واقع این جام، جشنی در فوتبال است. هر کسی که فوتبال را دوست دارد مسابقات جام جهانی را هم دوست دارد. برزیل در حال نشان دادن این امر است و خوب است که می‌بینیم همه مردم در تمام شهرها صلح‌آمیز حرکت می‌کنند چون فوتبال باید صلح را به ارمغان بیاورد. سه سال پیش در برزیل بودم و پیش خودم گفتم خدای من! می‌خواهیم در یک جام جهانی دیگر در برزیل بازی کنیم و اطمینان داشتم که این جام جهانی یک جام جهانی برای علاقمندان خواهد بود.

از کی‌روش پرسیده شد: پس از بازی اول گفتید که تیم ملی را رها خواهید کرد؛ آیا علاقه ای دارید در برزیل مربی شوید؟ وی در پاسخ به این سوال گفت: آنچه که بعد از جام جهانی رخ خواهد داد، الان مهم نیست. نمی‌خواهم الان در موردش حرف بزنم، ما هنوز مسیر طولانی در پیش داریم و 12 روز باقی مانده و این از لحاظ مسئولیت، برایم یک مسئولیت ابدی است و در کل خوشحالم که اینجا هستم.

کی‌روش با بیان مشکلات تیم ملی در برزیل گفت:‌ ما در یک محل تمرین کردیم و برای نشست یک جای دیگری آمدیم و این موضوع زمان زیادی از ما گرفت، پس خیلی خوب نیست در خصوص این موارد صحبت کنیم مخصوصاً اینکه ما فردا با آرژانتین بازی داریم.

کی‌روش در خصوص اینکه چطور شاگردانش می‌توانند مسی را کنترل کنند گفت:‌ مسی اثبات کرده فوتبال یک بازی ساده است، ما نیز تلاش می کنیم با توپ بدویم ولی در مقابل مسی که نمی‌خواهیم بازی کنیم بلکه می‌خواهیم با او بازی کنیم، پس از طریق تمرکز و نظم می‌توانیم مقابل او بازی کنیم. باید بدانیم ویژگی او چیست و باید با واکنش تیمی به مقابل او واکنش نشان دهیم، باید فضاها را کنترل کنیم. اگر مسی در موقعیت خاصی قرار گرفت باید خوب واکنش نشان دهیم. ما نود دقیقه باید متمرکز باشیم. خیلی از مربیان می‌گویند چگونه مسی را مهار کنیم اما سوال اصلی این است که باید چگونه آرژانتین را کنترل کنیم.

کی‌روش افزود: مسی برای بارسلونا بازی می‌کند اما همیشه بارسا نمی‌برد، لازم است زمان بگذاریم و یک قدم هم از آنها جلوتر باشیم. اگر بازیکنان فضا پیدا کنند شاید هم بتوانیم ببریم. پس ما مقابل فرد بازی نمی‌کنیم بلکه مقابل تیم ملی آرژانتین بازی می‌کنیم.

**اگر می‌توانستید ده شرط برای بازی‌های جام جهانی ببندید، چند شرط برای ایران می‌بستید؟ کی‌روش در این مورد گفت: من همه شرط‌هایم را برای ایران می‌بستم. یا همه چیز را می‌برید یا می‌بازید. چرا باید روی چیزی شرط ببندم که همه روی آن می‌بندند؟ پس پاسخ من این است؛ یا همه چیز یا هیچ چیز. ما در زمین اصلی تمرین نکردیم، با این حال زمین خوب است و فردا نمایش روی همین زمین اجرا می‌شود، فکر می کنم که تصمیم خوبی است که زمین اصلی را برای بازی حفظ کنند.

سرمربی تیم ملی ایران در خصوص اینکه چه فداکاری‌های برای تیم ملی کرده است گفت:‌ دو جور فداکاری هست؛ یکی بازی‌هایی که در زمین انجام می‌شود و یکی هم بیرون زمین. شما دو ملت فوتبال دارید ملتی که بازی باشگاهی دوست دارند و ملتی که تیم ملی را، ایران ملتی است که بازیکنانش را برای بازی‌های باشگاهی آماده می‌کند در حالی که کشورهای که استاندارهای انگلیس، آلمان فرانسه و ایتالیا را ندارند باید آمادگی لازم را داشته باشند تا به جام جهانی بیایند. روی زمین باید به توان بازیکنان هر تیم توجه داشت.

لازم است که بازیکنان با شخصیت قوی باشند و دنبال این باشند که خوب بازی کنند. ما هر زمان که فرصت توپ را داشته باشیم باید خوب بازی کنیم و حمله کنیم و ببریم.

نظرات  (۱)

  • محسن شیر جنگ
  • وب خوبی است امیدوارم موفق باشید
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی