خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
دوشنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۴، ۱۰:۵۸ ق.ظ

مقایسه صدرنشینان ایران و اروپا و آسیا

تراکتورسازی تبریز، صدرنشین شایسته لیگ ایران، صاحب میانگین امتیاز کمتر از 2 امتیاز به ازای هر بازی است. تیم ملبورن ویکتوری از استرالیا هم درست مثل تراکتورسازی، با کسب 50 امتیاز از 26 بازی صدرنشین ای لیگ (لیگ فوتبال استرالیا) است.


به گزارش "ورزش سه"، از لیگ‌های مختلف اروپایی و حریفان آسیایی ایران، فشرده ترین لیگ مربوط به لیگ فوتبال ماست و در اکثر لیگ ها یا قهرمان لیگ از حالا مشخص شده یا یکی، دو و حداکثر 3 تیم رقابت قهرمانی را بین خود انجام می‌ دهند.

* در لیگ آلمان، بایرن مونیخ با کسب 73 امتیاز از 29 بازی و کسب میانگین 2.51 امتیاز، ضمن کسب عنوان قهرمانی در 56 هفته پایانی، بهترین موقعیت را در بین لیگ های معتبر اروپایی دارد.

* بارسلون با 78 امتیاز از 32 بازی و کسب میانگین 2.43، در صدرلیگ اسپانیا است. به جز بارسلون، رئال مادرید هم مدعی قهرمانی است.

* در فوتبال انگلستان چلسی با 76 امتیاز از 32 بازی و کسب میانگین 2.37 امتیاز حساب خود را از سایرین جدا کرده است.

* در ایتالیا، یونتوس با 73 امتیاز از 31 بازی با میانگین 2.35 امتیازی برتری خود را قطعی کرده است. در فرانسه هم پاری سن ژرمن، 2.03 امتیاز میانگین را از 65 امتیاز به ازای 32 بازی به دست آورده است. در لیگ فرانسه، لیون هم در تعقیب تیم پاریسی است.

***

آنچه روشن است اینکه بایرن مونیخ، چلسی و یونتوس قهرمان پیش هنگام لیگ کشورهای خود هستند و در فرانسه پاری سن ژرمن و لیون و در اسپانیا، بارسا و رئال برای قهرمانی با هم می‌ جنگند.

* در لیگ های آسیایی یا کشورهای همسایه هم اوضاع چنین است. اگر از لیگ های شرق آسیا و آسیای میانه که فصل لیگ آنها، متفاوت از ماست، بگذریم مرور 3 لیگ معتبر منطقه جز ایران، شامل عربستان، امارات و قطر و مرور لیگ استرالیا به علت حضورش در قاره به عنوان قهرمان جام ملت های 2015 و بالاخره ترکیه به عنوان بهره مندی از یک فوتبال صاحب سبک در همسایگی ما، نشان می‌ دهد که لیگ فوتبال ما بیشترین پیچدگی را در صدرجدول و بین مدعیان خود دارد و هنوز تکلیف قهرمان خود را نشناخته است.

* در لیگ عربستان النصر از 23 بازی صاحب 57 و الاهلی صاحب 55 امتیاز است. النصر 2.47 امتیاز در این 23 بازی گرفته است. فاصله تیم دوم تا تیم سوم، الهلال 5 امتیاز است. با توجه به اینکه لیگ عربستان 3 بازی دیگر به پایان می‌ رسد باید گفت قهرمان از بین النصر و الاهلی مشخص می‌ شود.

* در لیگ امارات، العین از 23 بازی، 55 امتیاز به دست آورده است. العین میانگین 2.39 امتیاز دارد و از حالا قهرمانی خود را در 3 بازی مانده به پایان قطعی کرده است.

* اما لخویا در قطر با 62 امتیاز از 26 بازی و میانگین 2.38 قهرمانی خود را قطعی کرده است. تیم دوم 57 و تیم سوم 47 امتیاز دارند.

در لیگ ترکیه، بشیکتاش، گالا و فنرباغچه 58 تا 56 امتیاز دارند. بهترین آمار مربوط به تیم دوم یعنی گالا است که 58 امتیاز در 26 بازی دارد. فنرباغچه در 26 بازی 56 و بشیکتاش در 27 بازی 58 امتیاز دارد. فاصله تیم های دیگر از این سه تیم بیش از 12 امتیاز است.

نزدیک ترین فاصله به لیگ ایران شکل و شمایل لیگ استرالیا است که در آن تیم اول تا پنجم 7 امتیاز فاصله دارند. ملبورن ویکتوری 50 امتیاز در 26 بازی گرفته و تیم آدلایدیونایتد، تیم پنجم صاحب 43 امتیاز در 26 بازی شده، درست مثل استقلال.

مدت هاست لیگ های معظم فوتبال بهره مند از تیم های بزرگ باشکوهی هستند که رقابت صدر را حداکثر با 2 یا 3 تیم برگزار می‌ کنند. معلوم نیست، این پیچیدگی باعث جذابیت فوتبال ماست یا نشان عقب افتادگی آن.
  • محمد حسینی

ایران

فوتبال

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی