خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
يكشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۴، ۰۶:۴۶ ق.ظ

استقلال اهواز 0 - گسترش 2

استقلال‌اهواز در غیاب 6 بازیکن در دقایق پایانی مغلوب دو گل محمد ابراهیمی و مهدی کیانی 2 بازیکن باتجربه گسترش فولاد شد.


به گزارش "ورزش سه"، استقلال اهوازی ها با یک هفته غیبت به دلیل لغو شدن بازی شان در مقابل نفت از هفته ششم، امروز در حالی به مصاف گسترشی ها می روند که دیدار قبلی خود را در اصفهان با یک تساوی به پایان برد، در طرف مقابل گسترشی ها نیز که در زمین خود بازی ششم را در مقابل آبی های تهران شکست خوردند امروز در مقابل آبی های اهواز صف آرایی می کنند. گسترش با این پیروزی 11 امتیازی شد و تا رده ششم جدول بالا آمد، استقلال اهواز نیز با همان 5 امتیاز در رده چهاردهم باقی ماند تا شرایطش برای ادامه لیگ دشوارتر باشد.


هفته هفتم لیگ برتر، دوره پانزدهم، ورزشگاه غدیر اهواز، ساعت 17:30
داور: محمد ملکی کمک ها: مجید ویشگاهی، فرید امیدوار

استقلال اهواز:

پرویز کریمی، محسن حمیدی، محمداسماعیل نظری، مرتضی منصوری(میلاد پاک پرور 85)، مبین میردورقی، میلاد جعفری، علی بیگدلی، آرمین میردورقی(هله چی56)، مهدی اسلامی، رضا بهمیی(حمزه خضیراوی 77) و حسین بهرامی
سرمربی: سیاوش بختیاری زاده


گسترش فولاد:
گئورگی گئورگی اف، امید نظامی پور، مگنو باتیستا، مهدی کیانی، مرتضی اسدی، محمد ابراهیمی، محمد نصرتی، داریوش شجاعیان(ترشیز 92)، مصطفی اکرامی، سعید دقیقی(سید محسن حسینی 57) و امیرحسین کریمی(علیرضا لطیفی 64)
سرمربی: فراز کمالوند

اخطار:
استقلال اهواز - محمد اسماعیل نظر(92)


شرح گل:
0 – 1 (گسترش فولاد، محمد ابراهیمی، دقیقه 83) محمد ابراهیمی که در بازی امروز تلاش ویژه ای از خود ارائه داد و بارها با حرکات تکنیکی خود مدافعان استقلال اهواز را به هم ریخت در این دقیقه از اشتباه محرز مدافع اهوازی ها یعنی اسلامی استفاده کرد و پا به توپ به محوطه حریف رفت و از زاویه بسته شوت محکمی را روانه دروازه آنها کرد و با اشتباه پرویز کریمی این توپ به گل گسترشی ها تبدیل شد.
0 – 2 (گسترش فولاد، مهدی کیانی، دقیقه 4+90) مهدی کیانی از پشت محوطه جریمه با شوتی محکم و زیبا توپ را گوشه دروازه کریمی فرستاد و استقلالی ها برای دومین بار دروازه خود را باز شده دیدند.


شرح بازی:
حملات گسترشی ها در نهایت جواب داد و آنها در نیمه دوم با دو گلی که وارد دروازه حریف کردند توانستند به عنوان تیم پیروز از زمین خارج شوند.
بازی در نیمه اول و در ده دقیقه ابتدایی نکته خاصی نداشت و دو تیم بازی را به سردی آغاز کردند اما در ادامه با برتری گسترشی ها این بازی ادامه یافت و آنها موفق شدند در چند موقعیت دروازه تیم استقلال اهواز را با خطر مواجه کنند، هرچند این برتری تبریزی تا پایان نیمه اول ادامه داشت اما ضدحملات خطرناک اهوازی ها نیز روی دروازه این تیم ایجاد خطر می کرد، البته آبی پوشان در یک صحنه نیز یک ضربه پنالتی به دست آورد اما نتوانستند از آن استفاده کنند. در مجموع نیمه اول این بازی از جذابیت هایی بهره مند بود و دو تیم و مخصوصا گسترشی ها موقعیت های زیادی روی دروازه یکدیگر به وجود آوردند اما هیچکدام نتوانستند در نهایت دروازه یکدیگر را باز کنند.
در نیمه دوم نیز این گسترشی ها بودند که میل بیشتری به گلزنی داشتند، آنها با استفاده از شوت های راه دور و حرکات تکنیکی ابراهیمی بارها دروازه حریف را مورد هدف قرار دادند و با وجود مقاومت دروازه بان و دفاع حریف، در نهایت توانستند در این نیمه دو بار دروازه استقلالی ها را باز کردند و موفق شدند مزد بازی خوب خود را بگیرند. ضدحملات اهواری ها که بازیکنان زیادی را برای این بازی به همراه نداشتند نیز نتوانست کاری را از پیش ببرد و درنهایت یاران کمالوند توانستند با سه امتیاز اهواز را به سمت تبریز ترک کنند.


بهترین بازیکن:
محمد ابراهیمی که در طول بازی امروز بارها با حرکات تکنیکی خود خط دفاع استقلال اهواز را آزار داد و در نهایت نیز توانست طلسم بدون گل بودن این بازی را بشکند و گل اول گسترشی ها را به ثمر برساند را می توان به عنوان بهترین بازیکن این بازی انتخاب کرد، البته گئورگی گئورگیف با مهار یک پنالتی و یک موقعیت تک به تک نیز یکی از ستاره های این بازی بود.


اتفاق ویژه:
بدشانسی دروازه بان استقلالی ها به نوعی اتفاق ویژه این بازی بود و از پرویز کریمی نیز می توان به عنوان بدشانس ترین بازیکن این بازی نام برد، وی که تمام تلاش خود را برای بسته نگه داشتن دروازه تیمش به کار بست در نهایت نتوانست در این کار موفق باشد، وی بارها در مقابل حملات حریف مقاومت کرد اما در نهایت دو بار تسلیم آنها شد.جالب اینجاست این بازیکن که بارها مانع گلزنی حریف شد در گل اول آنها یکی از بازیکنان مقصر بود.


دقایق حساس:
دقیقه 13 – سانتر اکرامی از جناح چپ در ادامه با ضربه سر شیرجه ای مهاجم این تیم موقعیت خطرناکی را روی دروازه اهوازی ها به وجود آورد اما پرویز کریمی با هوشیاری این توپ را مهار کرد.
دقیقه 18 – محمد ابراهیمی با حرکتی تکنیکی و دریبل چند بازیکن استقلال اهواز، خط دفاعی حریف را به هم ریخت اما پاس رو به بیرون و خطرناک وی توسط کریمی مهار شد.
دقیقه 23 – محمداسماعیل نظری پشت ضربه پنالتی که نصیب استقلالی ها شد ایستاد اما ضربه وی را گئورگیف با واکنشی به موقع مهار کرد.
دقیقه 27 – شوت مهدی کیانی از پشت محوطه جریمه استقلالی ها با واکنش دروازه بان این تیم مهار شد.
دقیقه 28 – شوت دیگری از سوی بازیکنان گسترش و داریوش شجاعیان بازهم توسط پرویز کریمی دفع شد.
دقیقه 30 – منصوری با فراری به موقع از میان مدافعان گسترش گریخت و در حالی که با گئورگیف تک به تک شده بود ضربه خود را روانه دروازه این تیم کرد اما عکس العمل فوق العاده گئورگیف مانع از باز شدن دروازه تیمش شد.
دقیقه 42 – سعید دقیقی در محوطه جریمه و نزدیکی های خط اوت صاحب توپ شد و پاس تند و تیزی را روی دروازه استقلالی ها فرستاد اما این دروازه اهوازی ها بود که توانست این توپ را مهار کند.
دقیقه 2+45 – حرکت تکنیکی فوق العاده ابراهیمی درون محوطه جریمه استقلالی ها با دریبل چند بازیکن ادامه یافت و وی در نهایت ضربه محکمی را روانه دروازه حریف کرد اما واکنش خوب و سریع کریمی مانع از گل شدن این توپ شد.
دقیقه 3+45 – شوت محکم سعید دقیقی از درون محوطه جریمه استقلالی ها موقعیت دیگری را برای گسترشی ها به وجود آورد اما بازهم این پرویز کریمی بود که توانست دروازه تیمش را نجات دهد.
دقیقه 63 – سانتر بلند گسترشی ها روی دروازه استقلال اهواز با ضربه سر مهاجم این تیم موقعیت خطرناکی را روی دروازه حریف ایجاد کرد اما این توپ به بیرون رفت.
دقیقه 64 – مبین میردورقی، شوتی بلند را از فاصله ای دور و از میانه های زمین روانه دروازه گسترش کرد اما این شوت با اختلاف کمی از بالای دروازه گئورگیف به بیرون رفت.
دقیقه 67 – موقعیت دیگری روی دروازه استقلالی ها به وجود آمد اما پرواز بلند کریمی مانع از باز شدن دروازه این تیم شد.
دقیقه 77 – ضربه محکم و راه دور شجاعیان بازهم دروازه استقلالی ها را با خطر روبرو کرد اما این توپ هم توسط کریمی دفع شد.


حاشیه:
*استقلال اهوازی ها با لباسی متفاوت در بازی امروز به میدان آمدند، آنها با پیراهنی که طرحی مانند لباس تیم ملی پرو داشت به این بازی آمدند.
*پس از اعلام پنالتی در این بازی توسط محمد ملکی، داور این بازی، فراز کمالوند اعتراض زیادی به کادر داوری این بازی داشت و معتقد بود که این پنالتی به ناحق برعلیه تیم وی گرفته شده است، البته تصاویر آهسته نشان می داد که در این رابطه حق با فراز کمالوند است.
*این بازی اولین دیداری بود که برادران میردورقی از ابتدا در ترکیب تیم بودند و کنار یکدیگر به بازی پرداختند.
*استقلالی های اهواز در این بازی به دلیل محرومیت و مصدومیت و . . . هشت بازیکن خود را در اختیار نداشتند که در نوع خود مورد عجیبی بود.

  • محمد حسینی

استقلال

فوتبال

گسترش فولاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی