خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
سه شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۰۷:۱۷ ق.ظ

5 حادثه باورنکردنی در بازی‌های ایران و ژاپن

تیم‌ملی فوتبال ژاپن، جزو تیم‌هایی است که در نسل متقدم فوتبال ایران هماوردمان بوده است.


به گزارش "ورزش سه"، در دهه 20 که فوتبال ملی ما استارت رسمی خود را زد با تیم‌های ملی هندوستان، افغانستان، ژاپن، برمه و ترکیه بازی کرده‌ایم. در واقع ژاپن اولین کشور شرق آسیا بوده که فوتبال ملی ما برابرش قرار گرفته است. اما چند شگفتی در بازی‌های تاریخی ایران و ژاپن وجود داشته است.

1. بازی‌های 60 دقیقه‌ای به جای 90 دقیقه
در مسابقه ایران و ژاپن سال 1329 اتفاق جالبی رخ می‌دهد ... این مسابقات که در اسفندماه برگزار شد. در 2 وقت 30 دقیقه‌ای برگزار شد. بعد از تساوی 2 تیم، 2 وقت 7 دقیقه‌ای هم اضافه شد و سپس 2 تیم یک روز بعد، بازی تکراری انجام دادند.

2. بزن بزن وسترن در شرق آسیا
در بازی 2 تیم که سال 1345 و در بازی‌های آسیایی بانکوک برگزار شد، ایران تیم برتر بود اما 2 ـ یک عقب افتاد و داور هندی در دقیقه 90 یک پنالتی اشتباه هم برای ژاپن گرفت، بازی 3 ـ یک شد. بعد از پایان بازی حسینعلی مبشر رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان به سمت داور رفت تا به او اعتراض کند اما داور به رئیس فدراسیون مشت زد. همایون بهزادی و عزیز اصلی به سمت داور هجوم بردند تا از رئیس فدراسیون، دفاع کنند که ناگهان پلیس تایلند برای دفاع از داور بازی، وارد درگیری شد و درگیری بیشتر شد، چند نفر از بازیکنان ایران مثل محراب شاهرخی و امیر احتشام‌زاده، قهرمان پینگ پونگ هم وارد درگیری شدند. خبرنگاران هم وارد کانون جنگ تن به تن شدند. جنگ با کتک خورده‌های ایرانی مغلوبه شد! گروه ایران، تهدید به کناره گیری از بازی‌های آسیایی کرد اما محمود حاجبی از طرف حکومت ایران برای مذاکره با تایلندی‌ها و بازگرداندن ورزشکاران اقدام کرد.

3. اخراج بازی
بیشترین کارت قرمز و تلفان در تاریخ بازی‌های فوتبال ملی در این روز اتفاق افتاد، روز 12 آبان 71 ایران و ژاپن در جام‌ملت‌ها‌ی 1992 به مصاف هم رفتند، ایران با یک تساوی هم در هیروشیما صعود می‌ کرد اما مغلوب گل دقیقه 87 کازویوشی میورا شد. داور سوری جمال الشریف 3 بازیکن ایران یعنی جمشید شاه‌محمدی، نادر محمدخانی و مجتبی محرمی را اخراج کرد. ای اف سی بعد از بازی محرمی، پیوس و کرمانی را یک سال، نادر محمدخانی را 2 بازی و جمشید شاه‌محمدی را یک بازی از مصاف‌های ملی محروم کرد.

4. عزا بعد از پیروزی
4 بازی ایران و ژاپن، 7 کشته به جای گذاشت. مسابقه روز 5 فروردین 84 دو تیم در مقدماتی جام‌جهانی 2006 این تلخکامی را ایجاد کرد. ازدحام تماشاگران در خروج از ورزشگاه به خاطر کم بودن مبادی خروج از ورزشگاه و بسته شدن یکی از مبادی مهم، باعث کشته شدن 7 نفر شد. این اتفاق در تاریخ فوتبال ما، بی‌سابقه بوده و یکی از تلخ‌ترین مصاف‌های فوتبالمان در این روز شکل گرفت.

5. سنگباران
هیچ وقت با تماشاگران فوتبال در جریان یک بازی ملی، با مربیان و بازیکنان تا این حد خشن برخورد نکرده بودند. روز 30 دی 1367 و در جریان بازی بین 2 تیم‌ملی ایران و ژاپن، تماشاگران در اعتراض به عملکرد تیم‌ملی در آن ادوار و در انتقاد از غیبت ادامه‌دار ستارگانی چون درخشان، پنجعلی، برادران بیاتی و حمید درخشان، مرحوم دهداری سرمربی تیم‌ملی و کادرفنی را با سنگ و یخ زدند و علیه آنها به شدت شعار منفی دادند. دامنه این شعارها چنان گسترده بود که یکی از هفته‌نامه‌ها برای اولین‌بار شعار حیاکن تیم‌ملی را رها کن را با درشت‌ترین تیتر صفحات داخلی، به عنوان تیتر گزارش بازی انعکاس داد.

  • محمد حسینی

تیم ملی

ژاپن

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی