خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
دوشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۴، ۰۷:۱۱ ق.ظ

پیروزی دورتموند بر شالکه در دربی روهر

بروسیا دورتموند  موفق شد در یک بازی پرگل و جذاب، با نتیجه 3-2 بر شالکه غلبه کرده و فاصله 5 امتیازی خود با بایرن صدرنشین را حفظ کند.



به گزارش "ورزش سه"، شاگردان توماس توخل که در هفته های اخیر غیرقابل مهار نشان داده اند، در دیدار امشب هم توانستند رقیب و دشمن قدیمی شان را از پیش رو بردارند و فاصله 5 امتیازی با بایرن در صدر جدول را حفظ کنند.
با شروع بازی هر دو تیم مصمم و باانگیزه نشان دادند و می‌شد پیش‌بینی کرد هر بیست و دو نفر آماده‌اند یک دربی جانانه را برگزار کنند، اما با گذشت دقایقی این دورتموندی‌های میزبان بودند که درصد بیشتری از مالکیت توپ و میدان را از آن خود داشتند و با فشاری که به تیم حریف می‌آوردند، آنها را وادار به عقب رفتن به سمت نیمه زمین خودی کرده بودند.
دقیقه 13 گوندوگان پاس خوبی برای کاسترو ارسال کرد اما پیش از آنکه این بازیکن بتواند با سر به توپ ضربه بزند، فهرمان از راه رسید و توپ را در آغوش گرفت. به غیر از این موقعیت، تا دقیقه 28 موقعیت خطرناک دیگری را شاهد نبودیم چرا که هیچ یک از دو تیم ریسک زیادی نمی‌کردند. دقیقه سی ماتیاس گینتر و گونزالو کاسترو با همکاری یکدیگر توپ را به محوطه جریمه حریف رسانده و آنرا برای کاگاوا سانتر کردند. این بازیکن ریزنقش ژاپنی هم موفق شد نخستین گل این مسابقه را به نام خود ثبت کند.



این سومین گل کاگاوا در فصل جاری بود. اما به نظر نمی‌رسید این گل شالکه‌ای‌ها را در شوک فرو برده باشد، چرا که فقط سه دقیقه از این گل گذشته بود که گورتسکا توپی را که کاپیتان هوملس از دست داد گرفت و با راه انداختن فوری سانه فرصت خطرناکی را برای آبی‌ها مهیا کرد که تمام‌کننده آن در نهایت کلاس یان هونته‌لار بود. بعد از 1-1 شدن بازی آبی‌های میهمان بار دیگر دقیقه چهل حمله سریعی را به سمت دروازه دورتموند ترتیب دادند اما مایر در آفساید قرار داشت و این موقعیت به جایی نرسید.
تنها دو دقیقه مانده بود داور مسابقه سوت پایان نیمه اول را به صدا درآورد که ماتیاس گینتر کرنر ارسالی مخیتاریان را وارد دروازه شالکه کرد تا نیمه نخست با برتری شاگردان توخل به پایان برسد.



نیمه دوم هم با فشار زردپوشان میزبان آغاز شد. دو دقیقه بیشتر از شروع این نیمه نگذشته بود که اینبار با از دست دادن توپ توسط یاران شالکه، وایگل و مخیتاریان به سرعت حمله‌ای را ترتیب دادند و به واسطه کاسترو توپ را به پی‌یر امریک آوبامیانگ رساندند. این بازیکن هم که در این فصل بهترین گلزن دورتموند تا اینجای کار به شمار می‌رود توانست تیمش را به گل سوم برساند.
در ادامه این آبی‌پوشان شالکه بودند که به سمت نیمه زمین حریف حرکت کرده و بر فشارهای خود می‌افزودند اما تنها یکبار در دقیقه 71 موفق شدند باز هم توسط هونته‌لار و باز هم روی حرکت گورتسکا خط دفاعی و دروازه‌بان دورتموند را مغلوب خود کنند و اختلاف را به حداقل برسانند؛ اما در پایان نود دقیقه گل دیگری از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا دورتموند میزبان این دربی را با نتیجه 3 بر 2 به سود خود به پایان ببرد.

  • محمد حسینی

دورتموند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی