خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۷ ب.ظ

چرا سهمیه ایران 3+1 باقی ماند؟

لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2016 همچون سال 2015 سهمیه‌های خود را تغییر نداد اما در این بین زنگ خطر برای چند کشور برای کم شدن سهمیه‌های شان به صدا در آمد.


به گزارش "ورزش سه"، کنفدراسیون فوتبال آسیا روز جمعه در تشریح رقابت‌های لیگ قهرمانان در فصل 2016 جداول جالبی از سهمیه‌ها، امتیازات کشورها و قوانین مسابقات در اختیار کشورهای حاضر قرار داد که در این بین جالب‌ترین نکته برای باشگاه‌های ایرانی عقب ماندن از کشوری مانند عربستان در بحث امتیاز کلی بود.

در جدول امتیازدهی کنفدراسیون به کشورهای مختلف ایران در حالی که همواره به خاطر حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها از امتیاز بالاتری سود می‌برد این بار بعد از عربستان سعودی در مکان دوم بهترین امتیازات قرار گرفت تا زنگ خطر برای سال‌های آتی برای باشگاه‌های ایرانی به صدا در بیاید چون احتمال این که سهمیه‌های خود در این تورنمنت را از دست بدهند وجود دارد.

در این جدول عربستان با امتیاز 88.286 بالاتر از ایران 80.794 و ازبکستان 62.272 امتیازی قرار دارد تا این سه کشور بیشترین سهمیه را در بین کشورهای غرب آسیا یعنی 1+3 را به خود اختصاص داده‌اند. مسئولان برگزاری تورنمنت این امتیازدهی را با بررسی شرایط باشگاه‌ها، میزان درآمدزایی‌ها، حق پخش تلویزیونی، امکانات سخت افزاری و از همه مهم‌تر جذب تماشاگر در نظر می‌گیرند که در سال‌ها گذشته همواره ایران به خاطر تماشاگرانش ضعف‌های خود در سایر موارد را پوشش می‌داد اما این بار کم شدن میزان استقبال از لیگ برتر باعث شد تا کنفدراسیون فوتبال آسیا میانگین امتیاز کمتری برای فوتبال ایران در نظر بگیرد تا عربستان بالاتر از ایران در بین کشورهای غرب آسیا قرار بگیرد.

 حالا با این تفاسیر پیش بینی می‌شود با کم شدن تماشاگران حاضر در ورزشگاه‌ها و نداشتن امکانات سخت افزاری استاندارد در سال‌های آتی امتیاز فوتبال ایران از این هم کمتر شده و ما سهمیه حضور در این تورنمنت را از دست بدهیم مگر این که باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال به خود آمده و چاره‌ای بیندیشد.



  • محمد حسینی

لیگ قهرمانان آسیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی