خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
سه شنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۴، ۰۳:۴۴ ب.ظ

استقلال و پرسپولیس صاحب ورزشگاه شدند

با تصمیم شهرداری تهران استادیوم شهید کاظمی واقع در اتوبان آزادگان به باشگاه استقلال و استادیوم امام رضا (ع) نیز که در مجاورت اتوبان آزادگان واقع شده به باشگاه پرسپولیس واگذار شد.

به گزارش "ورزش سه"، گنجایش استادیوم شهید کاظمی 10 هزار نفر است و با توجه به کیفیت مناسب چمن این استادیوم حتی امکان برگزاری بازی‌های لیگ‌برتر در آن وجود دارد. در روزهای گذشته استقلال و پرسپولیس به خاطر نداشتن زمین تمرینی مجبور به استفاده مشترک از زمین شماره 2 آزادی شدند و حالا واگذاری استادیوم شهیدکاظمی می‌تواند اتفاق مثبتی برای آبی‌ها باشد.



 این ورزشگاه در مساحتی حدود 90000 متر مربع و زیر بنایی به مساحت 12000 مترمربع و گنجایش 15000 نفر تماشاگر احداث شده که شامل زمین چمن طبیعی، پیست تارتان، جایگاه تماشاگران ویژه، سونا جکوزی، پارکینگ و سایر ملزومات رفاهی برای تماشاگران می باشد.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران گفت: در راستای اجرای سیاستهای شهرداری تهران در خصوص ایجاد اماکن ورزشی جهت پرکردن اوقات فراغت جوانان و تاکید شهردار محترم تهران در این خصوص این ورزشگاه به لطف خداوند متعال و تلاش شبانه روزی و کار جهادی همکارانمان در سازمان عمرانی مناطق آماده بهره برداری شد.

وی تاکید کرد: این ورزشگاه که مزین به نام یکی از سرداران بنام این خطه هست ، یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های ورزشی در سطح تهران محسوب می‌شود که در منطقه 19 ، از مناطق محروم شهر تهران احداث شده تا رفع نیاز و جبران کمبود فضاهای ورزشی در سطح منطقه باشد .

از دیگر ویژگی های این ورزشگاه تکنولوژی آبدهی چمن، زه کشی زمین، و برجهای نور می باشد. سازه این استادیوم دارای مسیرهای ورودی و خروجی برای تماشاگران و VIP، گیتهای ورودی تماشاگران، و سردر ورودی VIP هست. اتاق های بدنسازی ، رختکن

مربی ها و داوران، تست دوپینگ،کلاس های آموزشی، نمازخانه، بوفه، اتاق کنفرانس، پذیرایی و اتاق کار و همچنین سرویس های عمومی و اختصاصی بازیکنان، به همراه تاسیسات هواساز و ایرواشر از دیگر بخش های این سازه است.





به گزارش "ورزش سه"، در حالی که پرسپولیس سال هاست به دنبال اختصاص فضایی برای ساخت استادیوم است، پیشنهادی از سوی اعضای شورای شهر تهران و پذیرش وزیر ورزش، استادیوم امام رضا (ع) به این تیم تخصیص یافت.




امروز وزیر ورزش و جوانان مهمان اعضای شورای شهر تهران بود. در این جلسه پیشنهاد یکی از اعضا به وزیر ورزش و جوانان این بود که دو ورزشگاه به این دو باشگاه اختصاص پیدا کند. پیشنهادی که با موافقت محمود گودرزی همراه شد. شهرداری طی هفته های گذشته نیز بارها از اعلام آمادگی کرده بود حمایت از سرخابی ها را برعهده گیرد.



 این مجموعه در زمینی به وسعت 44 هزار و 200 مترمربع در منتهی علیه محدوده جنوبی منطقه 18 در مجاورت بزرگراه آزادگان به بلوار الغدیر احداث شده که به گفته ابراهیم مداحی، شهردار منقطه 18، مجموعه ورزشی امام رضا(ع) می‌تواند نقش بزرگی در برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی داشته باشد. استادیوم 10 هزار نفری امام رضا دارای امکاناتی همچون چمن مصنوعی، پیست دو و میدانی، دوچرخه‌سواری، صخره‌نوردی و فضاهای جانبی مورد نیاز اعم از توقفگاه خودرو، ترمینال مسافربری شرکت واحد اتوبوسرانی و ایستگاه مترو است. این ورزشگاه دارای یک زمین چمن اصلی در ابعاد 111متر در 5/73 متر‌مربع و یک زمین تمرین در ابعاد 38 در 18 ‌متر مربع است. پیست دوومیدانی از جنس تارتان شامل 8 لاین 2/1 متری با طول 115 متر و همچنین بخش صخره‌نوردی به ارتفاع 12 متر و پیست دوچرخه‌سواری از دیگر مشخصات استادیوم 10 هزار نفری امام رضا (ع) است.



  • محمد حسینی

استقلال

پرسپولیس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی