خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
دوشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۴، ۰۶:۳۴ ق.ظ

منچسترسیتی، فاتح جام اتحادیه انگلیس

منچسترسیتی با پیروزی مقابل لیورپول در ضربات پنالتی، قهرمان جام اتحادیه انگلیس شد.



به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی و لیورپول برای کسب اولین جام فصل در فینال جام اتحادیه انگلیس در ورزشگاه خاطره انگیز ومبلی مقابل یکدیگر قرار گرفتند. هر دو تیم با حداکثر نیرو و توان وارد بازی شده بودند و از تمامی مهره های کلیدی خود در ترکیب اصلی استفاده کردند.
بازی بسیار آرام و مطابق بسیاری از فینال ها، محتاطانه آغاز شد. دو تیم بیشتر سعی در ارزیابی یکدیگر در زمین مسابقه داشتند و کمتر سعی می کردند تا روی دروازه یکدیگر خیمه بزنند. با این حال بازی با برتری نسبی سیتی در مالکیت توپ دنبال شد اما هیچ یک از دو تیم نتوانستند خطرات جدی روی دروازه یکدیگر ایجاد کنند.
سرانجام در دقیقه 22 اولین و جدی ترین خطر بازی در نیمه اول روی دروازه لیورپول ایجاد شد. حرکت تماشایی سرخیو آگوئرو در میان دو مدافع لیورپول با ضربه خوب این مهاجم آرژانتینی همراه شد که مینیوله با کمک تیر دروازه موفق شد از باز شدن دروازه لیورپول جلوگیری کند. ضربه آگوئرو با بدشانسی محض به تیر عمودی دروازه برخورد کرد.



در ادامه لیورپولی ها کمی جلو کشیدند و خطرات نصفه و نیمه ای روی دروازه سیتی پایه ریزی کردند. در دقیقه 33 سانتر تند و تیز میلنر روی دروازه می توانست با ضربه سر حبیب کولو توره همراه شود اما در لحظات آخر توپ از کنار مدافع ساحل عاجی عبور کرد تا لیورپول نتواند دروازه سیتی را باز کند.
در ادامه اتفاق خاصی در نیمه اول این دیدار رخ نداد تا در یک بازی کم حادثه اما سریع و جذاب، دو تیم نیمه اول را با نتیجه تسای  بدون گل راهی رختکن شوند.
نیمه دوم بر خلاف نیمه اول توسط منچسترسیتی بسیار هجومی آغاز شد و شاگردان پیگرینی نشان دادند که از انگیزه بیشتری برای پیروزی در وقت عادی بازی برخوردار هستند. حملات سیتی خیلی زود در دقیقه 49 نتیجه داد. حرکت تماشایی داوید سیلوا و پاس استادانه او برای آگوئرو، فرصت را برای این بازیکن آرژانتینی فراهم کرد تا در سمت راست فرناندینیو را در زاویه ای بسته صاحب توپ کند. فرناندینیو نیز با ضربه ای محکم توانست روی اشتباه مسلم مینیوله، توپ را وارد دروازه لیورپول کند تا سیتی با یک گل از حریف خود در فینال جام اتحادیه پیش بیفتد.




پس از این گل لیورپول سعی کرد تا واکنشی سریع از خود نشان دهد. آن ها در دقیقه 55 می توانستند کار را به تساوی بکشانند اما جیمز میلنر در شرایطی تقریبا تک به تک ضربه خود را با پای چپ به بیرون زد.
در ادامه سیتی توانست خطرات بیشتری را روی دروازه لیورپول پایه ریزی کند. در دقیقه 59، رحیم استرلینگ در شرایطی کاملا تک به تک با مینیوله، توپ را با ضربه ای کم دقت به بیرون زد تا نتواند دروازه تیم سابق خود را در یک دیدار مهم باز کند.
حملات بازیکنان سیتی همچنان ادامه دار بود و بازیکنان لیورپول حرفی برای گفتن نداشتند. در دقیقه 61، داور دیدار در صحنه ای که به نظر می رسید روی آگوئرو خطای پنالتی انجام شده است، ترجیح داد دستور به ادامه بازی دهد. این تصمیم داور با اعتراض شدید بازیکنان سیتی و کادر فنی این تیم همراه شد.

در حالی که سیتی کاملا توپ و میدان را در اختیار داشت، در دقیقه 83، روی یک اتفاق لیورپول توانست گل تساوی را وارد دروازه سیتی کند. اشتباه استرلینگ در دور کردن توپ، موقعیت را برای بازیکنان لیورپول در شلوغی محوطه جریمه سیتی فراهم آورد تا کوتینیو روی توپ برگشتی لالانا که به تیر دروازه برخورد کرده بود، با ضربه ای دقیق از روی نقطه پنالتی، دروازه سیتی را باز کند.



پس از این گل بازیکنان سیتی سر و پا حمله شدند تا کار را در همان 90 دقیقه تمام کنند اما حملات پیاپی آنان راه به جایی نیافت تا در نهایت بازی در 90 دقیقه با تساوی 1-1 خاتمه یابد.
نیمه اول وقت های اضافه مطابق انتظار محتاطانه توسط دو تیم آغاز شد و بازیکنان سعی داشتند تا بیشتر شرایط بازی را تحت کنترل خود داشته باشند. با این حال در آخرین دقایق وقت اضافه اول، سرخیو آگوئرو روی حرکتی تماشایی توانست با مینیوله تک به تک شود اما ضربه بیرون پای این مهاجم آرژانتینی به خوبی تسوط مینیوله مهار شد تا سیتی باز هم یک فرصت صد در صد دیگر را از دست دهد.

در نیمه دوم وقت اضافه لیورپول بهتر کار کرد و در دقیقه 18 می توانست روی سانتر میلنر و ضربه سر اوریگی دروازه کابایرو را باز کند اما در آخرین لحظات دروازه بان سیتی توانست توپ را دفع کند.

بازی در دقایق پایانی وقت اضافه دوم با حملات سیتی ادامه یافت اما در نهایت تلاش دو تیم سرانجامی نداشت تا بازی با نتیجه 1-1 در طول 120 دقیقه خاتمه یابد و راهی ضربات پنالتی شود.




در ضربات پنالتی بخت با بازیکنان سیتی یار بود و آن ها توانستند با درخشش خیره کننده کابایرو با نتیجه 3-1 لیورپول را در ضربات پنالتی از پیش رو بردارند و عنوان قهرمانی جام اتحادیه انگلیس را تصاحب کنند.

آگوئرو، ناواس و یایا توره برای سیتی گلزنی کردند و فرناندینیو پنالتی خود را خراب کرد. در تیم لیورپول نیز تنها این امره جان بود که پنالتی خود را تبدیل به گل کرد و لوکاس سیلوا، کوتینیو و لالانا پنالتی های خود را خراب کردند. به این ترتیب، منچسترسیتی بار دیگر قهرمان جام اتحادیه شد.

  • محمد حسینی

منچستر سیتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی