خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی

اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

خبر ورزشی اتفاقات پیرامون فوتبال ایران و جهان

آخرین نظرات
  • ۱۶ اسفند ۹۶، ۰۹:۳۶ - مجتبی
    سلام
  • ۲۵ اسفند ۹۵، ۰۷:۱۲ - احسان پروانه
    ........
يكشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۵۴ ب.ظ

قانون جدید، بازیکن خارجی شکایت نکن!

اگر چه رئیس کمیته تدوین و مقررات تغییر کرده اما در نشست اعضای هیئت رئیسه سازمان لیگ برتر با هوشنگ نصیرزاده خیلی از قوانین تغییر کرده و قرار است این تغییرات نهایی شود.



به گزارش "ورزش سه"، یکی از تغییرات این است بازیکن خارجی از این پس حق شکایت به شورای حل اختلاف فیفا را نداشته باشد!


البته در همان برهه از زمان هوشنگ نصیرزاده و امیر عابدینی از این بند دفاع کردند. امیر عابدینی در این باره گفت: «این قانون در صورت توافق طرفین اجرایی خواهد شد و اگر در قرارداد قید نشود بازیکن می تواند به شورای حل اختلاف فیفا شکایت کند. » هوشنگ نصیرزاده هم در این باره گفت: مردم به اشتباه فکر می کنند به شکایت بازیکن خارجی کمیته انضباطی رسیدگی می کند. شورای حل اختلاف به شکایت بازیکن خارجی رسیدگی می کند و ما اگر این شورا را در ایران تشکیل دهیم دیگر نیازی به ارسال پرونده به فیفا نیست.»


هوشنگ نصیرزاده به این نکته هم اشاره کرد هم اکنون این شورا در 15 کشور فعال است!


اما سوال اینجاست وقتی آرای صادره از سوی کمیته انضباطی در قبال بازیکنان داخلی اجرایی نمی شود چگونه می خواهد در خصوص بازیکنان خارجی اجرایی شود؟


اکنون پرونده های متعددی در کمیته انضباطی وجود دارد که آراء آن صادر شده اما ضمانت اجرایی ندارد و اگر قرار باشد آراء صادره از سوی بازیکنان خارجی هم چنین حکایتی پیدا کند قطعا شاهد مصاحبه بازیکنان خارجی علیه باشگاه های ایرانی خواهیم بود!


مکانیزم دریافت پول از باشگاه ها با توجه به مشکلات مالی آنها گاها سال ها به طول می کشد. با این وجود سازمان لیگ برتر کاری به کار باشگاه ها ندارد و اصلا تاکیدی به رعایت سلامت مالی باشگاه ها و هزینه مبتنی بر توان ندارد و در نتیجه سال به سال بدهی است که روی بدهی تلمبار می شود. اکنون هم مشخص نیست که سازمان لیگ برتر با وضع این قانون به دنبال چه چیزی است. شکایت نکردن بازیکن خارجی به فیفا برای حفظ آبروی فوتبال ایران! اگر نیت این است سازمان لیگ برتر باید باشگاه ها را به هزینه مبتنی بر توان تشویق می کرد.


    • محمد حسینی

    فوتبال

    لیگ برتر ایران

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی